Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kindje vernoemen

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Jul 2017 11:03

Re: Kindje vernoemen

Als wij een kind krijgen, zou ik een jongetje willen vernoemen naar mijn overleden broertje (tweede naam dan). Dit idee heb ik echt al heel lang in m'n hoofd. Meer recent heb ik bedacht dat ik een meisje als tweede naam graag de naam van m'n moeder zou willen geven.
❤ 7 juni 2018
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 24 Jul 2017 11:14

Re: Kindje vernoemen

Wat mooi bimbam. Maar hebben jullie dan echt alle 4 dezelfde naam?
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 24 Jul 2017 11:16

Re: Kindje vernoemen

Ik snap overigens niet helemaal waarom mensen zich verplicht voelen omging schoonfamilie ook te vernoemen als ze hun kind vernoemen naar hun eigen familie.
Ik snap wel dat het misschien ff lastig voelt. Maar je mag toch zelf weten of je vernoemt en hoe? Het hoeft toch niet perse "eerlijk" te zijn ofzo.
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 24 Jul 2017 11:21

Re: Kindje vernoemen

Nina schreef:Wat mooi bimbam. Maar hebben jullie dan echt alle 4 dezelfde naam?


Niet helemaal, bij mij is het mijn tweede naam en bij mijn dochter de derde. Bij mijn moeder en oma was het de eerste naam, en hun roepnaam was ervan afgeleid. Overigens hadden ze niet dezelfde roepnaam, daar zat 1 letter verschil in.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 24 Jul 2017 11:25

Re: Kindje vernoemen

@ Nina: Snap je dat niet, of zou jij het anders willen doen?
(Schoon)ouders kunnen zich gepasseerd voelen, of achtergesteld. En als het om kleinkinderen gaat, kanndat een gevoelig punt zijn.

Wij zijn beide zelf vernoemd, mijn vriend naar zijn opa's en ik naar mijn oma's. Wij hebben die traditie voortgezet, het zijn belangrijke personen in ons leven en hopelijk ook in het leven van onze kinderen.
<<

anoniem203

Bericht 24 Jul 2017 11:52

Re: Kindje vernoemen

Ja hebben we bij beide kinderen gedaan. Ik wist dat mijn vader dat heel mooi zou vinden en ik vind het mooi dat mijn oudste mijn vaders naam heel zijn leven bij zich draagt. Ze zijn heel erg gek op elkaar. De vader van mijn moeder zit er ook in verwerkt. Eigenlijk heten ze beide T.heodorus maar mijn vader werd gewoon T.heo genoemd en mijn opa D.orus. Dus ik heb gekozen voor T.heodorus. Mijn jongste heeft als tweede naam de naam van de vader van mijn schoonmoeder en opa van mijn man. Die man is voor hen beide erg belangrijk geweest. Mijn schoonmoeder kreeg tranen in haar ogen toch ik het aan haar vroeg of ze het goed zou vinden.
<<

Anoniem210

Bericht 24 Jul 2017 14:02

Re: Kindje vernoemen

Ja wij hebben onze dochter vernoemd naar mijn moeder maar wel op ons eigen manier. Mijn moeder heeft een (lelijke) ouderwetse naam. Onze dochter heeft een mooie, moderne 2e naam die wel lijkt op de naam van mijn moeder maar ook weer heel anders is.

De baby wordt in de 2e naam vernoemd naar mijn schoonmoeder. Deze namen lijken wel erg op elkaar maar de klank is toch heel anders.

We vinden beide namen heel erg mooi en zouden ze ook kunnen geven als het geen vernoeming betrof.
Het idee er achter vinden we echter wel heel mooi.
We hebben voor de traditionele wijze van vernoemen gekozen. Eerst moeder van mij, daarna moeder van man. Als we 2 zonen zouden krijgen zouden we hem vernoemen naar vader van man en daarna vader van mij.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 24 Jul 2017 15:22

Re: Kindje vernoemen

Beide dochters zijn vernoemd. Oudste draagt de volledige 1e naam van schoonmoeder, jongste draagt het eerste deel van de 1e naam van mijn moeder. Bij beiden niet de roepnaam, en de vernoeming in de tweede naam. Dat laatste vond ik belangrijk; ik ben zelf ook vernoemd naar mijn oma, maar die naam is dus mijn 1e naam en mijn roepnaam is mijn 2e naam. Soms heel onhandig en ik vind het mooier als bij de meisjes op officiële documenten echt hun roepnaam staat.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 24 Jul 2017 15:29

Re: Kindje vernoemen

Soleil schreef:@ Nina: Snap je dat niet, of zou jij het anders willen doen?
(Schoon)ouders kunnen zich gepasseerd voelen, of achtergesteld. En als het om kleinkinderen gaat, kanndat een gevoelig punt zijn.

Ik snap wel dat het zo werkt. Maar eigenlijk vind het belachelijk. Dat je bij de naam van je eigen kindje rekening "moet" houden dat iemand zich niet gepasseerd voelt. Bij de ene naam heb je toch gewoon een fijner gevoel dan bij de andere. Het maakt toch niet dat de ene oma dan leuker of belangrijker is dan de ander.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 24 Jul 2017 19:55

Re: Kindje vernoemen

Onze 3 kinderen hebben een tweede en derde naam die vernoemd.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 24 Jul 2017 20:00

Re: Kindje vernoemen

Ooh La La! schreef:Wij hebben geen van beide vernoemd.

Mijn man vindt vernoemen de grootste onzin. "Onze kinderen zijn hun eigen persoon, die verdienen een eigen naam" was zijn mening en daar ben ik het wel mee eens.
Ik vind alleen mijn moeders naam mooi genoeg om te vernoemen, maar ja dan moet schoonmoeder ook (die is nogal snel gepikeerd), dus daar wilde ik niet eens aan beginnen.


Wat jouw man vindt is ook mijn mening.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 24 Jul 2017 20:17

Re: Kindje vernoemen

Ja, wij hebben onze zoon T.onnie naar mijn schoonvader genoemd. Dus nu is het vaak T.onnie jr en T.onnie sr. En roep ik één van beide dan hoor ik vaak twee ik 'jaaaaaa?!'. Ze hebben vorig jaar in de krant gestaan. Omdat dit generaties lang al gebeurde in de familie van mijn schoonvader. Overigens hebben we het daarom niet gedaan. Wij vinden het gewoon een hele mooie naam, die nauwelijks nog voorkomt. We hebben heel lang gezocht naar andere namen, maar telkens kwamen we terug bij deze naam. Schoonvader had het trouwens totaal niet verwacht en dus helemaal niet zien aankomen. Het was een totale verassing aan mijn kraambed midden in de nacht.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 26 Jul 2017 12:36

Re: Kindje vernoemen

Wij zijn allebei vernoemd naar onze opa's en oma's, het is een traditie in onze families. Daarom, en omdat we meerdere namen ook mooi vinden staan, hebben we ervoor gekozen dat ook te doen. De meiden hebben allemaal een tweede en derde naam. De namen zijn verbasteringen van de vernoemde mensen. Bij de oudste naar de oma's. Bij de middelste naar de opa's en bij de jongste naar mijn vriend en ik.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem286

Bericht 26 Jul 2017 13:08

Re: Kindje vernoemen

Nee wij hebben bewust niet vernoemd, zie er geen meerwaarde in plus ik wil daar ook geen keuzes in maken. (Bv schoonpa wel en pa niet oid) Heel misschien gaan we mijn man wel 'vernoemen' (mocht een ene tweede komen en het is een jongen) maar dat is gewoon omdat we die naam beiden mooi vinden.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 26 Jul 2017 22:20

Re: Kindje vernoemen

Wat leuk Munk. Dat jullie weer vernoemd hebben. Terwijl jullie het ook een hele leuke naam vonden.

Hoeveel generaties is dat al zo?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 27 Jul 2017 08:53

Re: Kindje vernoemen

Wat bijzonder Munk. Zoveel Tonnie's zijn er niet en eigenlijk is het echt wel een leuke naam!

Mijn zoon is een soort van vernoemd, een afkorting van de Engelse Willem, mijn opa.
Mijn dochter heeft ook een variant op de naam Johannes (Hans), mijn oom

Beiden leven niet meer en hebben het niet meegemaakt helaas.
L2014 & H2017
<<

Anoniem250

Bericht 27 Jul 2017 09:04

Re: Kindje vernoemen

Ik vind vernoemen mooi. Mijn zoon is vernoemd naar beide opa's. Die twee namen hebben we samengevoegd tot één naam. Mijn oudste dochter is vernoemd naar mijn moeder en mijn jongste dochter is vernoemd naar mij en indirect mijn oma, want mijn tweede naam is afgeleid van mijn oma's naam. De oudste dochter van mijn ex is al vernoemd naar zijn moeder. Vandaar dat mijn kinderen niet meer naar haar vernoemd zijn.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Jul 2017 09:05

Re: Kindje vernoemen

Mijn zoon is vernoemd naar mijn vader, zijn tweede naam is de voornaam van mijn vader en ik heb hem ook expres mijn vaders (en mijn) achternaam gegeven omdat ik die naam graag wilde doorgeven. Ik zou niet vernoemen naar mensen die nog leven geloof ik, juist om die 'strijd' te vermijden. Ik weet daarom nog niet of ik een eventuele tweede ook ga vernoemen.

♥♥
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers