Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic #2

<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 26 Jul 2017 19:42

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Vind ik ook stoer jip. Ik durf het ook niet in het openbaar. Maar pas deed een vriendin het toen ik bij haar was met mijn man en een ander stel gewoon op de bank waar we bij zaten en dacht ik ineens 'hoe erg is het?'. Dus wie weet doe ik 't ook nog eens. Vind vooral het geluid erg.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 26 Jul 2017 19:59

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Pure* schreef:Vind ik ook stoer jip. Ik durf het ook niet in het openbaar. Maar pas deed een vriendin het toen ik bij haar was met mijn man en een ander stel gewoon op de bank waar we bij zaten en dacht ik ineens 'hoe erg is het?'. Dus wie weet doe ik 't ook nog eens. Vind vooral het geluid erg.


Oh echt. Hup zomaar? Ik zou me toch een beetje opgelaten voelen denk ik als ik daar bij zou zitten.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jul 2017 20:07

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik vind het met fases echt een verschrikkelijk hatend geluid, dat trage gezoem van die kolf. Brr.. rillingen. En toch geeft het dan ook weer een kick als er 2x 150 cc uit komt. Borstvoeding is maar raar.

Bij vrienden zou ik 't ook wel een beetje vreemd vinden, kolven. Anderzijds als het echt moet, dan moet het, en ik heb er ook wel respect voor gekregen wetende hoe pittig het allemaal kan zijn. Ik heb wel gekolfd waar m'n moeder, zus en schoonzusje bij waren. Die vonden het met name heel bizar om te zien, hoe vrouwonterend dat ding is. Maar ook weer bijzonder, hoe ik zo genoeg melk bij elkaar sprokkelde (was heel erg in het begin) om m'n zoon te voeden. Het raakte mijn moeder wel, zei ze.
Let's discover the world together.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 26 Jul 2017 20:12

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Salome schreef:
Pure* schreef:Vind ik ook stoer jip. Ik durf het ook niet in het openbaar. Maar pas deed een vriendin het toen ik bij haar was met mijn man en een ander stel gewoon op de bank waar we bij zaten en dacht ik ineens 'hoe erg is het?'. Dus wie weet doe ik 't ook nog eens. Vind vooral het geluid erg.


Oh echt. Hup zomaar? Ik zou me toch een beetje opgelaten voelen denk ik als ik daar bij zou zitten.

Ja eigenlijk wel. Ze deed het gewoon onder haar shirt en keek via de bovenkant of de kolf goed zat. Was dus nog geen klein stukje borst te zien.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 26 Jul 2017 20:13

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Hup zomaar doe ik ook niet hoor. Ik doe eerst een omslagdoek om mij heen. Bij vrienden zou ik even apart gaan zitten. Bij mijn schoonouders ging ik altijd even op de slaapkamer zitten. Mijn schoonmoeder of moeder hoeven niet te kijken hoe het er uit komt. Dat vind ik dan weer een stap te ver. Ik heb wel een keer bij een congres samen met iemand zitten kolven. DatWas voor het eerst. Doordat ik mee masseer en dubbelzijdig kon ik ook niet echt discreet de dingen aankoppelen toen (was pas 5 weken toen aan het kolven). Dat was even gek om dat tegenover iemand anders te doen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem260

Bericht 26 Jul 2017 23:09

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Marin schreef:Ik vind het met fases echt een verschrikkelijk hatend geluid, dat trage gezoem van die kolf. Brr.. rillingen. En toch geeft het dan ook weer een kick als er 2x 150 cc uit komt. Borstvoeding is maar raar.

Bij vrienden zou ik 't ook wel een beetje vreemd vinden, kolven. Anderzijds als het echt moet, dan moet het, en ik heb er ook wel respect voor gekregen wetende hoe pittig het allemaal kan zijn. Ik heb wel gekolfd waar m'n moeder, zus en schoonzusje bij waren. Die vonden het met name heel bizar om te zien, hoe vrouwonterend dat ding is. Maar ook weer bijzonder, hoe ik zo genoeg melk bij elkaar sprokkelde (was heel erg in het begin) om m'n zoon te voeden. Het raakte mijn moeder wel, zei ze.



Huh? Vrouw-onterend? Zo heb ik t nou echt nog nóóit gezien! Ik vind t juist ontzettend empowerend ofzo dat dat zo kan!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 26 Jul 2017 23:16

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik ben 't toch wel met Marin eens eigenlijk. Voel me echt een melkmachine als ik aan de kolf zit.
Of ik dat dan vrouwonterend zou moeten noemen weet ik niet, maar vind het wel zeer plastisch.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 27 Jul 2017 00:47

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik ook melk machine,brrr
Afbeelding
Afbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 27 Jul 2017 03:31

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik ook. Hoe je tepel in dat ding wordt getrokken en hoe het voelt.. ik háát het!!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Jul 2017 09:46

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik vind het heel bijzonder dat het kan, maar op m'n werk zei ik ook weleens dat ik weer even naar de stal ging (voelde me af en toe Bertha12 ofzo).
L2014 & H2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 27 Jul 2017 09:49

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Haha idd.
Mn borst ooen en bloot tojdens het voeden als vriend er is prima, daarna nog met de borsten bloot omdat het aan de lucht moest drogen ivm kloofjes prima. Maar kolven waar mn vriend bij is vind ik dan ook al niks. Ik doe het wel, achter aan tafel, met de rug naar hem toe, en hij kiest er zelf soms voor om gewoon ff te kijken om te vragen of het lukt enz :palm: en dan denk ik hup weg jij. Of hij zegt lief lachend hoe is het met onze koe?! Zo noem ik mezelf ook wel eens
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 27 Jul 2017 09:51

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Kan het kloppen dat je als je een dag minder drinkt je dit merkt aan de productie? Of zit dit tussen mn oren?
Ik heb nu al een paar keer gehad dat R zo slecht drinkt (onrustig, veel loslaten, huilen), en dan was het vaak als het wat mooier weer was (meer vochtverlies door warmte) of als ik een dag minder goed dronk. Of is dit toeval?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Jul 2017 09:58

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Volgens mij heeft het er wel mee te maken. Na elke voeding een groot glas water helpt.

Baby's hebben ook cluster momenten hè, dan vertonen ze ook hetzelfde gedrag als dat je omschrijft. Althans dat kan.
L2014 & H2017
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 15:52

Bericht 27 Jul 2017 10:47

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Kan wel hoor Elsa! Ik merkte het ook altijd meteen als ik een dag niet wat glazen water extra dronk.

Ben het wel eens met Marin qua kolf. Ik kreeg er altijd een heel verdrietig gevoel van als de machine bezig was. En dan wel even een kick van flesjes melk in de koelkast, mindfuck vond ik het.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Jul 2017 11:13

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Trui schreef:Ben het wel eens met Marin qua kolf. Ik kreeg er altijd een heel verdrietig gevoel van als de machine bezig was. En dan wel even een kick van flesjes melk in de koelkast, mindfuck vond ik het.


Ja dit precies.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Jul 2017 11:30

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Elsa schreef:Haha idd.
Mn borst ooen en bloot tojdens het voeden als vriend er is prima, daarna nog met de borsten bloot omdat het aan de lucht moest drogen ivm kloofjes prima. Maar kolven waar mn vriend bij is vind ik dan ook al niks. Ik doe het wel, achter aan tafel, met de rug naar hem toe, en hij kiest er zelf soms voor om gewoon ff te kijken om te vragen of het lukt enz :palm: en dan denk ik hup weg jij. Of hij zegt lief lachend hoe is het met onze koe?! Zo noem ik mezelf ook wel eens


Kolven heb ik wel altijd gedaan waar mijn man bij is. Hij deed de voeding, ik zat te kolven. Of op de bank/bed in de avond. Ik zorg in elk geval dat ik relaxed zit. Hij komt zelfs met hete doekjes aanrennen als ik harde plekken moet wegkolven :love:
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 27 Jul 2017 11:32

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Trui schreef:Kan wel hoor Elsa! Ik merkte het ook altijd meteen als ik een dag niet wat glazen water extra dronk.

Ben het wel eens met Marin qua kolf. Ik kreeg er altijd een heel verdrietig gevoel van als de machine bezig was. En dan wel even een kick van flesjes melk in de koelkast, mindfuck vond ik het.


Wat rot dat je er een verdrietig gevoel van kreeg, waarom was dat?
10.04.17
<<

Anoniem336

Bericht 27 Jul 2017 11:55

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Hoe laten jullie de bevroren bv ontdooien? Vanochtend wenafspraak gemaakt voor mijn kleine aapje, en zij gaven aan dat ze bevroren melk in de flessenwarmer doen. In de magnetron is een soort van 'not done', dat weet ik. Maar de flessenwarmer vind ik ook niet zo'n prettig idee. Gaan dan niet ook veel voedingsstoffen verloren?

Als wij bijvoeden (soms oefenflesje) dan is dat 15-20 minuten uit de koelkast (niet ingevroren, heeft dus wel uren gekoeld gestaan). Hij hoeft dus niet perse warme melk.
Maar ik heb geen flauw idee hoelang het duurt voordat bijv 75cc ontdooid is.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Jul 2017 12:02

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik laat bevroren bv ontdooien in de koelkast. Alles uit de koelkast warm ik op in de flessenwarmer tot de kou er af is. Dan gaat er heel weinig verloren aan voedingsstoffen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 15:52

Bericht 27 Jul 2017 17:56

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Saga schreef:
Trui schreef:
Ben het wel eens met Marin qua kolf. Ik kreeg er altijd een heel verdrietig gevoel van als de machine bezig was. En dan wel even een kick van flesjes melk in de koelkast, mindfuck vond ik het.


Wat rot dat je er een verdrietig gevoel van kreeg, waarom was dat?


Geen idee waarom, eigenlijk :). Ik vind dat plastic om je borsten en dan dat gezoem gewoon echt heel vervelend. Ik kreeg altijd even zo'n treurige sluier over me heen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 27 Jul 2017 18:19

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ja dat herken ik wel ja. Het gevoel van dat getrek aan mijn borsten en idd dat harde plastic. Niks aan.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 27 Jul 2017 19:38

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb ook een kolfbh zodat ik 2 borsten tegelijk kan kolven en handen vrij heb. Hanger er dus 2 flesjes aan mn tieten. Echt een koe voel ik me dan. Ik kolf trouwens gewoon bij iedereen bij is, ook vrienden en gooi er doek omheen. Net als borstvoeding. Heb alleen zo'n hekel aan geluid kolfding ook en hoe het voelt. Ik mag nu niet meer kolven en vind het prima.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem250

Bericht 27 Jul 2017 19:52

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Trui schreef:
Saga schreef:
Trui schreef:
Ben het wel eens met Marin qua kolf. Ik kreeg er altijd een heel verdrietig gevoel van als de machine bezig was. En dan wel even een kick van flesjes melk in de koelkast, mindfuck vond ik het.


Wat rot dat je er een verdrietig gevoel van kreeg, waarom was dat?


Geen idee waarom, eigenlijk :). Ik vind dat plastic om je borsten en dan dat gezoem gewoon echt heel vervelend. Ik kreeg altijd even zo'n treurige sluier over me heen.


Ik had dat ook,volgens mij had ik d-tsr. Kolven was dat gevoel nog heftiger.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Jul 2017 22:42

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik vind kolven ook hels. Heb het bij de tweede een stuk minder vaak gedaan, terwijl ik wel veel langer voed.
Het idee dat je zo plastisch zit te kolven en dat je baby er niet zelf aan 'hangt'. Meh.
Sindsdien ben ik melkkoeien ook anders gaan bekijken. Die arme arme dieren met hun megavolle uiers en een boer die soms laat aan kwam kakken. Tegenwoordig met de robots is het in feite iets vriendelijker, maar toch..
<<

Anoniem260

Bericht 28 Jul 2017 11:17

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Elja schreef:Hoe laten jullie de bevroren bv ontdooien? Vanochtend wenafspraak gemaakt voor mijn kleine aapje, en zij gaven aan dat ze bevroren melk in de flessenwarmer doen. In de magnetron is een soort van 'not done', dat weet ik. Maar de flessenwarmer vind ik ook niet zo'n prettig idee. Gaan dan niet ook veel voedingsstoffen verloren?

Als wij bijvoeden (soms oefenflesje) dan is dat 15-20 minuten uit de koelkast (niet ingevroren, heeft dus wel uren gekoeld gestaan). Hij hoeft dus niet perse warme melk.
Maar ik heb geen flauw idee hoelang het duurt voordat bijv 75cc ontdooid is.



Zolang de flessenwarmer op 37/38 graden staat is er niks aan de hand!



En over dat kolven, mss verschil dat t bij ons de enige optie was waarop S mijn melk kreeg. Ik kolfde ook gewoon waar m'n man bij zat, anders zouden we elkaar nooit meer zien :razz:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron