Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe mee om te gaan?

<<

Anoniem313

Bericht 08 Aug 2017 12:16

Re: Hoe mee om te gaan?

Prosecco schreef:Er is gezegd: anders betaal ik wel de beits.
Maar een vette tafel beitsen gaat niet, er hecht niks op vet. Dus zoals ik het nu zie zijn er twee opties:
- de tafel accepteren met vlekken
- de tafel vervangen

Het eerste wil ik eigenlijk niet. De tafel is net nieuw en ik baal er gewoon echt van.
Het tweede is eigenlijk ook niet echt een optie, want er wordt dus geen enkel aanbod (behalve het betalen van nieuwe beits) gedaan. Dus dan is de enige optie om zelf een nieuwe tafel te kopen. Iets wat we dus drie maanden geleden hebben gedaan.
Maar goed, ik vind dus dat er heel onverschillig over wordt gedaan. Oh ik geef je wel geld voor nieuwe beits. Dat de vlekken er daarmee niet uitgaan en hoe die tafel geschuurd en gebeitst wordt hebben we het dan maar gewoon niet over?
Daarbij speelt ook nog mee dat zij altijd dingen aan het verplaatsen is en overal commentaar op heeft. Tafeltje wat ineens ergens anders moet staan, lamp had anders moeten hangen, doekjes die met klussen gebruikt worden zien er niet goed genoeg uit en nu dus een lampje wat voor de gezelligheid op tafel stond en volgens haar ergens anders moest staan. Nu zit ik met een lelijke tafel en inderdaad heel veel boosheid. En misschien is dat niet geheel fair, maar ik weet ook niet hoe ik er vanaf kom.


Joh, misschien snapt zij dat helemaal niet, dat beits in dit geval niet voldoende is. Iemand - en ik zou denken je partner - moet ff met haar praten, uitleggen wat er moet gebeuren, wat de kosten zijn en dat dit op haar verzekering kan worden verhaald.
Wat betreft dat verplaatsen van alles en commentaar geven (bloedirritant lijkt me dat trouwens): dat doet niet terzake. Wel voor je boosheid, maar die zakt wel. En een corecte afhandeling zal daarbij helpen.
<<

Anoniem318

Bericht 08 Aug 2017 12:24

Re: Hoe mee om te gaan?

Prosecco, kan de tafel niet gewoon helemaal opnieuw geschuurd worden, dus de beits eraf en de olievlek ook? En dan de kale tafel opnieuw in de beits zetten. Het kan zijn dat er wel wat milimeters afgeschuurd worden om de olievlek eruit te krijgen en alles wat nu nog wel mooi is, moet helaas ook meegeschuurd worden. Maar dan hoef je geen nieuwe tafel.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 08 Aug 2017 12:56

Re: Hoe mee om te gaan?

Maar ik lees niets terug over andere oplossingen, alleen aannames nog.

- winkel bellen en vragen naar oplossing en kosten
- kosten voor schuren en opnieuw laten doen neerleggen bij visite
- vragen of ze aansprakelijkheidsverzekering bellen
- misschien dekt dat de hele tafel wel (ha mooie woordspeling)
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Aug 2017 12:56

Re: Hoe mee om te gaan?

Caulfield schreef:
Prosecco schreef:Er is gezegd: anders betaal ik wel de beits.
Maar een vette tafel beitsen gaat niet, er hecht niks op vet. Dus zoals ik het nu zie zijn er twee opties:
- de tafel accepteren met vlekken
- de tafel vervangen

Het eerste wil ik eigenlijk niet. De tafel is net nieuw en ik baal er gewoon echt van.
Het tweede is eigenlijk ook niet echt een optie, want er wordt dus geen enkel aanbod (behalve het betalen van nieuwe beits) gedaan. Dus dan is de enige optie om zelf een nieuwe tafel te kopen. Iets wat we dus drie maanden geleden hebben gedaan.
Maar goed, ik vind dus dat er heel onverschillig over wordt gedaan. Oh ik geef je wel geld voor nieuwe beits. Dat de vlekken er daarmee niet uitgaan en hoe die tafel geschuurd en gebeitst wordt hebben we het dan maar gewoon niet over?
Daarbij speelt ook nog mee dat zij altijd dingen aan het verplaatsen is en overal commentaar op heeft. Tafeltje wat ineens ergens anders moet staan, lamp had anders moeten hangen, doekjes die met klussen gebruikt worden zien er niet goed genoeg uit en nu dus een lampje wat voor de gezelligheid op tafel stond en volgens haar ergens anders moest staan. Nu zit ik met een lelijke tafel en inderdaad heel veel boosheid. En misschien is dat niet geheel fair, maar ik weet ook niet hoe ik er vanaf kom.


Joh, misschien snapt zij dat helemaal niet, dat beits in dit geval niet voldoende is. Iemand - en ik zou denken je partner - moet ff met haar praten, uitleggen wat er moet gebeuren, wat de kosten zijn en dat dit op haar verzekering kan worden verhaald.
Wat betreft dat verplaatsen van alles en commentaar geven (bloedirritant lijkt me dat trouwens): dat doet niet terzake. Wel voor je boosheid, maar die zakt wel. En een corecte afhandeling zal daarbij helpen.


Dat zie ik een beetje anders, als ze dat namelijk niet deed was er nu niks aan de hand geweest. Maar zij vond het nodig het ergens anders te zetten.
En inderdaad, als er misschien anders gereageerd was, was ik waarschijnlijk minder boos geweest, maar nu werd ik genegeerd omdat ik niet vriendelijk genoeg kon zeggen dat het niet erg was (omdat ik het namelijk wel erg vind).
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Aug 2017 13:00

Re: Hoe mee om te gaan?

nijntje4 schreef:Maar ik lees niets terug over andere oplossingen, alleen aannames nog.

- winkel bellen en vragen naar oplossing en kosten
- kosten voor schuren en opnieuw laten doen neerleggen bij visite
- vragen of ze aansprakelijkheidsverzekering bellen
- misschien dekt dat de hele tafel wel (ha mooie woordspeling)


Maar hoe regel je dat dan? Ik bedoel, ik ben gewend dat als je iets kapot maakt of beschadigd van iemand anders dat je dan zelf aanbiedt om het te vergoeden/een passende oplossing te vinden. Maar dat is hier dus niet aan de orde.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 08 Aug 2017 13:08

Re: Hoe mee om te gaan?

Eerst uitzoeken (ik zou beginnen met de zaak bellen waar hij gemaakt is en het probleem uitleggen en vragen of en hoe dat te maken valt, maar schuren en beitsen lijkt mij gewoon moeten kunnen als het echt hout is), dan haar bellen? "Hey, we hebben een beetje uitgezocht hoe we de tafel moeten herstellen en dat is toch meer gedoe dan even opnieuw beitsen want dat kan niet omdat het om olie gaat. Het kan daar en daar opnieuw geschuurd worden en gaat ongeveer dit en dat kosten. Zijn Julie eigenlijk WA verzekerd?". En als je denkt dat dat gesprek oorlog wordt vraag je je vriend om dat te doen. En je moet je mond houden over het altijd spullen verplaatsen en zie je nou wat er dan gebeurt. :smile:

Ik snap niet wat er zo onduidelijk aan is hoe je dat moet regelen. Helemaal niet na Nijntje haar stapsgewijze uitleg. Wat snap je daar niet aan?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Aug 2017 13:16

Re: Hoe mee om te gaan?

Ik snap niet waarom ik bij haar moet gaan bedelen om een oplossing terwijl zij zich er zo makkelijk vanaf maakt. En ik ben bang dat ze dan daar weer boos om wordt omdat zij zelf niks aanbied om het op te lossen en ik daardoor niet het gevoel heb dat ze van plan is om hier serieus iets voor te vergoeden.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 08 Aug 2017 13:18

Re: Hoe mee om te gaan?

Vet hout kan ontvet worden met loog. Zo kun je meubelstukken die ge-olied zijn ook behandelen om ze vervolgens te kunnen schilderen of beitsen. Er zijn denk ik best wel opties om de tafel te herstellen, maar dan moet je inderdaad even informeren (waarschijnlijk bij de winkel waar die vandaan komt zoals Nijntje zegt) hoe en wat er mogelijk is en wat de kosten ervan zijn.

Verder eens met de rest hierboven, zorgen dat je de schade en kosten helder in beeld hebt en dan kun je bij je schoonmoeder aangeven (of je vriend het gesprek met zijn moeder laten voeren) wat er moet gebeuren en aangeven dat gewoon is waar je een WA verzekering voor hebt. Geen 'schuld' of moeilijk gedoe, daarom ben je dus verzekerd.
december 2016
juli 2019
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 08 Aug 2017 13:21

Re: Hoe mee om te gaan?

Tjah in de ideale situatie had zij verschrikt sorry geroepen, was ze mee opgestaan om het zoveel mogelijk op te ruimen en gelijk aangeboden haar WA verzekering te bellen. Shit happens, dingen gaan niet altijd zoals je zou willen en mensen gedragen zich vaak niet zoals idealiter hoort.

Daar kun je lekker chagrijnig over gaan zitten mokken en klagen maar daar heb je vooral jezelf mee. Je schiet er een stuk meer mee op als je de reacties van alle meiden hier leest hoe je het uit kan zoeken en oplossen en dan haar even vvriendelijk er opnieuw over benadert. Dan zijn aan beide kanten de emoties en boosheid en schuldgevoelens en verdediging wat afgezwakt n en heb je een realistisch probleem en prijskaartje in beeld om te bespreken.

Maar als je alleen wilt roepen hoe verschrikkelijk aso zij is en hoe jij absoluut geen zin hebt hierin. Be my guest. Ik vind je ontzettend kinderachtig doen nu en heb geen zin meer verder energie te steken in constructieve reacties als je daar overduidelijk zelf geen zin in hebt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Aug 2017 13:27

Re: Hoe mee om te gaan?

Nou inderdaad. Ik snap dat je baalt maar dit is toch ook geen oplossing? Als je niet blij bent met het aanbod voor de beits (weten zij veel dat dat niet zal helpen) zal je toch echt zelf weer contact op moeten nemen (of je vriend). Dat is toch doodnormaal dat jullie aangeven wat er precies moet gebeuren en vragen of zij een verzekering hiervoor hebben? Als zij het niet aanbieden kun je 't toch prima zelf vragen? Ik zie daar het probleem ook niet zo van.
Natuurlijk is het (heel erg) balen maar probeer samen dan een oplossing te zoeken ipv bozig te gaan lopen mokken. Daar wordt die tafel niet beter van.
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 08 Aug 2017 13:33

Re: Hoe mee om te gaan?

Waarschijnlijk denkt zij dat ze acceptabel heeft gereageerd door aan te bieden de beits te vergoeden. Maar dan is het toch een prima suggestie om er feitelijk en neutraal op terug te komen dat beitsen niet de oplossing is en een voorstel te doen voor een oplossing waar jullie wel bij gebaat zijn?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem222

Bericht 08 Aug 2017 13:44

Re: Hoe mee om te gaan?

Ik vind eigenlijk dat je best wel boos/afwijzend reageert op suggesties om het op te lossen, terwijl je vraagt hoe je hier mee om moet gaan. En dat je aannames doet over hoe je schoonmoeder gaat reageren als jij het bespreekt.

Ik snap dat je onwijs baalt van die tafel en dat je het graag opgelost ziet, maar wellicht denkt je schoonmoeder oprecht dat even opnieuw in de beits zetten voldoende is.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 08 Aug 2017 13:45

Re: Hoe mee om te gaan?

Er zijn genoeg tips te vinden op internet om vetvlekken uit hout te verwijderen, heb je dat al geprobeerd?
Je gaat er wel heel makkelijk van uit dat het niet meer te redden is.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 08 Aug 2017 13:52

Re: Hoe mee om te gaan?

Laatste constructieve reactie: sluit dit topic en het forum even, ga even ergens buiten een rondje lopen en heel hard schreeuwen en lees dit morgen of overmorgen nog even rustig terug.
<<

anoniem203

Bericht 08 Aug 2017 14:13

Re: Hoe mee om te gaan?

Ik begrijp je helemaal. Zo heeft mijn schoonvader tijdens de verhuizing onze eettafel flink beschadigd. Die stond tegen een glasplaat aan tijdens het vervoeren en een deken eroverheen leggen vond hij niet nodig. Ik moet nu verplicht tafelzeil op m'n tafel leggen want er zitten echt diepe krassen in. Tafel was ook 3 maanden oud. Zo zonde :(

Heb je de leverancier van de tafel al gecontacteerd? Misschien dat zij iets weten of het tegen een betaling kunnen oplossen en dat je daarna met de rekening naar je schoonmoeder kunt gaan?
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 08 Aug 2017 14:59

Re: Hoe mee om te gaan?

Oh wat enorm balen zeg, ik zou ook woest zijn en het opgelost willen hebben.
Ik heb de reacties globaal bekeken, ik zou inderdaad bellen met het bedrijf waar het vandaan komt. Vragen of het opgelost kan worden dmv behandelingen en wat voor prijskaartje daaraan hangt of dat je een nieuwe tafel kan kopen. Zodra je dat weet zou ik je vriend naar zijn ouders sturen zodat hij regelt dat de wa hiervoor aangesproken wordt. Daar hoeft toch niemand boos om te worden, daarvoor heb je hem toch? En als het daarmee opgelost wordt is iedereen "weer blij"
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 08 Aug 2017 15:16

Re: Hoe mee om te gaan?

Aangeven dat je het vervelend vind, maar wellicht via de verzekering op te lossen valt? Zou er zelf ook overigens beginnen, mocht het mijn schuld zijn. Zou me veels te schuldig voelen
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 08 Aug 2017 15:42

Re: Hoe mee om te gaan?

het is natuurlijk netjes wanneer de ander aanbied om de schade te vergoeden. maar als dat niet gebeurd waarom zou je het niet zelf regelen?

als ze er helemaal niet aan wil meewerken dan kan je de schade alsnog via je eigen verzekering melden.
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 08 Aug 2017 19:39

Re: Hoe mee om te gaan?

Ik had een mega vetvlek op onze houten eettafel door het gourmetten. Na veelvuldig schuren en opnieuw waxen zie je er niks meer van. Ik heb het zelf gedaan, maar een professional kan dat vast veel beter nog. Ik denk dat er best nog wel mogelijkheden zijn hoor al begrijp ik je boosheid best wel.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 08 Aug 2017 19:45

Re: Hoe mee om te gaan?

Sawadee schreef:Iedereen is toch verplicht een aansprakelijkheidsverzekering te hebben? Dus als het een dure of nieuwe tafel is en je krijgt het niet zelf weg zou ik vragen of ze eens bij hun verzekering willen informeren.


Nee, dat is alleen bij motorvoertuigen verplicht.

Ik geloof dat ik het op mijn eigen verzekering zou verhalen als de gast zelf niets aanbied.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 08 Aug 2017 20:11

Re: Hoe mee om te gaan?

Wat ik zou doen:
Leverancier tafel bellen en vragen wat de kosten zijn om dit te herstellen.
Dan je schoonouders bellen en vragen of ze bij hun verzekering kunnen checken of ze dit vergoed kunnen krijgen.
Ze hebben immers aangeboden om nieuwe lak te betalen en dit kost ze niets.
2016
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Aug 2017 06:28

Re: Hoe mee om te gaan?

Ik heb inmiddels contact gehad met de leverancier en die geven aan dat we kunnen proberen om het er uit te strijken. Dat hadden we ook al geprobeerd en daarna zag het er nog zo uit:
Afbeelding

We gaan het nog eens proberen, maar eerlijk gezegd geloof ik niet dat het ineens weg gaat.
Toen ik bij mn vriend aangaf dat ik de tafel niet zo wil laten staan en vind dat we het moeten claimen bij de verzekering vond hij dat belachelijk, want we konden zijn.ouders toch geen nieuwe tafel laten betalen en ik laat hem kiezen tussen mij en zijn ouders.
Ik zie dit echter niet als kiezen tussen, ik probeer gewoon een oplossing te vinden om dit op te lossen maar krijg nu het gevoel dat ik het probleem ben.
Ik zag dit al aankomen, dus misschien begrijpen jullie waarom ik er zo pessimistisch over was.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 10 Aug 2017 06:37

Re: Hoe mee om te gaan?

Maar zijn ouders betalen ook niet, dat doet de vz. Als je vriend het niet wil zeggen zou ik het gewoon zelf doen. Maar kijk eens of je het niet op jullie eigen inboedelvz kan verhalen, dan kan het buiten schoonouders om.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 10 Aug 2017 06:46

Re: Hoe mee om te gaan?

Hoezo zijn ouders een nieuwe tafel laten betalen? Het kost ze geen cent wanneer ze een aansprakelijkheidsverzekering hebben. Is zelfs nog goedkoper dan de beits oplossing.

Als jullie het met de eigen verzekering regelen omdat de tegenpartij niet wil meewerken kost het ze ook niets (het kan wel zijn dat voor jullie een eigen risico wordt gerekend )

Edit: nu zie ik de foto wel. Aan die vlek zou ik mij ook storen, helemaal bij een net nieuwe tafel.
Laatst gewijzigd door Elska op 10 Aug 2017 07:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 10 Aug 2017 06:51

Re: Hoe mee om te gaan?

Wat vervelend Prosecco, kan me voorstellen dat je ermee zit. Heeft de leverancier ook gezegd of schuren en opnieuw beitsen tot de opties behoort? Of blijf je dan verschil zien?

Mocht oplossen door de verzekering echt geen optie zijn, dan zou ik denk ik het hele blad oliën. Dan wordt het natuurlijk iets donkerder, maar je krijgt er dan in de toekomst veel minder snel vlekken op. Want stel dat iemand mayonaise morst, of olijfolie (ik zeg maar wat, maar best aannemelijk dat er door normaal gebruik uiteindelijk ook wat vetvlekjes op komen), dan heb je uiteindelijk zo'n blad met allemaal kleine onbestemde vlekjes. Dat zou ik zelf nog storender vinden dan een iets donkerder en verzadigd blad. Als hier iemand ernstige vlekken op onze tafel maakt die echt weggeschuurd moeten worden met Cif, wrijf ik hem op die plek gewoon opnieuw in met wat olie en je ziet er niets meer van.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers