Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speelhoekje in woonkamer

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jul 2017 14:23

Speelhoekje in woonkamer

Inspiratie gezocht!

Ik wil een speelhoekje voor T maken met een laag kastje of een speelgoedkist. Eventueel een tafeltje met een stoeltje erbij voor straks. Wie wil er een foto delen van hoe jullie het hebben in huis?
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jul 2017 14:31

Re: Speelhoekje in woonkamer

Leuk, ik volg. Nu nog niet nodig maar op een gegeven moment wel. Wij hebben niet echt een handig hoekje er voor en ik wil het liefst geen ontploft speelgoedparadijs.

Ik vind Lady's nieuwe speelhoek echt fantastisch.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jul 2017 14:34

Re: Speelhoekje in woonkamer

Marin schreef:Leuk, ik volg. Nu nog niet nodig maar op een gegeven moment wel. Wij hebben niet echt een handig hoekje er voor en ik wil het liefst geen ontploft speelgoedparadijs.

Ik vind Lady's nieuwe speelhoek echt fantastisch.


En toch gebeurd het :palm:
Maar ik wil het ook weer netjes op kunnen bergen als hij slaapt.
Ik zat inderdaad ook te denken aan die ladekast van Ikea? die Lady heeft.
Wij hebben alleen helaas niet de ruimte om er zo'n creatie van te maken haha
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jul 2017 14:37

Re: Speelhoekje in woonkamer

Afbeelding
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jul 2017 14:42

Re: Speelhoekje in woonkamer

Hahaha ja dat kan ik me ook voorstellen hoor!
Zorgen voor handige opbergruimte lijkt me inderdaad essentieel.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Jul 2017 14:45

Re: Speelhoekje in woonkamer

Inderdaad, het gebeurt hoe dan ook. Ik schreeuwde ook het hardst dat ik geen speelgoedwinkel in Mn huis wilde maar 'helaas' :palm:

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goeie oplossing. We hebben in het nieuwe huis ook niet echt een goed hoekje.
We hebben nu het Ikea keukentje beneden en daaromheen staan wat bakken met speelgoed maar man, wat een bende.
Vooral los speelgoed, puzzels etc, ik weet gewoon niet hóe het opgeruimd moet worden. Doosjes van puzzels worden hier vaak snel gesloopt dus alles ligt los door elkaar. :thumbdown:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Jul 2017 14:50

Re: Speelhoekje in woonkamer

Wij hebben een vaste kast in de kamer waar de grote dozen van spelletjes in staan en een kallax kast met 8 bakken waar de rest in gepropt zit. Ook heeft ze zo'n ikea lack tafeltje en een stoeltje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jul 2017 14:52

Re: Speelhoekje in woonkamer

Ik ben overdag veel boven met 'm en zijn kamer is groot dus ik hoop zelf daar eigenlijk de ontploffing met name te houden. ;)

Had jij in het oude huis niet ook een leuk speelhoekje Ooh la la?

Ik vind zoiets (maar dan net wat anders uitgevoerd) heel leuk en echt een soort hoekje geven:
Afbeelding

Afbeelding

Of zoiets, tussen je eigen meubels door, met evt in die kast dan bakken voor speelgoed. Maar net hoe het in je eigen huis past natuurlijk.
Afbeelding

Dit is met die kastjes die jij plaatste:
Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Jul 2017 15:40

Re: Speelhoekje in woonkamer

Wij hebben sinds deze week dit speelhoekje, toevallig gebaseerd op Marin's laatste foto :). En er komt nog een tweede lade bij.

Afbeelding

En niet opgeruimd ziet het er zo uit, haha:

Afbeelding
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 16 Jul 2017 16:47

Re: Speelhoekje in woonkamer

Omdat S op een gegeven moment elke keer de dvd's uit het tv kastje trok en we helemaal geen dvd speler meer hadden hebben we de dvd's weg gedaan en grijze mandjes van vilt gekocht en er in gezet, daar zit vooral het losse speelgoed in.
Daarnaast hebben wij het Ikea keukentje in zwart/wit gepimpt, een zwart wit auto kleed liggen en een stoffen "wasmand" met zwart/witte strepen voor de auto's ed. Alles dus een beetje bijpassend en ook nog passend bij het interieur.

Voor zijn eerste verjaardag heeft S een Ikea tafeltje en stoeltje gekregen waar ik Amsterdam kruisjes op geplakt heb met tape en hij heeft een stoeltje waar het geboorte kaartje op geschilderd is, die was ook in de kleuren van ons interieur dus past goed. Onder het tafeltje weer zo'n grijze vilten mand met boekjes waar hij zelf in mag lezen. De mooie prentenboeken liggen in een witte bak op de witte vensterbank achter de witte gordijnen. Voor het tafeltje hangt een houten kralen slinger met zwart/ witte kaarten er aan met een afbeelding van Nijntje bijvoorbeeld en gevouwen origami vogels. Wel echt voor een kindje maar bijpassend bij het interieur weer.

Op S zijn kamer hebben we van die Lego op bergdozen met bijvoorbeeld zijn Brio trein. 1 bak voor zijn dieren, 1 voor de Duplo enz, we pakken gewoon telkens 1 bak en wisselen dat meerdere keren per dag om. Maar we wonen in een appartement en S zijn kamer is naast de woonkamer dus dat is ook snel gedaan.

Op onze keuken hebben we twee grote, strakke, witte bakken staan, daar zit het speelgoed in waar onder toezicht mee gespeeld wordt zoals kleurpotloden, krijtjes, stickers ed, maar ook de puzzels, want als die tussen het andere speelgoed liggen wordt er niet mee gespeeld omdat dan overal stukjes liggen.

De baby ligt nu in zo'n oude kinderwagen ipv een box, neemt minder ruimte in beslag, is lekker geborgen en staat gaaf. Als hij strak meer ruimte wil komt de box er wel in hoor.

Alles bij elkaar vind ik het heel duidelijk dat hier kindjes wonen maar stoor ik me niet aan het speelgoed en past het best goed bij het interieur.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jul 2017 17:22

Re: Speelhoekje in woonkamer

Erg tof Lady!
2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Jul 2017 18:00

Re: Speelhoekje in woonkamer

@ Salome: off topic, maar had jij mijn bericht in het topic 'Voor een kindje' nog gezien?
❤ 7 juni 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 16 Jul 2017 18:52

Re: Speelhoekje in woonkamer

Ja wij gaan ook een muur voor de kinderen maken in het nieuwe huis. Plaatje van Marin vind ik erg mooi. Zoiets gaan we ook doen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 16 Jul 2017 19:06

Re: Speelhoekje in woonkamer

Leuk, ik volg ook! De plaatjes van Marin en het hoekje van Lady vind ik erg leuk. Omdat we ook wat rust in de woonkamer willen houden, hebben we nu het plan om een heel lang tv meubel te kopen/maken waarvan een uiteinde speelplek wordt, met een tafeltje en kast/kist ruimte voor speelgoed.
december 2016
juli 2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jul 2017 19:10

Re: Speelhoekje in woonkamer

Bliss schreef:@ Salome: off topic, maar had jij mijn bericht in het topic 'Voor een kindje' nog gezien?


Nee niet gezien. Je hebt PM.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jul 2017 19:16

Re: Speelhoekje in woonkamer

Marin schreef:Dit is met die kastjes die jij plaatste:
Afbeelding


Ik vind het onwijs tof maar ik heb te weinig ruimte :eyes:
2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 16 Jul 2017 19:23

Re: Speelhoekje in woonkamer

Leuk Lady!

Het probleem van Salome hebben wij dus ook.. Haar spullen staan nu wel allemaal in een bepaalde hoek en we willen ook wel graag zo'n lange plank aan de muur met lades/plankjes om dingen op te ruimen. Denk alleen dat de hoek daar gewoon niet groot genoeg voor is..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Jul 2017 19:31

Re: Speelhoekje in woonkamer

Ik denk ook dat als we zo'n hoek hebben, het nóg niet genoeg is haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jul 2017 19:43

Re: Speelhoekje in woonkamer

Ik vind een Kallax kast van ikea ook een goed idee maar dan dus met 4 vakken. Want meer past gewoon niet.

Zoals dit dus maar dan voor jongens haha:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jul 2017 19:51

Re: Speelhoekje in woonkamer

Hee dat zijn ook leuke zakken voor de Kallax, die met de strepen. We willen een Kallax op zijn slaapkamer voor speelgoed maar kunnen maar geen leuke bakken vinden voor er in.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jul 2017 19:52

Re: Speelhoekje in woonkamer

Marin schreef:Hee dat zijn ook leuke zakken voor de Kallax, die met de strepen. We willen een Kallax op zijn slaapkamer voor speelgoed maar kunnen maar geen leuke bakken vinden voor er in.


Ja die vond ik ook tof. Dat staat hier wel in de woonkamer.
En dan 2 zakken onderin. En bovenin zijn boekjes. Zie het wel zitten :smile:
Wordt even zoeken naar manden/tassen van 33x33cm.
Dit is ook grappig:
Afbeelding

of:

Afbeelding
https://www.ilovespeelgoed.nl/3-sprouts-opbergdoos-schaap.html?utm_source=Google&medium=CPC&campaign=Shopping&kwd_id=15630-AGI-32895515163-ASI-40046344380--1430410912&gclid=Cj0KCQjwnazLBRDxARIsAECdauvwzniAqlNbGGGOMnKTbiTNKhadyK30BeSK-r7K8bOiga8P9HyLAJsaAhQzEALw_wcB
2016
<<

Anoniem281

Bericht 16 Jul 2017 20:15

Re: Speelhoekje in woonkamer

Wij hebben ook een IKEA kast staan, maar weet niet meer hoe die heet.. is een nieuwe lijn en je kan van alles zelf samenstellen.

Dit is een oude foto, maar de opstelling is nog hetzelfde;

Afbeelding

En dit was het net, vlak nadat Tobias naar bed ging;

Afbeelding

Het oogt rampzalig maar is vrij snel opgeruimd, hoor :smiley:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jul 2017 20:25

Re: Speelhoekje in woonkamer

Dat is de Kallax Bazinga. Of eerst heette die de Expedit.
Gezellig hoekje maar je vrolijkerd maakt het helemaal af.

Ja die zijn ook leuk, Salome. Ik ken ze inderdaad. Misschien dat we zoiets doen maar liever wat rustiger. En ze zijn wel erg duur zie ik!
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 16 Jul 2017 20:32

Re: Speelhoekje in woonkamer

Ik wilde alles uit het zicht hebben als de jongens klaar waren met spelen. Een eigen hoekje hebben ze dus nooit gehad, eigen kasten ook niet. Speelgoed ging in de gewone kast en wat er niet in paste in het krat in de opbergkast.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem281

Bericht 16 Jul 2017 20:41

Re: Speelhoekje in woonkamer

Marin, heb t even opgezocht! Tis deze lijn;

http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/series/37556/

De Eket serie. Officieel wandkasten maar ook op de grond te zetten dus. Verkrijgbaar in vakken maar ook met deurtjes die openklikken. We zouden deze set dus ook nog naar boven kunnen verhuizen en dan uitbreiden bijvoorbeeld.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers