Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oppas - vreemd verhaal

<<

Anoniem272

Bericht 18 Aug 2017 23:42

Oppas - vreemd verhaal

Een 'wat zouden jullie doen' vraag...

Wij hebben een oppaspooltje met vier tieners die hier regelmatig in de avonduren oppassen. Meestal als de kinderen slapen. Soms moeten ze nog even in bed gestopt worden.

Alle oppassen hebben we toestemming gegeven om een vriendin of vriend uit te nodigen, wat ze af en toe doen. Dan is het oppassen wat gezelliger, vinden wij prima.

Nu is er één oppas waar we na verloop van tijd een steeds vervelender gevoel bij krijgen. Ze is de 19-jarige dochter van de gastouder waar ons dochtertje al jaren naartoe gaat. Een fijn gezin, geweldige gastouder, op zich ook een leuke meid hoor, die dochter die oppast, maar...

De laatste tijd nodigt ze elke keer dat ze komt oppassen een andere jongen uit. Ik heb deze zomer al wel zes, zeven jongens de hand geschud. De laatste keer heeft mijn man haar met haar laatste aanwinst zien zoenen op de bank toen hij thuiskwam.

Gisteren was ik met mijn zoon aan het kletsen en we kregen het over het onderwerp 'dreigen', toen zei hij: 'dat heeft de oppas ook meegemaakt, dat ze bedreigd werd met een mes.'

In principe hebben we maandagavond een oppasafspraak staan met haar. We denken erover om haar dan te vragen wat precies het verhaal is met dat mes. Waarom vertelt ze zoiets aan onze zoon? Snapt ze dat wij ongerust worden van zo'n verhaal? Maar eigenlijk willen we niet meer dat ze komt oppassen, en willen we haar dat vertellen. Hoe doen we dat nou handig, zonder de goede band met de gastouder (haar moeder) te verpesten?
<<

anoniem203

Bericht 18 Aug 2017 23:58

Re: Oppas - vreemd verhaal

Ik zou er gewoon naar vragen. Dat je zoontje ermee kwam en dat je er een beetje mee zit en hoe het nu allemaal zit met dat dreigen. Misschien heeft hij het wel gehoord tijdens een telefoon gesprek ofzo?

Als ze verder heel aardig is en goed haar 'werk' doet dan zou ik haar niet zo maar aan de kant zetten. Dat ze veel verschillende vriendjes heeft zegt natuurlijk niets over haar oppas skills. Wat vind je zoontje verder van haar?
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 19 Aug 2017 01:02

Re: Oppas - vreemd verhaal

Een beetje overdreven misschien om haar gelijk niet meer te laten opassen. Misschien heeft je zoontje haar inderdaad wel horen praten met iemand anders erover hoeft niet per se dat ze het hem zelf verteld heeft...kinderen fantaseren ook veel dus het kan ook zijn dat hij iets opvangt en er zelf wat van maakt ?ik zou het iig gewoon aan haat vragen
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 19 Aug 2017 07:10

Re: Oppas - vreemd verhaal

Ik zou haar er naar vragen en uitleggen dat je het niet fijn vindt dat ze zulke dingen met je zoon deelt (vul ik zelf in).
Je benoemt ook die verschillende jongens die ze meeneemt maar dat heeft met de situatie met je zoon niks te maken. Vimden jullie het vervelend dat er steeds andere jongens mee komen? Zijn het allemaal potentiële vriendjes of gewoon vrienden die mee komen? Ik zou dit even allemaal met haar bespreken zodat je weet waar je aan toe bent met jaar.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Aug 2017 07:29

Re: Oppas - vreemd verhaal

Als ze wel haar werk goed doet, kun je ook de regels aanpassen en geen vrienden of vriendinnen meer meenemen met oppassen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

ChiQ

Bericht 19 Aug 2017 08:11

Re: Oppas - vreemd verhaal

Ik zou me er niet goed bij voelen als het elke keer een andere jongen is, dan het verhaal van dat mes. Heb je verder gevraagd waar dat vandaan kwam aan je zoon?
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 19 Aug 2017 08:15

Re: Oppas - vreemd verhaal

Ik zou haar ook vragen naar het verhaal van dat mes, misschien heeft je zoontje wel iets opgevangen of onbedoeld groter gemaakt dan gezegd is.

Ik zou het wel heel vervelend vinden als er steeds een andere jongen (of meid) meekomt met oppassen. Ik zie ook niet goed waarom dat zou moeten, degene die oppast kan zich toch ook vermaken met televisie kijken, boek lezen, huiswerk maken of weet ik veel wat. Ik zou niet steeds een vreemde in mijn huis willen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 19 Aug 2017 08:26

Re: Oppas - vreemd verhaal

Ben ik de enige die zich afvraagt of dit meisje al die jongens wel vrijwillig meeneemt? Gelet op dat verhaal van dat mes?

Ik zou er met haar over praten, of het wel goed met haar gaat. En als je het niet vertrouwt ook haar ouders inlichten.
<<

Anoniem244

Bericht 19 Aug 2017 09:03

Re: Oppas - vreemd verhaal

Ik zou haar eerst even vragen hoe het zit en er verder niet te zwaar aantillen. Aangeven dat je niet wilt dat ze zulke dingen verteld aan je zoontje. Mogelijk kwam er iets ter sprake / zag hij iets op tv / hoorde hij iets waarop ze in haar onschuld daaar iets over heeft gezegd.
Qua elke keer een andere jongen, Tja ik zou het zelf niet nodig vinden dat een oppas iemand anders meeneemt om op te passen. Als het een keer gebeurd prima, maar elke keer iemand mee niet perse nodig
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 19 Aug 2017 09:23

Re: Oppas - vreemd verhaal

Ik zou haar vragen naar het verhaal en duidelijk afspraken maken. Verder zou ik ook zeggen dat je niet steeds verschillende jongens over de vloer wil hebben. Helemaal gezien het feit je laatst hebt gezien dat het niet gewone vrienden zijn. Ik zou daarbij ook aangeven dat het niet past in de normen en waarden die ik mijn kind wil bij brengen. Soms een vriendin, gewone vriend of indien dat het geval is een vast vriendje zou ik oke vinden maar geen gevoos met jan en alleman tijdens oppassen.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Aug 2017 09:29

Re: Oppas - vreemd verhaal

Zeker met dat meisje gaan praten. En ik ben benieuwd of je zoontje dat gehoord heeft, of misschien zelfs gezien. Of zelf bedacht. Het kan allemaal, maar je moet er wel naar vragen hoe dit zit.

Ik zou tegelijkertijd in dat gesprek nieuwe regels geven. Persoonlijk zou ik geen jongens over de vloer willen of het moet een vaste verkering zijn (dat deed een oppas van ons ook wel eens, daar vind ik weinig mis mee). Ik zou er namelijk totaal niet op zitten te wachten dat er zo vaak mensen in m'n huis zijn waar ik geen binding mee heb en die ook niets te verliezen hebben in relatie met mij. Dat vind ik onveilig. Vriendinnen vind ik een ander verhaal.
#teammaple🍁
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 19 Aug 2017 09:35

Re: Oppas - vreemd verhaal

Ik zou met haar het gesprek aangaan. En dan ook aangegeven dat je het prima vindt als ze iemand mee neemt maar dat het voor de kinderen niet fijn is als ze steeds een ander mee neemt.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem304

Bericht 19 Aug 2017 09:54

Re: Oppas - vreemd verhaal

Jezzie schreef:Ik zou met haar het gesprek aangaan. En dan ook aangegeven dat je het prima vindt als ze iemand mee neemt maar dat het voor de kinderen niet fijn is als ze steeds een ander mee neemt.

Voor jezelf ook niet. Dus dat zou ik gewoon zeggen. Vaste verkering prima, maar iedere week een ander?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4380

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Aug 2017 11:46

Re: Oppas - vreemd verhaal

Urban Naked schreef:Zeker met dat meisje gaan praten. En ik ben benieuwd of je zoontje dat gehoord heeft, of misschien zelfs gezien. Of zelf bedacht. Het kan allemaal, maar je moet er wel naar vragen hoe dit zit.

Ik zou tegelijkertijd in dat gesprek nieuwe regels geven. Persoonlijk zou ik geen jongens over de vloer willen of het moet een vaste verkering zijn (dat deed een oppas van ons ook wel eens, daar vind ik weinig mis mee). Ik zou er namelijk totaal niet op zitten te wachten dat er zo vaak mensen in m'n huis zijn waar ik geen binding mee heb en die ook niets te verliezen hebben in relatie met mij. Dat vind ik onveilig. Vriendinnen vind ik een ander verhaal.


Dit. Ik zou het ook geen fijn idee vinden dat mensen die ik niet ken in mijn huis zijn. Ik zou nieuwe afspraken maken, alleen iemand meenemen als dat van tevoren besproken is zodat jij kunt vragen wie. Straks heeft ze met al die jongens seks in jouw huis :silent:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Aug 2017 11:58

Re: Oppas - vreemd verhaal

Zeker naar vragen bij 't meisje maar ook voor haar eigen veiligheid. Die zorg daarover lees ik nergens terug. Als dit al waar is, lijkt dat me de meest serieuze situatie, niet of ze nou nog op mag passen of niet.

Verder eens met Urban Naked.
Let's discover the world together.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 25 Aug 2017 14:15

Re: Oppas - vreemd verhaal

Hoe is het afgelopen Filoria?
2012 & 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers