Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Knobbel in borst

<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 17 Aug 2017 08:20

Knobbel in borst

Wie kan mij even geruststellen? Ik voelde een paar dagen terug ineens een (grote) knobbel in mijn rechterborst, aan de bovenkant. Het voelt langwerpig en hard aan en is niet echt heen en weer te bewegen. Mijn vriend voelt in m'n andere borst ook wel iets (ik niet echt, wel iets, maar niet vergelijkbaar in mijn ogen) maar datgene wat hij rechts voelt is toch echt beduidend groter. Afspraak bij de huisarts heb ik zojuist gemaakt, alleen kan ik morgenochtend pas terecht. Ik heb gegoogled, nooit doen natuurlijk maar gelukkig was het meeste wat ik tegenkwam wel rustgevend. Maarja, toch zenuwen natuurlijk...
Ik heb verder geen pijn, aan de buitenkant van de borst is ook niets te zien. Ik hoop echt dat het niets is, denk diep van binnen ook van niet, maar ik heb toch even behoefte aan geruststellende verhalen nu :)
<<

Sophie

Kwebbel

Berichten: 332

Geregistreerd: 14 Mei 2014 13:52

Bericht 17 Aug 2017 08:28

Re: Knobbel in borst

Zeker weten kan ik het natuurlijk niet, maar als het zo snel ontstaan is kan ik me niet voorstellen dat het iets kwaadaardigs is. Dat proces gaat veel langzamer.

Succes morgen!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Aug 2017 08:28

Re: Knobbel in borst

Het kan van alles zijn. De huisarts kan je verwijzen naar het ziekenhuis. Ik schrok daar al van, ik dacht aan mastitis.

In het ziekenhuis kreeg ik een echo, vanwege het feit dat ik borstvoeding geef, was een mammo nutteloos. De arts besloot een biopt te nemen want hij zag 'iets'. Dat vond ik een naar iets want ik was alleen en was toch wat gerommel.

Ze raden dan aan om iemand mee te nemen naar de uitslag. Hij verwachtte niks ernstigs maar hij kon natuurlijk geen garantie geven. Uiteindelijk bleek het een fibroadenoom. Kan worden verwijderd, maar ik heb ervoor gekozen dat niet te doen met de wetenschap dat het niet zal uitgroeien tot een kwaadaardig iets.

Er is volgens mij ook nog een topic dat mamapoli heet. Ik raad je in elk geval aan in geval van verwijzing, iemand mee te nemen naar het ziekenhuis.
L2014 & H2017
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 17 Aug 2017 08:43

Re: Knobbel in borst

Dat zal even schrikken zijn! Ik heb het ook eens gehad. Na een mammografie en een echo bleek het kleine bobbeltje een soort cyste te zijn. Niks kwaadaardigs gelukkig. Hopelijk heb jij ook snel zekerheid!
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 17 Aug 2017 08:59

Re: Knobbel in borst

Wat naar Poutine. Mijn verhaal is geen geruststellend verhaal dus die vertel ik je maar niet. Maar mijn ervaringen van die periode kunnen je misschien wel geruststellen. Heel vaak, meestal, is het niets kwaadaardigs. Toen het bij mij wel kanker was, schrokken de artsen enorm. Het komt, gelukkig, dus niet zo vaak voor. En ik denk dat je nu vooral moet vertrouwen op je gevoel dat het niets ernstigs is. Tot dat je meer weet kun je er niets aan veranderen en als je je dan kunt vasthouden aan je gevoel dan helpt dat misschien.

Sophie, lieve geruststellende woorden, maar er klopt helaas niets van weten zowel mijn moeder als ik uit ervaring.

Sterkte Poutine. En als het je te lang duurt om tot morgen te wachten dan zou ik de huisarts gewoon nog eens bellen en uitleggen dat je heel graag vandaag nog gezien wilt worden. Bereid je er wel op voor dat de huisarts je het mama traject in het ziekenhuis in kan sturen, die is vrij heftig.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 17 Aug 2017 10:12

Re: Knobbel in borst

Bedankt voor jullie reacties! Rationeel gezien weet ik dat het grotendeels vaak onschuldig is, dat is gelukkig ook wat ik op Google vooral tegen kwam. Alleen het idee he, een knobbel in je borst. Dat vind ik gewoon eng.
Bisq, ervaring met een mammografie heb ik helaas al, als elfjarig meisje met bijna niks... Mocht er een doorverwijzing komen dan zie ik daar al enorm tegenop.

Eerst maar eens de afspraak van morgen afwachten :)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Aug 2017 10:14

Re: Knobbel in borst

Ik had dat een paar jaar geleden ook ik belde de huisarts en moest meteen komen die voelde het ook en moest meteen naar het ziekenhus voor een echo. Gelukkig was het niks ernstig

Succes bij de huisarts
Afbeelding
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 17 Aug 2017 10:19

Re: Knobbel in borst

Poutine schreef:Bedankt voor jullie reacties! Rationeel gezien weet ik dat het grotendeels vaak onschuldig is, dat is gelukkig ook wat ik op Google vooral tegen kwam. Alleen het idee he, een knobbel in je borst. Dat vind ik gewoon eng.
Bisq, ervaring met een mammografie heb ik helaas al, als elfjarig meisje met bijna niks... Mocht er een doorverwijzing komen dan zie ik daar al enorm tegenop.

Eerst maar eens de afspraak van morgen afwachten :)


Wat naar dat je toen al die ervaring moest krijgen.
Ik bedoel het mama traject, dan krijg je in 1 dag alle onderzoeken. Dus een mammografie, echo en eventueel punctie of biopt en een gesprek met de mamaverpleegkundige. Met zo'n traject moet je de hele dag beschikbaar zijn voor een eventueel volgend onderzoek.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 17 Aug 2017 10:25

Re: Knobbel in borst

Ik wist inderdaad niet helemaal zeker wat er met dat mama traject bedoeld werd (behalve dat de mammografie er vast in moest zitten) maar een hele dag beschikbaar zijn, dat is dan maar even zo. Ik moet morgen al een uurtje vrij nemen van werk voor de huisarts, heb het globaal uitgelegd en m'n leidinggevende gaf me alle ruimte dus ik verwacht dat dat met dat traject ook wel zal lukken, mocht het nodig zijn.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 17 Aug 2017 20:17

Re: Knobbel in borst

Poutine schreef:Ik wist inderdaad niet helemaal zeker wat er met dat mama traject bedoeld werd (behalve dat de mammografie er vast in moest zitten) maar een hele dag beschikbaar zijn, dat is dan maar even zo. Ik moet morgen al een uurtje vrij nemen van werk voor de huisarts, heb het globaal uitgelegd en m'n leidinggevende gaf me alle ruimte dus ik verwacht dat dat met dat traject ook wel zal lukken, mocht het nodig zijn.


Hoe oud ben je?
In mijn ziekenhuis maken we geen mammo's onder de 30 jaar tenzij iemand vage klachten heeft. Bij een voelbare knobbel beginnen ze bij ons met een echo dus grote kans dat dat bij jou ook gebeurd. Tenzij je boven de 30 bent...
Als het een grote knobbel is die je eerst nog niet had kan het zijn dat je een cyste hebt. Het kan ook matopatisch klierweefsel zijn, dat is klierweefsel wat opspeelt door hormonen. Heb je ook gevoelige borsten?

Het mammapoli traject wordt alleen in gang gezet als mensen worden doorgestuurd door het BOB (bevolkingsonderzoek Borstkanker) als ze daar iets verdachts hebben gezien op de foto's, of als de huisarts de verdenking heeft dat het wel eens foute boel kan zijn. (tepel ingetrokken, bloed uit tepel, zware familie belasting etc)

Dat je binnen 1 dag terecht kan is vrij snel hoor, maar veel ziekenhuizen hebben een bepaald protocol dat bij een knobbel iemand binnen 24 uur terecht moet kunnen.


Heel veel succes morgen, laat het over je heen komen en mocht je nog vragen hebben dan mag je me altijd een PB sturen. Hopelijk valt het allemaal mee!
Laatst gewijzigd door Beachgirl op 17 Aug 2017 21:08, in totaal 2 keer gewijzigd.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 17 Aug 2017 20:25

Re: Knobbel in borst

Bisq schreef:
Sterkte Poutine. En als het je te lang duurt om tot morgen te wachten dan zou ik de huisarts gewoon nog eens bellen en uitleggen dat je heel graag vandaag nog gezien wilt worden. Bereid je er wel op voor dat de huisarts je het mama traject in het ziekenhuis in kan sturen, die is vrij heftig.


Goed bedoeld je advies, maar heb je enig idee hoe vol de mammografie programma's over het algemeen zitten? De meeste ziekenhuizen hebben een protocol dat als iemand een knobbel voelt dat ze die patiënt binnen 24 uur moeten kunnen ontvangen voor onderzoek. Dus alle mensen die op vrijdag bij de huisarts zitten worden al uitgesteld tot maandag.

En tuurlijk is wachten in zo'n geval heel naar (ik spreek uit ervaring, ik maak regelmatig mammo's en weet hoe gespannen mensen zijn) maar als het in het ergste geval foute boel is kunnen ze ook niet a la minute een behandeling opstarten. Er moeten dan nog veel meer onderzoeken gedaan worden die ook tijd kosten. Die ene dag wachten op een mammografie maakt dan niet veel verschil.

Dit klinkt heel hard en bot, maar het is lastig uit te leggen als ik het moet uittypen. :(
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 17 Aug 2017 20:33

Re: Knobbel in borst

Ik moet morgen eerst nog maar eens naar de huisarts he Beachgirl, van daaruit heb ik nog geen idee hoe verder. En óf er überhaupt wel een verwijzing komt. Misschien voelt de huisarts zelf al dat het iets onschuldigs is of niet. Ik ben trouwens 35. En of het snel is komen opzetten durf ik niet te zeggen, ik onderzoek m'n borsten eigenlijk nooit. Aan de andere kant voelde ik het bij een toevallige aanraking, ik raak wel vaker m'n borsten toevallig aan natuurlijk maar het is me nooit eerder opgevallen.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 17 Aug 2017 21:07

Re: Knobbel in borst

Poutine schreef:Ik moet morgen eerst nog maar eens naar de huisarts he Beachgirl, van daaruit heb ik nog geen idee hoe verder. En óf er überhaupt wel een verwijzing komt. Misschien voelt de huisarts zelf al dat het iets onschuldigs is of niet. Ik ben trouwens 35. En of het snel is komen opzetten durf ik niet te zeggen, ik onderzoek m'n borsten eigenlijk nooit. Aan de andere kant voelde ik het bij een toevallige aanraking, ik raak wel vaker m'n borsten toevallig aan natuurlijk maar het is me nooit eerder opgevallen.



O shit sorry had verkeerd gelezen, ik dacht dat je al een doorverwijzing had, sorry :(
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 18 Aug 2017 06:17

Re: Knobbel in borst

Beachgirl schreef:
Bisq schreef:
Sterkte Poutine. En als het je te lang duurt om tot morgen te wachten dan zou ik de huisarts gewoon nog eens bellen en uitleggen dat je heel graag vandaag nog gezien wilt worden. Bereid je er wel op voor dat de huisarts je het mama traject in het ziekenhuis in kan sturen, die is vrij heftig.


Goed bedoeld je advies, maar heb je enig idee hoe vol de mammografie programma's over het algemeen zitten? De meeste ziekenhuizen hebben een protocol dat als iemand een knobbel voelt dat ze die patiënt binnen 24 uur moeten kunnen ontvangen voor onderzoek. Dus alle mensen die op vrijdag bij de huisarts zitten worden al uitgesteld tot maandag.

En tuurlijk is wachten in zo'n geval heel naar (ik spreek uit ervaring, ik maak regelmatig mammo's en weet hoe gespannen mensen zijn) maar als het in het ergste geval foute boel is kunnen ze ook niet a la minute een behandeling opstarten. Er moeten dan nog veel meer onderzoeken gedaan worden die ook tijd kosten. Die ene dag wachten op een mammografie maakt dan niet veel verschil.

Dit klinkt heel hard en bot, maar het is lastig uit te leggen als ik het moet uittypen. :(


Hier kun je dus heel goed lezen dat jij uit ervaring spreekt met het maken van mammo's en ik uit ervaring spreek met het hebben van borstkanker. Jouw advies is ook goed bedoelt, maar ik hoop dat je naar je patiënten wat meelevender bent. Want als je in angst en/of onzekerheid zit maakt die ene dag wachten tot je naar de huisarts kunt (want daar heb ik het over) wel degelijk verschil als hij/zij je gerust kan stellen.

En dat ze niet ala minute een behandeling kunnen opstarten is ook onzin, mijn behandelingen werden de dag dat ik de uitslag kreeg al in gang gezet.

Maar hier heeft Poutine hopelijk niks aan, want ik duim dat het niets ernstigs is. Succes bij de huisarts vandaag.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Aug 2017 07:16

Re: Knobbel in borst

Ik wil je vandaag succes wensen en duim voor je dat het geïrriteerd kliertje is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 18 Aug 2017 12:35

Re: Knobbel in borst

Nou, ik ben bij de huisarts geweest. Waar ik de knobbel vanmorgen nog overduidelijk voelde zitten, was hij bij de huisarts echt nergens meer te bekennen. Gevoeld en gevoeld en dokter voelde alleen normaal klierweefsel. Toen konden we twee dingen doen, óf doorverwijzing richting ziekenhuis voor mammografie etc, of nog even afwachten en op een later tijdstip opnieuw onderzoeken. Op basis van mijn omschrijving denkt de huisarts dat het om iets hormonaals gaat dus we hebben besloten dat ik volgende week nog een keertje terug kom. Van daaruit bepaalt hij verder.

Misschien een hele rare vraag, maar is iets ook sneller voelbaar als je bijvoorbeeld je bh niet draagt? Rond het avondeten duik ik vrijwel altijd in pyjama en aan het eind van de avond voelde ik het de afgelopen dagen elke keer wel, vanmorgen uit bed natuurlijk ook geen bh en toen voelde ik het ook. Bij de dokter dus al een tijdje bh aan gehad en toen was het weg, nu voel ik het ook niet meer. Ik voel me ene beetje dom hoor, geen idee hoe dit kan maar ik voel ene Chr enorm paranoia dat ik eerst een hele grote knobbel voel (die m'n vriend ook voelde) en het nu bij de huisarts gewoon niet te vonden is (ik voelde hem zelf ook niet meer).
Ik ben in elk geval wel al gerustgesteld, als het echt kwaadaardig was is, dan is hij niet zomaar verdwenen.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 19 Aug 2017 11:43

Re: Knobbel in borst

Bisq schreef:
Beachgirl schreef:
Bisq schreef:
Sterkte Poutine. En als het je te lang duurt om tot morgen te wachten dan zou ik de huisarts gewoon nog eens bellen en uitleggen dat je heel graag vandaag nog gezien wilt worden. Bereid je er wel op voor dat de huisarts je het mama traject in het ziekenhuis in kan sturen, die is vrij heftig.


Goed bedoeld je advies, maar heb je enig idee hoe vol de mammografie programma's over het algemeen zitten? De meeste ziekenhuizen hebben een protocol dat als iemand een knobbel voelt dat ze die patiënt binnen 24 uur moeten kunnen ontvangen voor onderzoek. Dus alle mensen die op vrijdag bij de huisarts zitten worden al uitgesteld tot maandag.

En tuurlijk is wachten in zo'n geval heel naar (ik spreek uit ervaring, ik maak regelmatig mammo's en weet hoe gespannen mensen zijn) maar als het in het ergste geval foute boel is kunnen ze ook niet a la minute een behandeling opstarten. Er moeten dan nog veel meer onderzoeken gedaan worden die ook tijd kosten. Die ene dag wachten op een mammografie maakt dan niet veel verschil.

Dit klinkt heel hard en bot, maar het is lastig uit te leggen als ik het moet uittypen. :(


Hier kun je dus heel goed lezen dat jij uit ervaring spreekt met het maken van mammo's en ik uit ervaring spreek met het hebben van borstkanker. Jouw advies is ook goed bedoelt, maar ik hoop dat je naar je patiënten wat meelevender bent. Want als je in angst en/of onzekerheid zit maakt die ene dag wachten tot je naar de huisarts kunt (want daar heb ik het over) wel degelijk verschil als hij/zij je gerust kan stellen.

En dat ze niet ala minute een behandeling kunnen opstarten is ook onzin, mijn behandelingen werden de dag dat ik de uitslag kreeg al in gang gezet.

Maar hier heeft Poutine hopelijk niks aan, want ik duim dat het niets ernstigs is. Succes bij de huisarts vandaag.


Ik ben absoluut heel meelevend naar mijn patiënten toe, en een goed onderzoek kost tijd. Bij het BOB hebben ze 5 minuten per patiënt en bij ons 20 minuten. Wij krijgen heel veel klachten dat ze bij het BOB zo hardhandig zijn en dat ze zo snel en onpersoonlijk afraffelig werken.
Tuurlijk is het fijner als je dezelfde dag nog bij de huisarts terecht kunt, maar wat betreft het onderzoek: de mammo programma's zitten (in mijn ziekenhuis dan) overvol en we doen ook regelmatig nog extra spoed patiënten tussendoor waardoor de uitlooptijd alleen maar langer wordt. Je wilt kwalitatief goede foto's maken en daar heb je tijd voor nodig, dus soms kun je gewoon niet meer patiënten doen dan dat je zou willen.

Als ik een knobbel zou voelen zou ik ook het liefst a la minute onderzoek willen maar uit ervaring weet ik dat dit (helaas) niet altijd mogelijk is.
Er werd zelfs een tijdje geleden gesproken over dat er in het weekend mammo's gemaakt zouden moeten worden om de wachttijden de verkorten. De laboranten willen wel, maar het probleem is dan alleen dat er in de weekenden geen Radiologen zijn die de foto's bekijken en dat de mammo chirurgen weigeren om spreekuur te gaan draaien in het weekend. Dus uiteindelijk schiet je er nog niks mee op.

En Bisq: dat jouw behandeling meteen in gang werd gezet is best uitzonderlijk dan. Hier wordt wel alles op 1 da gedaan: mammo, eventueel biopt en dan een voorlopige uitslag van het biopt. Maar heel vaak gaan mensen dan later eerst nog voor een PET scan en andere onderzoeken om te kijken of er uitzaaiingen zijn en daarna wordt de patiënt besproken in een overleg, en daarna pas wordt besloten wat de behandeling gaat worden. Dat is namelijk van heel veel dingen afhankelijk.
Laatst gewijzigd door Beachgirl op 19 Aug 2017 11:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 19 Aug 2017 11:49

Re: Knobbel in borst

Poutine schreef:Nou, ik ben bij de huisarts geweest. Waar ik de knobbel vanmorgen nog overduidelijk voelde zitten, was hij bij de huisarts echt nergens meer te bekennen. Gevoeld en gevoeld en dokter voelde alleen normaal klierweefsel. Toen konden we twee dingen doen, óf doorverwijzing richting ziekenhuis voor mammografie etc, of nog even afwachten en op een later tijdstip opnieuw onderzoeken. Op basis van mijn omschrijving denkt de huisarts dat het om iets hormonaals gaat dus we hebben besloten dat ik volgende week nog een keertje terug kom. Van daaruit bepaalt hij verder.

Misschien een hele rare vraag, maar is iets ook sneller voelbaar als je bijvoorbeeld je bh niet draagt? Rond het avondeten duik ik vrijwel altijd in pyjama en aan het eind van de avond voelde ik het de afgelopen dagen elke keer wel, vanmorgen uit bed natuurlijk ook geen bh en toen voelde ik het ook. Bij de dokter dus al een tijdje bh aan gehad en toen was het weg, nu voel ik het ook niet meer. Ik voel me ene beetje dom hoor, geen idee hoe dit kan maar ik voel ene Chr enorm paranoia dat ik eerst een hele grote knobbel voel (die m'n vriend ook voelde) en het nu bij de huisarts gewoon niet te vonden is (ik voelde hem zelf ook niet meer).
Ik ben in elk geval wel al gerustgesteld, als het echt kwaadaardig was is, dan is hij niet zomaar verdwenen.


Het kan heel goed zijn dat het een (grote) cyste is geweest die weer leeggelopen is. Een cyste is niks anders dan een holte gevuld met vocht. Of dat het een uitgezet melkgangetje is geweest. En dat kan dus ook weer leeglopen, maar kan ook groter worden. Het kan ook weer terugkomen. Dit kan heel goed onder invloed van hormonen gebeuren dus goed dat de huisarts je nog even terug wil zien.
Hou het in de gaten, ga niet dagelijks 20x keer voelen want op een gegeven moment ga je dan van alles voelen (en je voelt ook van alles want er zitten veel klieren in de borst) en dan maak je jezelf helemaal gek.
Voel gewoon even 1x per dag en kijk of het nog terugkomt of niet. En als je er toch niet gerust op bent laat het dan weer even controleren bij de huisarts.
Het dragen van een bh lijkt mij daar niks mee te maken te hebben.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 19 Aug 2017 12:27

Re: Knobbel in borst

Beachgirl, bedankt voor je reactie. Ik gok het zelf dan maar op een cyste. Ik voel hem nu trouwens weer wel dus ik snap er helemaal niets van. Maar ik geloof niet dat het kwaad kan, iets kwaadaardigs lijkt mij niet zomaar verdwijnen en later weer op komen zetten. Dus gerustgesteld ben ik in elk geval wel.

Verder, Bisq bedoelde toch gewoon dat als ik er niet gerust op was, ik de afspraak met de huisarts zou kunnen proberen naar voren te verschuiven? Zodat ik door de huisarts mogelijk al gerust gesteld zou kunnen worden. Het ziekenhuisverhaal is momenteel nog helemaal niet aan de orde. Ik begrijp de discussie niet zo goed, geloof ik :)
Ondanks dat, wel bedankt voor je inhoudelijke antwoorden, daar ben ik wel erg blij mee.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 19 Aug 2017 13:52

Re: Knobbel in borst

Ik had een paar maanden geleden ook een flinke bult in mijn borst. Zat er al even en ging ook steeds meer pijn doen. De huisarts stuurde me door voor een mammografie (die door een hele onaardige en ongeduldige vrouw werd gedaan en die veel pijn deed). Er was niks te zien en na het onderzoek was de bult ook opeens zo goed als weg, wel 2 dagen ontzettend pijnlijke borsten gehad van het onderzoek.

Nu voel ik de bult af en toe nog. Soms een tijdje niet en dan opeens zit het er weer. Soms doet het pijn, soms ook niet. Geen idee wat het precies is verder maar niks gevaarlijks in ieder geval gelukkig.
2010 2012
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 20 Aug 2017 11:29

Re: Knobbel in borst

Poutine schreef:Beachgirl, bedankt voor je reactie. Ik gok het zelf dan maar op een cyste. Ik voel hem nu trouwens weer wel dus ik snap er helemaal niets van. Maar ik geloof niet dat het kwaad kan, iets kwaadaardigs lijkt mij niet zomaar verdwijnen en later weer op komen zetten. Dus gerustgesteld ben ik in elk geval wel.

Verder, Bisq bedoelde toch gewoon dat als ik er niet gerust op was, ik de afspraak met de huisarts zou kunnen proberen naar voren te verschuiven? Zodat ik door de huisarts mogelijk al gerust gesteld zou kunnen worden. Het ziekenhuisverhaal is momenteel nog helemaal niet aan de orde. Ik begrijp de discussie niet zo goed, geloof ik :)
Ondanks dat, wel bedankt voor je inhoudelijke antwoorden, daar ben ik wel erg blij mee.


Ja dat bedoelde ze idd. We gingen ook een beetje off topic op een bepaald moment :silent:

Mocht je er toch niet gerust op zijn dan kun je altijd nog vragen of je doorgestuurd kan worden. De eventuele mammografie is even een vervelend onderzoek, maar duurt gelukkig niet lang en geef ook duidelijk aan bij de laborant mocht je er tegenop zien. Mochten ze dan ook nog een echo doen dan is er in ieder geval goed naar gekeken en weet je hopelijk snel hoe en wat.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 20 Aug 2017 11:31

Re: Knobbel in borst

Lexi schreef:Ik had een paar maanden geleden ook een flinke bult in mijn borst. Zat er al even en ging ook steeds meer pijn doen. De huisarts stuurde me door voor een mammografie (die door een hele onaardige en ongeduldige vrouw werd gedaan en die veel pijn deed). Er was niks te zien en na het onderzoek was de bult ook opeens zo goed als weg, wel 2 dagen ontzettend pijnlijke borsten gehad van het onderzoek.

Nu voel ik de bult af en toe nog. Soms een tijdje niet en dan opeens zit het er weer. Soms doet het pijn, soms ook niet. Geen idee wat het precies is verder maar niks gevaarlijks in ieder geval gelukkig.


Mastopathie. Klierweefsel wat opspeelt onder invloed van hormonen.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 24 Aug 2017 08:22

Re: Knobbel in borst

Vandaag de tweede afspraak, gelukkig was de knobbel nu wel vindbaar. Dokter dacht niet aan iets zorgwekkends maar heeft ne voor de zekerheid wel een doorverwijzing gegeven voor een mammografie.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 24 Aug 2017 16:36

Re: Knobbel in borst

Succes met het onderzoek. Zelf ook jaren terug dit meegemaakt. Hopelijk is het bij jou ook onschuldig.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem249

Bericht 24 Aug 2017 19:01

Re: Knobbel in borst

Wat ouderwets een mammografie. Ik dacht altijd dat ze bij vrouwen onder de 35 een echo deden ipv mammografie. Succes in elk geval!
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers