Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke wasmachine hebben jullie?

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 03 Aug 2017 12:53

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Het aantal toeren moet je natuurlijk vooral zelf bepalen, het is niet zo dat je in 2017 per se 1600 toeren nodig hebt :smile:

Ik had 1600 toeren wel als eis omdat de was dan gewoon een stuk sneller droogt en ik niet de zolder continu vol heb hangen met een lading was. Nu is het na een halve dag droog dus ik kan een beetje doorwassen zonder de zolder met 3 rekken vol te hebben staan, maar heb over het algemeen genoeg aan 1 rek. Tenzij het een week vol regen is en het beddengoed ook gewassen moet worden maar dat plan ik meestal een beetje in op het weer zodat het buiten snel droog gewaaid is.
En ik kan mijn broeken s avonds wassen en de volgende ochtend weer droog aantrekken!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Aug 2017 12:55

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Dit lijkt me wel wat: https://www.bol.com/nl/p/samsung-ww80j6 ... ype=browse 1600 toeren lijkt me fijn, dan is de was lekker snel droog! En er zit een programma van een kwartier op voor als je een kledingstuk even snel wilt wassen. Er zijn idd heel veel EcoBubbles, maar ik lees overal wel goede reviews over. Deze is heel erg zuinig en je krijgt van Samsung tien jaar garantie op de motor. Ik ga deze eens aan m'n vriend voorleggen straks.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Aug 2017 12:57

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Oh en m'n schoonmoeder wil € 150 bijleggen, superlief!
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 03 Aug 2017 13:55

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Ik heb jaren een wasmachine van Indesit gehad (in-the-shit noemt mijn zwager het :smile: ) en ik heb er nooit problemen mee gehad hoor. Hij waste prima!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Aug 2017 17:58

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Bliss schreef:Dit lijkt me wel wat: https://www.bol.com/nl/p/samsung-ww80j6 ... ype=browse 1600 toeren lijkt me fijn, dan is de was lekker snel droog! En er zit een programma van een kwartier op voor als je een kledingstuk even snel wilt wassen. Er zijn idd heel veel EcoBubbles, maar ik lees overal wel goede reviews over. Deze is heel erg zuinig en je krijgt van Samsung tien jaar garantie op de motor. Ik ga deze eens aan m'n vriend voorleggen straks.


Yesss we hebben deze besteld, hij komt morgen. Ben heel benieuwd! Hoop dat deze fijn is en lang meegaat!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Aug 2017 17:59

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Lady schreef:Ik heb jaren een wasmachine van Indesit gehad (in-the-shit noemt mijn zwager het :smile: ) en ik heb er nooit problemen mee gehad hoor. Hij waste prima!


Haha daar had m'n vriend het ook al over ja. De meningen zijn verdeeld geloof ik!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem257

Bericht 03 Aug 2017 19:26

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Ik heb ook een indesit. Toen gekocht voor 222 euro en ding werkt nog fantastisch. Ik had trouwrns niet zo veel eisen. Nu inmiddels 6 jaar oud
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 05 Aug 2017 11:33

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Wij hebben al 12 jaar dezelfde wasmachine, een een goedkope Zanussi.
Nog nooit wat mee gehad.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem304

Bericht 05 Aug 2017 11:40

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Bliss schreef:
Bliss schreef:Dit lijkt me wel wat: https://www.bol.com/nl/p/samsung-ww80j6 ... ype=browse 1600 toeren lijkt me fijn, dan is de was lekker snel droog! En er zit een programma van een kwartier op voor als je een kledingstuk even snel wilt wassen. Er zijn idd heel veel EcoBubbles, maar ik lees overal wel goede reviews over. Deze is heel erg zuinig en je krijgt van Samsung tien jaar garantie op de motor. Ik ga deze eens aan m'n vriend voorleggen straks.


Yesss we hebben deze besteld, hij komt morgen. Ben heel benieuwd! Hoop dat deze fijn is en lang meegaat!

Ben je inmiddels al aan het wassen geslagen?
<<

ChiQ

Bericht 05 Aug 2017 12:31

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Ik heb een Miele, 3 jaar oud en was destijds 2100,- of ik nou perse verschil merk met die van mijn vader van 500,-? Mwah. In ieder geval geen 1600,- verschil waard verschil.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Aug 2017 12:32

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Ja, de eerste was is een feit! Mooi ding! Moet me nog even in alle opties verdiepen.

Hoe lang duurt een gewone was op 40 graden bij jullie trouwens?
❤ 7 juni 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Aug 2017 12:43

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

ChiQ schreef:Ik heb een Miele, 3 jaar oud en was destijds 2100,- of ik nou perse verschil merk met die van mijn vader van 500,-? Mwah. In ieder geval geen 1600,- verschil waard verschil.

Wel in levensduur. Mijn ouders hadden hun eerste Miele 20 jaar
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

ChiQ

Bericht 05 Aug 2017 13:10

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Silly-One schreef:
ChiQ schreef:Ik heb een Miele, 3 jaar oud en was destijds 2100,- of ik nou perse verschil merk met die van mijn vader van 500,-? Mwah. In ieder geval geen 1600,- verschil waard verschil.

Wel in levensduur. Mijn ouders hadden hun eerste Miele 20 jaar



Klopt, dat is wat de verkoper ook zei, hij zei: een aeg gaat 5000 wasbeurten mee, en een Miele 15.000
<<

Anoniem304

Bericht 05 Aug 2017 14:13

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Bliss schreef:Ja, de eerste was is een feit! Mooi ding! Moet me nog even in alle opties verdiepen.

Hoe lang duurt een gewone was op 40 graden bij jullie trouwens?

Katoen 3 uren. Fijne was 1 uur en 50 minuten geloof ik.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 05 Aug 2017 14:39

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Ik was alles op de dagelijkse was, meestal 30 graden, duurt vijf kwartier ongeveer. 40 graden ook zoiets.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 05 Aug 2017 15:12

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

klinkt leuk dat een miele zoveel langer mee gaat maar is dat de hogere prijs wel waard?
een miele van 20jaar geleden is een stroomvreter vergeleken met de machines van nu. wie weet wat ze over 20 jaar hebben bedacht.

voor hetzelfde bedrag heb je 4x een wasmachine die langer mee zou moeten gaan dan 5jaar dus of het nu echt goedkoper is op langere termijn?
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Aug 2017 16:07

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Wij hadden thuis ook af en toe wel pa en ma koop een andere, maar dan waren alleen de koolborstels kapot, dus dan werd dat gemaakt.
Nu waren wij thuis met 4 kinderen dus mijn moeder had een behoorlijke was weg te werken iedere week. Ik denk niet dat ze gelukkig waren geworden als ze om de 5 jaar een nieuwe hadden moeten kopen en die weer naar zolder hadden moeten sjouwen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 05 Aug 2017 18:58

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

dat doen de bezorgers voor je. nemen zelfs de oude weer mee naar beneden.
en de meeste wasmachines gaan wel langer dan 5 jaar mee. bijvoorbeeld samsung geeft op de motor een garantie van 10 jaar. (wat nog niet alles zegt want op de rest zit maar een paar jaar garantie).

mijn ouders hadden ook een miele die het bijna 20 jaar heeft volgehouden. inderdaad af en toe de koolborstels vervangen of een rubbertje en dan kon het ding weer mee. sowieso was er toen meer aan de wasmachines te sleutelen dan bij de wasmachines van tegenwoordig. ze zitten nu vol elektronica, ook de miele. ik ben benieuwd of de miele van tegenwoordig het nog 20 jaar gaat volhouden.
Afbeelding
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 05 Aug 2017 19:06

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Ik heb ook een samsung eco bubble en het normale wasprogramma duurt 3 uur, het eco programma duurt 4 uur. Ik heb geen apart programma voor fijne was maar heb uitgevonden dat het sportprogramma ook op 60 graden en 1400 toeren kan en dat duurt dan ongeveer een uur a anderhalf.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Aug 2017 20:06

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Ik vind die programma's zo lang duren joh! Bij onze oude draaide ik vaak een programma op 40 graden en dat duurde maar 37 minuten! Dus nu vind ik alles lang duren. Kost toch ook heel veel water dan, of niet?
❤ 7 juni 2018
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 05 Aug 2017 20:53

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Heb je geen snelwas programma's die wat minder energiezuinig zijn? Bij mij zijn het de eco programma's die lang duren en die gebruik ik eigenlijk alleen voor beddengoed en handdoeken, daarvan vind ik het niet irritant dat ze lang duren omdat ik die was op het moment dat ik verder niets gepland heb of juist wanneer ik een ochtend/middag weg ben en het dan klaar is als ik thuis kom.

Ondergoed, theedoeken etc gaan bij mij op een snelprogramma van 60 min op 60 graden. Dit programma kan ook op minder graden als ik 30 min niet genoeg vind.
Vieze kleding op 30 graden en 30 min en muffe kleding (1 dag gedragen maar niet vies) op de friswas 9 min functie.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 05 Aug 2017 21:02

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Bliss schreef:Ik vind die programma's zo lang duren joh! Bij onze oude draaide ik vaak een programma op 40 graden en dat duurde maar 37 minuten! Dus nu vind ik alles lang duren. Kost toch ook heel veel water dan, of niet?

Heb je niet de optie 'dagelijkse was' (duurt ongeveer een uurtje) of '15" was' (15-45 min, afhankelijk van de temperatuur)?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Aug 2017 21:11

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Ja er zit sowieso een programma van een kwartier op zag ik en verder moet ik me er nog even in verdiepen. We hebben idd al een speedprogramma gebruikt van een uurtje, maar de standaard is dus wel drie uur ofzo. Wist echt niet dat een was normaal zo lang duurt haha.
❤ 7 juni 2018
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 05 Aug 2017 21:13

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Ik gebruik die standaardprogramma's in ieder geval nooit, ik zet hem altijd op dagelijkse was. Zo vies is onze was nooit, dus langer wassen lijkt me niet eens nodig :)
<<

Anoniem304

Bericht 05 Aug 2017 22:04

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Bliss schreef:Ik vind die programma's zo lang duren joh! Bij onze oude draaide ik vaak een programma op 40 graden en dat duurde maar 37 minuten! Dus nu vind ik alles lang duren. Kost toch ook heel veel water dan, of niet?

Die programma's zijn het meest energiezuinig. Vaak kan je alles wel snel doen, maar dan ben je dus mindet zuinig.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers