Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cadeau idee bruiloft zus

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Aug 2017 18:01

Cadeau idee bruiloft zus

Ik heb even hulp nodig met brainstormen, heel fijn als jullie mee willen denken.

Mijn zus gaat over zes weken trouwen. Ze hebben geen echte cadeaulijst, maar een suggestie voor geld als bijdrage voor de huwelijksreis. Nou willen m'n broer en ik eigenlijk een groot cadeau samen geven, omdat wij samen speechen. Dus een groot cadeau van mijn broer, zijn vriendin, mijn man en mijzelf, vier personen dus.
We hadden eerst het idee om een hele mooie goede fles wijn te geven aan het einde van onze speech, die ze na tien jaar huwelijk op mogen drinken. Maar dit is al (mede door mij) cadeau gegeven op haar vrijgezellenfeest. Iets wat ze heel leuk vond maar om dat nou nog een keer cadeau te geven is misschien niet zo leuk.

Toen kwam het volgende idee:

Ze gaan op huwelijksreis naar Mauritius. Geen rondreis, maar echt even bijkomen in een resort, strand, rust, paradijs. Ik geloof dat het all inclusive is maar ze willen ook wel af en toe uiteten. En dat hebben we nu bedacht: Een heel mooi goed diner ergens in een (het beste?) restaurant op Mauritius. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
Ik had misschien zoiets bedacht: Op de bruiloft geven we een envelop met daarin pakweg 200 a 250 euro (genoeg voor dat diner voor twee pers incl wijn in elk geval) en een briefje met daarop de datum, tijdstip en adres van waar ze wanneer moeten zijn en dat ze beetje nette kleding aan moeten. Dan schrijven we op de envelop dat ze deze pas open mogen maken op deze dag, zodat ze niet weten wat het cadeau nou precies is tot ze uiteten gaan.
En wij moeten van te voren dan een reservering maken in het restaurant.

Zou dit leuk zijn? Hoe zouden we dit anders handig aan kunnen pakken? Het liefst geven we geen geld mee, het zou nog veel toffer zijn als het gewoon van te voren al betaald is, maar ik zie niet echt hoe dat kan (met credit card accepteren ze denk ik niet en weet niet of ik dat vertrouw). Iemand die hier een tof idee voor heeft, hoe we dit leuk kunnen inpakken (niet letterlijk, al mag dat ook best).

Dit is het restaurant dat ik heb gevonden trouwens na een zoektocht wat het beste restaurant in de buurt van hun hotel is. Feel free om mee te zoeken naar andere goede restaurants in het zuiden van Mauritius, voor wie daar zin in heeft. Het liefst met menukaart ivm prijzen zodat we het juiste bedrag mee kunnen geven.

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 09 Aug 2017 18:15

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Super gaaf idee, ik zou er in ieder geval heel blij van worden. Ik zou het wel van te voren willen weten, in verband met het mee nemen van gepaste kleding. Maar ook vind ik het zelf leuker om me echt op zo'n etentje te verheugen. En sowieso zou ik het niet de dag zelf bekend maken met de enveloppe, als ze all inclusieve hebben is er dan misschien al te veel gegeten. Of je moet het 's ochtends al doen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Aug 2017 18:21

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Ja ik dacht inderdaad misschien ook van te voren iets zeggen over kleding, dat ze iig één set beetje nette kleding meenemen. Al doen ze dat denk ik sowieso wel, hen kennende.
En idd dan in de ochtend open maken, dan weten ze dan pas dat ze 's avonds uiteten gaan, maar waar precies weten ze dan nog niet (of ze Google maps gebruiken kunnen we niet garanderen natuurlijk haha). Of zou dat toch te laat zijn? Of toch anders aanpakken?
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 09 Aug 2017 21:52

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Wat een leuk en gaaf kado! Tof idee. Ik denk dat ik het wel op jou manier aan zou pakken. Of misschien juist wel bekend maken waar ze dan heen gaan, zodat ze zich erop kunnen verheugen.
<<

Anoniem222

Bericht 10 Aug 2017 09:40

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Heel leuk! Misschien kun je contact opnemen met het restaurant of ze de rekening naar jullie kunnen sturen en jullie het geld overmaken? Vaak is dat namelijk wel mogelijk, heb ik ook een keer voor mijn ouders gedaan bij de vrienden van Jacob.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Aug 2017 10:35

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Wellicht inderdaad even contact opnemen met het restaurant om de opties met betalen door te nemen. Vaak is er echt wel iets mogelijk. En je kan natuurlijk ook je CC nummer geven, en dan de rekening vragen als ze het etentje gehad hebben om te kijken of het wel echt klopt.

Verder is een briefje/ kaartje heel erg leuk om te geven. Je kan ook een stapel meegeven, voor bijvoorbeeld 'handig om mee te nemen'. En daarna op de dag zelf nog een aantal kaartjes maken als aanloop naar die avond toe zeg maar.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 10 Aug 2017 10:54

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Bestaat er ook een kans dat ze zelf dit restaurant al op het oog hebben? Omdat je zegt dat ze ook wel uit eten willen ondanks de all inclusive?
Als je denkt dat die kans er is, zou ik het cadeau gewoon benoemen op een leuke kaart o.i.d. De betaling zou ik zoals al geopperd toch proberen te regelen via het restaurant met creditcard.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Aug 2017 12:06

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Superleuk bedacht van jullie. Ik zou het inderdaad doe zoals GP ook al zegt, betalen met creditcard en op de kaart gewoon benoemen. Ik ken je zus natuurlijk niet, maar ik zou dit een geweldig cadeau vinden as is, en het verrassings-aspect zou het voor mij niet nog mooier maken dan het al is.
Lieve zus ben je.
<<

Anoniem278

Bericht 10 Aug 2017 12:09

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Wat n tof cadeau!
Ik zou ook doen wat Green Pepper en Caulfield zeggen. Maar nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik zelf tijd nodig heb om mezelf 'voor te bereiden', ik ben niet zo van de verrassingen (en waar je 'niet zo' leest moet je je voorstellen dat ik het dan zo onverwacht vind dat ik het vaak dus niet leuk vind, ik ben meer van de voorpret en dan lekker alles opzoeken en mooie kleding uitkiezen etc)
<<

Anoniem281

Bericht 10 Aug 2017 12:24

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Wat leuk! Ik zou het wel benoemen, dat het 't cadeau een etentje is, maar bellen naar 't restaurant en kijken of ze een supermooie tafel hebben en dát als verrassing houden.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 11 Aug 2017 06:12

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Bazinga schreef:Wat leuk! Ik zou het wel benoemen, dat het 't cadeau een etentje is, maar bellen naar 't restaurant en kijken of ze een supermooie tafel hebben en dát als verrassing houden.


Zo zou ik het ook doen en dan kijken of ze iets speciaals kunnen maken als verrassing, een bijzonder toetje ofzo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Aug 2017 07:32

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Leuk dat jullie het zo'n leuk idee vinden. Ik twijfelde daar nog een beetje over maar dat hoeft dus niet zo te lezen.


Ik ga inderdaad als we dit daadwerkelijk besloten hebben even contact opnemen met het restaurant om de betalingsmogelijkheden door te nemen.

Zouden jullie het vertrouwen om van te voren je credit card gegevens te geven aan zo'n restaurant? Het is toch een Afrikaans land dus misschien fraude gevoelig? Al zal dat vast meevallen bij zo'n restaurant maar ik ben daar toch beetje huiverig voor.

Green Pepper, nee ik denk niet dat ze al zoiets op het oog hebben, omdat ik het dénk ik wel zou weten. Maar never say never natuurlijk.

Caro, zoiets met kaartjes vind ik dus ook heel leuk! Dat de spanning een beetje opbouwt. Ik vind het zelf denk ik wel echt een leuk idee om het zo lang mogelijk verrassing te houden wát ze precies gaan doen. In elk geval tot de dag zelf.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 11 Aug 2017 07:38

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Ben je bang dat er een Nigeriaanse prins de boel daar runt? Ik mag er toch van uit gaan dat er meer mensen daar met hun creditcard betalen en het altijd goed is gegaan!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Aug 2017 08:08

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Dat is waar, maar toch voelt dat op de één of andere manier anders denk ik. Als we daar zouden zitten en zelf betalen zou ik ook met CC betalen en het dan niet erg vinden gek genoeg, maar zo over de telefoon voelt misschien toch beetje tricky. Komt misschien ook door m'n vorige baan, daar mochten we ook geen CC gegevens aannemen voor boekingen binnen x aantal uur van/naar Afrika. Gebeurt vaker wat mee dan je denkt. Zal wel goed gaan hier hoor maar toch beetje huiverig. Als het met cash kan is het wel minder leuk, maar wel veiliger voor m'n gevoel.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Aug 2017 08:17

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Ik zou daar niet zo'n moeite mee hebben, cc is een doodnormale en veilige betaalmethode. Als er vreemde bedragen worden afgeboekt bel je je cc company en geef je geen toestemming tot afboeken (waarschijnlijk bellen zij jou eerder). En dit is een goed bekend staand restaurant toch? Nee, daar zou ik me niet druk om maken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Aug 2017 08:26

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Ja dat is ook wel weer zo! Ik zal eens overleggen met het restaurant wat zij handig vinden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 11 Aug 2017 09:34

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Wat een ontzettend gaaf cadeau Marin. Ik zou het echt geweldig vinden als ik je zus was. Wat heb jij toch altijd leuke en originele ideeën/cadeaus etc. Je stopt er in ieder geval altijd veel tijd en moeite in. Denk dat je zus en man het enorm zullen waarderen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 11 Aug 2017 11:04

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Ik vind het ook een heel erg gaaf cadeau! Gewoon even contact opnemen met het restaurant en de mogelijkheden bespreken.
Creditcardgegevens zou ik in dit geval niet zo moeilijk over doen. Het is zo'n hoog aangeschreven restaurant, dat moet wel goed komen toch?

Ik zou wel al vooraf aangeven dat jullie op dag XX een verrassing voor ze in petto hebben en dat ze op die dag een envelop open mogen maken.
Stel ze gaan een excursie ofzo doen, dan moeten ze wel al weten dat ze dat dan beter niet op die dag kunnen boeken. En als ze 's ochtends weten dat ze 's avonds lekker uit eten gaan, kunnen ze die dag rustig aan doen met eten daar.
<<

Anoniem245

Bericht 11 Aug 2017 13:58

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Winegum schreef:Ik vind het ook een heel erg gaaf cadeau! Gewoon even contact opnemen met het restaurant en de mogelijkheden bespreken.
Creditcardgegevens zou ik in dit geval niet zo moeilijk over doen. Het is zo'n hoog aangeschreven restaurant, dat moet wel goed komen toch?

Ik zou wel al vooraf aangeven dat jullie op dag XX een verrassing voor ze in petto hebben en dat ze op die dag een envelop open mogen maken.
Stel ze gaan een excursie ofzo doen, dan moeten ze wel al weten dat ze dat dan beter niet op die dag kunnen boeken. En als ze 's ochtends weten dat ze 's avonds lekker uit eten gaan, kunnen ze die dag rustig aan doen met eten daar.


Hier sluit ik mij bij aan, mochten ze op die dag net andere plannen hebben loopt het mis natuurlijk.

Wel heel leuk idee!!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Aug 2017 17:38

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Jazeker wil ik dat dan op de buitenkant van de envelop schrijven ofzo. Volgende week overleg ik weer met m'n broertje. Jullie horen 't resultaat!
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Aug 2017 22:07

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Heel leuk en lief idee Marin. Helemaal passend bij jullie ook :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 15 Aug 2017 09:46

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Wat ben jij een lieve zus! Echt super leuk idee/cadeau!
12-03-2018
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 20:33

Bericht 16 Aug 2017 10:38

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Ik vind het ook een leuk idee!

Maar heb wellicht ook nog een leuk idee :-)

Toen mijn schoonzus en zwager trouwde gaven wij hen een mand met 12 kadootje's. Elke maand dat ze getrouwd waren mochten ze er eentje openen. Nu zijn mijn vrouw en ik afgelopen januari getrouwd en kregen wij ook een mand met 13 kadootje's omdat ze het zooo waanzinnig leuk vonden om elke maand weer even stil te staan bij hun bruiloft, een jaar lang.

Wij kregen als 1e kado ter plaatse een pak wit-broodmix en een gaaf keukenschort voor de witte broodsweken. In februari een persoonlijke kaarsen houder, voor de donkere dagen. In maart aardbeitjes met mega zak potgrond (grapje van zwager :D ) in april een schilderijtje van ons neefje met 30 euro en de tekst; op jullie bruiloft kon ik maar kort aanwezig zijn maar ik wil graag nog een dagje met jullie weg!" In mei een klok met onze hond er op, in juni kregen we een Rituals pakket om samen van te genieten, in juli een "Just married" puzzel om ons niet te vervelen en nu mogen we bijna die van augustus open maken! Wij vinden het echt heel leuk want elke maand denken we weer terug aan onze dag en is het gewoon leuk om een kadootje open te maken!

Beste vriendin van mijn vrouw trouwt over half jaar en we zijn nu ook langzaam aan voor haar een mand aan het samenstellen :-)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Aug 2017 11:12

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Wat een lief idee Fiebie! Leuk inderdaad om maandelijks een cadeau open te maken. Dat vond ik al zo leuk bij de eerste 8 kraamdagen bij een kraammand.
Let's discover the world together.
<<

Vlegel

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:55

Bericht 21 Aug 2017 13:00

Re: Cadeau idee bruiloft zus

Wij kregen van goede vrienden een van de leukste kado's van de bruiloft (vond ik):
Kregen op de bruiloft te horen dat we het weekend waarin we 6 maanden getrouwd waren vrij moesten houden omdat we een volledig georganiseerd weekendje weg kado zouden krijgen.
Hoe dichter we bij de datum kwamen, hoe meer hints we kregen toegestuurd via de post en uiteindelijk bleek het om een luxe boetiekhotelletje in Amsterdam te gaan. Parkeerplek was geregeld, restaurant was gereserveerd en ontbijtje werd bezorgd
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers