Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lunch salade/ salad in a jar

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 05 Jul 2017 13:04

Lunch salade/ salad in a jar

Als lunch wil ik eens wat anders dan brood. Nu heb ik al een tijdje springrolls gemaakt maar dat wordt ook een beetje eentonig. Ik ben daarom op zoek naar makkelijke en niet te dure recepten voor lunchsalades. Iemand een lekker receptje?
Laatst gewijzigd door Chipa op 05 Jul 2017 19:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem202

Bericht 05 Jul 2017 13:14

Re: Lunch salade

Ik maak meestal 'n salade van alles wat ik nog in de koelkast heb liggen, maar deze maak ik het vaakst:
Salademix/ geroosterde paprika/ zwarte olijvem/ wortel/ Kikkererwten met heel veel verschillende kruiden/ Tomaatjes/ gerookte kip

Salademix/ wortel/ linzen/ tonijn/ wortel/ paprika
<<

Anoniem222

Bericht 05 Jul 2017 13:25

Re: Lunch salade

Ik doe een beetje hetzelfde als Phoebe. Alleen doe ik nooit twee keer wortel in mijn salade :P.

Ik gebruik ook regelmatig gerookte kip, mango, rivierkreeftjes, gegrilde courgette, geroosterde paprika, gewone paprika, tomaat, komkommer, falafel, bonen, mais, wortel, kruiden (bijv. ook munt of koriander), couscous, bulgur ga zo maar door.
<<

Anoniem301

Bericht 05 Jul 2017 13:53

Re: Lunch salade

Mijn nieuwe favoriet, messy buratta

Afbeelding

Zo makkelijk. Voor 1 persoon een bol buffelmozzarella, 250g cherrytomaatjes, 1 eetlepel olijfolie, lekker veel verse basilicum, zout en peper. En echt heerlijk vind ik.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Jul 2017 14:00

Re: Lunch salade

Ha, messy mozzarella dan toch. Ziet er superlekker uit hee.
Toen ik nog beter bezig was grilde ik vaak op zondag een grote schaal vol aubergine, courgette, tomaat en knoflook. Daar lunchte ik dan maandag, dinsdag en woensdag van, en dan vulde ik het aan met bijvoorbeeld rucola, parmezaan en pijnboompitten. Of gorgonzola.
<<

Anoniem222

Bericht 05 Jul 2017 14:39

Re: Lunch salade

Oh ja ook lekker Carrie! Dat had ik vandaag op een broodje.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 05 Jul 2017 19:33

Re: Lunch salade/ salad in a jar

Bedankt voor de tips!

Ik heb nu een pot klaarstaan met:
Olijfolie, citroensap, cherrytomaten, komkommer, kikkererwten, couscous, feta en olijven
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 05 Jul 2017 20:35

Re: Lunch salade/ salad in a jar

Ik maak ook vaak salades, mijn favo's (die ook goed vullen) zijn:
- quinoa / wortelrasp / rucola/ puntpaprika/ cherrytomaatjes/ komkommer/ rode biet / feta
- rucola / wortelrasp / linzen / pompoen/ feta / puntpaprika
- kikkererwten met een combi van bovenstaande groente
- bulgur, quinoa of couscous / komkommer/ puntpaprika/ tomaatjes/ meloen / gerookte kip / dressing met tandoori kruiden

Om ervoor te zorgen dat het goed vult doe ik er altijd in ieder geval iets van peulvruchten in óf quinoa/couscous oid. Als ik dat niet doe, en alleen maar wat kaas en groenten oid dan heb ik na een uur weer honger
<<

Anoniem210

Bericht 11 Jul 2017 11:33

Re: Lunch salade/ salad in a jar

Ik heb net een salade gemaakt van falafel, sla, rode ui, tomaat en een beetje crème fraîche.
<<

Anoniem255

Bericht 13 Aug 2017 17:27

Re: Lunch salade/ salad in a jar

Ik heb nu klaarstaan:

Veldsla
Rode paprika
Gekookt ei
Gerookte kip
Ui
Komkommer

Dressing: Griekse yoghurt, mosterd en peper.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers