Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koop een koe

<<

Anoniem281

Bericht 11 Aug 2017 17:04

Re: Koop een koe

Koopeenkoe.nl

Koopeenkip.nl werkt met hetzelfde principe!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Aug 2017 20:52

Re: Koop een koe

En koopeenvarken.nl

Op de website staat van welke boederij het dier komt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem245

Bericht 12 Aug 2017 10:15

Re: Koop een koe

Je hebt ook sameneenkoekopen.nl en daar verkopen ze ook gemengde pakketten om te proberen. Dus met kip, varken en rund. Ik denk dat ik dat eerst ga doen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Aug 2017 10:24

Re: Koop een koe

Net even die website. Ekekrn, alleen het probeer pakket is gemengd. De andere pakketten alleen rund. Wel fijn dat ze hier de mogelijkheid geven tot 1, 2, 3 of 4 persoon pakketten. Prijs en inhoud is vergelijkbaar met kook een koe.
De rest is allemaal hetzelfde eigenlijk.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem245

Bericht 12 Aug 2017 10:27

Re: Koop een koe

Ja dat vond ik ook fijn, en het pakket voor twee personen is niet zo duur vind ik. Je hebt daarnaast ook opties met kip en varken als ik het goed gezien had. Maar ik wacht sowieso nog even tot mijn vriezer wat meer leeg is.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Aug 2017 10:31

Re: Koop een koe

De website die jij hebt gevonden is er ook voor kippen en varkens idd.
Ik heb net als bazinga het luxere pakket gekocht, zodat je een keer wat luxer vlees hebt. Echt super lekker vlees, keer op keer weer.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 25 Mei 2020 20:53

Re: Koop een koe

Even een up!

Ik ben hier serieus naar aan het kijken. Ik wil minder bijdrage aan de vleesindustrie, maar af en toe een goed stukje vlees vind ik wil lekker. Maar als ik dat in de supermarkt koop, draag ik nog steeds bij natuurlijk.

Ik dacht altijd dat ik geen ruimte genoeg heb voor iets als koop een koe, maar zie nu dat er ook kleinere pakketten zijn en dat het eigenlijk niet heel veel ruimte in lijkt te nemen. Zie ook dat je op koopeenkoe.nl een combipakket kan kopen waar dan ook kip bij zit. 99 euro voor 3 kg rundvlees en 2 kippen (totaal ongeveer 5kg vlees dus), wat neerkomt op zo'n 20 euro per kilo. (voor kip wat duur, maar voor rund niet).
Klinkt wel duur, maar aan de andere kant kan ik er denk ik wel een jaar mee vooruit.

Iemand ervaringen om te delen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Mei 2020 21:06

Re: Koop een koe

Ik heb een pakket (met alleen rundvlees) voor m'n verjaardag gekregen. Ik weet even niet meer de hoeveelheid maar het paste makkelijk in één vriezerlade.

Het gehakt vind ik echt veel lekkerder dan supermarkt gehakt. Veel malser. De hamburgers vind ik juist beetje tegenvallen. En de biefstuk dingen heb ik nog niet geproefd want zwanger.

Of je echt een jaar vooruit kunt hangt denk ik met name af van hoeveel vlees je eet en er van gebruik maakt. Is vlees überhaupt een jaar in de vriezer houdbaar?
Let's discover the world together.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 25 Mei 2020 21:36

Re: Koop een koe

Ja op de website staat dat de meeste producten tot wel een jaar in de vriezer bewaard kunnen worden (maar het er per verpakking ook duidelijk op staat). Misschien is een jaar overdreven, maar gezien de hoeveelheid die ik nu eet zal het zeker niet binnen een paar weken op zijn.

Hamburgers kan ik me voorstellen, afhankelijk van wat je bent gewend. Ze voegen maar minimale ingredienten toe, dus vergeleken met de gemiddelde supermarkt hamburger zullen ze minder op smaak gebracht zijn. Ik kies altijd al voor de meest simpele, zonder toegevoegde suikers, dus verwacht dat het vergelijkbaar is.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Mei 2020 19:30

Re: Koop een koe

Een pakket van een koe is ongeveer 7-8 kilo. En inderdaad wat marin zegt. Past prima in een lade.
Het zijn 28 pakketjes dus als je 1x per week rundvlees eet dan heb je voor 28 weken vlees ( voor 2 personen).

Ik zal eigen kijken naar hoeveel pakketjes het zijn en dan 1 pakketje per week bedenken dan weet je ongeveer voor hoeveel weken je vlees hebt.

Quq invriezen, staat de vriezer kouder dan -18 dan is een jaar echt wel haalbaar maar ook dan gaat de kwaliteit er wel op achteruit.

Ik moet zeggen dat ik vorige week weer een pakket binnenkreeg en ik had toch wel wat puntjes die ik gemaild heb naar grutto. Diverse pakjes waren op en op sommige pakjes zit geen sticker en op andere weer dubbel. Niet heel handig als het geen gehaktproducten zijn. Dus hopelijk heb ik het goed gezien en goed opgeschreven nu.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers