Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe mee om te gaan?

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Aug 2017 06:30

Hoe mee om te gaan?

Wij hadden laatst visite en die besloot een olie lampje wat op tafel stond te verplaatsen. Helaas nogal onhandig dus het lampje viel om en de lampolie kwam op tafel. Nu zit er een vlek op de tafel van ongeveer 50x30 cm.
Hoe zouden jullie reageren als zoiets gebeurd, en hoe zou je dit kunnen oplossen?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 08 Aug 2017 06:34

Re: Hoe mee om te gaan?

Hoe ik zou reageren weet ik niet, ik zou er wel van balen in ieder geval! Maar ik zou wel willen dat ze voor de schade betalen, dat is toch ook niet meer dan normaal? Als ze dat niet willen schakelen ze maar hun aansprakelijkheidsverzekering in.
Zou je de tafel kunnen schuren en opnieuw in de olie zetten?
<<

Anoniem281

Bericht 08 Aug 2017 06:36

Re: Hoe mee om te gaan?

Ik zou balen, maar ben vrij makkelijk met dat soort dingen. Onze eettafel is van hout, dus even schuren, evt. nieuw lakje en klaar. Ik kan er iig niet wakker van liggen.

Als er iets beschadigd zou zijn, waar ik wél 'wakker van zou liggen', dan zou ik kijken wat de reparatie of vervanging kost en bij visite informeren of ze verzekerd zijn voor dit soort ongelukjes. Zo ja, goed geregeld! Zo nee, kijken of ze de hint begrijpen en iets aanbieden. Bieden ze niks aan, dan weet je ook wat je aan ze hebt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Aug 2017 06:48

Re: Hoe mee om te gaan?

Het ligt er voor mij aan hoe oud of nieuw de tafel is. Op mijn nieuwe en erg dure eettafel zou ik het zeker aan de kaak stellen op Bazinga's manier. Bij mijn nieuwe, goedkope salontafeltjes denk ik niet direct tenzij ik het niet meer kan fixen. Voor een kringloop tafel zou ik denk ik geen actie ondernemen.

Om eerlijk te zijn, maar dat ben ik, vind ik het vreemd dat zij niet meteen iets hebben aangeboden. Ik zou me vreselijk schamen en dus aanbieden om (eventuele) schade te vergoeden. Ik snap sowieso niet zo goed waarom ze dit (zelf) deden/nodig vonden, maar ok.
L2014 & H2017
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 08 Aug 2017 07:08

Re: Hoe mee om te gaan?

Ik zou geen olielamp op een houten tafel gezet hebben. En in dit geval achteraf balen dat ik dat toch had gedaan. Om vervolgens te kijken of ik de tafel zelf zou kunnen behandelen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 08 Aug 2017 07:44

Re: Hoe mee om te gaan?

Vragen of ze verzekerd zijn, al ligt het erg aan de tafel. Een Ikea-tafeltje van onder de 50 euro zou ik laten gaan. Wij hebben nu best dure tafels waarvan de intentie is dat ze lang meegaan, daar zou ik goed van balen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 08 Aug 2017 08:34

Re: Hoe mee om te gaan?

Iedereen is toch verplicht een aansprakelijkheidsverzekering te hebben? Dus als het een dure of nieuwe tafel is en je krijgt het niet zelf weg zou ik vragen of ze eens bij hun verzekering willen informeren.
<<

Anoniem316

Bericht 08 Aug 2017 08:44

Re: Hoe mee om te gaan?

Inderdaad via de verzekering van de visite. Daarvoor zijn ze verzekerd.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Aug 2017 09:14

Re: Hoe mee om te gaan?

ellibre schreef:Ik zou geen olielamp op een houten tafel gezet hebben. En in dit geval achteraf balen dat ik dat toch had gedaan. Om vervolgens te kijken of ik de tafel zelf zou kunnen behandelen.

Ah, beetje flauwe reactie. Alsof het dus haar eigen schuld is.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Aug 2017 10:26

Re: Hoe mee om te gaan?

Carrie schreef:
ellibre schreef:Ik zou geen olielamp op een houten tafel gezet hebben. En in dit geval achteraf balen dat ik dat toch had gedaan. Om vervolgens te kijken of ik de tafel zelf zou kunnen behandelen.

Ah, beetje flauwe reactie. Alsof het dus haar eigen schuld is.


Eens met Carrie. Nu is het een olielamp, het had ook bij wijze van, een glas rode wijn op een witte stoffen bank kunnen zijn. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze dan naar geen rode wijn moet geven.
L2014 & H2017
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 08 Aug 2017 10:50

Re: Hoe mee om te gaan?

Ik zou denk ik op de manier van Bazinga proberen uit te vinden of ze er verzekerd voor zijn en of ze daar dan ook iets mee zouden doen. En het ligt er bij mij ook aan wat voor tafel het zou zijn, of ik er wel of geen probleem van zou maken. Maar uit jouw reactie blijkt in elk geval dat het voor jou een probleem is en dan zou ik er wel wat mee doen.

Ik zou trouwens als me zoiets zou gebeuren (dat ik iets veroorzaak) meteen aanbieden om het op te lossen eigenlijk. Of het nu een groot of klein ongelukje is, en dan kan degene waar het om gaat zelf bepalen of het nodig is.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Aug 2017 10:55

Re: Hoe mee om te gaan?

Ik dacht al dat het aan mij lag en dat ik niks meer op tafel kon zetten ;-) Het staat ook op een plateautje, dus als het gewoon staat gaat er niks mis.

Maar wat ik het vervelende aan de situatie vind is de manoer waarop er gereageerd is en wat de status nu is.

Toen het gebeurde baalde ik gelijk onwijs, dus ik ben snel doekjes en een sopje gaan halen om nog te redden wat er te redden viel. Mijn vriend en zijn vader hetzelfde. Maar degene die het had gedaan bleef zitten kijken hoe wij het probleem aan het oplossen waren. Er werd toen iets gezegd van: ja eh, sorry hè.
Ik zei dat het kon gebeuren, maar ik merkte zelf ook wel dat er niet erg gemeend uit kwam. Maar goed, ik had ook al wel bedacht dat vet nooit meer uit hout gaat, dus ik baalde gewoon dat die tafel naar de haaien is (een tafel die we 3 maanden geleden op maat hebben laten maken). Maar vervolgens was zij dus boos/beledigd en heeft ze een half uur lang niks meer tegen mij gezegd.
Daarna werd er nog wat over die tafel gepraat, of ik hem zelf gebeitst had. Dus ik vertelde dat we dat hadden laten doen, omdat dat 75 euro was, en we dat niet de moeite vonden om het ons op de hals te halen om zelf te gaan. Toen zei ze dat ze ons dan wel 75 euro zou geven zodat we hem zelf opnieuw kunnen beitsen
Maar ten eerste heeft het geen zin om hem opnieuw te beitsen, want er zit olie in het hout dus daar hecht niks op. En ten tweede heb ik hem niet voor niks laten beitsen, ik heb geen tijd voor dat soort dingen.

Nu zit ik dus met een tafel waarvan ik vind dat we hem als brandhout kunnen gebruiken, een schoonmoeder die boos op mij is, omdat mijn "kan gebeuren" niet gemeend genoeg was en een vriend die niet weet wat hij er mee moet omdat hij zijn moeder niet wil afvallen. En ik merk dat ik er ontzettend boos over ben en niks kan met die boosheid omdat een tafel het ook niet echt waard is om een familie ruzie om te hebben.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Aug 2017 11:06

Re: Hoe mee om te gaan?

Het gaat dan toch niet enkel om het beitsen? Er is een nieuwe, op maat gemaakte tafel geruïneerd. Jullie hebben waarschijnlijk de factuur nog. Kunnen ze niet even bellen met hun verzekering. Als het op niks uitloopt, ja dan zou ik het laten voor wat het is. Maar goede kans dat er wat gedaan kan worden.
L2014 & H2017
<<

ChiQ

Bericht 08 Aug 2017 11:16

Re: Hoe mee om te gaan?

Oh, wat klote! maar dat deed de visite niét expres neem ik aan. Zoiets kan toch gebeuren? Ik zou niet met aansprakelijkheidsverzekeringen bij je visite komen. Hoe reageerde je op dat moment? Denk en dat gok ik zomaar even, dat je dan wel je schade gedekt hebt maar ook schade aan je vriendschap toebrengt.


Oh sorry! Ik lees nu je reactie pas, stom!

Eh.. nou in dit geval zou ik vriendelijk willen vragen of zij hun aansprakelijkheidsverzekering willen contacteren omdat je nu met een tafel zit die weg kan.

Ik had laatst visite en die liet een kop koffie over mijn gloednieuwe vloerkleed vallen, waar ik 4 maanden op zat te wachten en deze 1900,- kostte, maar ja hét kan gebeuren.
Laatst gewijzigd door ChiQ op 08 Aug 2017 11:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem250

Bericht 08 Aug 2017 11:18

Re: Hoe mee om te gaan?

Ik zou reageren met "kan gebeuren" en zou als de visite weg was het probleem zelf oplossen. Ik las al over schuren en opnieuw lakken. Zoiets.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Aug 2017 11:21

Re: Hoe mee om te gaan?

ChiQ schreef:Oh, wat klote! maar dat deed de visite niét expres neem ik aan. Zoiets kan toch gebeuren? Ik zou niet met aansprakelijkheidsverzekeringen bij je visite komen. Hoe reageerde je op dat moment? Denk en dat gok ik zomaar even, dat je dan wel je schade gedekt hebt maar ook schade aan je vriendschap toebrengt.


Ik zou dat dus juist wel doen. Daar is zo'n verzekering toch voor? Dat zou niets afdoen aan de vriendschap voor mij, juist fijn als het op die manier opgelost kan worden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Aug 2017 11:21

Re: Hoe mee om te gaan?

Oh wat balen! Maar aanbieden om de tafel opnieuw te laten beitsen lijkt mij eerlijk gezegd een prima voorstel als zoiets gebeurt toch?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 08 Aug 2017 11:22

Re: Hoe mee om te gaan?

Maar zoiets is toch bij uitstek waar je een WA verzekering voor hebt?

Wat denk je dat er moet gebeuren om hem nog te redden dan? Gelijk helemaal afgeschreven als je direct zoveel mogelijk gered hebt kan toch haast niet? Valt er niets te redden met flink opschuren en opnieuw beitsen? Kun je de winkel waar het vandaan komt vragen of zoiets te herstellen valt? En als ze voorgesteld hebben opnieuw te beitsen is dat toch bereidwilligheid om mee te denken en te betalen? Dan zou ik dus uitzoeken wat er moet gebeuren en hoeveel dat zou kosten en dat terugkoppelen aan hen: "joh, jullie gaven aan wel het opnieuw beitsen te willen bekostigen, maar hij moet opnieuw opgeschuurd worden en dan gebeitst en dat gaat zoveel kosten, wat zullen we doen?"

Tuurlijk kan het gebeuren maar dat betekent naar mijn idee niet dat het zo maar ok is. Als je de tafel echt afgeschreven is en zij niet verzekerd zijn, dan, tja, dan is het pech. Maar het lijkt me niet meer dan normaal dat er wordt gekeken wat de mogelijkheden zijn om de schade te herstellen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Aug 2017 11:40

Re: Hoe mee om te gaan?

Whatever schreef:Maar zoiets is toch bij uitstek waar je een WA verzekering voor hebt?


Nou inderdaad. Het heeft niks te maken met express.
L2014 & H2017
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 08 Aug 2017 11:46

Re: Hoe mee om te gaan?

Overigens voel ik de boosheid van je post afdruipen maar boosheid is meestal niet erg constructief en dan zullen ze zich alleen maar in de verdediging geduwd voelen. Het is niet gek dat je heel erg baalt maar houd het daarbij, baal en jank om je tafel maar probeer rustig te blijven en uit te zoeken hoe afgeschreven die tafel is en wat er nog te redden valt. Want ik heb het idee dat je een beetje overreact in je emotie. En als je daar geen tijd voor hebt laat je je vriend bellen/mailen met een foto ofzo naar het bedrijf waar jullie het vandaan hadden/gebeitst hebben. Die mag ook best helpen.

Maar de brandhout, hier heb ik geen tijd voor, iedereen is stom boosheid heb je helemaal niks aan!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Aug 2017 11:50

Re: Hoe mee om te gaan?

ChiQ schreef:Ik had laatst visite en die liet een kop koffie over mijn gloednieuwe vloerkleed vallen, waar ik 4 maanden op zat te wachten en deze 1900,- kostte, maar ja hét kan gebeuren.


Ook in dit geval zou ik júist de aansprakelijkheidsverzekering van de visite aanspreken. Daar heb je dat toch voor (mits de visite dat heeft inderdaad). Natuurlijk kan het gebeuren, een ongeluk zit in een klein hoekje, maar met alle details die je erover vertelt denk ik dat je toch wel nogal heel erg baalt, of niet?

Oh en aan Prosecco, eens met Whatever. Ik zou toch nog proberen wat er aan te doen qua verzekering/kosten etc. Kijken wat er wél te doen valt nog.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Aug 2017 11:54

Re: Hoe mee om te gaan?

Ze heeft inderdaad wel aangeboden het te laten beitsen, dus ze denkt wel mee en het is niet zo alsof het haar niks kan schelen zoals je het een beetje over wilt laten komen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 08 Aug 2017 12:03

Re: Hoe mee om te gaan?

Carrie schreef:Ze heeft inderdaad wel aangeboden het te laten beitsen, dus ze denkt wel mee en het is niet zo alsof het haar niks kan schelen zoals je het een beetje over wilt laten komen.


Dit inderdaad. En ik snap echt wel dat je er enorm van baalt en bang bent dat het nooit meer een mooie tafel wordt en dan is het ook nog allemaal gedoe en familie gezeur en je vriend brandt zijn handen er lekker niet aan, lekker makkelijk... Het is ook echt kut!

Maaaarr: ze zijn bereid mee te denken en vast is er echt nog wel wat mogelijk, vooral als je zelf ook weer wat rustiger kunt nadenken!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Aug 2017 12:10

Re: Hoe mee om te gaan?

Er is gezegd: anders betaal ik wel de beits.
Maar een vette tafel beitsen gaat niet, er hecht niks op vet. Dus zoals ik het nu zie zijn er twee opties:
- de tafel accepteren met vlekken
- de tafel vervangen

Het eerste wil ik eigenlijk niet. De tafel is net nieuw en ik baal er gewoon echt van.
Het tweede is eigenlijk ook niet echt een optie, want er wordt dus geen enkel aanbod (behalve het betalen van nieuwe beits) gedaan. Dus dan is de enige optie om zelf een nieuwe tafel te kopen. Iets wat we dus drie maanden geleden hebben gedaan.
Maar goed, ik vind dus dat er heel onverschillig over wordt gedaan. Oh ik geef je wel geld voor nieuwe beits. Dat de vlekken er daarmee niet uitgaan en hoe die tafel geschuurd en gebeitst wordt hebben we het dan maar gewoon niet over?
Daarbij speelt ook nog mee dat zij altijd dingen aan het verplaatsen is en overal commentaar op heeft. Tafeltje wat ineens ergens anders moet staan, lamp had anders moeten hangen, doekjes die met klussen gebruikt worden zien er niet goed genoeg uit en nu dus een lampje wat voor de gezelligheid op tafel stond en volgens haar ergens anders moest staan. Nu zit ik met een lelijke tafel en inderdaad heel veel boosheid. En misschien is dat niet geheel fair, maar ik weet ook niet hoe ik er vanaf kom.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 08 Aug 2017 12:15

Re: Hoe mee om te gaan?

Kijk eens naar de mogelijkheid om de tafel te laten zandstralen, mogelijk krijg je daarmee de laag er wel af.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers