Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Badkamer schoonmaken

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Aug 2017 12:22

Badkamer schoonmaken

Hoe en hoe vaak maken jullie de badkamer schoon? Ik vind het echt een rotklus, meestal doet mijn vriend het ook maar ik vind dat hij het niet echt goed doet :silent: Hij vergeet altijd dingen als de radiator, boven op het douchewandje, onder het badmeubel, de badmat, etc. Dus nu ging ik hem gisteren zelf schoonmaken en víés dat het was, getver :redface: Daarom wil ik een handige routine aanleren en het ieder weekend gaan doen.

Hoe pakken jullie het schoonmaken van de badkamer aan en doe je het wekelijks? Welke spullen gebruik je ervoor?
<<

ChiQ

Bericht 06 Aug 2017 12:36

Re: Badkamer schoonmaken

Mijn hulp is al 4 maanden uitgeschakeld vanwege een beenbreuk dus nu doe ik t zelf, wekelijks.

Ik haal eerst alles leeg, gooi een scheut bleek in de wc en sluit de pot, en gooi ondertussen alles wat leeg is weg in een vuilniszak. Dan maak ik een sopje, en spray alles in met antikal, kranen, bakken, douchewand, douchegrond, gewoon alles. Dan begin ik met de deur, klink, lichtknop, dan de wasbak, spiegel, bad en douche, echt heel grondig met cif. De douchdeur is dan aan de beurt met antikal en dan glassex. Als laatste doe ik de vloer met dwijl, wacht tot het droog is en zet alles terug, gooi dweilwater in de plee, boen de wc en leg daarna de schone badmatten erin.

Kutklus, echt waar. Maar het moet.

De wasbakken en de wc doe ik wel iedere dag trouwens. Maar niet heel grondig.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 06 Aug 2017 12:47

Re: Badkamer schoonmaken

Ik gooi bleek in de wc en in de wasbak, spray de douchehoek in met antikal en neem dan alles af. Dan alles afspoelen en wc schrobben. Dan dweilen en schone matten.
R. 2013
D. 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 06 Aug 2017 13:17

Re: Badkamer schoonmaken

Hier een badkamer met alleen een douche en wastafel ( toilet zit apart). De ene week doet de schoonmaker het en de andere week doe ik het met de Franse slag. Ik spuit de kranen, tegels, vloer en douche wand in en doe dat met een sponje als ik zelf onder de douche sta, vervolgens spuit ik het nog een beetje in en dat laat ik gewoon zitten, dat spoelt er dan de volgende douche beurt wel af en dan kan het goed intrekken. Dan doe ik de wastafel met kraan, het plankje en de bovenkant van het kastje en dweil ik de vloer, klaar! De badmat was ik elke keer als ik de handdoeken was doe en dweilen laat ik ook vaak zitten als ik de badkamer doe en neem ik mee als ik het hele appartement dweil.

Ik vind het totaal geen probleem, goed excuus om iets langer onder de douche te staan en dat doekje door die wasbak is ook zo gedaan.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem250

Bericht 06 Aug 2017 13:30

Re: Badkamer schoonmaken

Ik doe het zoals Chiq. Ik vind de badkamer een helse klus. Alleen voor de badkamer zou ik een poets willen. Kalk krijg ik niet weg. Wat ik doe, wat ik ook probeer. In mijn nieuwe badkamer heb ik alleen maar tegels en een muurtje waar achter de douche zit. De tegels zijn licht, dus ik hoop dat kalk niet zichtbaar is. Ik haat kalk. Ik doe de badkamer om de week trouwens.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 06 Aug 2017 13:37

Re: Badkamer schoonmaken

Hg wat volgens onze badkamer verkoper belangrijk is, is de douche na het gebruiken afspoelen zodat er geen zeep achter blijft.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem250

Bericht 06 Aug 2017 13:47

Re: Badkamer schoonmaken

Spencer schreef:Hg wat volgens onze badkamer verkoper belangrijk is, is de douche na het gebruiken afspoelen zodat er geen zeep achter blijft.


Ja dat doe ik eigenlijk al, maar het gaat er niet meer uit. Maar ik krijg nu een hele nieuwe badkamer en heb echt gekeken naar waar je kalkaanslag het minste op ziet.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 06 Aug 2017 13:56

Re: Badkamer schoonmaken

Onze schoonmaakster doet het wekelijks, de douchecabine met glazen wand en wastafel. Badkuip gebruiken we niet. Ongeveer één keer in de zes weken doet ze alles, dus ook de tegeltjes schrobben tot aan het plafond toe. Ze gebruikt hiervoor allesreiniger van de Lidl, daar zweert ze bij, dus vinden we dat prima.
Zelf doen we hem met schoonmaakazijn, zoals nu, wanneer ze op vakantie is. Gebeurt dan iets minder frequent.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Aug 2017 14:55

Re: Badkamer schoonmaken

Nou inmiddels de helse klus afgemaakt en ik ga het nu écht bijhouden. Als iemand dé tip heeft tegen kalkaanslag op antraciete vloertegels? Antikal? Azijn? Dat was het enige wat ik niet weg kreeg en een schimmelplekje op een kitrand :thumbdown: Douchekop heb ik ook meteen ontkalkt in azijn en de badmat gaat zo de was in. Een schone badkamer voelt zoveel fijner, ik haat het echt als het niet schoon is.

Oja, nog een laatste vraag.. welke doekjes/sponzen gebruiken jullie? Werkt een zeem fijn? Ik gebruik nu een microvezel spons maar alle stofjes blijven daar aan zitten en dan poets je die zo weer terug op de tegels, niet handig.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 06 Aug 2017 16:58

Re: Badkamer schoonmaken

Wat ik heb begrepen van Antikal is dat het de tegels poreuzer kan maken, waardoor je steeds meer moet boenen. Wij durven het om die reden niet te gebruiken. We sprayen het in met schoonmaakazijn, laten het kwartiertje intrekken en dan goed schrobben en naspoelen. Is niet in één keer weg, maar als we het wekelijks doen wordt het gaandeweg wel beter.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 06 Aug 2017 22:44

Re: Badkamer schoonmaken

De badkamer is niet mijn favoriete klus, maar als tip om kalk te voorkomen: de laatste die 's ochtends doucht droogt bij ons de douche altijd na met een droogdoek van Jemako. We hebben een trekkertje in de douche hangen, daarmee haal je de ergste druppels van de muren en dan even navegen en kranen en douchekop ook goed drogen. Die doek hangt standaard naast de douche, het is nog geen 2 minuten werk en we hebben echt nooit kalkaanslag. De douchebak schuur ik eens per week uit met schuurmiddel en ook de wasbak en kraan drogen we altijd even na voordat we de badkamer verlaten. Het is vanzelf routine geworden en het scheelt ontzettend veel tijd bij het schoonmaken van de badkamer.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem328

Bericht 07 Aug 2017 10:31

Re: Badkamer schoonmaken

IK vind het een vreselijke klus, ook al is onze badkamer niet groot.
Nou hebben wij het grote geluk dat mijn ouders iedere week een dag oppassen en mijn moeder dan de hele bovenverdieping inclusief badkamer goed schoonmaakt. Love her! Dus het gebeurt 1 x per week. Het toilet in de badkamer maak ik nog wel een paar keer extra schoon gedurende de week.
De weken dat we vakantie hebben en m'n moeder er dus niet is, valt het me elke keer weer tegen. Het belangrijkste vind ik het toilet, de wastafel en het bad. De tegels sla ik dan vaak wel een weekje over (behalve rondom het toilet).
De douche en de tegels in de douche maken wij na iedere douchebeurt netjes droog met een trekker en doekje.
<<

Anoniem284

Bericht 30 Nov 2017 15:15

Re: Badkamer schoonmaken

Ik wilde een soortgelijk topic openen, maar zie dat er al eentje is. Vraag me af hoe jullie de tegels doen? Ik heb de hele badkamer volledig wandtegels. Als ik dat tegel voor tegel moet gaan schoonmaken, ben ik wel even zoet. Daarnaast laat het vaak strepen na. En wat ik ook irritant vind, is dat stof op de tegels blijft plakken. Hoe doen jullie dat? En wat voor schoonmaakspul en tools gebruiken jullie ervoor?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 30 Nov 2017 15:21

Re: Badkamer schoonmaken

HollyGolightly schreef:
Spencer schreef:Hg wat volgens onze badkamer verkoper belangrijk is, is de douche na het gebruiken afspoelen zodat er geen zeep achter blijft.


Ja dat doe ik eigenlijk al, maar het gaat er niet meer uit. Maar ik krijg nu een hele nieuwe badkamer en heb echt gekeken naar waar je kalkaanslag het minste op ziet.


Zeker geen donkere tegels nemen dus!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 30 Nov 2017 20:18

Re: Badkamer schoonmaken

Gympies, onze hele badkamer is betegeld, de meeste badkamers overigens. Ik maak een sopje met warm water, scheutje Dreft en een scheutje spoelglansmiddel en daarmee boen ik over de tegels. Van te voren wil ik nog wel eens met een natte washand de ergste stof weghalen.

Het blijft een rotwerk die badkamer.
<<

Anoniem221

Bericht 30 Nov 2017 20:31

Re: Badkamer schoonmaken

Voor de badkamer heb ik Dasty, witte fles met groene etiket, en dat werkt geweldig. Toch vind ik de badkamer schoonmaken een rotklus. Ik maak hem schoon wanneer ik hem smerig vind en dat is sinds het huis te koop staat bijna wekelijks. En anders vraag ik mijn man even om te sprayen met dat spul. Wc wordt twee keer per week gedaan en als er visite is geweest één keer extra.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 30 Nov 2017 20:57

Re: Badkamer schoonmaken

Ik maak de wandtegels in de douche pas schoon als ik zie dat ze voegen iets verkleuren.
De glazen deur maken we altijd met onze handdoek droog.
Maar zodra als ik zie dat er kalk verschijnt dan spuit ik het in. Niet standaard iedere week dus.
2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 30 Nov 2017 21:23

Re: Badkamer schoonmaken

Iedere week. Maar dat doet onze schoonmaakster. Gelukkig.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Nov 2017 22:10

Re: Badkamer schoonmaken

De schoonmaakster doet het eens per twee weken.
Maar ik moet zelf het doucheputje legen en dat vind ik zo vies!
Let's discover the world together.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 01 Dec 2017 16:39

Re: Badkamer schoonmaken

Spencer schreef:Hg wat volgens onze badkamer verkoper belangrijk is, is de douche na het gebruiken afspoelen zodat er geen zeep achter blijft.


Ja, en uitdrogen en de ramen met zo’n trekker doen. Werkt echt!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Dec 2017 16:52

Re: Badkamer schoonmaken

Marin schreef:De schoonmaakster doet het eens per twee weken.
Maar ik moet zelf het doucheputje legen en dat vind ik zo vies!
Same here!
#teammaple🍁
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Dec 2017 17:32

Re: Badkamer schoonmaken

Marin schreef:De schoonmaakster doet het eens per twee weken.
Maar ik moet zelf het doucheputje legen en dat vind ik zo vies!


Tijdens het haren wassen, trek ik al zoveel mogelijk losse haren mee. En deze plak ik tijdelijk tegen de tegels. Vervolgens gaan deze gelijk in mijn afvalbakje. Het scheelt de helft van haren in de doucheput. Misschien een tip.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Dec 2017 17:55

Re: Badkamer schoonmaken

Salome schreef:Ik maak de wandtegels in de douche pas schoon als ik zie dat ze voegen iets verkleuren.
De glazen deur maken we altijd met onze handdoek droog.
Maar zodra als ik zie dat er kalk verschijnt dan spuit ik het in. Niet standaard iedere week dus.


Dit. En als ik het schoonmaak doe ik het tijdens het douchen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Dec 2017 19:13

Re: Badkamer schoonmaken

Silly-One schreef:
Marin schreef:De schoonmaakster doet het eens per twee weken.
Maar ik moet zelf het doucheputje legen en dat vind ik zo vies!


Tijdens het haren wassen, trek ik al zoveel mogelijk losse haren mee. En deze plak ik tijdelijk tegen de tegels. Vervolgens gaan deze gelijk in mijn afvalbakje. Het scheelt de helft van haren in de doucheput. Misschien een tip.


Deels doe ik dat ook, niet plakken tegen de wand maar aan einde van de douchebeurt haal ik m'n handen door m'n haar en gooi dat direct weg. Maar afgelopen maanden is m'n hoofd beetje leeg geplukt natuurlijk dus het doucheputje moet ook gewoon geleegd worden.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Dec 2017 19:13

Re: Badkamer schoonmaken

Ooh La La! schreef:
Salome schreef:Ik maak de wandtegels in de douche pas schoon als ik zie dat ze voegen iets verkleuren.
De glazen deur maken we altijd met onze handdoek droog.
Maar zodra als ik zie dat er kalk verschijnt dan spuit ik het in. Niet standaard iedere week dus.


Dit. En als ik het schoonmaak doe ik het tijdens het douchen.

Ja dat doe ik ook en daarna mezelf wassen met Rituals om die geur van schoonmaakmiddel te verdrijven :smile:
2016
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers