Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Algemene vragentopic gezondheid

<<

Anoniem301

Bericht 26 Apr 2017 13:05

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Marin schreef:
Carrie schreef:Wat heb je morgen dan? Als je vandaag spoelt is de kans dat het morgen alweer over is.


Koningsdag, dus moeders gaat de hort op. Met kind hoor maar toch, vind 't leuk om er leuk uit te zien als ik de deur uit ga. Maar dan toch maar even niet ivm besmetting.

Dank voor de borstvoeding tip, gek maar zal wel werken gezien dat bij tepels ook werkt!

Ah zo! Ja kans op besmetting maar verminderen dan en geen make-up. Veel plezier morgen!
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 28 Apr 2017 18:44

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Ik zit met een dingetje.

Sinds 1,5 maand slik ik de pil. Daarvoor heb ik nooit problemen gehad met mijn menstruatie. Elke maand vrij regelmatig en na 4 dagen was het meestal wel weer over. Nu ben ik dus sinds 1,5 maand weer gestart met de pil. 2 weken terug begon ik dwars door de pil heen last te krijgen van bruinverlies. Na 1 week daarvan last te hebben gehad brak de echte menstruatie door. Inmiddels heb ik al ruim een week flink last van bloedverlies. Het wordt ook niet minder nu er al ruim een week voorbij is. Ik herken dit helemaal niet dus ik zit er toch een beetje mee in mijn maag. Kan dit door het gebruik van de pil komen? Uitstrijkje heb ik in januari nog gedaan en deze was toen in orde.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem236

Bericht 28 Apr 2017 22:47

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Laced; ik heb precies hetzelfde gehad vorig jaar toen ik begon met de pil.
Ik heb de pil gewoon geslikt zoals het hoorde en het stopte vanzelf. Daarna nooit geen last meer gehad en een normale menstruatie.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 29 Apr 2017 03:08

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Lotus; Hoelang heeft het bij jou uiteindelijk geduurd? Ik moet inmiddels echt elke 2 uur wisselen, ellende. Het is nu 4 uur in de nacht en ik lig wakker van de buikpijn :(.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 19 Mei 2017 07:45

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Ik heb ook een vraagje. Ik hou elke zomer vocht vast. Nu is het weer 2 dagen warm geweest en hoppa, 1.5 kilo zwaarder en mijn schoenen passen niet meer. Ik heb al steunkousen (van de Hema, niet van die medische) en slaap met mijn voeten op een extra kussen, wat kan ik verder nog doen? Is het dom om op eigen houtje plaspillen te nemen?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 19 Mei 2017 08:17

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Ik zou zeker niet zelf met plaspillen gaan goochelen SG. Brandnetelthee schijnt vochtafdrijvend te zijn (en is lekker :) ). Overdag ook proberen zoveel mogelijk met je benen omhoog te zitten? En losse kleren/schoenen aan voor het comfort.

Het is heel vervelend, heb er zelf ook last van gehad toen ik zwanger was. Hoop dat je nog een gouden tip krijgt.
<<

ChiQ

Bericht 19 Mei 2017 08:31

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Je hebt van Bional geloof ik vochtregulatiepillen! Ik heb dat ook hoor, hou ook megaveel vocht vast in de zomer. Alles aan me is boller.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 19 Mei 2017 08:46

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Even een vraag. Hebben julie ook wel eens dat als je niets je daarna soort van een spiertrilling voelt onder je ribben? :omg:
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 21 Mei 2017 21:59

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Thanks meiden, ik zal er eens naar kijken! :)
<<

Anoniem245

Bericht 22 Mei 2017 06:34

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Charles schreef:Even een vraag. Hebben julie ook wel eens dat als je niets je daarna soort van een spiertrilling voelt onder je ribben? :omg:


Ja ik herken dit wel, een beetje bovenaan je ribben en soms ook een beetje pijnlijk? Ik heb geen idee wat het is trouwens.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jul 2017 08:57

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Ik wilde 't eerst als Biechtje plaatsen maar mensen herkennen me misschien toch wel en zo gênant is het nou ook weer niet, eerder vervelend. En ik vind het meer gezondheidsgerelateerd dan liefde denk ik dus toch maar even hier.

Elke keer dat we seks hebben nu na de bevalling bloed ik naderhand. Rood bloed, dus ik denk vers van iets dat scheurt of open gaat. We zijn al vrij voorzichtig want het voelt sowieso niet meer zoals eerst (meh ik vind dit heel stom maar ik hoop dat dit mettertijd beter wordt) maar ik schrik dus elke keer als ik daarna bloed. Is dit normaal na deze termijn, is het überhaupt normaal, moet ik even langs de huisarts? Verloskundige kan ik nu niet meer terecht denk ik. Hechtingen zijn het niet, die zijn keurig geheeld en hoewel het pijn doet bij het vrijen is dat het niet, bloed komt van binnenuit zeg maar.

Iemand ervaring, hoort het er bij, gaat het weer over?
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Jul 2017 09:13

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Ik zou me er geen zorgen over maken maar het wel altijd even navragen bij de assistente van de huisarts. Die kan dan beslissen of de huisarts even moet kijken. En geen schaamte hoor, dit is echt een normale vraag, seks hebben we (bijna) allemaal :ja:
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Jul 2017 09:13

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Is het een spettertje op het wc-papier naderhand of echt hoeveelheden? Want als dat laatste het geval is en je niet het idee hebt dat het uit een wondje (gescheurde huid ofzo) komt, dan zou ik er wel even mee naar de huisarts gaan. Even het zekere voor het onzekere nemen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jul 2017 09:19

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Nee, echt toiletpapiertje vol zeg maar, tot paar uur daarna. Inlegkruisjeswerk, geen grote maandverbanden. Ik merk dat ik er inderdaad toch een beetje mee zit of het dan wel normaal is. Dat het allemaal anders zou zijn na de bevalling wist ik wel, maar het is toch wel lastig als het dan daadwerkelijk zo is. Waar dit bloed vandaan zou komen weet ik idd niet, iets gescheurd? Of toch nog van spiraal die gezet is? Ik weet het niet en vind het inderdaad niet zo fijn.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2017 09:28

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Ik zou naar de huisarts gaan.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 21 Jul 2017 10:01

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Wat doet er pijn? Is het een diepe pijn in je buik of meer een schurende pijn oppervlakkiger in je vagina? Gedurende de hele vrijpartij of juist aan het begin of meer einde? Je mag me ook PMen, ik wil best even meedenken maar kan ook niet garanderen dat ik antwoorden heb natuurlijk. Ben je vochtig genoeg/gebruiken jullie glijmiddel? Wanneer is je spiraal geplaatst? Verder geen bloedverlies?
<<

Geel

Bericht 21 Jul 2017 10:15

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Hmm, ik zou ook even naar de huisarts gaan ja. Of zit je al met Whatever te dm'en? Klote hè, van die pijn? Ik heb dat ook nog steeds, bah.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jul 2017 10:19

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Ik ga inderdaad even een PM sturen Whatever, lief dat je mee wilt denken. Ik denk dat het inderdaad misschien een goed idee is om even langs te huisarts te gaan, hoewel ik ook eerst glijmiddel ga proberen, daar had ik nog niet aan gedacht.
Vervelend is dat Geel! Het is gewoon echt anders nu en dat vind ik toch wel lastig en bloed vind ik zeker geen fijn teken.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 21 Jul 2017 11:07

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Eh... ok ik vraag het toch.. is je man misschien groot geschapen dat het steeds tegen je baarmoedermond komt en daarna omdat er ook zijn spul erdoor zit heel veel lijkt?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jul 2017 11:23

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Haha ehm, het voelt zeker strakker dan voorheen, en dat laatste had ik nog niet aan gedacht maar is idd een goede opmerking van je. Ik heb intussen Dr Whatever gesproken en ik ga het eerst even met glijmiddel proberen en blijft het, dan langs de dokter.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Jul 2017 10:50

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Ik ben enkele weken geleden weer begonnen met de pil en sindsdien ben ik ruim 2 kilo aangekomen. Ik kan me helemaal niet herinneren dat ik de eerste keer dat ik met de pil begon ook zoveel aankwam, ik baal er echt van. Stabiliseert dit weer? Ik ben in staat direct weer te stoppen.

♥♥
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Jul 2017 16:52

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Herkenbaar. De eerste keer ( als puber) er totaal geen last van en later wel behoorlijk aangekomen van de pil. Helaas heeft stoppen ( anderhalf twee jaar gestopt), er niet voor gezorgd dat ik het afviel.
Ik probeer het nu maar met sporten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem328

Bericht 04 Aug 2017 09:02

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Mijn zus, haar man en 2 zoons zitten nu op Mallorca.
Mijn neefje van 6 heeft heel vaak maagpijn met als gevolg overgeven. Ze zijn hiervoor al geregeld bij de huisarts geweest maar tot nu toe is er niks gevonden.
Ze houden wel rekening met eten wat ze hem geven, want hij heeft het vaak wel na eten (maar ook niet altijd), maar ze kunnen er zelf niet goed achter komen wanneer en waardoor het nou erger wordt.
Ze zitten nu dus net 2 dagen op Mallorca (all inclusive hotel dus met buffet) en hij heeft gisteravond weer enorme maagpijn gekregen en is de hele nacht ziek geweest plus overgeven. Ik vind het zo sneu.
Ik heb ze al wat tips gegeven mbt wat wel en wat niet te eten/drinken maar ik ben ook geen expert. Dat ze nu in het buitenland zitten met buffeteten maakt het nog wat lastiger natuurlijk.
Heeft iemand hier nog tips? Wat moeten ze daar vooral vermijden? Wat is juist wel goed om te eten? Of heeft iemand een huis tuin en keuken tip tegen de maagpijn?
<<

Anoniem304

Bericht 04 Aug 2017 09:14

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Niet voor nu Olijfje, maar voor als ze weer terug zijn kunnen ze eens een homeopaat overwegen.

In mijn puberteit ben ik tig keer bij de huisarts geweest omdat ik altijd buikpijn en diarree had, altijd. Allergietesten in het ziekenhuis gehad en vele ziekenhuis bezoekjes leverden allemaal niets op. 1 bezoek aan de homeopaat, die deed testjes en zei dat ik overgevoelig was voor een heel rijtje voedingsmiddelen en het was klaar.

Je kan overgevoelig zijn voor de raarste dingen dus het is heel lastig om te zeggen wat je neefje het beste kan vermijden.
<<

Anoniem328

Bericht 04 Aug 2017 09:26

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Ja ik weet het Cotton. Maar misschien meer algemene tips mbt het eten in zulke hotels/landen. Zeker de bakken met al die gemengde schotels/groenten enzo. En kraanwater mag natuurlijk niet, maar best veel eten wordt daar volgens mij wel mee bereid/schoongemaakt. En geen ijsblokjes. Dat soort dingen.

Homeopaat is een goede tip! Dat ga ik ze zeker adviseren.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers