Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kosten taxi Schiphol.

<<

caribbeanlover

Bericht 17 Aug 2017 11:13

Re: Kosten taxi Schiphol.

Claire**** schreef:Of je neemt gewoon wat minder spullen mee. Je gaat 2 weken naar een warm oord, wat heb je nou eenmaal nodig? Als je samen 1 koffer deelt en beide een rugzak als handbagage meeneemt hoef je ook niet zo met bagage te zeulen. Kun je lekker makkelijk met t OV, stukken goedkoper.


Dat gaat ons niet lukken in 1 koffer bovendien willen we er beide 1 meenemen. Ooit is mijn koffer niet aangekomen op de bestemming en moest ik een paar dagen in mijn mans kleding lopen. Van de verzekering mocht ik voor een x bedrag wat kopen. Sindsdien pakken we altijd 50/50 in en met 1 koffer als dat ook gebeurd hebben we niks.
Dus pak altijd 50/50 in is mijn advies/tip!
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Aug 2017 11:24

Re: Kosten taxi Schiphol.

Elska schreef:slepen met bagage ontkom je toch niet aan. of je sleept met spullen op het station utrecht, of vanaf de taxi naar schiphol toe. maakt weinig uit.


Ermee slepen moet je toch wel, maar dat is alleen het stukje van de auto eventueel trein en dan naar de balie. Dan ben je ze kwijt. Dmv met de trein te gaan zit je er toch wat langer mee.


Mijn moeder of vader haalt ons op. Mijn man heeft zijn vader gevraagd om te brengen, maar hij kan niet dus ik had mijn ouders ook voor heen gevraagd. Zegt mijn moeder dat ik maar een ander moet vragen,beetje delen.
Dat terwijl mijn schoonvader ons een aantal jaren achter elkaar voor 1 vakantie gebracht en gehaald heeft.
Toen mijn ouders 2x naar Curacao waren geweest had mijn man ze beide jaren gebracht en gehaald. Dus ik vind het vrij flauw, want mijn ouders kunnen wel alleen willen niet. Het zijn overigens middagtijden en ze werken beide niet meer.
Ik heb tegen mijn man gezegd dat ik het een beetje kinderachtig vind, maar ze niet ga overhalen. Straks doen ze het wel en voel ik me opgelaten omdat ik ze heb over gehaald terwijl ze niet wilde. Ik ga mijn ouders het ook niet vragen.

Toen ze nog in een huis woonde paste ze altijd op onze hond die wij bij hun brachten voor 2 weken. Sinds ze op een flat woonde wilde ze dat niet meer en dat respecteer ik. Onze vorig hond was vrij lastig en dominant etc dus da's niks op een flat. Ze wilde mee betalen voor de opvang waar hij dan heen ging, maar dat wilde we niet.
Nu zijn we dus waarschijnlijk kosten kwijt aan een dure taxi terwijl zij ons opzich best kunnen brengen en waarvoor ik ze best geld wil geven (is nog altijd goedkoper dan een taxi).

Ik heb zoiets als ik wil dat mijn familie ons brengt/haalt, dan vraag ik het en bij mijn mans familie dan vraagt hij het. Dus ik heb voorzichtig gevraagd of hij zijn zus of zwager wil vragen als laatste optie en dat vind hij geen probleem dus dat vraagt hij vandaag. Als zij niet kunnen, dan wordt het de trein of de taxi.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Aug 2017 12:44

Re: Kosten taxi Schiphol.

Oh mijn God CBL, lees je laatste post even door...
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 17 Aug 2017 12:47

Re: Kosten taxi Schiphol.

Ik zou gewoon met de taxi gaan. Geen gesleep en gedoe, lekker van deur tot deur.
Ik zou dus ook niet om familie gaan smeken. Op zo n dure reis maakt dat toch ook niet zoveel meer uit.

Geloof dat het van Nijmegen naar Schiphol met een Schiphol taxi 90 euro pp is. Utrecht is dichterbij Schiphol, dus trek daar iets van af.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 17 Aug 2017 13:41

Re: Kosten taxi Schiphol.

Sorry hoor maar je bent gewoon volwassen, dan is het aardig als ouders het aanbieden, maar heb je verder toch geen hulp nodig en kan je het gewoon zelf regelen lijkt me? Dat ouders jou vragen vind ik weer iets anders, die zijn vaak iets ouder en dan is wat hulp wel fijn. En als je toch al een dure vakantie hebt kan een ritje taxi er ook nog wel bij, dat tel ik altijd gewoon bij de vakantie. OF niet zeuren en gewoon met de trein, je hebt gewoon wielen op je koffer, dus echt slepen is het ook niet echt.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Aug 2017 13:59

Re: Kosten taxi Schiphol.

Marsy31 schreef:Oh mijn God CBL, lees je laatste post even door...


Oh mijn God doe eens normaal joh! Ik zeg alleen dat ik het jammer vind en het niet ga vragen dus wat is je probleem? Als ze niet willen, dan willen ze niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Aug 2017 14:01

Re: Kosten taxi Schiphol.

Pippa schreef:Sorry hoor maar je bent gewoon volwassen, dan is het aardig als ouders het aanbieden, maar heb je verder toch geen hulp nodig en kan je het gewoon zelf regelen lijkt me? Dat ouders jou vragen vind ik weer iets anders, die zijn vaak iets ouder en dan is wat hulp wel fijn. En als je toch al een dure vakantie hebt kan een ritje taxi er ook nog wel bij, dat tel ik altijd gewoon bij de vakantie. OF niet zeuren en gewoon met de trein, je hebt gewoon wielen op je koffer, dus echt slepen is het ook niet echt.


Heeft totaal, maar dan ook totaal niks met leeftijd te maken! Wat betreft de kosten voor een taxi dat gold ook voor mijn ouders dus. Ik zeg toch ook niet dat ik het zelf niet kan regelen ik leg het alleen uit, maar dat doe ik dus ook nooit meer aangezien ik alleen maar commentaar erop krijg.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 17 Aug 2017 17:11

Re: Kosten taxi Schiphol.

caribbeanlover schreef:
Elska schreef:slepen met bagage ontkom je toch niet aan. of je sleept met spullen op het station utrecht, of vanaf de taxi naar schiphol toe. maakt weinig uit.


Ermee slepen moet je toch wel, maar dat is alleen het stukje van de auto eventueel trein en dan naar de balie. Dan ben je ze kwijt. Dmv met de trein te gaan zit je er toch wat langer mee.


hoezo zit je met de trein er langer mee?
in beide gevallen stap je in en ga je zitten tot je bij schiphol bent. of de koffers nu naast je staan of achter je in de kofferbak liggen maakt weinig verschil.

naar de trein moet je een stukje lopen en met de taxi wordt je voor de deur opgehaald. maar vanaf de taxi is het nog een stukje lopen naar schiphol, met de trein ga je met de roltrap of lift naar boven en je bent er. dus bij beide moet je een stukje met de koffers lopen.
Afbeelding
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 17 Aug 2017 17:22

Re: Kosten taxi Schiphol.

Met de taxi word je gewoon buiten pal voor de vertrekhal afgezet, als je het echt heel vervelend vind om met koffers te lopen, is de taxi in dat opzicht zeker wel een voordeel.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 17 Aug 2017 17:33

Re: Kosten taxi Schiphol.

dan had ik die keer een slechte taxi ofzo? want ik werd niet voor de deur afgezet. eerst nog langs een hele rij met taxi's lopen en dan pas naar binnen.
Afbeelding
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 17 Aug 2017 18:09

Re: Kosten taxi Schiphol.

Dat denk ik :)
<<

Anoniem249

Bericht 17 Aug 2017 19:29

Re: Kosten taxi Schiphol.

Ze horen je inderdaad gewoon voor de deur van de juiste vertrekhal af te zetten. Dat kun je gewoon vragen. Ze mogen daar trouwens ook niet blijven staan, weet je zeker dat ie je niet bij de aankomsthal heeft afgezet zodat hij gelijk in de rij stond voor zn volgende ritje?
Gewoon lekker een uber nemen, wat een gedoe zeg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Aug 2017 19:38

Re: Kosten taxi Schiphol.

Ze leveren mij ook altijd gewoon prima bij de juiste vertrekhal af. Gewoon zeggen welke luchtvaartmaatschappij of zoek het zelf even op de website van Schiphol uit. Vertrekhal 3 of 4 waarschijnlijk in jullie geval.

Ze zetten je niet echt letterlijk voor de deur, je moet nog wel een straat over. Maar als dat al te veel is, zou ik denk ik niet op vakantie gaan. (ha, ja, grapje he. Maar met serieuze ondertoon natuurlijk).
Let's discover the world together.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 17 Aug 2017 19:59

Re: Kosten taxi Schiphol.

Claire**** schreef:Ze horen je inderdaad gewoon voor de deur van de juiste vertrekhal af te zetten. Dat kun je gewoon vragen. Ze mogen daar trouwens ook niet blijven staan, weet je zeker dat ie je niet bij de aankomsthal heeft afgezet zodat hij gelijk in de rij stond voor zn volgende ritje?
Gewoon lekker een uber nemen, wat een gedoe zeg.

Zou best kunnen. ik bedenk nu dat het misschien kwam door de storing van de NS waardoor het natuurlijk veel drukker was met taxi's dan normaal.
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Aug 2017 20:19

Re: Kosten taxi Schiphol.

Je kunt ook gewoon een taxi naar het treinstation in (de buurt van) jouw woonplaats nemen en dan met de trein naar Schiphol, als een stukje lopen met koffer te veel moeite is. Dan ben je een stuk goedkoper uit en je eindigt midden op Schiphol.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Aug 2017 20:42

Re: Kosten taxi Schiphol.

Bliss schreef:Je kunt ook gewoon een taxi naar het treinstation in (de buurt van) jouw woonplaats nemen en dan met de trein naar Schiphol, als een stukje lopen met koffer te veel moeite is. Dan ben je een stuk goedkoper uit en je eindigt midden op Schiphol.



Ja die tip is al meerdere keren gegeven. (niets ten nadele van jouw tip hoor, dit lijkt me een hele goede optie namelijk)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem244

Bericht 17 Aug 2017 20:43

Re: Kosten taxi Schiphol.

caribbeanlover schreef:
Claire**** schreef:Of je neemt gewoon wat minder spullen mee. Je gaat 2 weken naar een warm oord, wat heb je nou eenmaal nodig? Als je samen 1 koffer deelt en beide een rugzak als handbagage meeneemt hoef je ook niet zo met bagage te zeulen. Kun je lekker makkelijk met t OV, stukken goedkoper.


Dat gaat ons niet lukken in 1 koffer bovendien willen we er beide 1 meenemen. Ooit is mijn koffer niet aangekomen op de bestemming en moest ik een paar dagen in mijn mans kleding lopen. Van de verzekering mocht ik voor een x bedrag wat kopen. Sindsdien pakken we altijd 50/50 in en met 1 koffer als dat ook gebeurd hebben we niks.
Dus pak altijd 50/50 in is mijn advies/tip!


Ja doe ik idd ook altijd... en altijd 1 setje en badkleding in m'n handbagage.
Het is dat vriend niet veel meeneemt en wij het met 1 koffer redden, maar ik neem graag teveel mee... :-D
Neem mij elk jaar voor minder mee te nemen en elke keer denk ik weer "ik had minder mee kunnen nemen"... maar heb graag wat te kiezen Haha.

Met de taxi is wel relaxter dan met de trein en de trein is stuk goedkoper.
Dus net wat jullie willen of gemak en duurder of goedkoper en meer sjouwen.
OpZich qua trein... je stapt in, zet je koffers neer, gaat zitten... pakt koffers, stapt uit en loopt via de rolband zo Schiphol op... maar idd stukje naar station toe is wat meer gesjouw idd
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Aug 2017 21:06

Re: Kosten taxi Schiphol.

Ik nam altijd best wat mee, niet megaveel alleen had ik na de vakantie niet alles gedragen. Ik droeg sommigen dingen zelfs meerdere keren. Sinds ongeveer 3 jr doe ik het slimmer dus niet bijv. voor elke dag een ander outfit zowat. Nee, bijv. 2 lange broeken en 1 witte rok die je met alles tops kunt combineren. Zo ook met schoenen. Ik neem ook altijd wat mee voor de kamermeisjes en hun kids. Zo heb ik nog een onuitgepakte snorkelset, een eveneens voetbal en luchtbed waar ik toch niks mee doe. Die geef ik dan weg.

Heb je een pm gestuurd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Aug 2017 21:08

Re: Kosten taxi Schiphol.

Marin schreef:
Bliss schreef:Je kunt ook gewoon een taxi naar het treinstation in (de buurt van) jouw woonplaats nemen en dan met de trein naar Schiphol, als een stukje lopen met koffer te veel moeite is. Dan ben je een stuk goedkoper uit en je eindigt midden op Schiphol.



Ja die tip is al meerdere keren gegeven. (niets ten nadele van jouw tip hoor, dit lijkt me een hele goede optie namelijk)


Oh sorry, volgens mij heb ik het topic maar half gelezen!
❤ 7 juni 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Aug 2017 21:10

Re: Kosten taxi Schiphol.

Onze zwager brengt ons.
<<

Anoniem313

Bericht 17 Aug 2017 21:57

Re: Kosten taxi Schiphol.

caribbeanlover schreef:Onze zwager brengt ons.


Top!
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers