Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuiswerken (zzp'er) met kind thuis

<<

Anoniem313

Bericht 31 Jul 2017 13:48

Re: Thuiswerken (zzp'er) met kind thuis

Marin schreef:Mijn werk is natuurlijk ook heel versprokkeld. Sowieso is het heel periodiek en seizoensgebonden. Er zijn tijden dat ik amper wat hoef te doen en zoals vorige week was het bijvoorbeeld juist wel heel druk want dan heb ik een deadline om foto's te leveren (nou is de daadwerkelijke deadline pas over een week dus ruimschoots gered hoor). Maar uiteindelijk is mijn werk natuurlijk niet ontzettend druk. Dat scheelt enorm. Maar vorige week toch wel een paar dagen echt paar uur goed achter elkaar kunnen werken. Dat voelt dan wel fijn. Maar meestal is het meer gefragmenteerd, zoals vandaag dat ik een paar emails weg werk en wat administratieve dingen doe, terwijl hij in de box speelde en nu slaapt. Prima. Dat vergt weinig denkwerk ook.


Is het dan niet meer een hobby dan een bedrijf?

Als je het voor je ziet als je eigen bedrijf, zou ik er wat anders naar kijken en nadenken over opvang. Professionele opvang regelen is ook een manier om je bedrijf serieus te nemen.
<<

ChiQ

Bericht 31 Jul 2017 13:52

Re: Thuiswerken (zzp'er) met kind thuis

Mwah, Caufield, ze zegt heel duidelijk toch dat het prima lukt op deze manier? Als ze 7 bruiloften heeft gefotografeerd in 1 maand dan gaat er vrij veel tijd in zitten ja, maar zo afentoe een bruiloft? Hobby zou ik het niet noemen, hobby fotograaf ben je als je voor een appel en een ei het huwelijk van je oud buurmeisje zou doen, vind ik.
<<

Geel

Bericht 31 Jul 2017 13:56

Re: Thuiswerken (zzp'er) met kind thuis

Marin schreef:Gaat ze een vaste dag naar de opvang Geel? Dat zal voor jou dan ook wel lekker zijn, dat je die structuur hebt en weet dat je die dag je handen en geest vrij hebt voor werk.
Ja, dat is echt heel lekker hoor. En ik weet dat ze het daar naar haar zin heeft. Kan 't je echt aanraden om te overwegen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Jul 2017 13:57

Re: Thuiswerken (zzp'er) met kind thuis

Caulfield schreef:Is het dan niet meer een hobby dan een bedrijf?

Als je het voor je ziet als je eigen bedrijf, zou ik er wat anders naar kijken en nadenken over opvang. Professionele opvang regelen is ook een manier om je bedrijf serieus te nemen.


Waarom? Ik doe dit werk al zes jaar, sta gewoon ingeschreven bij de KvK en betaal belasting en alles. Dat het periodiek is betekent niet dat het niet serieus is. Beetje rare aanname van je.

Mocht ik in de toekomst het zodanig druk hebben dat opvang wel nodig is, kan dat natuurlijk ook geregeld worden. Nu past m'n moeder/schoonmoeder op, op doordeweekse dagen dat ik een bruiloft of andere shoot heb, en in het weekend is m'n man natuurlijk thuis. Het nabewerken/marketing etc doe ik gewoon thuis waar zoon bij is. Maar voor nu is het prima te combineren. Vind het juist leuk om te lezen hoe anderen dat zo invullen. Het is natuurlijk anders dan een vaste kantoorbaan he, maar dat maakt het niet minder serieus.

Edit: Oh en daarbij, ik heb vrij bewust gekozen om met m'n andere baan te stoppen zodat we geen opvang nodig hebben voor hem voorlopig. Dus in mijn ogen is dit juist ideaal, wel wát kunnen werken maar niet full time hoeven werken en het meeste van de tijd door kunnen brengen met m'n kind. Maar een part time functie noem je toch ook niet een hobby?
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 31 Jul 2017 14:04

Re: Thuiswerken (zzp'er) met kind thuis

Ik denk dat Caulfield daarmee bedoelt dat je het zelf nu vrij 'klein' maakt, door dingen te zeggen als "dat vergt weinig denkwerk" en "uiteindelijk is mijn werk niet ontzettend druk", dat klinkt een beetje alsof je het erbij doet en niet alsof het echt je baan is.
Ik snap wel hoe je erin staat hoor, en ik denk dat jouw werk prima te combineren is met een baby omdat je het zelf kunt inplannen, de dagen dat je moet fotograferen liggen vast maar daarbuiten kun je eigenlijk alles op elk willekeurig moment van de dag doen. Als jij om 4 uur 's nachts foto's wilt bewerken is dat helemaal prima.

Mijn werk zou niet te doen zijn met een kind die de hele kamer doorkruipt, ik moet veel bellen en ook geconcentreerd dossiers lezen. In zijn slaapjes zou ik wel e.e.a. kunnen doen, maar hij slaapt twee keer anderhalf tot 2 uur, dat is niet voldoende. En mijn werk moet gewoon tijdens kantooruren gebeuren grotendeels. Als ik incidenteel dagen thuiswerk gaat mijn kind dus gewoon naar het kdv.

♥♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 31 Jul 2017 14:06

Re: Thuiswerken (zzp'er) met kind thuis

Ik werk(te) ook altijd één dag in de week thuis, maar dan is mijn dochter op de opvang. Ik zou me anders steeds tekort voelen schieten naar haar of naar mijn werk. Maar ik moest ook echt altijd bereikbaar zijn en snel op mails kunnen reageren, dat gaat niet met een baby. Daarnaast sliep mijn dochter ook vrij slecht overdag toen ze nog kleiner was en was ze ook niet zo goed in zichzelf vermaken.

Het ligt denk ik echt aan de aard van je werk of het lukt of niet, maar zelf zou ik me het prettigst voelen als ik me op één ding tegelijk kan richten. Als je je klus makkelijk later op de dag af kunt maken en je onderbrekingen niet erg storend vindt dan kan het prima lijkt me.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Jul 2017 14:15

Re: Thuiswerken (zzp'er) met kind thuis

Elliot, ja maar ja dat ís toch ook zo. Het vergt ook weinig denkwerk. Gelukkig maar want ik zou momenteel helemaal niet helder na kunnen denken, denk ik.
Wat veel gedenk he.

Maar inderdaad ik denk dat het nogal van het soort werk afhangt wat handig werkt.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11507

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Jul 2017 16:00

Re: Thuiswerken (zzp'er) met kind thuis

Vergeet ook niet dat o nog heel klein is. Toen J zo klein was kom ik ook veel meer. Tijdens het typen van dit bericht heeft hij nu al 4x m'n shirt omhoog getrokken om mijn buik te wassen. Al 3x geprobeerd op mijn telefoon. Te kijken en een parkeer lopen blazen op mijn buik om een scheetgeuid te maken.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Jul 2017 16:30

Re: Thuiswerken (zzp'er) met kind thuis

Ja precies het is nu ook nog makkelijker te doen natuurlijk. Ik verwacht in de toekomst wel meer opvang nodig te hebben dan.
Let's discover the world together.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 31 Jul 2017 21:42

Re: Thuiswerken (zzp'er) met kind thuis

Ja ik werk dus ook thuis. Heb weinig keus want opvang is niet te betalen en ja...dan is het dus gewoon zo. Nu de kids naar school gaan is het een veraaaademing. En ze zijn nu gewoon op een leeftijd dat ze snappen dat mama soms een uurtje moet werken en dan speel je maar even iets meer zelf. Ik heb op mijn werkkamer een speelhoekje ingericht want ze vinden het gezellig naast me te spelen...prima. Vaak sta ik wel op om 6u zodat ik ff in rust kan werken tot een uur of 10 ofzo en dan hebben we de rest van de dag samen. vaak (zoals nu) moet ik na bedtijd van de kinders wel nog ff iets afmaken. Wel vermoeiend op zich maar ja.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Jul 2017 23:02

Re: Thuiswerken (zzp'er) met kind thuis

Sowieso vind ik een creatief beroep niet te vergelijken met een beroep waarbij je te maken hebt met klantcontact en dergelijke, zeker als je ook geen heel scherpe deadline hebt. Het gaat dan uiteindelijk toch om het eindresultaat en of je dat bereikt achter een bureau in een keurig ingerichte werkkamer zonder kinderen om je heen, liggend in bed met je laptop of op de rand van het zwembad met je voeten in het water en een zwerm kinderen om je heen, dat is je eigen zaak. De meeste mensen zullen beter kunnen werken zonder afleiding van kinderen, maar als je het voor elkaar krijgt om te werken mét kinderen en er daarnaast ook in slaagt om er voldoende voor je kinderen te zijn, dan is dat verder prima en in mijn ogen geen teken dat je je werk niet serieus neemt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 05 Aug 2017 06:59

Re: Thuiswerken (zzp'er) met kind thuis

Leuk topic. Ik kan me herinneren dat ik hier ooit schreef dat ik mijn werk als zelfstandig vertaalster heel gemakkelijk kon combineren met de zorg voor de kinderen. Maar dat was voordat de derde er was :laughcry:

De eerste was en is een heel rustig kind, die sliep overdag best veel en ik kon alles bij elkaar uren werken op een dag. Toen de tweede kwam, ging de eerste al naar school en had ik overdag dus weer alleen een baby om me heen. Zij sliep iets minder, maar het ging nog steeds heel goed. Af en toe pasten mijn ouders een dagje op, als ik echt een harde deadline had. Maar meestal plan ik mijn opdrachten zo in dat ik een slag om de arm houd. Ik werkte ook 's avonds veel.

Sinds de derde er is, zat ik overdag met 2 kleine kindjes (kleiner leeftijdsverschil) en was het wel gedaan met werken waar de kinderen bij waren. Ik werkte toen alleen als ze sliepen. Inmiddels gaan ze alle drie naar school, maar de derde is heel vroeg op 's morgens en de oudste gaat heel laat naar bed, zeker nu het vakantie is. Ik moet nu echt een dag opvang regelen als ik wil werken. Als school weer begint, gaat het wel goed natuurlijk, dan kan ik van 9 tot half 4 aan één stuk door werken, heerlijk :)

Wij hebben hier altijd bewust gekozen om geen opvang te regelen, zodat we zoveel mogelijk zelf bij de kinderen konden zijn. Niet altijd ideaal, maar ik heb er nooit spijt van gehad.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers