Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inductie (waterkoker of fluitketel)

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 03 Aug 2017 09:29

Inductie (waterkoker of fluitketel)

In onze nieuwe keuken gaan we een inductie fornuis plaatsen.

Waarschijnlijk deze.
Afbeelding

Nu twijfel ik of we een nieuwe waterkoker moeten kopen. Dat ding werkt natuurlijk ook op elektra. Kan ik niet net zo goed een toffe fluitketel kopen?

Of zou het echt veel minder energiebewust zijn om water te laten koken op een inductiefornuis dan in een waterkoker?

Of moet ik gewoon even Googelen :laughcry:
Ik twijfel gewoon en dacht misschien kan iemand mij een keuze laten maken haha.
<<

anoniem203

Bericht 03 Aug 2017 09:37

Re: Inductie (waterkoker of fluitketel)

Geen idee wat minder energiebewust is maar als ik jullie keuken zo zie in het andere topic zie ik meer een fluitketel voor me. Ik vind die van Le Creuset heel tof!

Afbeelding
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 03 Aug 2017 09:45

Re: Inductie (waterkoker of fluitketel)

Hahaha! Ja precies, ik had ook een toffe van Le Creuset gezien. Lijkt me ook super leuk in onze keuken.

We maken nu alleen best groene keuzes (zo min mogelijk gas, lage temperatuur verwarming, warmtepompboiler) dat ik het ergens ook wel zonde vind om dan heel duur water te gaan verwarmen.

Maar dat laatste kan ik vast wel vinden via Google en die fluitketel kan ik altijd voor de sier op mijn fornuis zetten hahaha.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 03 Aug 2017 10:01

Re: Inductie (waterkoker of fluitketel)

Ik heb thuis zowel een waterkoker als inductie. Voor de gein heb ik een gelijke hoeveelheid water tegelijk aangezet. Inductieplaat op de powerstand gezet. Het was nagenoeg even snel klaar. Toch gebruiken wij een waterkoker, omdat we het makkelijker vinden maar een als je een fluitketel kunt vinden die ook op inductie kan is dat ook een goede optie.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Aug 2017 10:02

Re: Inductie (waterkoker of fluitketel)

Mijn ouders hebben ook alleen een fluitketel op hun inductiefornuis, werkt net zo snel als onze waterkoker! Wij hebben ook inductie en als de waterkoker het ooit begeeft ga ik denk ik ook voor een fluitketel, veel gezelliger :-) Qua energiezuinigheid heb ik me er eigenlijk niet echt in verdiept.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Aug 2017 13:04

Re: Inductie (waterkoker of fluitketel)

Hier ook een fluitketel en ik vind het zo veel fijner hij blijft ook schoon aan de binnenkant. En er kan 2,2 liter in dus veel meer dan in de gemiddelde waterkoker.
2015 💙
<<

Anoniem250

Bericht 03 Aug 2017 13:33

Re: Inductie (waterkoker of fluitketel)

Hee is die inductie van Smeg? Dan heb ik dezelfde! Met een retro koelkast van Smeg. Maar ik heb helemaal niet na gedacht over waterkoker of fluitketel. Nu ik de afbeelding van die fluitketel zie zeg ik fluitketel. Ik wil hem ook! Leuk om dit topic te volgen. Ik ben met dezelfde dingen bezig en wil ook groene keuzes maken. Ik heb deze week alles in de voorstrijk gezet en nu wordt er gestuukt. Het huis is al volledig gestript en het opbouwen kan beginnen. Ik volg je topic met veel plezier en voor mij is het heel herkenbaar.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 03 Aug 2017 13:52

Re: Inductie (waterkoker of fluitketel)

Wat een superleuk idee om voor een fluitketel te gaan. Wij hebben ook inductie en met de booster stand kookt water binnen no time. Ik ga ook loeren naar een leuke fluitketel :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem222

Bericht 03 Aug 2017 14:18

Re: Inductie (waterkoker of fluitketel)

Leuke fluitketel! En fijn dat het net zo snel is als een waterkoker maar dat is de vraag dus helemaal niet :P.

Nuon zegt: een waterkoker is altijd zuiniger dan een elektrisch fornuis.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Aug 2017 15:27

Re: Inductie (waterkoker of fluitketel)

De fluitketel lijkt iets heter te kunnen worden dan een waterkoker waardoor sommige theesoorten wel echt beter smaken. Ik had op de camping een waterkoker en de smaken bleven een beetje zwakjes terwijl ze echt hetzelfde waren als thuis. Ook in dezelfde kan.
2015 💙
<<

Anoniem222

Bericht 03 Aug 2017 15:40

Re: Inductie (waterkoker of fluitketel)

Waar was die camping? Want dat kan ook met de luchtdruk of het kalkgehalte te maken hebben :) of gewoon de smaak die vanuit de waterkoker of ketel komt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Aug 2017 17:06

Re: Inductie (waterkoker of fluitketel)

Harrison schreef:Waar was die camping? Want dat kan ook met de luchtdruk of het kalkgehalte te maken hebben :) of gewoon de smaak die vanuit de waterkoker of ketel komt.


Brabant de thee trok gewoon echt niet zo goed. Zelfs als ik er 2x zoveel thee in deed
2015 💙
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 03 Aug 2017 18:55

Re: Inductie (waterkoker of fluitketel)

Dank voor de reacties! Ik ga sowieso voor een fluitketel en dan kom ik er vanzelf achter of ik een waterkoker ga missen.

Wat leuk HG! Wij gaan ook een retro Smeg koelkast kopen. We twijfelen alleen nog over de kleur. Mijn man wil de turquoise maar ik vind de zwarte of witte ook wel leuk. Welke kleur heb jij gekozen?
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 03 Aug 2017 20:13

Re: Inductie (waterkoker of fluitketel)

je zou naast tijdsduur ook het wattage moeten vergelijken om te zien wat zuiniger is.
dat verschilt per waterkoker en per kookplaat dus daar is geen eenduidig antwoord op te geven.
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers