Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Financiering aanvragen hypotheek

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Aug 2017 21:35

Financiering aanvragen hypotheek

Weer een vraagje.
Hoe is de financieringsaanvraag gegaan voor de hypotheek?
Ik heb t idee dat onze financieel adviseur alles lekker op z'n gemak doet namelijk, maar heb géén idee wat de normale termijnen zijn bij zo iets.
We hebben alles netjes aangeleverd, vorige week dinsdag getekend en gister heeft hij pas 3 officiële offertes aangevraagd.

Ik heb geen idee hoe lang dat normaal duurt, en waarin nou die 6 tot 8 weken wachttijd zit die banken aangeven.
<<

Merit

Noob

Berichten: 60

Geregistreerd: 25 Apr 2015 19:52

Bericht 10 Aug 2017 21:55

Re: Financiering aanvragen hypotheek

Ik weet niet wat standaard of normaal is, maar wij hadden met 2,5 week alles rond en getekend.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Aug 2017 22:40

Re: Financiering aanvragen hypotheek

Merit schreef:Ik weet niet wat standaard of normaal is, maar wij hadden met 2,5 week alles rond en getekend.


Wij ook, eenmaal alles aangeleverd hadden wij het binnen een week rond.
Deze keer ga ik alles zelf regelen!

Ik denk dat banken zich ook een beetje indekken met die wachtweken. Anders hebben ze continu iemand aan de telefoon als er 1 dag meer overheen gaat en sommige aanvragen zijn complexer dan de andere natuurlijk.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Aug 2017 22:43

Re: Financiering aanvragen hypotheek

Nemen jullie een overbruggingshypotheek of overlappen de opleveringen elkaar waardoor je die niet nodig hebt?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Aug 2017 07:30

Re: Financiering aanvragen hypotheek

Jep stukje overbrugging van 2 wkn.

Ik denk t ook hoor, kan me niet voorstellen waarom zo iets zo lang moet duren.
We wachten nu dus nog op de offertes waar we er 1 uit moeten kiezen, volgens jullie berichten zou het dan dus snel moeten gaan..
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 11 Aug 2017 07:45

Re: Financiering aanvragen hypotheek

Banken geven helemaal geen 6 tot 8 weken aan - veel korter zelfs. Bij de drie grote banken heb je binnen een week na het indienen van de aanvraag een bindend aanbod.

Die 6 tot 8 weken wordt door hypotheekadviseurs aangeraden als termijn om in je bod op te nemen, zodat je een adviseur kunt zoeken, afspraak kunt maken, de benodigde papieren kunt verzamelen, hypotheekgesprek voeren, het hypotheekadvies opgesteld kan worden, de aanvraag ingediend kan worden, het bindend aanbod opgestuurd kan worden, en je die kunt tekenen en terugsturen. Met een aantal weken speling voor de zekerheid.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Aug 2017 17:44

Re: Financiering aanvragen hypotheek

Blugh, ik vind het allemaal maar lang duren.
Ellibre weet jij of een offerte hetzelfde is als een bindend aanbod?

We zijn nu aan het wachten op offertes van banken namelijk. En waar de hyp adviseur nog steeds alle vertrouwen heeft, word ik nu gewoon nerveus :palm:
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 15 Aug 2017 18:11

Re: Financiering aanvragen hypotheek

Wanneer is de datum voor de waarborg en ontbindende voorwaarden? Het is niet zo dat de hele hypotheek dan al tot de laatste handtekening rond hoeft te zijn. Als de bank maar de waarborg afgeeft.

Komt vast goed! En anders gewoon even informeren bij de adviseur.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 15 Aug 2017 19:41

Re: Financiering aanvragen hypotheek

Lejow schreef:Blugh, ik vind het allemaal maar lang duren.
Ellibre weet jij of een offerte hetzelfde is als een bindend aanbod?

Ja, dat is zo. Dat is sinds deze zomer verplicht.
Kan daar later nog wel iets meer over vertellen. Maar simpel gezegd komt het er op neer dat de bank de geoffreerde hypotheek dus altijd moet verstrekken als uit de bewijsstukken en de BKR-check blijkt dat alles wat je hebt opgegeven bij de aanvraag ook klopt. En je de offerte natuurlijk tijdig ondertekend terug stuurt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Aug 2017 20:05

Re: Financiering aanvragen hypotheek

Carra schreef:Wanneer is de datum voor de waarborg en ontbindende voorwaarden? Het is niet zo dat de hele hypotheek dan al tot de laatste handtekening rond hoeft te zijn. Als de bank maar de waarborg afgeeft.

Komt vast goed! En anders gewoon even informeren bij de adviseur.



6 sept, waarbij al gezegd is tegen de verkopers dat ze niet raar moeten opkijken als het een weekje later wordt. Waarborg is week later.

Ok, dus even voor mijn eigen beeldvorming.
Als we een offerte krijgen, betekent dit dat de bank sowieso met ons in zee wil/kan/mag/gaat als wij hem ondertekend terug sturen.

Het gaat bij ons wat anders, aldus de hyp adviseur, omdat mijn man geen vast contract heeft, en alleen een werkgeversverklaring (geen intentie) en er wellicht nog een stukje uit mijn webshop meegenomen word in de financiering.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 16 Aug 2017 00:05

Re: Financiering aanvragen hypotheek

Je kunt het beste dit even lezen, daarin wordt het goed uitgelegd:
https://www.eigenhuis.nl/hypotheken/eur ... nrichtlijn
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Aug 2017 06:57

Re: Financiering aanvragen hypotheek

Dat maakt inderdaad wat duidelijk! Dank jjee wel.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers