Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Aug 2017 14:20

Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

In dit topic kun je terecht om anoniem iets te vragen of op te biechten over dingen betreffende zwangerschap of kinderen. Dit kan onder het biechtaccount. Wil je reageren op een biechtje maar dit liever ook anoniem doen? Hiervoor kun je het Anoniem Antwoord acoount gebruiken

Biechtaccount
Gebruikersnaam: Biechtje
Wachtwoord: ikbiechtop

Anoniem Antwoord account
Gebruikersnaam: Anoniem Antwoord
Wachtwoord: anoniemantwoord

Let op: Zowel het Biechtje account als het Anoniem Antwoord account mag alleen in de biechttopics gebruikt worden. Posts onder één van deze accounts buiten deze topics worden verwijderd.

Wees je ervan bewust dat de Burgemeesters IP-adressen kunnen zien en ook kunnen zien welke forummer daarbij hoort. We gaan uiteraard discreet met deze informatie om.

Hou er ook rekening mee dat je als biechtje herkend kunt worden aan je situatie en/of schrijfstijl.


Deel 2
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




De echo is pas 21 augustus omdat we tot 19 augustus op vakantie zijn. Op internet lees ik wisselende berichten, zal toch geduld moeten hebben maar dat is erg lastig
<<

Anoniem304

Bericht 07 Aug 2017 14:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Oh ben je nu al op vakantie? Ja dan wordt het lastig idd. :(
<<

Anoniem315

Bericht 07 Aug 2017 16:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Biechtje schreef:Ik heb even een vraagje, misschien dat iemand van jullie hier ervaring mee heeft. Afgelopen donderdag heb ik mijn eerste echo gehad. Volgens mijn berekening was ik toen 6 dagen en 5 dagen zwanger. Ik heb 15 juli positief getest. Helaas was er alleen een leeg vruchtzakje te zien. De verloskundige zei of je bent korter zwanger dan gedacht of het wordt een miskraam. Ik heb tot nu toe geen bloedverlies gehad. De verloskundige gaf aan dat de kans groot was dat het misgaat. 21 augustus heb ik weer een echo. Tot die tijd dus afwachten, voel me erg verdrietig en ben bang dat het niet goed gaat.


Ik heb dit ook zo ongeveer gehad. Mijn cyclus was lang en onregelmatig, dus ik wist niet hoe ver ik was en vermoedelijk was ik toen net te vroeg. Er was wel een vruchtje te zien, maar het hartje klopte niet goed. Mijn verloskundige zei ook: het kan vriezen, het kan dooien. Ik mocht alleen wel anderhalve week later weer komen. Maar wat een rottige dagen waren dat..

Maar ja, je kunt niet anders dan wachten. Heel vervelend:(
<<

Anoniem249

Bericht 07 Aug 2017 18:03

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Nog wellicht een wat (te?) late reactie op zwanger biechtje met vriend die niet wilt opruimen. Misschien beetje poldermodel oplossing, maar wat nou als jullie tijdelijk een opslagbox huren en daar al zijn meubels en rommel inzetten. Dan hou je in huis alleen zijn kleding en enkele boeken/keukenspullen. De rest kan hij dan op z'n dooie akker uitzoeken in z'n eigen box. Dan kun je rustig verhuizen, babykamer inrichten etc. Lijkt me dat hij zelf ook graag bij z'n baby in huis woont.
<<

Anoniem249

Bericht 07 Aug 2017 18:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Biechtje schreef:De echo is pas 21 augustus omdat we tot 19 augustus op vakantie zijn. Op internet lees ik wisselende berichten, zal toch geduld moeten hebben maar dat is erg lastig

In welk land ben je op vakantie? Kun je daar niet een arts bezoeken? In veel Westerse landen is de gezondheidszorg rondom zwangerschappen veel beter en uitgebreider dan in NL en staan ze daar dus niet raar van te kijken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Aug 2017 18:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

We zijn in Zwitserland op vakantie. Door m'n pcos heb ik een hele onregelmatige tot bijna geen cyclus. Het zou kunnen dat ik een paar dagen voor m'n nod al positief heb getest. Maar dan zou je toch iets op de echo moeten zien behalve een leeg vruchtzakje.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Aug 2017 09:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik biecht op dat ik elke keer een beetje van slag ben als iemand in mijn naaste omgeving mij vertelt dat ze zwanger is. Het verrast me ook elke keer weer terwijl het wel heel aannemelijk is in deze leeftijdsfase. Ik ben heel blij voor de ander, dat zeker hoor. Maar ik moet er gewoon een beetje aan wennen en ik denk iedere keer dat dit een seintje is dat ik er ook aan moet beginnen of zo. Na een tijdje ebt dat gevoel wel weer weg. Ik moet gewoon aan nieuwe dingen wennen denk ik :). Maar dat vind ik dus best stom van mezelf.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Aug 2017 10:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik denk dat dat een gevoel is dat meer mensen van onze leeftijd hebben. Ik heb het ook elke keer als iemand gaat trouwen/huis kopen/kind baren. Is allemaal best een grote verandering en het drukt je steeds weer met de neus op de feiten dat we oud(er) worden, haha.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Aug 2017 10:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ja, precies. Het is een menselijke neiging om ons voortdurend met anderen te vergelijken, helemaal als die anderen op ons lijken - qua leeftijd bijvoorbeeld. Dat gaat automatisch en iedereen doet dit wel. Niet stom vinden, doe je niks aan.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 08 Aug 2017 10:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Biechtje dat nu op vakantie is, zou het niet ook mogelijk kunnen zijn dat je korter zwanger bent dan je dacht? Ik heb ook pcos en doordat de cyclus zo wisselend is zou het misschien ook juist een extra lange geweest kunnen zijn deze keer? Tenzij je redenen hebt om aan te nemen dat dat niet zo is natuurlijk. Maar hier was (en is) het zo wisselend, ene keer ineens netjes na ongeveer een maand ongesteld en de volgende keer kan zomaar pas na twee of drie maanden weer zijn. Ik hoop voor je dat dat het is en je bij een volgende echo een kloppend hartje ziet in elk geval!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 08 Aug 2017 15:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Biechtje schreef:Ik biecht op dat ik elke keer een beetje van slag ben als iemand in mijn naaste omgeving mij vertelt dat ze zwanger is. Het verrast me ook elke keer weer terwijl het wel heel aannemelijk is in deze leeftijdsfase. Ik ben heel blij voor de ander, dat zeker hoor. Maar ik moet er gewoon een beetje aan wennen en ik denk iedere keer dat dit een seintje is dat ik er ook aan moet beginnen of zo. Na een tijdje ebt dat gevoel wel weer weg. Ik moet gewoon aan nieuwe dingen wennen denk ik :). Maar dat vind ik dus best stom van mezelf.


Ik herken dit ook helemaal.. voelt altijd een beetje alsof ik 'achterloop' ... Hoewel dit totaal niet het geval is.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Aug 2017 20:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Fijn dat het herkenbaar is. Ik type dit maar gewoon onder mijn eigen naam, zo geheim was het nu ook weer niet. Het is dit keer ook een familielid die jonger is dan ik. Ik weet dat iedereen zijn eigen pad heeft maar toch moet ik het steeds even verwerken of zo. Dat dingen veranderen en we idd ouder worden. Ach ja :).
<<

Anoniem252

Bericht 08 Aug 2017 20:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Herkenbaar hoor Lot! Toen vier jaar geleden vrienden van mijn man een aankondiging deden was ik helemaal van slag. Het besef dat mensen in die fase kwamen. En dat bleef ook de jaren daarna.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Aug 2017 11:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ja ik hoop het ook, op15 juli heb ik positief getest, geen idee hoeveel dagen voor m'n nod. Heb de kruidvat test gebruikt, misschien dat ik dan twee of drie dagen korter zwanger ben dan gedacht. Als ik zo reken dan kom ik op ongeveer 6 weken tijdens de echo. Normaal had je dan toch een vruchtje moeten zien? Pf die onzekerheid is zo vervelend.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Aug 2017 15:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Biechtje schreef:Ja ik hoop het ook, op15 juli heb ik positief getest, geen idee hoeveel dagen voor m'n nod. Heb de kruidvat test gebruikt, misschien dat ik dan twee of drie dagen korter zwanger ben dan gedacht. Als ik zo reken dan kom ik op ongeveer 6 weken tijdens de echo. Normaal had je dan toch een vruchtje moeten zien? Pf die onzekerheid is zo vervelend.


Bij mijn buurvrouw was met 6 weken ook niets te zien. Leeg vruchtzakje. 1,5 week later wel. :)
2016
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 09 Aug 2017 17:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Lot schreef:Fijn dat het herkenbaar is. Ik type dit maar gewoon onder mijn eigen naam, zo geheim was het nu ook weer niet. Het is dit keer ook een familielid die jonger is dan ik. Ik weet dat iedereen zijn eigen pad heeft maar toch moet ik het steeds even verwerken of zo. Dat dingen veranderen en we idd ouder worden. Ach ja :).


Ik ben ook nog in de 'verwerking' dat een vriendin van mij nu zwanger is. Zo'n gek idee! Ben ook ergens bang dat onze relatie hierdoor gaat veranderen.

Ergens wil ik ook zo graag nú trouwen een een kindje.. ook omdat mijn vriend al wat ouder is. Maar ergens wil ik daar ook gewoon nog lekker mee wachten
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 14:52

Bericht 10 Aug 2017 08:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Biechtje schreef:Ja ik hoop het ook, op15 juli heb ik positief getest, geen idee hoeveel dagen voor m'n nod. Heb de kruidvat test gebruikt, misschien dat ik dan twee of drie dagen korter zwanger ben dan gedacht. Als ik zo reken dan kom ik op ongeveer 6 weken tijdens de echo. Normaal had je dan toch een vruchtje moeten zien? Pf die onzekerheid is zo vervelend.



Wat lastig he, deze tijd. En wat lastig dat je nog zo lang moet wachten. Hier hetzelfde meegemaakt. Ik dacht 7 wk zwanger te zijn, op de echo was alleen een leeg vruchtzakje te zien. Dus idd ook de melding 'of heel pril zwanger of een miskraam'. Gelukkig mocht ik een week later weer, daar een traag kloppend hartje van hooguit 5.5 week oud. Besloten om het 3 weken de tijd te geven, of het los zou komen of zou groeien. Bij de volgende echo stuiterden er toen 2 baby's rond. Heel bizar en volgens mijn tellingen en berekeningen klopt het nog steeds niet. Maar het kan echt alle kanten op, hoop voor jou dat het allemaal oke blijkt te zijn!
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 10 Aug 2017 11:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Weg.
Laat maar
<<

Sophie

Kwebbel

Berichten: 332

Geregistreerd: 14 Mei 2014 13:52

Bericht 11 Aug 2017 14:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik heb je berichtje gelezen Boerenkool, al weet ik de details niet meer.

Wat ik in ieder geval herken is je issue wat betreft jullie leeftijd. Ik snap wel dat dit je aan het denken zet. Ik heb in mijn hoofd ook wel eens soort leeftijdsgrens in mijn hoofd, waarna ik niet meer moeder wil worden. Gelukkig duurt dat nog wel een tijdje en zal het niet zover komen.

Ik heb gelukkig geen ervaring met miskramen maar ik kan me indenken dat het een gek gevoel geeft dat je vaker een miskraam hebt gehad dan een voldragen zwangerschap. Maar zou dit echt een overweging voor je zijn om er niet meer voor te gaan?

Ik denk dat niemand uiteindelijk voor jou een beslissing kan nemen, zoals je zelf ook al aangaf. Je zult denk ik diep in je hart moeten kijken en luisteren naar wat je daar voelt. En je moet voor jezelf duidelijk hebben hoeveel eventuele teleurstellingen en verdriet je nog aankunt.

Succes met het beslissen!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 11 Aug 2017 14:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik heb je bericht ook gelezen en al vaker gelezen over je zwangerschappen en miskramen. Ik denk eerlijk gezegd altijd aan de dingen die je hebt gezegd over de zwangerschap van je zoontje en hoe je je toen voelde ook tov je dochter. Ik denk daardoor vooral doe dat je kinderen alsjeblieft niet aan. Maar dat is dus alleen maar gebasseerd op dat wat ik er toen over gelezen heb. En ik weet dus niet wat je hebt gedaan dit nu te voorkomen.
<<

Anoniem278

Bericht 11 Aug 2017 14:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik heb je bericht ook gelezen Boerenkool en ik snap dat je het hebt weggehaald omdat er een aantal uren geen reacties kwamen maar ik wilde zorgvuldig reageren en daar heb ik gewoon soms geen tijd/energie voor.

Ik kan je in zoiets precairs ook geen goed advies geven. De wens voor een derde kan even groot zijn als voor een eerste, tweede of achtste, dus als jullie meer dan wat dan ook een derde willen, kan ik me voorstellen dat je er meer voor over hebt. Maar dat kunnen jullie alleen voor jezelf bepalen.

Ik weet ook niet hoe pittig je vorige zwangerschappen waren, en of al deze miskramen niet veel tol van je lichaam en psyche hebben geëist waardoor het nog zwaarder wordt, en hoe haalbaar alles dan is, met de twee spruiten die je al hebt rondlopen.

Het is gewoon ingewikkeld en lastig. Bij 'ask dr Christian' of zoiets, van TLC van afgelopen dinsdag was ook n koppel wat meerdere miskramen had gehad na een eerdere goed verlopen zwangerschap en die moesten allemaal tests doen en de arts zei 'het feit dat je al eens een goede zwangerschap hebt doorgemaakt is een groot positief iets'. Maar zoals je elders op t forum ook leest geeft dat ook geen enkele garantie.

Misschien moet je ook bedenken of je elk gevolg aankunt, dus stel dat je dingen laat onderzoeken en er is iets mis, kun je dat dan dragen, maar stel er is niks mis, kun je dat dan aan?
En ik denk dat je daarin ook wel tegen je man mag zeggen dat zijn houding weliswaar vriendelijk is, maar 'jij moet het maar besluiten' (en graag snel) niet heel praktisch is. Jullie doen dit samen, of niet, uiteindelijk. Dus het zou niet puur van jou moeten afhangen.

En jij mag hier gerust posten, het was niet teveel of wat dan ook, soms duurt t gewoon even voordat mensen kunnen reageren, dat heeft (wat mij betreft) niet met de persoon te maken, echt met mijn eigen tijd en energie.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 11 Aug 2017 17:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Olíve schreef:Ik heb je bericht ook gelezen en al vaker gelezen over je zwangerschappen en miskramen. Ik denk eerlijk gezegd altijd aan de dingen die je hebt gezegd over de zwangerschap van je zoontje en hoe je je toen voelde ook tov je dochter. Ik denk daardoor vooral doe dat je kinderen alsjeblieft niet aan. Maar dat is dus alleen maar gebasseerd op dat wat ik er toen over gelezen heb. En ik weet dus niet wat je hebt gedaan dit nu te voorkomen.


Oeh.. Eerlijk gezegd vind ik dit altijd een beetje flauw. Dus iemand die ooit een postnatale depressie heeft gehad moet dus niet meer nadenken over een volgend kind? Want hoewel het niet post zwangerschap was, maar tijdens, is dit wel wat je nu impliceert.

Mijn vraag is niet of het slim is uberhaupt voor een derde te gaan, want dat is wat we al hebben besloten. De vraag is of ik nog meer miskramen en evt vervolgonderzoeken zie zitten.
Ik heb 2 voldragen zwangerschappen. Waarvan 1 in een behoorlijke depressie doorgekomen. Uiteraard hebben we hier over nagedacht en over vooruit gedacht. Het meeste houd ik me hierbij de gedachte voor dat ik deze gevoelens tijdig heb gesignaleerd en geventileerd waardoor het niet tot ergere situaties heeft geleidt. Dit zal nu weer gebeuren mocht het zover komen.
Daarnaast waren deze gevoelens direct over na de geboorte en heb ik dit nooit meer gehad erna.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 11 Aug 2017 17:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Andere 2 reacties ook gelezen. Bedankt voor de reacties. Kan niet direct inhoudelijk reageren. Even laten bezinken.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 11 Aug 2017 17:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Wat rot Boerenkool. Ik denk dat je gevoel wel zegt wat je wil. Ik zou je gevoel daarin gewoon volgen. Als je besluit onderzoeken te laten doen kan je altijd tijdens dat proces een ander besluit nemen.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 11 Aug 2017 18:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ja sorry Boerenkool. Ik vond het zelf ook eigenlijk niet zo'n fijne post maar omdat ik het al vaak heb gedacht besloot ik hrt nu eens ook te posten. Jij bent inderdaad zelf samen met je man de enige die kan beslissen of je het ziet zitten.
Jouw eigenlijke vraag kan ik niet beantwoorden want daar hen ik geen ervaring mee. Ik kan me voorstellen dat het een vreselijk gevoel moet zijn om zoveel miskramen te hebben.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers