Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woon jij in een dorp of stad?

Woon jij in een dorp of stad?

Dorp
51
55%
Stad
41
45%
 
Aantal stemmen : 92
<<

Anoniem304

Bericht 11 Aug 2017 16:14

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Chava schreef:Ik woon in een stad. Zou alleen in een dorp willen wonen als ik van daaruit snel in een stad ben.

Bedoel je dan een plaats met stadsrechten? Of gewoon een grote plaats met alle gewenste voorzieningen?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 11 Aug 2017 16:24

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Aan de rand van een grote stad. Tegen een groot dorp aan. Centrum van de stad en van dat dorp zijn beiden ongeveer 10-15 minuten fietsen. Ik vind het hier prima. Ik ben opgegroeid in een andere stad, vind het fijn om voorzieningen en alles bij de hand te hebben.
december 2016
juli 2019
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 11 Aug 2017 17:19

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Toch wel leuk wat wiki over stad vertelt https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stad
Zo wordt Emmeloord wel als stad gezien en Wijchen niet. Terwijl Wijchen meer inwoners heeft. Echter Wijchen is zo ongeveer tegen Nijmegen aangegroeid dus snap ik wel.

Overigens vestiging stadjes (Heusden, Ravenstein, Grave etc...) zijn ook steden al noem ik dat eerder dorpen.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 11 Aug 2017 18:18

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Stad
Ik heb ook nog nooit in een dorp gewoond terwijl ik al tich keer verhuisd ben in mijn leven.
Ben opgegroeid in Den-haag daarna in Zoetermeer gewoond toen nog in Vlaardingen en zelfs een jaartje in Leeuwarden en nu woon ik al weer 12 jaar in Groningen.
Een dorp trek mij gewoon weg niet wellicht omdat ik in de stad ben opgegroeid en grotendeels denk ik omdat ik geen rijbewijs heb dus je bent dan niet mobiel. Ik hou er van om winkeltjes op loop afstand te hebben en grote winkels met de fiets te kunnen bereiken. Het is gewoon fijn om restaurants,winkels,zwembad enz dichtbij te hebben. En die stilte vind ik ook maar niks moet wel wat gebeuren om mij heen. Ik woon nu voor het eerst in een best rustige buurt (geen voorzieningen) en daar moest ik in begin erg aan wennen gelukkig is nog een fietspad waar ik op uitkijk van uit mijn keuken anders vond ik het maar saai (ik lijk wel een oma achter haar geraniums :smile: )
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 11 Aug 2017 18:25

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon momenteel in een heeeel klein dorp. Dit is echt niets voor mij, het ons kent ons en zo weinig om me heen. Ik zou echt wel graag weer in een stad of groot dorp(zoals bijvoorbeeld Heerenveen) willen wonen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

anoniem203

Bericht 11 Aug 2017 20:00

Re: Woon jij in een dorp of stad?

In een dorp. De drukte van een stad lijkt mij helemaal niks. Ik woon nu tussen 2 grote steden in en binnen 25 minuutjes ben ik daar. Maar opzich heb ik alles om mij heen zitten waar ik vaak moet zijn. En anders pakken we de auto of de bus.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 11 Aug 2017 20:06

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon in de stad. Zou ook niet in een dorp willen wonen.

Ik vind het fijn dat ik alles op fietsafstand heb zitten, leuke restaurants, winkeltjes, theater e.d. In de buurt waar ik nu ga wonen zijn ook wat winkels om de hoek o.a. een kaashandel, lunchroom, biologische slager, Eco supermarkt, Surinaamse Toko en Albert Heijn en een klein stukje verder ook een Etos en Turkse groenteboer.

Ik zou dat soort dingetjes echt missen, ook al ga ik er niet eens wekelijks heen. Ik ben opgegroeid in de stad waar ik woon en vind het hier gewoon heel prettig. Niet te groot, iets meer dan 170.000 inwoners en lekker overzichtelijk en vrij weinig toeristen met uitzondering van af en toe wat verdwaalde Duitsers haha.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Aug 2017 20:13

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon in een grote stad. Heb het erg naar m'n zin. Ik zit niet in het drukke centrum maar kan er in een kwartier heen fietsen. We hebben 4 jaar geleden onze woning gekocht en blijven er voorlopig ook wonen. Ik sluit niet uit dat we in de toekomst de stad nog eens uit gaan, maar de komende 10 jaar zie ik ons hier nog wel wonen, ik vind het te leuk om nu weg te gaan :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem298

Bericht 11 Aug 2017 20:33

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik twijfelde ook even, maar gelukkig had mzcharlotte het al uitgezocht :D ik woon dus in een dorp. Ik zou liever niet in een stad wonen, geen duidelijke reden, maar een gevoelskwestie. Ik vind dit dorp wel oké, ik zou er liever niet de rest van m'n leven blijven wonen, maar m'n man en oudste kind wel dus ik vrees dat ik geen keus heb.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 11 Aug 2017 20:59

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Klein dorpje met een bakker, groenteboer en Ah en Ow een kapper.
Groter dorp en stad zijn dichtbij.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 12 Aug 2017 09:08

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon in een dorp met veel voorzieningen. Er is geen bioscoop en geen theater, maar wel meerdere supermarkten, leuke winkelstraat, zwembad en restaurantjes.
Voor mij is dit de perfecte middenweg tussen een klein dorp en een stad.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Aug 2017 09:18

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Woon in een suburb van de grote stad dus denk dat je het met dorp kan vergelijken. Ik zou noooooit in de stad stad kunnen wonen, veel te druk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Aug 2017 10:29

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon in dezelfde stad als Frankie en het is een stad met een heerlijk Bourgondisch karakter. Een hoop wijken hebben ook een dorps gevoel. Ik zou hier niet snel weggaan, misschien richting de ooijpolder, maar dan ben je nog binnen 10 min fietsen in de stad.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 12 Aug 2017 10:29

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon bijna mijn hele leven al in een dorp. Ik heb altijd gezegd naar een stad te willen verhuizen, maar eigenlijk zit ik hier wel prima!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 12 Aug 2017 10:55

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon in een dorp en woon hier heel graag.
2012 & 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 12 Aug 2017 11:02

Re: Woon jij in een dorp of stad?

In een dorp met zo'n 1800 inwoners. Erg klein en iedereen kent elkaar. We hebben een school, supermarkt(je), slager, cafetaria, een café en een restaurant. Op 5 minuten afstand zit een groot dorp met alle voorzieningen. Mijn man is in dit dorp geboren en getogen, ik ken het vanuit mijn jeugd maar mijn oorsprong ligt in het naastgelegen grotere dorp.

Ik woon hier nu 11 jaar en ben helemaal ingeburgerd. Het bevalt prima en ik vind het een erg fijne omgeving voor de kinderen om op te groeien. Zelf heb ik jarenlang in een grote stad gewoond en ik zou echt niet meer terug willen. Ik wil hier zelf ook nooit meer weg.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem210

Bericht 12 Aug 2017 11:03

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Wij wonen in een vrij grote stad in een wijk dat tegen het centrum aan ligt en we vinden het heerlijk.
We wandelen zo de stad in. Maar ergens trekt het dorp ook wel weer. We hebben een dochter, binnenkort twee en het lijkt mij ook wel heel fijn om hen de ruimte te kunnen bieden in en rond het huis. We wonen nu vrij klein met weinig privacy en de straten om ons heen zijn ook niet specifiek kindvriendelijk ingericht.
We zijn aan het kijken in een klein dorp naast de stad voor een droomhuis. Maar de toekomst moet uitwijzen of we die stap ook echt gaan nemen als het eenmaal zo ver is.
<<

Anoniem249

Bericht 12 Aug 2017 11:47

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon in een (grote) stad. Zie mezelf niet zo snel in een dorp wonen, misschien als ik 50 of 60+ ben.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 12 Aug 2017 12:21

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Fred schreef:Toch wel leuk wat wiki over stad vertelt https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stad
Zo wordt Emmeloord wel als stad gezien en Wijchen niet. Terwijl Wijchen meer inwoners heeft. Echter Wijchen is zo ongeveer tegen Nijmegen aangegroeid dus snap ik wel.

Overigens vestiging stadjes (Heusden, Ravenstein, Grave etc...) zijn ook steden al noem ik dat eerder dorpen.


Maar Wijchen is ook gewoon echt een dorp, qua inwoners aantal groeit het misschien wel, maar het is super dorps, dat het bijna tegen Nijmegen aan gegroeid is staat er helemaal los van want Wijchen heeft gewoon zelf alle faciliteiten maar heeft gewoon geen stadsrechten. Het zou zomaar kunnen dat Emmeloord die van vroeger uit heeft net zoals bijvoorbeeld Ravenstein.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Aug 2017 13:07

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Dat laatste kan niet, want Emmeloord bestaat volgens mij pas relatief kort (sinds de inpoldering). :wink:
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Aug 2017 16:45

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Emmeloord wordt bij wiki gezien als stad omdat dichtbij geen andere grote plaats is. Dat Wijchen aardig dorps aanvoelt weet ik uit eigen ervaring, want ik ga daar regelmatig op bezoek. Stel Wijchen zou op de plek van Emmeloord liggen dan werd Wijchen wel als stad gezien. Echter nu Wijchen pal naast Nijmegen ligt is dat niet het geval. Dat bedoelen ze op wiki.
<<

Anoniem257

Bericht 12 Aug 2017 17:13

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Stad
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Aug 2017 19:05

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon in een redelijk groot dorp (meer dan 30.000 inwoners en een oppervlakte van ca. 35 km2 al is dat voor een groot deel water). Ik woon hier al mijn hele leven en wil hier ook niet weg. Het is voor mijn gevoel overal dichtbij, ik kan op de fiets naar het centrum van Amsterdam, dat is ongeveer 40 minuten fietsen. Het enige nadeel is dat hier geen treinstation is, maar ik heb een auto dus ik mis dat persoonlijk niet zo.

♥♥
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 12 Aug 2017 19:34

Re: Woon jij in een dorp of stad?

In een stad met 6000 inwoners :smile:
Raar, maar waar. Maar kennelijk wel ooit stadrechten gekregen in de middeleeuwen. We hebben wel een (ruine)kasteel.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 24 Aug 2017 12:45

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Een dorpje, alhoewel, ik woon buiten het dorp.
Er is hier in het dorp niets te beleven.
Er zijn geen winkels en er is sinds vorig jaar ook geen school meer.
Wij zijn georiënteerd op het dorp waar wij voorheen woonden.
Ik mis het dorp wel.
Ben nu altijd afhankelijk van auto of fiets.
Andere dorp was ik in 5 minuten, lopend, in de supermarkt.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers