Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Statistieken van de maand juli

<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site admin

Bericht 01 Aug 2017 09:24

Statistieken van de maand juli

Afbeelding

Waar we vorige maand nog spraken over een hitterecord, hebben we in juli ook een record te pakken. Alleen niet het record waar menigeen blij mee is. In Eelde is er namelijk een regenrecord verbroken afgelopen maand. Het oude record, dat stamt uit 1988, stond op 159,8 millimeter regen. De verwachting is dat we in juli 2017 de 185 millimeter aan gaan tikken! Dat is ruim 25 millimeter meer, in één maand!

Sportnieuws:
Er gebeurde en gebeurt veel op sportgebied afgelopen maand. Op de eerste dag begint de Tour the France. Dit jaarlijks terugkerende wielerspektakel is voor de vierde keer gewonnen door Chris Froome. Maar Nederland deed het ook heel erg goed tijdens deze race. Bauke Mollema schreef ook geschiedenis door de vijftiende etappe op zijn naam te zetten. Daarnaast won Dylan Groenenwegen de laatste etappe. Super!

In juli was er ook het WK zwemmen in Budapest. Onze Nederlandse sporters hebben ook hier mooie prestaties geleverd. Zo haalde Ferry Weertman goud op de 10 kilometer openwaterzwemmen en behaalde Sharon van Rouwendaal een zilveren medaille op de 25 (!!) kilometer openwaterzwemmen.
Zwemster Ranomi Kromowidjojo deed het ook heel erg goed deze WK. Zij wist de tweede plaats te bemachtigen op de 50 meter vrije slag en de 50 meter vlinderslag. Samen met collega’s Schwietert, Stolk, Heemskerk en Van der Meer haalde ze ook zilver op de gemengd 4x 100 meter vrije slag estafette.
En samen met Busch, Heemskerk en Van der Meer wist ze brons te bemachtigen bij de 4x 100 meter vrije slag.
Superknap gedaan dus!

Maar dan zijn we er nog niet. Van de Nederlandse Leeuwen moeten we het de laatste jaren niet hebben, maar opeens zijn daar de Nederlandse Leeuwinnen die ons trots maken! Aankomende donderdag staan de voetbalvrouwen in de halve finale tegen Engeland! Als ze die wedstrijd weten te winnen staan ze zondag in de finale tegen Denemarken of Oostenrijk. Dat wordt nagelbijten.

Overig nieuws:
Afgelopen maand kwam ook in het nieuws dat Tijn van de nagellakactie is overleden. Het kleine ventje van zes dat ruim 2,5 miljoen euro binnenhaalde voor Serieus Request met zijn nagellakactie is helaas veel te vroeg gestorven.

Afbeelding

Ook baby Charlie is afgelopen maand overleden. Er was ontzettend veel te doen over baby Charlie, zelfs op het forum was er een topic aan geweid.

Voor de twaalfjarige David is de tijd hopelijk nog niet zover dat hij op korte termijn gaat overlijden. Afgelopen maand oordeelde het gerechtshof dat hij niet verplicht chemobehandelingen hoeft te ondergaan. David wilde zelf de chemo niet (meer) ondergaan, maar zijn vader was het hier niet mee eens en spande de zaak aan. De rechter oordeelde echter dat de jongen van twaalf zelf wilsbekwaam is en mag beslissen over deze keuze.

Afbeelding

Jarenlang stonden ze langs elke snelweg, de welbekende gele ANWB-palen. Vanaf 1 juli werken ze echter niet meer. Een gedeelte is al weggehaald en verkocht, de rest volgt snel.

Wat in het land, maar ook zeker op het forum, veel reuring gaf was het bericht over de zaak die was aangespannen tegen de school waarbij leerlingen de klassenfoto misten in verband met het offerfeest. De ouders hadden tienduizend euro geëist aan schadevergoeding, maar dat ging de rechter te ver. De uitspraak van de rechter was dat de school verplicht was om een schadevergoeding van vijfhonderd euro te betalen aan de ouders van de kinderen.

En afgelopen week was in het nieuws dat de gemeente Amsterdam en de NS genderneutraal worden. Dus geen beste dames en heren meer, maar beste reizigers of beste Amsterdammers. Dit om ervoor te zorgen dat mensen die zich misschien niet uitgesproken man of vrouw voelen, zich toch aangesproken voelen bij dit soort teksten.

Ook al waren er veel forumsters op vakantie de afgelopen maand, toch hebben we niet stilgezeten met z’n allen.

Babynieuws:
Pomsky, Appel, Indigo
en Snirp hebben afgelopen maand een baby gekregen. Van harte gefeliciteerd en heel erg veel geluk samen!

Over een aantal maanden mogen wij hopelijk de volgende forumsters in dit lijstje plaatsen, want Burn, Zora, Eenderde*38, Sokpop, Fiebie, Cotton, Tina en Guus hebben bekend gemaakt zwanger te zijn. Gefeliciteerd dames! Dat jullie maar een hele goede zwangerschap mogen hebben.

Jarig:
We hebben ook weer een flink aantal jarigen gehad de afgelopen maand. Alsnog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag Thunder, Susan, Dolphinne, Maddie, Kreeft, Amandine, Lady, Elliot, JustmeDaan, Uiltje, Sokpop, Marsy31, Sjaantje, PiP en Serendipity.

We denken aan:
Ook deze maand zijn er weer forumsters die een knuffel verdienen. Deze maand denken we in het bijzonder aan Namasté, Mamsie, Jordana, Rose, Kira, Foxes, Sarah1985, Whatever, Guus, Suus en Caro

Afbeelding

JaneDoe en Pompoen hebben afgelopen maand kenbaar gemaakt dat ze zich hebben verloofd. Van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Geniet van alle voorbereidingen en veel succes.

Huizennieuws:
Ondanks de enorm verdrietige situatie waarin Gijs zich nog steeds bevindt willen we haar van feliciteren met haar nieuwe woning. Wij hopen dat je van je nieuwe huis gauw een nieuw thuis kan maken voor jezelf en je kinderen. Sterkte en veel geluk!

Bij Lejow lag dit echter anders. Zij heeft afgelopen maand een nieuw huis gekocht en haar oude huis verkocht, onder voorbehoud. Supersnel gegaan allemaal zeg. Gefeliciteerd en veel succes met alle verhuisstress!

Geslaagd!
Afgelopen maand had Bloom haar mondelinge verdediging voor haar opleiding. Dit heeft ze gehaald, chapeau!
Kexter heeft ook aangegeven dat ze haar scriptie moest verdedigen voor haar hbo-opleiding. Sindsdien is ze echter niet meer online geweest… Of dat nou een goed of slecht teken is weten we niet. We willen haar in ieder geval voorzichtig feliciteren!

Forumster van de maand:
Afgelopen maand was het aan Saythia om forumster van de maand te zijn. Haar leuke stuk lees je hier terug.

Forumfeitjes:
Maart was een goede maand op het forum. De meeste onderwerpen en berichten zijn toen geplaatst en we hadden ook de meeste nieuwe gebruikers op het forum. Sindsdien merkte we een significante daling op al deze gebieden. Maar het slechte weer van juli heeft er misschien wel aan bijgedragen dat er een stuk meer onderwerp en berichten zijn geplaatst op het forum, in tegenstelling tot de afgelopen maanden. Leuk om te zien dames! Houd dit vast, want de miljoen post komen toch aardig dichtbij hoor! Als we de maand maart gaan overstijgen (15.506 post), hebben we weer een record te pakken en halen we binnen vier jaar de miljoen posts. Dat zouden wij toch wel heel erg leuk vinden!

Afbeelding

4 juli was de drukste forumdag afgelopen maand. 24 onderwerpen zijn er die dag op het forum geplaatst, terwijl het gemiddelde op 8,74 per dag ligt. We zien vooral dat Sookie die dag veel onderwerpen heeft geopend, waarvoor dank! Dit resulteerde ook direct in een hoog postaantal. Want er zijn die dag 677 berichten gepost. Enorm hoog ook, als je je bedenkt dat er gemiddeld 385,48 berichten per dag zijn gepost in de afgelopen maand.

Zoektermen:
Deze maand viel het volgens mij wel mee met de bizarre zoektermen, maar soms vraag je je af, hoe dan????. Geen idee, maar hilarisch is het wel.

• jij bent zo bijzonder dat is wat ik zeggen wou maar mijn kleintje ben je wel
• niet tegen bloed kunnen en toch verloskunde opleiding volgen
• zilvervisjes doodslaan
• zwakke billen na zwangerschap
• personal body plan ervaring man
• tinder gesprekken voeren
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 01 Aug 2017 09:34

Re: Statistieken van de maand juli

Bij forumfeitjes staat Maart ipv juli :)

Verder weer leuk gedaan!
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site admin

Bericht 01 Aug 2017 09:37

Dat klopt ook. Want maart was de drukste maand op het forum. Sindsdien liepen alle tellers terug. Maar in juli zijn we weer een beetje omhoog gekrabbeld en komen we langzaam uit het slop.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 01 Aug 2017 09:40

Hé, Guus zwanger? Heb ik even gemist! Was zij dan het vierde Biechtje, of is nog steeds niet duidelijk wie dat was? In elk geval gefeliciteerd!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Bruce Willis

Bericht 01 Aug 2017 10:01

Leuk weer.
Volgens mij is het vierde biechtje nog niet bekend?
♡ P 09.2015
♡ S 02.2017
♡ I LOVE YOU
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Bruce Willis

Bericht 01 Aug 2017 10:01

En die zoektermen! Hahahahaha
♡ P 09.2015
♡ S 02.2017
♡ I LOVE YOU
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 01 Aug 2017 10:17

Wat leuk, ik had ook gemist dat Guus zwanger is, gefeliciteerd Guus!

Bedankt voor de felicitaties voor mijn verjaardag :)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Bruce Willis

Bericht 01 Aug 2017 10:47

Overigens denk ik ook dat we even aan Guus mogen denken.
♡ P 09.2015
♡ S 02.2017
♡ I LOVE YOU
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 01 Aug 2017 10:57

Sam schreef:Overigens denk ik ook dat we even aan Guus mogen denken.

Ik snap je niet.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Bruce Willis

Bericht 01 Aug 2017 11:10

Bliss schreef:
Sam schreef:Overigens denk ik ook dat we even aan Guus mogen denken.

Ik snap je niet.

O sorry. Haar zeer geliefde hond is onverwacht overleden.
♡ P 09.2015
♡ S 02.2017
♡ I LOVE YOU
<<

Burgemeester Sil

Gebruikers-avatar

Site admin

Bericht 01 Aug 2017 11:20

Ik ga dat meteen toevoegen, Sam, dat hebben we inderdaad over het hoofd gezien.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 01 Aug 2017 11:38

Oh dat heb ik ook gemist, wat verdrietig!
Edit: waar lezen jullie al deze info? Ik heb Guus helemaal niet meer gezien de laatste tijd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Bruce Willis

Bericht 01 Aug 2017 11:49

In het april mei juni '15 topic :) Daar kwam ze even een update geven.
We zien haar, vind ik, inderdaad te weinig.
♡ P 09.2015
♡ S 02.2017
♡ I LOVE YOU
<<

Atelier Madame

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 01 Aug 2017 12:58

Haha die zoekopdrachten
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven; een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met nieuwe en oude vrienden <3
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Bruce Willis

Bericht 01 Aug 2017 14:25

Leuk overzicht weer. En ik sta er in leuk.

Die zoektermen altijd grappig
<<

Marin

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 01 Aug 2017 17:54

Haha Eelde, vlakbij mijn oude woonplaats.

Leuke statistieken Burgemeesters. Ik heb goed opgelet deze maand merk ik want het meeste wist ik wel!
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding

Terug naar Forumzaken