Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woningmarkt stress!

<<

Anoniem249

Bericht 05 Aug 2017 21:16

Re: Woningmarkt stress!

Fred schreef:Dat ligt echt aan de regio en soort huis. Hier lopen appartementen ook niet hard terwijl en huizen in een bepaalde wijk.
Terwijl huizen in de nieuwste wijk (vrij jonge wijk) als broodjes gaan. Rijtjeshuizen gaan daar rond de 250.000 en 2 kappers zo'n 325.000. Dat is in Brabant in een middelgrote plaats. Een kwartiertje daarvan af in kleine dorpjes loopt de verkoop nauwelijks. Nu gaat het in die plaatsen ook iets beter, maar ze blijven nog lang te koop staan en prijzen zijn in die dorpen gemiddeld zo'n 50.000 euro lager.

:wtf: Ik kan mijn eenkamer appartement voor meer dan een tweekapper verkopen. Maar ik blijf met alle liefde zitten :-)
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 06 Aug 2017 07:18

Re: Woningmarkt stress!

@Fred, jep. Een vriend van me heeft op deze manier zijn woning verkocht en ik las dat ook Pompoen haar woning heeft verkocht aan mensen die een briefje in haar brievenbus hadden gestopt. Het kan dus werken!

Jane Doe, hebben jullie al wat gehoord op het bod?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Aug 2017 10:33

Re: Woningmarkt stress!

Fred schreef:@ Foxes... Bij huizen die helemaal niet te koop staan? Dat is wel lef hebben zeg. Natuurlijk is het dan voor mensen die er aan denken om hun huis te verkopen wel interessanter om het te verkopen zonder tussenkomst van een makelaar, dus dan zouden er inderdaad best mensen zijn die dan wel hun huis willen verkopen.


Er zijn altijd mensen die spelen met het plan te gaan verkopen, die nog geen makelaar hebben maar wel willen gaan verkopen of die voor de huiste prijs willen gaan verkopen. Niet geschoten is altijd mis toch?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Aug 2017 08:15

Re: Woningmarkt stress!

@ Foxes... Wat zet je dan precies op dat briefje? Zoeits?

Beste meneer/mevrouw,

Wij zijn een jong stel en na een rondje in de buurt gelopen te hebben sprong u woning eruit voor ons.
Mocht u interesse hebben om het binnenkort te verkopen dan kunt u contract opnemen met.

Met vriendelijke groet,

Naam
e-mail
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 07 Aug 2017 10:10

Re: Woningmarkt stress!

Hier doen makelaars precies hetzelfde dus waarom zou je dat als koper niet zelf kunnen doen? Bij onze vorige woning lagen er meerdere keren per jaar briefjes en flyers in de deur.

Ik heb bij ons huidige huis en bij het vorige huis gewoon aangebeld. Via via gehoord dat het binnenkort de verkoop in zou gaan en zonder makelaar was het geregeld. Toen op het dorp bekend werd dat we bezig waren met de aankoop van een woning belde er al 2 makelaars dat ze een koper voor ons toenmalige huis hadden maar dat was binnen 10 minuten na mondelinge aankoop van het nieuwe huis al verkocht aan mensen waarvan we wisten dat die op zoek waren en ook steeds 'misgrepen'. Die heb ik zelf aangesproken met 'Ik hoorde dat jullie op zoek zijn naar een woning en binnenkort gaan wij verhuizen'. Nog nooit twee mensen zo blij gezien.
<<

Anoniem250

Bericht 07 Aug 2017 10:18

Re: Woningmarkt stress!

Ik zou dat als verkoper juist vervelend vinden én sowieso geen rondleiding geven als er potentiele kopers voor mijn deur zouden staan. Ik vind het een inbreuk op privacy. Ik heb ook weleens een briefje gehad van mensen die een huis wilden kopen in de buurt waar ik toen woonde. Daar hebben we toen niet op gereageerd, ook al wisten we dat we het huis een paar maanden later in de verkoop zouden zetten. Zo'n proactieve houding kan je een voorsprong geven, maar het kan ook averechts werken. Ik houd er niet van en ik zou zeggen via de makelaar graag en als ik mijn huis kwijt wil dan zet ik zelf wel stappen.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 07 Aug 2017 11:10

Re: Woningmarkt stress!

Ik weet niet of we veel hoger zullen gaan mocht er een tegenbod komen... we zijn de eerste bieder, dat houd in dat wij sowieso teruggebeld worden als er een hoger bod komt. ik werd net gebeld dat ze hebben besloten het open huis van de woning af te zeggen. Er zijn komende week nog 3 kijkers, dus daar hangt het van af...
We hebben nu de vraagprijs van 319.500 geboden, is voor ons wel een beetje de max, vooral omdat er ook echt een nieuwe keuken in moet en wel wat meer dingen nog aan verklusd moeten worden.

Briefjes in de bus gooien vind ik wel weer net een stap verder. Ik zeg niet dat ik het nooit zou doen, maar zo hoog is de nood nu nog net niet. Zat ik nou met 2 kleine kinderen in een 1kamerappartementje zou ik zoiets zeker wel doen, maar zo erg is het gelukkig nog niet.

Ik zou het zelf wel fijn vinden als mensen op eigen houtje aanbellen, ook puur omdat het mij als verkopende partij kan schelen in makelaarskosten. de meeste makelaars hoef je pas de betalen als ze je huis ook daadwerkelijk weten te verkopen. Dus mocht jij het samen met iemand kunnen oplossen buiten de makelaar om, dan scheelt het je zo een paar duizend euro. Altijd leuk :eyes:
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 07 Aug 2017 11:27

Re: Woningmarkt stress!

HollyGolightly schreef:Ik zou dat als verkoper juist vervelend vinden én sowieso geen rondleiding geven als er potentiele kopers voor mijn deur zouden staan. Ik vind het een inbreuk op privacy. Ik heb ook weleens een briefje gehad van mensen die een huis wilden kopen in de buurt waar ik toen woonde. Daar hebben we toen niet op gereageerd, ook al wisten we dat we het huis een paar maanden later in de verkoop zouden zetten. Zo'n proactieve houding kan je een voorsprong geven, maar het kan ook averechts werken. Ik houd er niet van en ik zou zeggen via de makelaar graag en als ik mijn huis kwijt wil dan zet ik zelf wel stappen.


Nou inderdaad ik zou er ook niet blij mee zijn! Daarnaast hoeft het niet zo te zijn dat je geld bespaart door het buiten een makelaar om te doen, kans is groot dat je een te laag bod accepteert namelijk. Laat die mensen maar lekker boven de vraagprijs bieden als ze het graag willen, als verkoper wil je toch ook het onderste uit de kan halen.
<<

Anoniem281

Bericht 07 Aug 2017 14:16

Re: Woningmarkt stress!

Ik was nieuwsgierig :nerd: Je hebt 't nu over 't huis bij Overbos? Mooi huis!

Wat je verder nog in de buurt zou kunnen doen, is bieden zonder bezichtigen. De meeste huizen bij ons in de buurt lijken op elkaar en je kent de indeling vaak wel. Je bod kan je dan altijd nog doen onder bouwkundig onderzoek-voorwaarden e.d. Dan ben je iig een hoop mensen voor, volgens mij!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 07 Aug 2017 15:13

Re: Woningmarkt stress!

Briefjes worden bij ons ook veel gedaan. Maar goed veel huizen worden bij ons in de wijk onderling al verkocht en komen de huizen dus amper op de markt of ze gaan in de stille verkoop. Vandaar dat het toch geprobeerd wordt met briefjes. Veel mensen verhuizen niet buiten de wijk, sommige gaan zelfs 5 huizen verderop wonen!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 07 Aug 2017 15:16

Re: Woningmarkt stress!

Aanbellen om te bezichtigen zou ik ook echt niet kunnen waarderen. Als ik thuis ben wil ik rust, zelfs de pakketbezorger zie ik als een noodzakelijk kwaad. Briefje zou ik dan geen problemen mee hebben, dat kun je gewoon weggooien als je geen verhuisplannen hebt.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 07 Aug 2017 20:30

Re: Woningmarkt stress!

Bazinga schreef:Ik was nieuwsgierig :nerd: Je hebt 't nu over 't huis bij Overbos? Mooi huis!

Wat je verder nog in de buurt zou kunnen doen, is bieden zonder bezichtigen. De meeste huizen bij ons in de buurt lijken op elkaar en je kent de indeling vaak wel. Je bod kan je dan altijd nog doen onder bouwkundig onderzoek-voorwaarden e.d. Dan ben je iig een hoop mensen voor, volgens mij!


Nee de woning aan de S.iem van duinhof. Ik ben helemaal fan, maar nu begint mn partner opeens terug te krabbelen...pfff...mannen!!
We hadden bij deze woning een bod neergelegd zonder te bezichtigen, maar volgens de makelaar is dit niet toegestaan, schijnt niet te mogen ofzo. :eyes:
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 11 Aug 2017 22:19

Re: Woningmarkt stress!

Meh... :( Zoals verwacht vandaag gebeld door de makelaar met slecht nieuws..
De woning waarop wij hebben geboden is met 30.000 overboden. Omdat wij eerste bieder waren kregen wij nog de kans om hierover heen te gaan, maar dat hebben we niet gedaan, simpelweg omdat we het écht veel te veel geld vinden voor een tussenwoning. Dus helaas.... we zoeken verder.

We denken er ook over om onze eigen huurwoning te kopen. Die kunnen we voor een scherpe prijs kopen, en dan zouden we er een nieuwe badkamer en keuken inzetten. De buurt is niet zo fijn, maar aan de andere kant... dan zitten we voorlopig eventjes goed de komende paar jaar, en hoeven we even niet mee te gaan in deze gekte en we gaan er in maandlasten op vooruit als we kopen ipv huren.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 12 Aug 2017 07:30

Re: Woningmarkt stress!

In het briefje stond dat ze op zoek waren naar een huis in onze buurt, zoiets als het onze en vervolgens met de vraag of we wanneer we toevallig iets wisten de tip door zouden kunnen geven, beloond met diner/theaterbonnen.
Nou ja in ons geval was het dus ons eigen huis wat we verkochten.
Vrienden hebben op die manier ook bijna een huis gekocht, ze kwamen er alleen niet uit met de verkopers.
Wij hebben dus zelf idd makelaarskosten uitgespaard.
Overigens sta je als koper dan natuurlijk wel in een 'mindere' positie omdat je het blijkbaar echt graag wil. Maar dat is in de huidige markt denk ik niet zo erg.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 12 Aug 2017 15:38

Re: Woningmarkt stress!

Hier ook inderdaad niks te vinden. Hebben een aankoopmakelaar ingeschakeld maar die geeft ook aan dat er momenteel zo weinig aanbod is ten opzichte van zoveel vraag, dat het echt een idiote woningmarkt is. Dus wij gaan nog wat langer huren helaas.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers