Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe mee om te gaan?

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 10 Aug 2017 09:21

Re: Hoe mee om te gaan?

Zij geven aan dat schuren eigenlijk geen optie is. Je moet er dan waarschijnlijk heel veel vanaf schuren, en deze tafel heeft een verdikt blad om krom trekken te voorkomen. Als je er dan zo veel vanaf moet schuren heb je kans dat het toch weer gaat krom trekken. Ook is de kams heel groot dat het dan niet recht afgeschuurd wordt maar dat je een blad met hobbels en bobbels krijgt.
<<

Anoniem222

Bericht 10 Aug 2017 09:50

Re: Hoe mee om te gaan?

Ik vind die optie van Pineco ook nog wel een goeie! Die vlek zou mij inderdaad ook storen, maar als het helemaal geolied zou zijn zou ik het prima vinden.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Aug 2017 09:53

Re: Hoe mee om te gaan?

Heb je al eens de tips van internet geprobeerd ipv alleen maar negatief te denken? Groene zeep bijvoorbeeld.

Ik zou dat proberen en als dat niet werkt rustig en zonder verwijten het gesprek met je schoonouders aangaan. Gewoon vragen of ze een verzekering hebben en ze het eens willen navragen.
En anders je eigen inboedelverzekering. Heb je een kind? Gewoon zeggen dat die het omgegooid heeft.
<<

ChiQ

Bericht 10 Aug 2017 09:53

Re: Hoe mee om te gaan?

Maar wacht eens, dit is een buitentafel?'
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Aug 2017 09:54

Re: Hoe mee om te gaan?

ChiQ schreef:Maar wacht eens, dit is een buitentafel?'


Scherp! Dacht ook dat het om een binnentafel ging. Een buitentafel zal nog wel meer te verduren krijgen denk ik.
<<

ChiQ

Bericht 10 Aug 2017 10:04

Re: Hoe mee om te gaan?

Misschien ligt het aan mij, maar nu vind ik je wel een beetje doorzeuren. Helemaal als het een buitentafel betreft, die hou je echt niet netjes, neem van mij aan. Zuinig op spullen zijn is 1 maar kóm op.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Aug 2017 10:33

Re: Hoe mee om te gaan?

Ik snap je frustratie wel Prosecco.
Ik zou eerst zelf allerlei dingen proberen en lukt dat niet, dan zou ik rustig uitleggen dat de vlek er niet uit wil en dat ik hoop dat we via hun verzekering de tafel kunnen laten repareren of misschien wel helemaal nieuw krijgen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 10 Aug 2017 10:48

Re: Hoe mee om te gaan?

Ok, dan is dus de conclusie dat ik mij aanstel.
Ik ga het strijken nog eens proberen en overweeg ook wel om hem helemaal te olieën alleen ik ben bang dat het dan nog lelijker wordt er ik er helemaal niks meer mee kan omdat ik hem dan zelf verpest heb.
Dat is ook de reden dat ik niet met groene zeep, schuursponsjes oid in de weer durf. Ik ben bang dat ik het alleen maar erger maak.
In ieder geval bedankt voor alle tips.
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 10 Aug 2017 10:56

Re: Hoe mee om te gaan?

Ik vind niet dat je je aanstelt hoor! Ik snap dat je er ongelooflijk van baalt, zou ik ook hebben. En dan nog, een buitentafel kun je misschien nooit helemaal netjes houden, maar ik neem aan dat het goed bewerkt is waardoor de tafel er lang netjes uit blijft zien (bij normaal gebruik).
Ik zou het strijken nogmaals proberen en anders je vriend eens laten informeren bij zijn ouders of zij hiervoor verzekerd zijn. Volgens mij zijn de meeste mensen dit wel namelijk. Laat hem dan uitleggen wat het bedrijf heeft gezegd over het opnieuw beitsen.
Anders kun je altijd nog bij je eigen verzekering informeren.
Ik snap dat je boos bent, aangezien je schoonmoeder blijkbaar spullen gaat verplaatsen omdat zij het dan beter vindt staan, niet omdat het in de weg staat. Maar ik zou proberen dat even los te laten in de zoektocht naar een oplossing.
Succes!
<<

Anoniem222

Bericht 10 Aug 2017 10:57

Re: Hoe mee om te gaan?

Ik vind niet perse dat je je aanstelt hoor. Ik zou er ook van balen als een dure nieuwe tafel al vrij snel een grote vlek heeft. Maar denk dat helemaal oliën wel eens een prima oplossing zou kunnen zijn! En een buitentafel wordt op den duur natuurlijk sowieso sneller geleefd dan een binnentafel.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 10 Aug 2017 11:03

Re: Hoe mee om te gaan?

Harrison schreef:Ik vind niet perse dat je je aanstelt hoor. Ik zou er ook van balen als een dure nieuwe tafel al vrij snel een grote vlek heeft. Maar denk dat helemaal oliën wel eens een prima oplossing zou kunnen zijn! En een buitentafel wordt op den duur natuurlijk sowieso sneller geleefd dan een binnentafel.



Eens! Ik vind ook helemaal niet dat je je aanstelt, Ik snap ook dat je hier enorm van baalt en de eerste vlek is kut, dubbel kut als het gelijk zo'n enorm gevaarte Is, driedubbel kut als iemand anders het doet en vijfdubbel kut als dat je irritante schoonmoeder is die gewoon überhaupt met haar tengels van dat lampje af had moeten blijven. :smile:

Maaaarr: het feit dat het een buitentafel is maakt wel dat ik het eens ben met de meiden qua nog meer dat hij niet afgeschreven is en dat hij inderdaad nog wel wat te verduren zal krijgen. Ik zeg ook olieen! :banaan:
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Aug 2017 12:07

Re: Hoe mee om te gaan?

Ik zou, als je niet aan de slag durft met de tips van internet, aan de onderkant van de tafel met die olie een zelfde vlek maken (maar dan kleiner) en het daar eerst uit proberen. Dan kan er niks mis gaan, zeker niet als het toch een heel dik blad is. En niemand die het ziet.

En niemand zegt toch dat je je aanstelt? Je blijft alleen erg in je boosheid hangen en lijkt totaal niet open te staan naar de mogelijkheden en oplossingen.
En daarmee bereik je niks en is zonde. Tuurlijk mag je balen, dat zou iedereen! En het HEEL k*t vinden. Maar zolang je niet rustig in gesprek gaat met je schoonouders, zonder verwijten etc, kom je nergens.
En
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 13 Aug 2017 01:30

Re: Hoe mee om te gaan?

Idd, niemand zegt dat je je aanstelt, ik ook niet :). Maar tegelijkertijd heb ik nog steeds geen uitvoering gezien van welke tip dan ook. Nog 1 keer: verzekering.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 13 Aug 2017 09:20

Re: Hoe mee om te gaan?

Let wel op, als het inderdaad een buitentafel betreft valt het niet standaard onder iedere inboedelverzekering! Het ding staat namelijk buitenshuis en o.a. bij Univé moet je een hiervoor een aparte module toevoegen (en betalen!) aan je inboedelverzekering. Dus eerst even checken hoe dat zit bij jouw verzekering. Anders is de aansprakelijkheidsverzekering van je schoonouders misschien toch de beste oplossing als je er zelf niet verder mee aan de slag wil.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 13 Aug 2017 12:10

Re: Hoe mee om te gaan?

Tuin is bij de unive nu net wel meeverzekerd.
Basis verzekering:
Spullen buiten huis
Schade aan uw inboedel aan of bij uw woning is tot maximaal € 2.500,- verzekerd. Het gaat hierbij om wasgoed, tuinmeubels, tuingereedschap en vlaggenmasten.


De extra module is de Buiten-de-Deur dekking.
Afbeelding
<<

anoniem203

Bericht 13 Aug 2017 12:34

Re: Hoe mee om te gaan?

ChiQ schreef:Misschien ligt het aan mij, maar nu vind ik je wel een beetje doorzeuren. Helemaal als het een buitentafel betreft, die hou je echt niet netjes, neem van mij aan. Zuinig op spullen zijn is 1 maar kóm op.


Volgens mij staat die bij haar onder een overkapping dus dat blijft de tafel als je 'm goed onderhoud echt wel netjes hoor. En dit is zo te zien ook echt geen goedkope tafel en niet iedereen heeft het geld er zo voor liggen en moet ervoor sparen. Ik zou er ook goed ziek van zijn hoor dus ik snap Prosecco haar reactie heel goed.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 13 Aug 2017 13:53

Re: Hoe mee om te gaan?

Elska schreef:Tuin is bij de unive nu net wel meeverzekerd.
Basis verzekering:
Spullen buiten huis
Schade aan uw inboedel aan of bij uw woning is tot maximaal € 2.500,- verzekerd. Het gaat hierbij om wasgoed, tuinmeubels, tuingereedschap en vlaggenmasten.


De extra module is de Buiten-de-Deur dekking.


Ik wist inderdaad niet dat die paar dingen wel meeverzekerd zijn. Maar dan nog goed om even na te gaan hoe dat bij de verzekering van de TO zit.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels