Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitstrijkje

<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 28 Jul 2017 20:22

Re: Uitstrijkje

Jeeej wat fijn!
Hopelijk ik ook zo'n uitslag over een aantal weken.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 01 Aug 2017 17:56

Re: Uitstrijkje

Thnx meiden. Lief van jullie

Ik duim voor je Mamsie!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 04 Sep 2017 20:16

Re: Uitstrijkje

Ik heb vandaag de behandeling gehad. Om 7 uur moest ik in het ziekenhuis zijn, ik was gelukkig de 1e. Super zenuwachtig en de avond daarvoor nog janken (want er zou maar iets mis gaan met de narcose en dan zag ik mijn kinderen nooit meer. Tja angst en hormonen zullen we maar zeggen).

De operatie is goed gegaan, wel hebben ze een vrij groot gedeelte moeten weghalen (in 2x) en het bloedde hevig (nu komt dat door mijn aderen die daar snel bloeden en niet goed stollen. Dus 3 hechtingen erin. Ik was om 13 uur weer thuis en heb heel de dag duf op de bank gelegen. De krampen/steken zijn er nu wel flink, maar goed naweeën doen meer zeer.

Over 2 weken de uitslag van het weefsel.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 04 Sep 2017 20:46

Re: Uitstrijkje

Sterkte Mamsie!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Sep 2017 06:00

Re: Uitstrijkje

Heftig, Mamsie. Sterkte en hopelijk een goede uitslag!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Sep 2017 07:08

Re: Uitstrijkje

Sterkte Mamsie! Doe maar rustig aan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 05 Sep 2017 16:18

Re: Uitstrijkje

Thxz ladies.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Okt 2017 18:31

Re: Uitstrijkje

Ik heb einde van de middag een uitstrijkje gehad en het ging weer flink bloeden.
Vorige keer toen die eendenbek erin ging gebeurde precies hetzelfde. Blijkbaar gevoelige vaatjes.
Nu hopen dat de uitslag goed is dan hoef ik niet nog een keer op korte termijn.
Nu heb ik wel wat buikpijn bah.
2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 03 Okt 2017 19:51

Re: Uitstrijkje

Ik ben afgelopen donderdag geweest. Ik heb gelukkig nergens last van gehad.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Wennes

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 04 Okt 2013 19:48

Bericht 04 Okt 2017 07:25

Re: Uitstrijkje

Ik ben afgelopen vrijdag voor een uitstrijkje geweest. Bij ons doet de assistente van de huisarts dit. Keek en zei gelijk dat het er raar uit zag. Ze ging gelijk de huisarts bellen en die stond er binnen 30 sec. De huisarts keek en zei ook dat het er onrustig uit zag. Bij het uitstrijkje zelf ging het flink bloeden. De huisarts gaf aan dat ik komende vrijdag moet bellen voor de uitslag en toen stond ik weer buiten.

Omdat ik allemaal vragen heb belde ik maandag met de assistent omdat ik toch wel doorgestuurd wil worden ongeacht welke uitslag er is. Ze besprak dit met de dokter en die wil toch wachten tot de uitslag.

Ze vroegen vrijdag of ik klachten had. Ja die heb ik wel: zeer vaak wat bloedverlies. Ik dacht dat het gewoon mijn menstruatie was die flink aan het rommelen was. Soms bloedverlies bij het vrijen. Buikpijn ook, maar ik dacht dat het mijn darmen zijn? Bij mijn tweede zwangerschap zaten er poliepen op de baarmoederhals, maar na de zwangerschap waren deze weer weg.
Mijn oma had baarmoederhalskanker, mijn moeder een vleesboom en eierstokkanker, mijn nicht een zeldzame tumor op haar baarmoederhals. Dus.... ik zit behoorlijk in de stress nu.

Ik vraag me af of de huisarts mij eerder belt als de uitslag niet goed is? Wat als ze het uitstrijkje niet goed konden beoordelen omdat er teveel bloed bij zit, moet ik het weer opnieuw doen bij de huisarts of dan vragen dat de gynaecoloog het kan doen?
<<

ChiQ

Bericht 04 Okt 2017 07:51

Re: Uitstrijkje

Wat een narigheid Wennes. Ik ben onlangs nog eens een keer gecontroleerd ivm extreem bloedverlies tijdens menstruatie tijdens het bloeden (echt serieus, bloed stroomde langs mijn benen) toen heb ik de gyneacoloog ook gevraagd of dit de uitslag niet kon beinvloeden maar bloed heeft totaal geen invloed op de uitslag.

Oja trouwens ik plan sinds de ziekte van mijn moeder (dat op vrijdag ontdekt werd dus we een hele weekend in doodse spanningen hebben gezeten NOOIT meer zulke dingen op vrijdag plannen)
<<

Anoniem242

Bericht 04 Okt 2017 08:17

Re: Uitstrijkje

Wennes met die klachten zou ik toch naar de gynaecoloog gaan. Desnoods zelf bellen vandaag. Je maakt je ongerust en dat is niet geheel onterecht.
Als ze al met het blote oog zien dat het onrustig uit ziet, zou ik geen dag langer willen afwachten. Overigens duurt de uitslag van een uitstrijkje gemiddeld 2 weken toch? Of hebben ze er spoed achter gezet?

Ik heb inmiddels mijn 5e pap3a te pakken. En hier in het ziekenhuis wilden ze doodleuk weer een colposcopie doen. Nergens gaat een lampje branden.
Helaas ben ik er wel nu achter dat mijn gehele vagina dieper gelegen, oppervlakkig gelegen en hoog, dus ook baarmoederhals, volledig geinfecteerd zijn. Er staat mij een pittige operatie te wachten.
Maar mijn streekziekenhuis heeft jarenlang gezegd, mevr het heeft er niks mee te maken. Maar een oorzaak vond men ook niet. Ik wordt nu door een professor geopereerd in Amsterdam.

Het verklaard mijn extreme vermoeidheid al 2 jaar en mijn plotselinge temperatuur stijgingen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 04 Okt 2017 11:41

Re: Uitstrijkje

Wat heftig, Pannenkoek! Ik ben er ook weleens bang voor dat er toch iets aan de hand is en dat ze dat over het hoofd zien Ik kreeg weer een oproep voor het bevolkingsonderzoek, maar die kan ik dus afmelden, omdat ik al bijna vijf jaar slechte uitstrijkjes heb en bij de gyn loop.

Wennes, als je vrijdag de uitslag al krijgt, denk ik dat ze een spoedaanvraag hebben gedaan. Hier duurt het normaal gesproken vier weken. Als de uitslag eerder binnen is en er is iets niet goed, bellen ze je ook vast eerder. Een week lijkt een eeuwigheid bij zulk nieuws en zulke klachten, maar ik zou toch wachten tot de uitslag bekend is. Als die niet goed is, zullen ze je waarschijnlijk sowieso doorverwijzen naar de gyn. Hopelijk valt de uitslag mee.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Okt 2017 12:50

Re: Uitstrijkje

Sterkte, Wennes! Lijkt me echt moeilijk om zo lang te moeten wachten, hopelijk is de uitslag er toch nog iets eerder.

Jeetje, heftig zeg, Pannenkoek! Ook sterkte voor jou.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem242

Bericht 13 Okt 2017 09:23

Re: Uitstrijkje

Wennes heb je de uitslag al?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Okt 2017 16:23

Re: Uitstrijkje

Ik heb ook net mijn brief gekregen. Volgende week maar even een afspraak maken. Vind het toch wel spannend.
<<

Anoniem219

Bericht 13 Okt 2017 18:39

Re: Uitstrijkje

ik heb twee weken geleden mijn spiraaltje laten verwijderen omdat ik maar bleef bloeden (al 10 maanden achter elkaar) en nu moet ik als mijn eerste menstruatie is geweest een uitstrijkje laten doen op medisch advies ipv de oproep die ik nog heb liggen van het bevolkingsonderzoek (ze checken op meer dingen als het medisch is) om te kijken of het bloeden geen andere oorzaak heeft.

Ben benieuwd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 23 Okt 2017 08:47

Re: Uitstrijkje

Wat heftig pannenkoek! Dat soort verhalen zijn toch wel eng. Heel veel sterkte, wanneer word je geopereerd?

Ik heb net een afspraak gemaakt voor vrijdag. Toch wel beetje spannend. Vind het trouwens ergens best raar dat je over het algemeen als je geen klachten hebt en (nog) geen kinderen, pas op je 30e voor het eerst een gynaecologisch onderzoek krijgt. En eigenlijk nog niet want 9/10 doet gewoon een assistent een uitstrijkje vlugvlug.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Okt 2017 15:37

Re: Uitstrijkje

Ik ben vanochtend geweest. Uitstrijkje viel me enorm mee maar ik heb nu al de hele dag niet veel voorstellende maar wel irritante zeurende buikpijn. Hebben meer dat gehad? Trekt snel weer weg hoop ik?
<<

Anoniem317

Bericht 27 Okt 2017 15:49

Re: Uitstrijkje

Ik ben 2 weken geleden 30 geworden en heb de brief over het uitstrijkje afgelopen week ook gekregen. Ik ga binnenkort een afspraak maken.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Okt 2017 16:00

Re: Uitstrijkje

Succes Liv! Verstandig! En het is mij echt heel erg meegevallen, lukte me heel aardig om me te ontspannen terwijl ik toch best zenuwachtig was en het was nauwelijks naar.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 27 Okt 2017 16:59

Re: Uitstrijkje

Ik had dat ook wel een beetje, Whatever, volgens mij maar een dag.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem317

Bericht 27 Okt 2017 17:06

Re: Uitstrijkje

Whatever, thanks! Hopelijk valt het mij ook mee.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Okt 2017 17:17

Re: Uitstrijkje

Suus schreef:Ik had dat ook wel een beetje, Whatever, volgens mij maar een dag.


Fijn om te lezen. Ik ga ook gewoon lekker op tijd naar bed vanavond en dan is het morgen vast over.

Nu duimen voor een goede uitslag. Heb nooit klachten gehad en verder ging het uitstrijkje goed, heb haar uitgebreid meermaals rond voelen gaan en niet gebloed dus heb goede hoop. Een maand wachten is wel lang zeg.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 27 Okt 2017 18:13

Re: Uitstrijkje

Ja, lang hè? Bij mij was het vorig jaar rond de zomer zelfs 8 weken. Hopelijk gewoon alles goed!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers