Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

<<

Anoniem249

Bericht 10 Jul 2017 21:09

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik draag trouwens wel broeken met scheuren naar kantoor. Bij m'n vorige werk liep het gehele MT in gescheurde broeken, dus heb daar nooit bij stilgestaan of dat kan of niet.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jul 2017 22:07

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Wij mogen gewoon slippers dragen, maar als m'n nagellak er niet meer uit ziet trek ik wat dichts aan. Wil wel verzorgde voeten hebben.
<<

Anoniem278

Bericht 11 Jul 2017 14:06

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik had al n beetje aangegeven wat ik vind rondom kleding op t werk. Ik zal t wat specificeren. Ik vind teenslippers gewoon niet hygiënisch, het spijt me maar zeker ook niet in de zorg. Ik kom zelf uit de zorg en ik heb menig situatie meegemaakt waarbij ik dolblij was met dichte schoenen. Laat ik het daarbij houden.

Maar mijn voorbeeld wat betreft spaghetti topjes en decolleté ging over mensen die bij een gemeente werken op de dienstverlenende afdeling. Dat is gewoon niet verstandig. Ook in andere branches kan het een minder goed idee zijn. Wellicht hebben andere mensen hier die ook in de zorg hebben gewerkt ook wel eens die ene client gehad die zomaar zijn hand in je blouse stak ( ontremd gedrag komt bv vaak voor bij dementie) , maar de ' verleiding' daarin is minder met werkkleding. ( niet dat ik vind dat iemand t mag).

Op de middelbare waar ik zat mochten leraren geen korte broek en geen t shirt en leraressen geen t shirt en geen rok boven de knie. En geen sportschoenen. Voor de leerlingen gold dit alles ook, minus de korte broek. Jongens mochten wel n korte broek. Meisjes mochten geen naveltruitje. En we mochten alleen sportschoenen dragen met gym.
Misschien dat ik daarom wat minder gewend ben dat mensen dergelijke zaken op het werk dragen.

Inmiddels woon ik in een behoorlijk ordinair bekend staande stad in het zuiden en als ik zie wat mensen hier aan hebben, ook in n winkel of in de bediening op sommige plekken dan mogen wat mij betreft wel wat striktere regels gevolgd worden ;-)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Jul 2017 14:48

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Wij zijn ook niet zon héél strikt kantoor maar ik vind niks mis met netjes gekleed naar het werk gaan. Sorry, maar ik hoef Harry van de boekhouding niet in zijn campingoutfit te zien. Hoeft van mij gewoon niet. Of inderdaad dat Piet kalknagels heeft, of Truus haren onder haar armen. Hou dat lekker allemaal bij je en dan maakt de rest me niet veel uit.

Ik trok overigens ook wel de lijn bij korte broekjes, maar de broekjes die deze zomer in zijn vind ik dan weer een twijfelgeval. Ze komen lang genoeg en zitten redelijk wijd. Dus dan vind ik het een combi tussen rok/ korte broek. En dan vind ik het wel weer kunnen.
<<

Anoniem210

Bericht 11 Jul 2017 14:53

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik werk in de zorg en zou echt geen slippers aan willen. Brr, zo onhygiënisch.
<<

Anoniem222

Bericht 11 Jul 2017 15:16

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik ben juist wel voor werkkleding vs. vrijetijdskleding. Enerzijds omdat ik beide stijlen erg leuk vind en het zo allebei kan dragen, door de weeks hakken, rokjes en blousjes en in het weekend sneakers en spijkerbroeken. Anderzijds omdat ik het ook gewoon professioneler vind ogen, zeker in een rol waarin je klantcontact hebt. Neemt niet weg dat ik wel vind dat het bij het bedrijf moet passen. Bij een jonge start-up is een spijkerbroek met sneakers wellicht prima, omdat dat ook bij je dienstverlening en je imago past. Maar bij een groot zuid-as kantoor vind ik het niet passen.

Zo werkte ik eerst in de advocatuur en zou ik het echt raar vinden als advocaten opeens in een bandshirt op sneakers aan komen lopen bij hun client of een afspraak met wederpartij. Dan kun je wel zeggen dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn, maar in zo'n situatie representeer jij je client en dien je te voorkomen dat je een andere indruk dan een professionele achter zou kunnen laten. Wat iemand in zijn vrije tijd aantrekt moet diegene wat mij betreft helemaal zelf weten.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 11 Jul 2017 15:27

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik zie dus echt geen verschil in mijn kinderen douchen op blote voeten of mijn cliënten. Dat ligt er natuurlijk aan waar je werkt in de zorg maar ik vind het op mijn werk prima kunnen. Ik douche ze ook niet met handschoenen aan. Dat water op mijn handen of op mijn voeten maakt me weinig uit. Ik heb ook op plekken gewerkt waar ik dat nooit zou doen hoor maar waar ik nu werk vind ik het alleen maar makkelijk in de zomer.
2010 2012
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 11 Jul 2017 15:31

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik kwam 3 jaar terug bij de notaris in een heel chiq pand. Helemaal jubbelig want ik vond het spannend! We hadden een huis gekocht. Ik was erop gekleed maar de notaris kwam met een 3 kwart broek en birckenstocks aanzetten. Beetje jammer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem222

Bericht 11 Jul 2017 15:33

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

September schreef:Ik kwam 3 jaar terug bij de notaris in een heel chiq pand. Helemaal jubbelig want ik vond het spannend! We hadden een huis gekocht. Ik was erop gekleed maar de notaris kwam met een 3 kwart broek en birckenstocks aanzetten. Beetje jammer.


Nou dat ook! Het gaat toch vaak om feestelijke of juist helemaal niet feestelijke gelegenheden. Dan is het wel fijn als je notaris/advocaat/whatever de indruk wekt het ook zo te zien.

Net als dat het in de zorg wel fijn is als in ieder geval de indruk wordt gewekt dat hygiene belangrijk is.
<<

Anoniem210

Bericht 11 Jul 2017 17:41

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Harrison schreef:Ik ben juist wel voor werkkleding vs. vrijetijdskleding. Enerzijds omdat ik beide stijlen erg leuk vind en het zo allebei kan dragen, door de weeks hakken, rokjes en blousjes en in het weekend sneakers en spijkerbroeken. Anderzijds omdat ik het ook gewoon professioneler vind ogen, zeker in een rol waarin je klantcontact hebt. Neemt niet weg dat ik wel vind dat het bij het bedrijf moet passen. Bij een jonge start-up is een spijkerbroek met sneakers wellicht prima, omdat dat ook bij je dienstverlening en je imago past. Maar bij een groot zuid-as kantoor vind ik het niet passen.

Zo werkte ik eerst in de advocatuur en zou ik het echt raar vinden als advocaten opeens in een bandshirt op sneakers aan komen lopen bij hun client of een afspraak met wederpartij. Dan kun je wel zeggen dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn, maar in zo'n situatie representeer jij je client en dien je te voorkomen dat je een andere indruk dan een professionele achter zou kunnen laten. Wat iemand in zijn vrije tijd aantrekt moet diegene wat mij betreft helemaal zelf weten.


Eens. :good:
<<

Anoniem278

Bericht 11 Jul 2017 18:53

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Lexi schreef:Ik zie dus echt geen verschil in mijn kinderen douchen op blote voeten of mijn cliënten. Dat ligt er natuurlijk aan waar je werkt in de zorg maar ik vind het op mijn werk prima kunnen. Ik douche ze ook niet met handschoenen aan. Dat water op mijn handen of op mijn voeten maakt me weinig uit. Ik heb ook op plekken gewerkt waar ik dat nooit zou doen hoor maar waar ik nu werk vind ik het alleen maar makkelijk in de zomer.


Maar worden de douches bij jullie dan uitgebreid gepoetst wekelijks? En is geen van je cliënten incontinent ofzo?
Ik heb dus een collega gehad die op haar Birckenstocks een met diarree gevulde kamer binnenstapte. Dan ben je voorgoed genezen van de teenslippers ;-)
Ik douchte mijn cliënten, toen dat van toepassing was, ook niet met handschoenen, maar ik waste mijn handen wel ervoor en erna en gebruikte daarvoor dan desinfecterende zeep.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 11 Jul 2017 19:18

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Quizzle schreef:
Lexi schreef:Ik zie dus echt geen verschil in mijn kinderen douchen op blote voeten of mijn cliënten. Dat ligt er natuurlijk aan waar je werkt in de zorg maar ik vind het op mijn werk prima kunnen. Ik douche ze ook niet met handschoenen aan. Dat water op mijn handen of op mijn voeten maakt me weinig uit. Ik heb ook op plekken gewerkt waar ik dat nooit zou doen hoor maar waar ik nu werk vind ik het alleen maar makkelijk in de zomer.


Maar worden de douches bij jullie dan uitgebreid gepoetst wekelijks? En is geen van je cliënten incontinent ofzo?
Ik heb dus een collega gehad die op haar Birckenstocks een met diarree gevulde kamer binnenstapte. Dan ben je voorgoed genezen van de teenslippers ;-)
Ik douchte mijn cliënten, toen dat van toepassing was, ook niet met handschoenen, maar ik waste mijn handen wel ervoor en erna en gebruikte daarvoor dan desinfecterende zeep.


Ja. Allemaal een eigen douche die wekelijks grondig schoon gemaakt wordt. Niet incontinent en als er een keer iets is wat wel vies is hebben we overschoentjes maar dat gebeurt eigenlijk heel weinig. Na het douchen spoel in mn eigen voeten af en droog die af met een schone handdoek. Cliënten staan zelf niet in de douche maar zitten op een douchestoel dus ook geen last van voetschimmel ofzo.
2010 2012
<<

Anoniem278

Bericht 11 Jul 2017 19:26

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Kijk dat scheelt wel!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Jul 2017 00:16

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik heb ook niks tegen slippers maar denk dat het hier ook meer geaccepteerd is. Het is hier soms niet te houden warm. Kinderen hebben uniform aan naar school dus hebben dan bete zwarte schoenen aan maar als ze daarna naar de Ned school gaan gaan al snel slippers aan. Ik heb bijna altijd slippers aan in de zomer naar het werk, behalve kantoor (al loop ik daar heen op slippers en doe dan op werk hakken aan). Ik vind voeten niet iets viezer dan handen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem210

Bericht 12 Jul 2017 08:52

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Lexi schreef:
Quizzle schreef:
Lexi schreef:Ik zie dus echt geen verschil in mijn kinderen douchen op blote voeten of mijn cliënten. Dat ligt er natuurlijk aan waar je werkt in de zorg maar ik vind het op mijn werk prima kunnen. Ik douche ze ook niet met handschoenen aan. Dat water op mijn handen of op mijn voeten maakt me weinig uit. Ik heb ook op plekken gewerkt waar ik dat nooit zou doen hoor maar waar ik nu werk vind ik het alleen maar makkelijk in de zomer.


Maar worden de douches bij jullie dan uitgebreid gepoetst wekelijks? En is geen van je cliënten incontinent ofzo?
Ik heb dus een collega gehad die op haar Birckenstocks een met diarree gevulde kamer binnenstapte. Dan ben je voorgoed genezen van de teenslippers ;-)
Ik douchte mijn cliënten, toen dat van toepassing was, ook niet met handschoenen, maar ik waste mijn handen wel ervoor en erna en gebruikte daarvoor dan desinfecterende zeep.


Ja. Allemaal een eigen douche die wekelijks grondig schoon gemaakt wordt. Niet incontinent en als er een keer iets is wat wel vies is hebben we overschoentjes maar dat gebeurt eigenlijk heel weinig. Na het douchen spoel in mn eigen voeten af en droog die af met een schone handdoek. Cliënten staan zelf niet in de douche maar zitten op een douchestoel dus ook geen last van voetschimmel ofzo.


In deze situatie zou ik er eerder voor kiezen. Bij ons is het dus niet allemaal zo goed geregeld met de hygiëne. (We moeten zelf de badkamers grondig schoonmaken en de ene collega vind dat belangrijker dan de andere). Daarnaast lopen clienten zelf ook in de badkamer met schimmeltenen en kalknagels.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 19 Jul 2017 14:42

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik werk in de zorg, dus mag niet te bloot of inkijk zijn. Verder zijn ze bij ons vrij coulant. Ik koop vaak dingen bij de Primark ofzo voor mijn werk, boeit me dan ook niks als er iets mee gebeurd.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 26 Jul 2017 22:52

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik werk in het zwembad dus ik heb dag in, dag uit mijn teenslippers (van crocs) aan.

Ik heb ook sportschoenen, maar ik vind het fijner om gewoon het water in te kunnen lopen in het ondiepe stuk en niet op te hoeven letten met golven etc.

Verder ook werkkleding, een polo en korte broek. Daarmee mogen we niet over straat buiten werktijd. Dus ik heb gewoon casual kleding verder. En ga in de zomer ook gerust op slippers en in zomerjurkje of korte broek naar mijn werk toe.

Ik heb verder altijd een speedo sportbadpak als ik het water in moet. Het liefst wil ik die zelf wel met een wat hoger rugpand.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 27 Jul 2017 10:33

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik sta ook voor de klas maar draag ook andere kleding op mijn werk dan in mijn vrije tijd.

Op het werk is het over het algemeen netter bijv een bloesje of colbert. Ook draag ik in mijn vrije tijd op een zomerse dag kortere rokjes/jurkjes dan op het werk.
Ik houd er wel van, om netjes gekleed te zijn op mijn werk. Terwijl ik het ook heerlijk vind om "thuis" gewoon aan te doen wat ik wil.
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers