Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nooit...!?

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 11 Aug 2017 11:58

Nooit...!?

Ik zag het daarnet staan in een topic: ik zou nooit in een stad gaan wonen.

Dat vind ik nogal gewaagde uitspraken. Niet per se deze in het bijzonder, maar ik lees het wel vaker. Ik zou nooit dit of dat gaan doen.

Nooit is namelijk een hele lange periode en je weet met heel veel dingen niet hoe het zich zal ontwikkelen en wat er allemaal op je pad gaat komen in de toekomst.

Zeggen jullie vaak nooit? En dan ben ik ook wel benieuwd wanneer wel/wanneer niet.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Aug 2017 12:00

Re: Nooit...!?

Ik zeg niet dat ik nooit nooit zeg. Misschien zeg ik ooit wel nooit, maar wanneer dat is? Zeg nooit nooit.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 11 Aug 2017 12:09

Re: Nooit...!?

Ik zal vast wel eens "nooit" zeggen, maar kan nu natuurlijk geen voorbeeld bedenken :12:
Zoals in het voorbeeld dat jij geeft, zo zal ik het niet snel gebruiken, omdat je inderdaad niet weet hoe het leven zal lopen. Ik kan nu wel heel hard roepen dat ik nooit meer in een tent zal slapen op vakantie, omdat dat niet goed is bevallen 8 jaar geleden, maar tegenwoordig zijn er zulke luxueuze bungalowtenten, dat je het bijna geen kamperen meer kan noemen.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem282

Bericht 11 Aug 2017 12:56

Re: Nooit...!?

Ik weet van bepaalde zaken dat ik dat nooit zou willen/doen. Vind ik dus niet per se een gewaagde uitspraak. Ik kan me herinneren dat hier op het forum wel eens een 'discussie' is geweest of je kon zeggen dat je nooit kinderen wilde. Er waren toen forummers die stelden dat je niet kon weten of je er over een paar jaar niet anders over zou denken. Die kinderwens is er waarschijnlijk bij meer volwassenen wel dan niet, maar er zullen dus ook altijd mensen zijn die echt geen ouder willen worden. Ik zou het best vervelend vinden als een ander dat tegen zou willen spreken, want ik ga ervan uit dat iemand die geen kinderen wil hier net zo goed over na heeft gedacht als iemand die wel een kinderwens heeft.

Ik vind het wel een beetje raar als mensen zeggen over hun partner dat hij/zij nooit vreemd zal gaan. Dat is domweg iets wat je niet zelf in de hand hebt, dus vanuit dat oogpunt zou ik dat niet zo stellig durven beweren.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 11 Aug 2017 12:58

Re: Nooit...!?

Ik zei altijd dat ik nooit in een dorp wilde wonen. Nu woon ik toch in een dorp en weet ik ook direct weer waarom ik die uitspraak deed.
Ik denk dat je het ook meer moet zien als dat iemand zich op het moment van de uitspraak niet kan voorstellen dat het ooit gebeurd/gedaan wordt. En ja, mensen en omstandigheden kunnen veranderen en dan gebeurd het misschien toch. Maar dat had je op het moment van de uitspraak niet voorzien.
<<

Anoniem245

Bericht 11 Aug 2017 13:45

Re: Nooit...!?

In zulke opichten zeg ik nooit nooit inderdaad, want je weet niet wat op je pad komt. En eigenlijk is dat altijd zo.
Het enige waar ik nooit op zeg is op nog een keer zwanger worden en kinderen krijgen. Mijn (ex)vriend zei dan altijd "zeg nooit nooit" en dat vond ik ontzettend vervelend. Net of hij mijn gedachten en visie ondermijnde. Ik heb daar voor mijzelf namelijk hele goede redenen voor.
<<

Anoniem281

Bericht 11 Aug 2017 14:48

Re: Nooit...!?

Mijn 'Nooit!' is vandaag 16 maanden :') Ik zeg dus niet meer nooit :nerd:
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 11 Aug 2017 14:58

Re: Nooit...!?

Ja hoor. Zeg best vaak nooit. Op dat moment meen ik het ook. En wat is er nou erg aan om op die uitspraak terug te komen? Het is niet zo dat iemand me er op aan kijkt als ik ooit riep dat ik iets niet wilde.
Snap niet zo goed wat er gewaagd aan is.
<<

Anoniem245

Bericht 11 Aug 2017 15:00

Re: Nooit...!?

Precies, mijn nooit is nu een nooit. Zo denk ik er ook nu over en zie niet in waarom het over een tijd misschien anders is. Anders zou ik ook geen nooit zeggen, maar misschien.
Alleen dingen kunnen inderdaad altijd veranderen maar zoals ik nu over mijn nooit denk, gebeurt het inderdaad nooit meer. Lekker vaag haha!
<<

Anoniem278

Bericht 11 Aug 2017 15:36

Re: Nooit...!?

Ik ben meestal niet zo definitief in mijn uitspraken omdat ik wel geleerd heb dat dingen waarvan ik dacht ze 'nooit' of juist 'altijd' te zullen doen best kunnen veranderen met de jaren. Maar ik heb ook geen moeite met de 'nuuit'
<<

Anoniem301

Bericht 11 Aug 2017 15:42

Re: Nooit...!?

Kira schreef:Precies, mijn nooit is nu een nooit. Zo denk ik er ook nu over en zie niet in waarom het over een tijd misschien anders is. Anders zou ik ook geen nooit zeggen, maar misschien.
Alleen dingen kunnen inderdaad altijd veranderen maar zoals ik nu over mijn nooit denk, gebeurt het inderdaad nooit meer. Lekker vaag haha!

Maar als je je nooit ook kunt aanpassen verliest het woordje nooit toch zijn waarde?
Ik ga het woord nooit niet gebruiken wanneer ik denk, als ik er over een tijdje anders over denk dan is dat ook goed.

Tuurlijk is dat goed, maar ik bedoel: de definitie van nooit is nooit. Ik zou dan eerder een ander woord kiezen.
<<

Geel

Bericht 11 Aug 2017 16:15

Re: Nooit...!?

Eens met Carrie.

Ik zeg niet snel 'nooit', omdat ik geregeld dingen doe waarvan ik vroeger dacht dat ik ze nooit zou doen/zeggen. Er zijn echter wel dingen waarvan ik denk dat het echt nooit zal gebeuren: tattoo zetten, sigaret of drugs gebruiken, in maat 36 passen, dirigent worden etc.
<<

Anoniem245

Bericht 11 Aug 2017 17:10

Re: Nooit...!?

Carrie schreef:
Kira schreef:Precies, mijn nooit is nu een nooit. Zo denk ik er ook nu over en zie niet in waarom het over een tijd misschien anders is. Anders zou ik ook geen nooit zeggen, maar misschien.
Alleen dingen kunnen inderdaad altijd veranderen maar zoals ik nu over mijn nooit denk, gebeurt het inderdaad nooit meer. Lekker vaag haha!

Maar als je je nooit ook kunt aanpassen verliest het woordje nooit toch zijn waarde?
Ik ga het woord nooit niet gebruiken wanneer ik denk, als ik er over een tijdje anders over denk dan is dat ook goed.

Tuurlijk is dat goed, maar ik bedoel: de definitie van nooit is nooit. Ik zou dan eerder een ander woord kiezen.


Ja dat is zo. Maar ik kan een hele hoop dingen opnoemen waarvan ik zou zeggen ze nooit te gaan doen, en dan als de mogelijd er zou zijn ik er wel over na zou denken. Over een kind niet, dat is voor mij echt een nooit. En nu vriend en ik uit elkaar zijn is dat nog meer nooit geworden :smile:

En dat brengt me bij het woordje "altijd", als in, wij blijven altijd bij elkaar. Zijn ook dingen die je in principe niet kan zeggen.
<<

anoniem203

Bericht 11 Aug 2017 21:03

Re: Nooit...!?

Ik heb ook iets gedaan wat ik nooit van mezelf dacht dat ik dat zou doen. Dus ik zeg nooit meer nooit. ;)
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 12 Aug 2017 10:55

Re: Nooit...!?

Ik ga echt nooit zo'n delicatesse embryo-ei eten. Al geeft iemand me er 50.000 euro voor. Gewoon niet, nooit. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Aug 2017 10:59

Re: Nooit...!?

Ik gebruik het woord nooit wel eens. Maar wel overwogen en niet bij heel grote gebeurtenissen of keuzes.
<<

Anoniem245

Bericht 12 Aug 2017 11:06

Re: Nooit...!?

Frankie schreef:Ik ga echt nooit zo'n delicatesse embryo-ei eten. Al geeft iemand me er 50.000 euro voor. Gewoon niet, nooit. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt.


Hier hoef ik ook niet over na te denken, kan ik makkelijk nooit tegen zeggen.
<<

Anoniem250

Bericht 12 Aug 2017 12:21

Re: Nooit...!?

Exogenesis schreef:Ik gebruik het woord nooit wel eens. Maar wel overwogen en niet bij heel grote gebeurtenissen of keuzes.


Net zo. "Dat mag je nooit meer doen, hoor!" En voor je het weet doet je kind het toch nog een keer.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Aug 2017 17:26

Re: Nooit...!?

Maar nooit is voor kinderen tot een jaar of 5 ook een hopeloos begrip. Ze ontwikkelen pas rond die tijd het besef van tijd. Nooit meer en altijd zijn voor die tijd begrippen waar ze echt helemaal niets mee kunnen. Daarom begrijpen kinderen tot die leeftijd ook niet goed wat dood zijn is, dat heeft immers alles te maken met het besef dat iets voor altijd zo kan zijn.

Ik zeg het wel eens als ik ruzie heb en dan verbeter ik mezelf zo snel mogelijk want het is gewoon zo kut om te ruziën met de jij doet nooits en jij doet altijds. Het is meestal ook gewoon echt niet waar.

Ik ben verder ook niet zo stellig, ik sta heel erg open voor andere ideeën, dus hoewel ik me niet kan voorstellen dat ik zou kunnen aarden in een dorp hangt het natuurlijk ook maar net van het dorp af. Zo is Hilversum een dorp en ik heb er gewoond (een jaar) en toe heb ik het daar erg naar mijn zin gehad. Heel veel dingen zijn te rekbaar om er een nooit aan vast te plakken.

Maar ik kan wel zeggen dat ik me dingen niet kan voorstellen dat ik ze zou doen. Roken bijvoorbeeld, waarom zou ik gaan roken?
<<

Anoniem304

Bericht 14 Aug 2017 17:27

Re: Nooit...!?

Frankie schreef:Ik ga echt nooit zo'n delicatesse embryo-ei eten. Al geeft iemand me er 50.000 euro voor. Gewoon niet, nooit. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt.

Omdat het je vies lijkt? Of het idee?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Aug 2017 17:29

Re: Nooit...!?

Heb ik gedaan! Maar denk niet dat ik t ooit weer doe. 't was niet eens vies. Maar toch het idee...
Let's discover the world together.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers