Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woningmarkt stress!

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 04 Aug 2017 09:37

Woningmarkt stress!

Zijn er hier meer woningzoekenden die woningmarktstress ervaren??
Wij zijn al tijden op huizenjacht en het is gewoon niet te doen... de vraag is enorm, het aanbod klein, alles wordt dik overboden (en dat terwijl ze al flinke hoog geprijsd op de markt worden gezet), op open huizen loopt rustig 100 man rond.... ik wordt er een beetje moedeloos van!

Meer mensen die hier last van hebben? Gouden tips m.b.t. het vinden van een mooi huis?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 04 Aug 2017 09:38

Re: Woningmarkt stress!

Gouden tip: neem een aankoopmakelaar :)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Aug 2017 09:42

Re: Woningmarkt stress!

Ja, ik heb dat in november gehad. Alleen bleven wij heel erg kalm en lieten we ons echt niet gek maken. Uiteindelijk hebben we een huis gekregen dat pas vrij laat wordt opgeleverd. Maar we hebben dat echt op de voorwaarden gewonnen. Dus niet alleen de prijs deed ertoe, we zaten zelfs lager dan een flink aantal anderen, maar we hadden gewoon goede voorwaarden. Zo hoefde mijn huis niet verkocht te zijn voor de hypotheek en we waren flexibel in de opleverdatum.

Kortom: blijf rustig, en let goed op alle voorwaarden. Bij ons huis werd de bezichtiging ook geleid door de bewoners zelf. En met hun hadden we een goede klik, dus dat hielp ook wel.
<<

Anoniem238

Bericht 04 Aug 2017 09:43

Re: Woningmarkt stress!

*
Laatst gewijzigd door Anoniem238 op 27 Sep 2018 19:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 04 Aug 2017 10:31

Re: Woningmarkt stress!

Dat ligt echt aan de regio en soort huis. Hier lopen appartementen ook niet hard terwijl en huizen in een bepaalde wijk.
Terwijl huizen in de nieuwste wijk (vrij jonge wijk) als broodjes gaan. Rijtjeshuizen gaan daar rond de 250.000 en 2 kappers zo'n 325.000. Dat is in Brabant in een middelgrote plaats. Een kwartiertje daarvan af in kleine dorpjes loopt de verkoop nauwelijks. Nu gaat het in die plaatsen ook iets beter, maar ze blijven nog lang te koop staan en prijzen zijn in die dorpen gemiddeld zo'n 50.000 euro lager.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Aug 2017 10:44

Re: Woningmarkt stress!

Ok. Bedankt voor die info Fred.
<<

Anoniem313

Bericht 04 Aug 2017 11:09

Re: Woningmarkt stress!

Caro schreef:Ok. Bedankt voor die info Fred.


:smile:

Ik vind het knap van je Caro, dat je zo rustig bent gebleven, en fijn dat het toch is gelukt!
Ik heb niet heel erg stress gehad, maar realiseerde me op een gegeven moment wel dat het soort huis dat wij voor ogen hadden, gewoon niet ging lukken. Van dat type huis in die buurt komen er momenteel 4-5 per jaar op de markt, en die komen meestal niet eens op Funda terecht, en mensen bieden er gigantische bedragen voor, dus daar komen we niet tussen.
Dus toen zijn we wat verder gaan nadenken over wat we nu eigenlijk precies willen, en konden we ineens meedoen aan een nieuwbouwproject - op zich al een hele kans want die worden hier gigantisch overschreven. En nu heb ik daar heel veel zin in. Het duurt alleen nog heel erg lang, we gaan er pas over 2 jaar wonen.
<<

Anoniem250

Bericht 04 Aug 2017 11:16

Re: Woningmarkt stress!

Gefeliciteerd Caulfield! Ik heb de rijtjeshuizen van 250 met kleine tuinen in Brabant waar Fred het over heeft links laten liggen. En heb gekozen voor een twee onder een kapper die helemaal gestript moest worden. Groot project en niet veel mensen konden het overzien of kregen bouwdepot. Maar ik wel. De woningen die er voor meer dan de hoofdprijs uitgaan en al voor funda verkocht worden heb ik naast me neer gelegd. Dat ging me niet lukken. Ik ben nu super blij met mijn koop.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 04 Aug 2017 11:17

Re: Woningmarkt stress!

Hier is de gekte lang niet zo erg in de randstad, maar we zitten wel in een gewilde wijk. Alles tussen de 2.5 en 3.5 (de range waarin we zochten) is in no time verkocht. Wij hadden uiteindelijk het geluk voor een huis te vallen wat prima in orde was, maar gedateerd. Het oranje marmoleum kon nog prima 10 jaar mee, maar bijna niemand laat het liggen. Badkamer en keuken idem dito. Omdat dat soort dingen niet meer meegefinancierd kunnen worden haakten mensen af. Ook niet iedereen heeft zin in een verbouwing. Huizen die af zijn, zijn echt zo weg.

Edit: zeg ik even precies hetzelfde als Holly :dance:
<<

Anoniem313

Bericht 04 Aug 2017 11:23

Re: Woningmarkt stress!

Ik vind jullie stoer, HGL en Nan!
<<

Anoniem313

Bericht 04 Aug 2017 11:25

Re: Woningmarkt stress!

Oh ja, JaneDoe vroeg eigenlijk om tips.

Wat ik uit m'n eigen verhaal kan destilleren is het goed nadenken over wat haalbaar is in de huidige markt, wat je echt wilt op de lange termijn en waar je concessies wilt en kunt doen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Aug 2017 11:28

Re: Woningmarkt stress!

Er was laatst op het nieuws dat ze verwachten dat de gekte over een jaar afgenomen is. Deze meneer raadde dus aan om of nog even te blijven zitten, of tijdelijk iets te huren. Misschien is dat een optie?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Aug 2017 11:44

Re: Woningmarkt stress!

Wat leuk HGL! En een echt klushuis, spannend hoor! Ik had trouwens laatst een keuken gezien, zag ik op Insta voorbij komen, waarbij ik aan jou moest denken. Heb de plaatjes wel opgeslagen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Aug 2017 11:46

Re: Woningmarkt stress!

Prosecco schreef:Er was laatst op het nieuws dat ze verwachten dat de gekte over een jaar afgenomen is. Deze meneer raadde dus aan om of nog even te blijven zitten, of tijdelijk iets te huren. Misschien is dat een optie?


En vriendin van mij raadde dat ook aan. Ze zit in het vastgoed en zij raadde aan dat je nu eigenlijk zou moeten verkopen en pas over een jaar (of twee) weer opnieuw zou moeten kopen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 04 Aug 2017 13:07

Re: Woningmarkt stress!

Als je geen huis te verkopen hebt zou ik ook wachten tot de storm een beetje gezakt is en gewoon blijven zitten waar je zit. Komt vanzelf weer een moment dat het minder wordt.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 04 Aug 2017 13:08

Re: Woningmarkt stress!

Ik vind de stress van het woningzoeken niet zo'n punt. Ik kies bewust voor een huis wat we compleet moeten verbouwen zodat het straks niet onder water staat. De woningen die instapklaar zijn zijn vrijwel allemaal met een indeling die ik niet wil en ook niet mijn smaak. En ook zo 10.000 boven de prijs en zijn zo weg. Die staan straks enorm onder water. Doordat ik op de dakkapellen en keuken na alles zelf doe zullen we straks alsnog overwaarde hebben.

Ik heb wel stress met mijn eigen huis verkopen, daarin it echt alles tegen en duurt allemaal te lang voor dat het op de markt is. Ik had hier al weg willen zijn. Wel ben ik er vrij zeker van dat het binnen een week verkocht is.

Waar zijn jullie op zoek JaneDoe? Woon je nog in H?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 20:33

Bericht 04 Aug 2017 19:03

Re: Woningmarkt stress!

Wij zijn heel brutaal bij een aantal huizen gaan kijken die ons interessant leken en hebben her en der aangebeld of we wellicht even binnen mochten kijken. De ene verkoper deed heel moeilijk, een ander liet ons enthousiast binnen.
Zo ook met het huis wat wij nu aan het kopen zijn. Toevallig kwam de huidige eigenaar net naar buiten toen wij bij de achtertuin stonden en gaven we aan enthousiast te zijn over zijn woning. Voor we iets verder konden vragen nodigde hij ons binnen uit. We waren zo enthousiast dat we de dag erop zijn langs geweest met onze vaders en hebben we ons bod bij de makelaar geplaatst. Hebben hiermee mooi voorkomen dat we met tig andere de week erop tegelijkertijd moesten bezichtigen tijdens een Openhuis. En hebben zo twee keer op ons gemak kunnen bezichtigen.
De huidige bewoner vond onze tactiek dusdanig slim dat hij vlak erna op eenzelfde manier zijn nieuwe huis heeft gekocht! Ook gewoon aangebeld, bezichtigd en zijn bod bij de makelaar geplaatst.

Misschien niet de officiële gang van zaken hoewel de makelaar het wel slim vond! En ook niet iedere verkoper staat er voor open hoor :-) maar ik vind het zeker het proberen waard!
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 20:33

Bericht 04 Aug 2017 19:05

Re: Woningmarkt stress!

Wij zijn overigens ook heel lang aan het zoeken geweest. Zoveel huizen al verkocht voor we überhaupt konden bezichtigen... écht irritant! Maar nu het mooiste huis weten te bemachtigen! Dus hou hoop!!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Aug 2017 19:36

Re: Woningmarkt stress!

Wij hebben ons huis verkocht aan mensen die een leuk briefje in de bus hadden gedaan bij huizen in onze buurt die ze leuk leken. Dat was nog iets voor de gekte, maar vrienden van ons waren al een jaar uit hun huis voor ze in hun nieuwe huis konden en die zochten in dezelfde buurt. Het was niet makkelijk. Zij hebben uiteindeljk een super leuk huis gekocht in dezelfde wijk met behulp van een aankoopmakelaar.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 04 Aug 2017 23:03

Re: Woningmarkt stress!

Ik woon inderdaad nog in H., tussen Haarlem Alkmaar, dus hartje randstad.
Onze prijsrange is ook 250-330 ongeveer, een gewilde prijsklasse... het is niet te geloven hoe veel mensen overbieden, echt idioot! Daar doen we gelukkig niet aan mee, inderdaad vanwege de angst dat de woning dan straks onder water komt te staan. Dus in die zin laten we ons niet gek maken, maar vervelend is het wel...
Ik word nogal snel verliefd op een woning, dus elke keer weer een teleurstelling :eyes:

Toevallig vanmorgen wezen kijken bij een woning. Ik wist al dat ie op de markt ging komen, het is bij mn ouders in de buurt, dus ik had inderdaad de stoute schoenen aangetrokken en bij die mensen aangebeld met de vraag of we mochten komen kijken (open huis stond pas gepland voor 20 aug, vinden we veel te lang duren). Die mensen waren heel enthousiast en we hadden een afspraak gemaakt voor morgen.... word ik binnen een halfuur gebeld door de makelaar. Verkoper had toevallig de makelaar gesproken en laten vallen dat ik was langs geweest... de makelaar was not amused.
Uiteindelijk vanmorgen met de makelaar wezen kijken en een bod gedaan, we hebben de vraagprijs geboden, maar ik ben bang dat dat niet genoeg gaat zijn.

We zitten nu in een nieuwbouw eensgezinswoning (huur), dus op zich hoeven we niet weg, alleen zijn we een beetje klaar met dit huis (klinkt heel erg verwend he :palm: ). De buurt is erg slecht, gammel keukentje en badkamer...het is het gewoon niet zeg maar. En je gaat gewoon niet snel geld stoppen in een huurwoning.

We blijven hoop houden... ik kan mezelf ondertussen met recht een funda-verslaafde noemen :laughcry:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Aug 2017 07:12

Re: Woningmarkt stress!

Trek je niks van die makelaar aan JD! Het gaat uiteindelijk niet om hem en om het feit dat hij zijn zakken maximaal wil vullen. Ik duim voor jullie en vind dat jullie het heel slim hebben aangepakt!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 20:33

Bericht 05 Aug 2017 08:53

Re: Woningmarkt stress!

Ik vind het ook slim! En weet niet wat jullie mogelijkheden zijn.. maar wij hebben 10.000 (auw.. ja dat wel..) geboden boven de vraagprijs om überhaupt kans te maken. Ik weet niet wat jullie mogelijkheden zijn.. maar wellicht je bod alsnog ophogen?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 05 Aug 2017 10:20

Re: Woningmarkt stress!

Je zegt "daar doen wij niet aan mee" maar dat is wel hoe de huizenmarkt momenteel is. Als jullie echt kans willen maken, dan zit er soms niet veel anders op. Ik zou mijn huis ook niet verkopen voor de vraagprijs als er meer geboden kan worden, zowel als makelaar als als verkoper niet. Het gaat niet alleen om 'wat een huis waard is' maar ook om het vraag en aanbod. De vraag is nu heel groot en het aanbod klein, daarom zijn de prijzen zo hoog. Als je daar niet aan mee wilt doen dan zou ik vooral even wachten. Je huis onder water staan gaat tegenwoordig trouwens veel minder snel omdat je verplicht moet aflossen.
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 05 Aug 2017 11:32

Re: Woningmarkt stress!

Ik snap die stress wel. In het dorp waar wij willen wonen, is weinig verloop. Wij hebben uiteindelijk briefjes in de brievenbus gestopt bij huizen die ons leuk leken. Had dat gelezen bij Pompoen. Een koppel heeft gereageerd, we zijn gaan kijken en waren verkocht. Het huis nu dus ook, aan ons. :)

Slim van jullie om gewoon aan te bellen! Hoop dat het vod geaccepteerd wordt. Zo niet, zijn jullie dan bereid om meer te betalen of houdt het dan op?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 05 Aug 2017 19:17

Re: Woningmarkt stress!

@ Foxes... Bij huizen die helemaal niet te koop staan? Dat is wel lef hebben zeg. Natuurlijk is het dan voor mensen die er aan denken om hun huis te verkopen wel interessanter om het te verkopen zonder tussenkomst van een makelaar, dus dan zouden er inderdaad best mensen zijn die dan wel hun huis willen verkopen.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers