Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woon jij in een dorp of stad?

Woon jij in een dorp of stad?

Dorp
51
55%
Stad
41
45%
 
Aantal stemmen : 92
<<

Anoniem236

Bericht 11 Aug 2017 09:46

Re: Woon jij in een dorp of stad?

In een stad, redelijk groot, maar de wijk heeft een dorpskarakter.
15 minuten fietsen naar het centrum.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Aug 2017 09:50

Re: Woon jij in een dorp of stad?

In het dorp waar ik woon is trouwens helemaal niks. Maar ik woon tegen het dorp aan waar ik ben opgegroeid en daar is gewoon een leuk centrum en genoeg supermarkten. Binnen 10 minuten ben ik overal op de fiets.
Qua afstand is m'n geboortedorp ook dichterbij als het dorp waar we officieel wonen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Aug 2017 10:05

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik ben opgegroeid in een gehucht met amper 100 inwoners en zonder voorzieningen. Sinds 10 jaar wonen wij in een dorp met alle voorzieningen. Toch willen wij beide ooit terug naar de rust waar we vandaan komen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem222

Bericht 11 Aug 2017 10:08

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon nu 10 jaar in een stad. Daarvoor woonde ik in een dorp vlakbij Haarlem en dat vond ik als kind/tiener heel fijn, maar goed ik wist ook niet beter. Ik ben nu voorlopig echt niet van plan weg te gaan uit de stad.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 11 Aug 2017 10:23

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon in een stad en vind dat voor nu heerlijk. Alles dichtbij, intercitystation (en ik reis veel met de trein), hobby's e.d. in de buurt. Maar ik woon wel redelijk aan de rand van de stad, dus ook het groen is dichtbij en dat vind ik ook belangrijk.
In de toekomst zou ik mij wel voor kunnen stellen ooit innemen dorp te gaan wonen, maar niet in een klein ons-kent-ons dorpje.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 11 Aug 2017 11:00

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon ook in een stad en het bevalt me heel erg goed. Alle voorzieningen waar ik gebruik van maak dicht in de buurt. Dichtbij de snelweg. Ik hoef hier niet mijn hele leven te blijven wonen, maar zou het wel fijn vinden om een beetje in de bewoonde wereld te blijven wonen.
<<

Anoniem301

Bericht 11 Aug 2017 11:29

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Atelier Madame schreef:Ik woon in een dorp vlakbij een grote stad. Maar eigenlijk met bijna 50.000 inwoners is het meer een stad. Maar zo voelt het niet. Het is toch wel ons kent ons. Qua voorzieningen wel steeds meer een stad met bios, 2 stations etc.

Idem :smile: en ben heel blij dat ik hier woon en je zit inderdaad zo in de grote stad.
<<

anoniem224

Bericht 11 Aug 2017 11:54

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon in een kleine stad. Ik woon hier prima.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Aug 2017 11:59

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik kom uit een kleine stad in de Achterhoek, heb daarna in de grote stad (DH) gewoond en woon nu in een (redelijk groot) dorp. Het was wel even omschakelen, ik ben meer een stadsmens geloof ik, maar kan het dorpse ook wel waarderen. Die drukte en hectiek mis ik niet per se, wel het gemak en de voorzieningen van een grotere stad. Wel sta ik in een halfuur in centrum A'dam (met de trein) of in Zaandam (trein of fiets), dus dat is wel lekker. En nu neem ik lekker de trein naar m'n oude stadje DH, altijd weer fijn om daar een dagje te zijn.
❤ 7 juni 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 11 Aug 2017 12:13

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon in een dorp met zo'n 4.500 inwoners. Hier zijn prima voorzieningen, maar ik rij meestal even naar stadje verderop. Dat is zo'n kwartiertje.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem273

Bericht 11 Aug 2017 12:15

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Wij wonen in een klein dorp (2500 inwoners ongeveer) maar op loopafstand van het centrum. Ideaal vind ik.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Aug 2017 12:16

Re: Woon jij in een dorp of stad?

In een dorp met alles in de buurt supermarkt op 100 meter afstand. Ik hoef niet zo nodig ergens anders te wonen dan in dit dorp
Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 11 Aug 2017 12:42

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Dorp, voorheen in een ander dorp met nauwelijks voorzieningen en ruim 20 minuten van de snelweg af.
Het dorp nu zit 5 minuten van een snelweg af en ligt tegen een groot dorp (in mijn optiek bijna stad aan, ze hebben immers een bios, redelijk groot winkelcentra en ziekenhuis) aan met bussneldiensten naar een aantal grote steden.
<<

Anoniem250

Bericht 11 Aug 2017 13:19

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon nu alweer bijna 3 jaar in een dorp. En ook nog eens het dorp waar ik zelf opgegroeid ben en waarvan ik op mijn 16e zei nooit meer te willen wonen. Op mijn 18e na mijn middelbare school meteen naar Amsterdam vertrokken. Maar zie hier, toch terug. Voor kinderen is het een hele fijne plek. Veel ruimte, veel groen, veilig en een grote tuin. Stad is op fietsafstand, maar daar kom ik met de kinderen bijna nooit.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Aug 2017 13:24

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon in een uit de klauwen gewassen dorp. Vroeger was het een dorp, nu is het meer een dorp met veel stadse voorzieningen. Ik vind het er beetje tussenin liggen of het nu een stad of dorp is. Wel zit ik binnen 10 minuten met de trein in het centrum van een grote stad, dat vind ik wel fijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Aug 2017 13:32

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Caro schreef:Ik woon in een uit de klauwen gewassen dorp. Vroeger was het een dorp, nu is het meer een dorp met veel stadse voorzieningen. Ik vind het er beetje tussenin liggen of het nu een stad of dorp is. Wel zit ik binnen 10 minuten met de trein in het centrum van een grote stad, dat vind ik wel fijn.


Kluiten bedoel je. :smile:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem281

Bericht 11 Aug 2017 13:48

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Bliss schreef:Ik kom uit een kleine stad in de Achterhoek, heb daarna in de grote stad (DH) gewoond en woon nu in een (redelijk groot) dorp. Het was wel even omschakelen, ik ben meer een stadsmens geloof ik, maar kan het dorpse ook wel waarderen. Die drukte en hectiek mis ik niet per se, wel het gemak en de voorzieningen van een grotere stad. Wel sta ik in een halfuur in centrum A'dam (met de trein) of in Zaandam (trein of fiets), dus dat is wel lekker. En nu neem ik lekker de trein naar m'n oude stadje DH, altijd weer fijn om daar een dagje te zijn.


Huh welk dorp woon je nu ook alweer dan? A. toch? Of K.?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Aug 2017 14:04

Re: Woon jij in een dorp of stad?

A. inderdaad!
❤ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Aug 2017 14:06

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Bliss schreef:
Caro schreef:Ik woon in een uit de klauwen gewassen dorp. Vroeger was het een dorp, nu is het meer een dorp met veel stadse voorzieningen. Ik vind het er beetje tussenin liggen of het nu een stad of dorp is. Wel zit ik binnen 10 minuten met de trein in het centrum van een grote stad, dat vind ik wel fijn.


Kluiten bedoel je. :smile:


Ik vond klauwen ook eens leuk. Mixing it up ;-)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 11 Aug 2017 14:22

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik kom uit een redelijk groot dorp met voorzieningen zoals een station, bioscoop ed maar wel echt een dorps karakter ons kent ons cultuur en daar zou ik niet graag meer naar terug gaan, vreselijk die sociale controle die zo hoog is.

Nu woon ik in Amsterdam, het liefst zou ik hier blijven, ik hou van de voordelen van de stad, heerlijk op mijn fiets overal naar toe, dat er hier altijd iets leuks te doen is of iets nieuws te ontdekken. Maar voor de kinderen wil ik hier opzicht wel weg, naar een huis met een tuin en minimaal 3 slaapkamers wat hier bijna onbetaalbaar is en ook een wat overzichtelijkere omgeving zodat ze straks zelf naar vriendjes en school kunnen.

Het komende jaar staat er dus een verhuizing op de planning en dan het liefst naar een kleine stad/ groot dorp.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 11 Aug 2017 14:37

Re: Woon jij in een dorp of stad?

qua inwoneraantal (ruim 60.000) zou het een stad kunnen zijn maar we hebben geen stadsrechten dus een dorp :wink:

Ik werk in een grote stad en vind het vreselijk, zou er niet willen wonen. Te druk, te chaotisch qua verkeer, teveel "lawaai". Nee ik zit hier prima, heerlijk rustig, gratis parkeren en 500 meter lopen en ik zit op het strand :dance:
Laatst gewijzigd door Beachgirl op 11 Aug 2017 14:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem278

Bericht 11 Aug 2017 14:39

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Wij hebben wel stadsrechten maar er bestaan dorpen met meer inwoners.

Ik woon in een buitenwijk van een stad, in mijn wijk is alleen een supermarkt maar in de wijk naast de mijne is een klein winkelcentrumpje. Ik heb midden in het centrum gewoond, in grotere steden en in dorpen, ik vind het wel fijn hier voor nu.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 11 Aug 2017 15:16

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon in een grote stad. De wijk waar we wonen voelt dorps aan, men noemt het ook wel een dorp in een stad. Aan het bos en een grote plas, op de rand van he centrum. Sta na 7 minuten fietsen middenin het centrum. Wij willen hier het liefst niet meer weg.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 11 Aug 2017 16:02

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon in een klein dorp zonder voorzieningen met ongeveer 350 inwoners.
2011 2012 2017
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 11 Aug 2017 16:12

Re: Woon jij in een dorp of stad?

Ik woon in een stad. Zou alleen in een dorp willen wonen als ik van daaruit snel in een stad ben.
To travel is to live
Mijn instagram
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers