Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Veranderen van bank

<<

Anoniem239

Bericht 02 Aug 2017 21:46

Veranderen van bank

Wij zijn 2 jaar geleden veranderd van hypotheek en dus gedeeltelijk veranderd van bank. Nu wil ik graag de rekening bij onze oude bank opzeggen en alles omzetten naar de nieuwe rekening. Maar hoe pak je dit handig aan.

Van de oude rekening gaan alle vasten lasten automatische af. Ook komt mijn salaris en de kinderopvangtoeslag daar binnen. Op de nieuwe rekening komt al het salaris van mijn vriend binnen en de hypotheek gaat daar al af.

Waar te beginnen? Eerst salaris omzetten en dan de rekeningen of proberen alles tegelijk proberen te regelen? Ik weet de doorlooptijd niet overal van.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Aug 2017 22:08

Re: Veranderen van bank

Ik zal van alle automatische incasso's het rekeningnummer gaan veranderen.
Eventueel zelf nog 3-4 maanden je salaris op die rekening laten storten, zodat bedrijven de kans krijgen om alles te verwerken in de administratie. Toeslagen ook gelijk omzetten.
De komende maanden even goed de aangekondigde incasso's op het internetbankieren in de gaten houden, zodat er genoeg geld is op de rekeningen waar jullie naar toe gaan.
Pas als je echt ziet dat alles goed wordt afgeschreven je salaris omzetten en de rekening opzeggen.

Het is misschien even een paar maanden prutsen met geld overzetten van rekening A naar rekening B.

Misschien kan je op internet bankieren zien wat de doorlooptijd is van bepaalde afschrijvingen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 02 Aug 2017 22:28

Re: Veranderen van bank

De meeste banken hebben volgens mij een overstapservice tegenwoordig, daar zou ik even naar informeren.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Aug 2017 23:17

Re: Veranderen van bank

Die overstapservice vereist dat je minimaal 1 jaar naast elkaar beide rekeningen houdt. Zolang deze actief is kan je een rekening niet sluiten.

Zelf heb ik slechte ervaringen ermee en is het eigenlijk net zo makkelijk om rekeningnummers zelf te wijzigen.
08/2018
05/2021
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Aug 2017 23:44

Re: Veranderen van bank

Waarom is de hypotheek bij jouw bepalend bij welke bank je zit?

De hypotheek hier is ook van een andere bank. Puur omdat de voorwaarden en met name rentepercentage beter zijn dan bij de bank waarbij ik al mijn hele leven zit en verder wel tevreden over ben. Bovendien is de hypotheekverstrekker een bank waarbij je geen rekeningen kunt open. Deze heeft zich volgens mij met name op hypotheken gericht.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2017 06:46

Re: Veranderen van bank

MissEnergy schreef:Die overstapservice vereist dat je minimaal 1 jaar naast elkaar beide rekeningen houdt. Zolang deze actief is kan je een rekening niet sluiten.

Zelf heb ik slechte ervaringen ermee en is het eigenlijk net zo makkelijk om rekeningnummers zelf te wijzigen.

Bij ons was dat binnen 3 maanden klaar en toen werd de oude rekening ook meteen gesloten.
Heb toen ook wel veel zelf gewijzigd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Aug 2017 08:35

Re: Veranderen van bank

Even langs je nieuwe bank gaan? Die regelen dat vast zo voor je.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem239

Bericht 03 Aug 2017 09:10

Re: Veranderen van bank

@Fred: Vanuit huis uit hadden mijn vriend en ik beide een rekening bij de ABN. De hypotheek die we jaren geleden afsloten was bij de Rabobank. De Rabobank had/heeft als eis dat je dan ook een betaalrekening hebt bij die bank waar maandelijks de hypotheek van afgeschreven kan worden. Zodoende zijn we daar mee verder gegaan.
Nu 2 jaar geleden zijn we met onze hypotheek naar de ABN gegaan en ook zij hadden de voorwaarde dat de hypotheek afgeschreven dient te worden van een ABN rekening. Omdat we beide nog wel onze eigen rekening hadden maar nu ook een gezamenlijke van de ABN namen is het uiteindelijk nu beter om alles op de ABN te zetten en de Rabo op te heffen omdat we daar niet verplicht meer aan zijn.

Ik ga eens bij de bank informeren wat mogelijk is. En anders maar alles verzamelen en in één dag alles administratief doorgeven in de hoop dat het snel doorgevoerd kan worden.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 03 Aug 2017 09:29

Re: Veranderen van bank

@ Keshi, ik vind dat zo kortzichtig en klantonvriendelijk van de banken dat als je bij hen een hypotheek afneemt je dan ook persé lopende rekeningen moet openen. Dat is in mijn optiek een ander product om extra geld van klanten te kunnen krijgen.

Ik zou ook vragen wat de mogelijkheden zijn en gewoon kei hard volhouden bij de ABN dat je een lopende rekening als een ander product ziet waar je niet voor wenst te betalen als je deze verplicht moet openen vanwege de hypotheek.
Heel krom beriddeneerd, maar je zou in principe het hypotheek bedrag eerst door kunnen storten van de Rabo naar de lopende rekening van de ABN. Vervolgens automatisch daarvan de hypotheek van die lopende ABN rekening mee betalen, zonder dat je de lopende rekening van de ABN verder gebruikt. Ik zou dat bij de ABN bank aangeven, dat je dat anders zal doen en dat je daarvan geen extra kosten wenst te hebben omdat zij zo'n stomme regeling invoeren en klanten onnodig op kosten jagen met een extra product (lopende rekening).

Efin, ik zit bij de Rabobank maar de hypotheek heb ik van Munt (is ook een Nederlands bank (eigenlijk alleen hypotheekverstrekker)). De hypotheek wordt gewoon direct van de lopende rekening van de Rabo naar Munt overgemaakt. Overigens wil het niet zeggen dat ik volledig tevreden ben over de Rabo, maar ik blijf het nog merkwaardig vinden dat ze niet concurrend zijn met het verstrekken van hypotheken tov andere banken voor hun vaste klanten. Sparen hoef je daar ook al niet te doen qua rentepercentages.
Laatst gewijzigd door Fred op 03 Aug 2017 09:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Aug 2017 09:32

Re: Veranderen van bank

Cotton schreef:
MissEnergy schreef:Die overstapservice vereist dat je minimaal 1 jaar naast elkaar beide rekeningen houdt. Zolang deze actief is kan je een rekening niet sluiten.

Zelf heb ik slechte ervaringen ermee en is het eigenlijk net zo makkelijk om rekeningnummers zelf te wijzigen.

Bij ons was dat binnen 3 maanden klaar en toen werd de oude rekening ook meteen gesloten.
Heb toen ook wel veel zelf gewijzigd.


Bij mij is het inmiddels al 4,5 jaar terug. ABN naar ING ging toen verre van vlekkeloos. Uiteindelijk 3 keer oude rekening opgeheven... en elle keer bleef deze bestaan terwijl pas en inlog codes niet meer werkten.
08/2018
05/2021
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 03 Aug 2017 09:33

Re: Veranderen van bank

Het is enfin Fred. Als je duurdere woorden wil gebruiken moet je het ook goed doen :P
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem239

Bericht 03 Aug 2017 09:58

Re: Veranderen van bank

Het is nu eenmaal zo. En we willen nu gewoon graag van de raborekening af. We vinden het prettig om alles nu bij de ABN te hebben omdat we daar natuurlijk al lang een rekening hebben lopen.
Alleen het overzetten is zo'n gedoe :thumbdown:

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers