Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaring lage douchebak

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 18 Aug 2017 20:00

Ervaring lage douchebak

Voor mijn nieuwe huis ben ik mij aan het oriënteren op een nieuwe badkamer. Drie jaar geleden heb ik in mijn huidige huis een nieuwe badkamer geplaatst met inloopdouche met de tegels doorlopend op de vloer. Inloopdouche ben ik heel tevreden over, maar er blijft kalkaanslag zichtbaar op de tegels.
Nu zag ik een nieuwe trend van lage douchebakken. Ik denk dat dat erg mooi kan staan in mijn nieuwe badkamer en ik houd dan het idee van een inloopdouche. Maar heeft iemand ervaring met deze vloer in de douche? Is het inderdaad makkelijk/makkelijker dan tegels schoon te houden? En wordt het niet glad tijdens te douchen? Ik hoor graag wat ervaringen voordat is de gladde verkooppraatjes hoor :)
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Aug 2017 20:20

Re: Ervaring lage douchebak

Wij hebben ook een relatief lage douchebak en deels verzonken in de vloer.
Na het douchen 'wissen' we de bak altijd en geregeld wordt deze schoongemaakt.
Enkel zie je wel een soort van grijzige waas er overheen komen. Met antikal krijg je dit ook niet goed weg.
Als we opnieuw zouden mogen kiezen hadden we de vloer getegeld met een goot.

Met water wordt het niet echt glad. Wel als er wat sop / shampoo onder je voeten ligt kan het wat glad worden.

Volgens mij hebben we deze:
https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-w ... cm/5282110
08/2018
05/2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Aug 2017 06:57

Re: Ervaring lage douchebak

Zeker de tegels door laten lopen. Leuk zo'n lage douchebak maar het echt niet fijn om schoon te houden. Je creeert toch extra randjes en naden en die wil je echt zo min mogelijk in de badkamer hebben.
2015 💙
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 559

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:19

Bericht 19 Aug 2017 08:49

Re: Ervaring lage douchebak

Wij hebben een lage douchebak. We hebben hiervoor gekozen, omdat het mij veel makkelijker schoon te maken leek. Na 5 jaar ben ik hier nog altijd heel blij mee. Ik ben van mening dat tegels met voegen op de vloer inderdaad lastiger schoon te maken zijn en eerder slijten (losse voegen enz.).
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 19 Aug 2017 10:53

Re: Ervaring lage douchebak

Ja, ik denk ook dat het juist minder randen geeft. Ik heb nu dus tegels doorlopen, maar elke voeg wordt wel een beetje vies en op plekken waar het water blijft staan wordt het al snel 'echt' vies. Bij een handige lage douchebak heb je natuurlijk alleen de randen aan ze zijkant en geen voegen tussendoor. Maar de meningen zijn verdeeld dus als ik het zo lees... bedankt in ieder geval voor jullie ervaringen! Ster, hebben jullie geen last van die waas waar ME last van heeft? En komt jullie bak van een bouwmarkt of speciaalzaak?

Meer ervaringen zijn uiteraard van harte welkom!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Aug 2017 11:02

Re: Ervaring lage douchebak

Maar wat doe je dan met het water dat verder spettert dan je lage douchebak?
Of denk ik nou te simpel :laughcry:
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Aug 2017 11:53

Re: Ervaring lage douchebak

Wij hebben op de douchebak een douchecel gezet.

Bak:
Afbeelding

met wanden:
Afbeelding

De hoeveelheid kalkaanslag zal ook sterk afhankelijk zijn van het materiaal waar de bak van gemaakt is.
08/2018
05/2021
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 19 Aug 2017 12:04

Re: Ervaring lage douchebak

Ja, ik plaats denk ik ook een douchewand met aan een kant een deur. Maar Lejow, ik heb nu in mijn badkamer alleen aan een kant een glazen wand. Naar voren is de inloop zo groot dat het alleen op de vloer spettert.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 19 Aug 2017 13:28

Re: Ervaring lage douchebak

Bij ons ziet het er zo uit. Maar denk dat jij nog lager wilt zoals MissEnergy?

Afbeelding

Het bevalt ons iig goed, wilden eerst inloop, maar in overleg met de loodgieter is het dit geworden.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Aug 2017 14:09

Re: Ervaring lage douchebak

Afbeelding

Ik vind het wel erg mooi en denk dat het wel goed schoon te houden is. Heb ze ook al meerdere malen gezien in hotels en zag er goed schoon uit.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Aug 2017 16:32

Re: Ervaring lage douchebak

Char schreef:Ja, ik plaats denk ik ook een douchewand met aan een kant een deur. Maar Lejow, ik heb nu in mijn badkamer alleen aan een kant een glazen wand. Naar voren is de inloop zo groot dat het alleen op de vloer spettert.


Ja, maar zo'n lage douchebak is toch in principe maar de helft zo lang als je inloopdouce (ik wist niet dat er ook langere bestaan zoals op de foto hierboven).
Dan spettert het dus voor de helft in de bak, en de rest gewoon op de tegelvloer.
<<

Dorien

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 169

Geregistreerd: 08 Aug 2017 10:58

Woonplaats: Aalst (BE)

Bericht 19 Aug 2017 17:06

Re: Ervaring lage douchebak

Afbeelding

Afbeelding

Zoals MissEnergy al zei kan het inderdaad glad worden. Ik gebruik steeds een antislip badmat als ik me douche. Voor de zekerheid hebben we ook een stang laten plaatsen aan de douchewand, staat het toch steviger.
Van zo'n grijze waas kan ik (nog) niet meespreken, daarvoor heb ik mijn badkamer nog niet lang genoeg.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Aug 2017 17:08

Re: Ervaring lage douchebak

Die van ons is inderdaad nog lager dan die van jou MrsMath. Wij hebben hem ook deels verzonken in de vloer liggen (rekening mee gehouden met bouwen van badkamer).

Het schoonhouden betekent bij ons ook dat je af en toe de kitrand moet vervangen, maar dat is relatief snel gedaan.
08/2018
05/2021
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 19 Aug 2017 17:33

Re: Ervaring lage douchebak

Wij hebben het ook en of het snel vies wordt/makkelijk schoon te houden is kan ik je nog niet vertellen (we wonen hier net een week) maar ik vind het wel heel erg glad. Wil van de week dan ook even ergens een anti slip matje scoren want ben best bang om onderuit te gaan. (Normaal niet zo bang voor maar met een dikke babybuik wil ik toch echt liever niet vallen). Wat dat betreft heb ik liever tegels.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 19 Aug 2017 19:57

Re: Ervaring lage douchebak

Ai, dat gladde klinkt niet fijn. Toch in een winkel nog maar eens goed op doorvragen dan. Ik wil inderdaad graag zo'n hele lage, als dat überhaupt kan in mijn nieuwe badkamer. En Lejow, ze zijn er in allerlei soorten en maten. Dus het hoeft niet half een bak te worden en half tegels oid.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Aug 2017 20:21

Re: Ervaring lage douchebak

Char schreef:Ai, dat gladde klinkt niet fijn. Toch in een winkel nog maar eens goed op doorvragen dan. Ik wil inderdaad graag zo'n hele lage, als dat überhaupt kan in mijn nieuwe badkamer. En Lejow, ze zijn er in allerlei soorten en maten. Dus het hoeft niet half een bak te worden en half tegels oid.


Haha ja stom, beetje kortzichtig gedacht. Zag gelijk zo'n vierkant ding voor me :P

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers