Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vertel eens: kind ziek & eten

<<

ChiQ

Bericht 24 Jul 2017 20:10

Vertel eens: kind ziek & eten

Julian was vorige hele week ziek, het arme kind had hele hoge koorts en moest veel spugen. Uiteindelijk bleek hij streptokokken te hebben, in zijn keel dus kreeg hij antibiotica maar hij hield niets binnen. Hij huilde van de honger en wilde echt wel eten maar alles kwam er weer uit. We vroegen hem waar hij dan zin in had, hij zei zonder te treuzelen dat hij patatjes wilde van de McDonalds, en zo reed mijn man 08:30 door de McDrive voor een patatje. Julian at het op alsof zijn leven er vanaf hing en daarna ging het spugen in elk geval beter.

Ik vind het nog steeds een gekke actie. Hij zei zelf heel droog: 'Ik zei toch dat dit zou helpen..'

Dus: vertel eens, heb jij je kind wat aangeboden toen hij/zij ziek was wat in een ander geval never een optie had geweest?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Jul 2017 20:42

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Ijsjes en chips. Als je moet spugen mag je eten wat je wil is hier de 'regel'. Vaak helpt dat toch het beste.
R. 2013
D. 2016
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 15:52

Bericht 24 Jul 2017 20:49

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Hahaha, goeie opmerking ook van je zoon. :smile:, wel heel sneu zo ziek.

Hier ben ik als ze exht heel ziek zijn ook mild in wat ze willen eten of drinken. Mijn dochter van 5 had zulke heftige waterpokke n, ook in en om haar mond, toen mocht ze van mij ook om 6.30 al wel een waterijsje. Als ze maar iets binnenkreeg.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 24 Jul 2017 20:58

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Ik ben niet zo moeilijk als ze ziek zijn. Soms willen ze dan 'rare' dingen eten, maar ze voelen zelf vaak wel aan waar ze trek in hebben en wat gaat. Heb ik zelf ook, als ik gespuugd heb en het gaat eenmaal weer een beetje dan krijg ik na wat thee en biscuitjes vaak trek in naturelchips en cola. Hier hebben de kinderen ook al gevraagd om waterijsjes, cola (heb het verder niet in huis maar dan wel), chips en meer van dat soort dingen.

Vaak wil ik wel dat als ze gespuugd hebben dat ze eventjes wachten en hun maag tot rust laten komen, maar daarna mogen ze over het algemeen waar ze zin in hebben. Soms is dat een droog biscuitje of een boterham met iets erop en weer een andere keer waterijs of een beetje chips.
<<

Anoniem316

Bericht 24 Jul 2017 21:33

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Doordat ik van mijn moeder vroeger altijd appelsap moest drinken en beschuit met jam of suiker ga ik tegenwoordig al over mijn nek bij het idee om dat te moeten eten.

Gelukkig is het bij mij nog niet zo ver maar ik zou mijn dochter gewoon laten eten waar ze zin in heeft. Gaat misschien maar om een enkele dag.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Jul 2017 21:50

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Ik herken het van mezelf. Hoe ziek ik ook ben, patat gaat altijd goed!

Chips en cola zijn ook niet gek, vult zout etc toch het snelst aan.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 24 Jul 2017 22:13

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Hier krijgen de meiden met zoveel spugen A.A. te drinken. Daar zitten dezelfde werkzame stoffen in als O.r.s.
Vooral onze jongste droogt als ze zo zou spugen zoals jij beschrijft binnen een paar uur uit. Dus ze weten ook als ze ziek zijn mogen ze dat drinken.

Maar ik vind patat met wat zout ook geen verkeerde.
<<

Anoniem257

Bericht 24 Jul 2017 22:24

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Lejow schreef:Ik herken het van mezelf. Hoe ziek ik ook ben, patat gaat altijd goed!

Chips en cola zijn ook niet gek, vult zout etc toch het snelst aan.

Ik heb dat ook, als ik ziek ben lust ik altijd patat. Heb er dan ook altijd extra zin in

Ik zou die ene dag ook maar de keus over laten aan mn zoontje.
<<

ChiQ

Bericht 24 Jul 2017 22:52

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Ja heel zielig was het, door de antibiotica had hij ook echt maagkrampen. Dus moest wel wat eten!

Goede van de AA meisjesmama! Die ga ik volgende x ook geven, hij vindt dat ook lekker trouwens, mag hij nooit maar heel soms een slokje van mijn man.

Appelsap mag hij niet als hij ziek is, dat brand gewoon zo in je neus en gehemelte als je overgeeft.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 24 Jul 2017 22:55

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Ik zou dat ook gedaan hebben. Toen ik een jaar of 6 was ben ik flink ziek geweest, ik heb wekenlang amper wat binnen gehouden en wilde toen ook niet meer eten. Ik wilde alleen patat eten, mijn moeder wist niet zo goed wat ze daarvan vond maar de kinderarts vond het een prima idee. Ik zou sneller beter worden als ik weer ging eten en als ik eenmaal patat had gegeten zou ik wel vanzelf wel weer andere dingen gaan eten. En hij had uiteraard helemaal gelijk.
2010 2012
<<

Anoniem316

Bericht 24 Jul 2017 23:05

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

ChiQ schreef:
(..)

Appelsap mag hij niet als hij ziek is, dat brand gewoon zo in je neus en gehemelte als je overgeeft.


Klopt! Daarom vond ik het ook zo stom dat ik dat dan moest drinken.
<<

Anoniem286

Bericht 24 Jul 2017 23:45

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Dan krijgt ze wat ze wil maar het moet wel in het redelijke blijven. Patatjes s avonds is prima, maar niet in de ochtend. Gelukkig is ze niet zo vaak ziek en ook niet zo erg, misschien als het heel heftig is dat ik er wel anders tegenaan kijk. Nu hebben we ook geluk en is haar lievelingseten bv spinazie, daar zal ze waarschijnlijk ook snel naar vragen dan.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Jul 2017 08:13

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Ach wat sneu dat hij zo ziek was en best lang ook, arm ventje!

Ik moest vroeger altijd beschuit met suiker eten, ultieme gruwel omdat ik dat dus associeer met ziek zijn, maar nu snap ik het wel. Ik stop niet meer met spugen, weet nog dat ik als kind weleens 30keer op een dag over moest geven, ook met de eerste zwangerschap was 20 keer per dag niet gek. Iets met suiker eten helpt om dat te doorbreken, blijkbaar vraagt mijn lijf daar dan om, zal met friet en naturel chips wel om het zout gaan vermoed ik. Inmiddels is cola bij mij in veel gevallen de oplossing.

S is nog net wat te klein om gericht om iets te vragen in zo'n geval, toen hij nog flessen kreeg en ook flink ziek was kwam de melk er precies weer uit zoals het er in ging, toen kreeg ik de tip om yoghurt te geven want dat is lichter verteerbaar dan melk en dat werkte ook echt als een trein toen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

ChiQ

Bericht 25 Jul 2017 08:33

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Mijn moeder maakte altijd gekookte aardappel met zout, dat was echt een wondermiddel vond ik want ik knapte daarna vaak op.

Ik had ook nooit gedacht dat ik Julian patat zou geven om 08:30 maar nood breekt wetten blijkbaar. Ik moest trouwens eerst bellen naar de Mc want ik had geen idee of ze wel patat bakten.


1 voordeel, de Egg Mcmuffin met kaas en bacon was wel heel lekker haha!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Jul 2017 09:43

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Ik was als kind heel vaak ziek en mocht dan ook eten wat ik wilde. Meestal was dat geraspte appel of een gebakken ei. En nog steeds, als ik me echt beroerd voel wil ik geraspte appel en als het iets beter gaat gebakken ei.

Onze kinderen mogen in principe ook eten wat ze willen. Ik moest zo lachen, Lu. kreeg buisje en toen hij wakker was wilde de zuster hem een ijsje aansmeren, nou echt no way dat hij een ijsje wilde, hij wilde een boterham met pindakaas. Die had ik ook bij me gelukkig dus die heeft hij toen zitten verslinden.
Lu. moest laatst vreselijk spugen en toen wilde hij steeds toch water drinken. En dan klokte hij een halve beker naar binnen en begon weer te spugen. Toen heb ik hem een tijdje niet laten drinken en daarna slokje voor slokje en toen dat er in bleef steeds een beetje meer. Dat was ook lastig voor hem, want hij had zo'n dorst de hele tijd, en natuurlijk een vieze smaak in zijn mond van het gal spugen.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 25 Jul 2017 11:17

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Mijn zoon heeft pas 1x gespuugd toen was hij 8 maanden.
Als hij nu ziek zou zijn en zou moeten spugen en hij wil daarna patat dan mag dat van mij.
Als hij koortsig is en niet zo lekker krijg ik er altijd soep in, dat vind hij heerlijk.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Jul 2017 20:54

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Hij mag alles van mij als hij maar wat eet.
Hij is nog klein maar zegt echt DIE als hij op tafel iets ziet wat hem aanstaat.
Hapjes brood met Nutella, iets te zoete aanmaaklimonade, patatjes, likjes corneto.
2016
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 27 Jul 2017 21:02

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Lejow schreef:Ik herken het van mezelf. Hoe ziek ik ook ben, patat gaat altijd goed!

Chips en cola zijn ook niet gek, vult zout etc toch het snelst aan.


+1 :good:

Ik weet nog goed met de voorjaarsvakantie afgelopen jaar, een paar dagen voordat ik werd ingeleid. Allemaal buikgriep (behalve ikzelf) manlief en de middelste waren er zo vanaf maar de oudste had het precies hetzelfde. De hele week maar spugen spugen spugen totdat ze eindelijk medicijnen kreeg waardoor haar maagje tot rust kwam. Het 1e wat ze wou was idd ook patat vd mc en cola en chips. Nou prima, dat bleef er allemaal ook goed in, maar de rest, was gewoon drama. Uiteindelijk is ze toch wel een goede 1,5 week van begin tot eind ziek geweest.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 27 Jul 2017 21:08

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Mijn dochter was afgelopen week ook ziek.
Ze hoefde niet over te geven, maar wel koorts en haar mond vol blaasjes (waarschijnlijk de hand voet mond ziekte voor de 2e keer al dit jaar)

Dus eten en ook veel soorten drinken deden haar pijn. Ze mocht van mijn ook wat ze wilde.
Uiteindelijk ging ranja wel met een rietje en een dag later knijpfruit ook.
Verder maakte ik 2 keer per dag een smoothie met banaan, appel en Griekse yoghurt. Dat ging ook met rietje goed.

Gelukkig eet ze sinds vandaag weer gewoon normaal. Alleen tomaat deed nog pijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 28 Jul 2017 11:14

Re: Vertel eens: kind ziek & eten

Lejow schreef:Ik herken het van mezelf. Hoe ziek ik ook ben, patat gaat altijd goed!

Chips en cola zijn ook niet gek, vult zout etc toch het snelst aan.



Als ik ziek ben geweest, heb ik standaard zin in patat!
Ik geloof dat je lijf goed weet waar je tekorten aan hebt (na spugen bijvoorbeeld mineralen/zouten) alleen dat je ratio daarin remmend kan zijn.

Ik zou ook om 8:30 naar de Mac gaan voor patat dus!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers