Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


bedrijfsnaam

<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 24 Jun 2017 10:15

bedrijfsnaam

Wat voor gevoel roepen de volgende namen voor bedrijven bij je op?

Het gaat om een bedrijf voor bewustzijnsontwikkeling.

- Rasa
- Dharma
<<

Anoniem249

Bericht 24 Jun 2017 10:22

Re: bedrijfsnaam

Dharma doet me aan darmen denken. En aan Dharma & Greg, die enorme zweefteef uit dat programma.

Ik zou een bedrijf geen mensennaam geven.
<<

Anoniem249

Bericht 24 Jun 2017 10:25

Re: bedrijfsnaam

Er bestaat een bedrijf dat The Conscious Club heet. Dat vind ik een leuke naam voor een dergelijk bedrijf.

Conscious living
A conscious life
Conscious lifestyle
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 24 Jun 2017 12:46

Re: bedrijfsnaam

Ze doen me eerder denken aan Indiaas eten. Het is aan de naam voor mij niet af te leiden dat het gaat om bewustzijnsontwikkeling. Wat ik je wel wil aanraden is om de namen vooraf uitvoerig te checken in het register van de Kamer van Koophandel. Beide termen worden al veelvuldig gebruikt in bedrijfsnamen, zie ik. Dat komt jouw vindbaarheid niet ten goede. Succes met de ontwikkeling van je bedrijf (ik neem iig aan dat het voor jezelf is).
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 24 Jun 2017 12:59

Re: bedrijfsnaam

Geeft mij het gevoel alsof het zelfverzonnen namen zijn, of ver gezochte namen die een ergens wellicht een betekenis hebben, maar altijd uitleg nodig hebben.
<<

Anoniem282

Bericht 24 Jun 2017 14:37

Re: bedrijfsnaam

Rasa doet me nergens aan denken, dus ook niet aan de dienst/de producten die je aanbiedt. Vind het ook geen mooie naam.

Dharma associeer ik meteen met India, maar dat ligt er waarschijnlijk aan dat ik het begrip ken en ik weet niet of iedereen dat zou hebben.

Vind het al met al geen duidelijke namen voor een bedrijf, omdat het m.i. te weinig tot de verbeelding spreekt.

Wat wil je graag? Een originele, niet gangbare bedrijfsnaam, of juist goed vindbaar zijn en tot de verbeelding spreken? Ik denk het laatste, toch? Dan zou ik daar voor gaan. :)
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 24 Jun 2017 18:49

Re: bedrijfsnaam

Ellibre: dat laatste is inderdaad wat ik wil.

Guattari: Nou eigenlijk niet. Ik zoek eigenlijk gewoon een naam die bij mij en mijn dienst past.
<<

Anoniem282

Bericht 24 Jun 2017 21:06

Re: bedrijfsnaam

Ik snap dat het bij je moet passen, maar het is toch de bedoeling dat potentiële klanten jou kunnen vinden? Dan zou ik in je bedrijfsnaam duidelijk maken wat voor dienst/product je aanbiedt. Snap je wat ik bedoel? :)

Edit: begrijp ik goed dat je juist graag wil dat mensen jou om uitleg vragen op basis van je bedrijfsnaam? Dat is vanuit winstoogmerk c.q. commercieel oogpunt toch helemaal niet handig...? Als dit is wat je bedoelde, snap ik het niet waarom je dit graag wil.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 24 Jun 2017 21:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jun 2017 21:11

Re: bedrijfsnaam

Dharma doet me aan LOST denken.

Ik vind beide namen een beetje zweverig over komen maar dat doet het woord bewustzijnontwikkeling ook dus in dat opzicht past het wel. Maar echt pakkend is het nog niet. Iets met consciousness wat Claire zei is misschien wel treffend. Wel lastig te schrijven, dat is voor Nederlanders misschien wel lastig.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 25 Jun 2017 11:27

Re: bedrijfsnaam

Guattari schreef:Ik snap dat het bij je moet passen, maar het is toch de bedoeling dat potentiële klanten jou kunnen vinden? Dan zou ik in je bedrijfsnaam duidelijk maken wat voor dienst/product je aanbiedt. Snap je wat ik bedoel? :)

Edit: begrijp ik goed dat je juist graag wil dat mensen jou om uitleg vragen op basis van je bedrijfsnaam? Dat is vanuit winstoogmerk c.q. commercieel oogpunt toch helemaal niet handig...? Als dit is wat je bedoelde, snap ik het niet waarom je dit graag wil.

Helemaal mee eens. Het gaat niet zozeer om jou maar om wat je klanten vinden.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Jun 2017 11:47

Re: bedrijfsnaam

Ik zie hier een discussie ontstaan, maar je vraagt specifiek om het gevoel bij de namen.
Dit is wat ik bij deze namen voel / denk.

- Rasa

Dit associeer ik met razend, chaostisch, snelheid, zoekend. Ik zou het als bedrijf meer zien als iemand die helpt met het opzetten van planningen en orde in de chaos schept.

- Dharma

Ik denk hierbij aan darmen, het innerlijke en zou dit eerder associeren met voedingsadvies.
08/2018
05/2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jun 2017 12:28

Re: bedrijfsnaam

Misschien kun je iets uitgebreider toelichten wat voor soort bedrijf het nou precies is. Ik vind het nog een beetje vaag. Aan de hand van een uitgebreidere omschrijving kan ik misschien wat meer een concreter beeld vormen en dus een passende naam bedenken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Jun 2017 12:42

Re: bedrijfsnaam

Ik snap wel wat je zegt, MissEnergy. :) Het lijkt mij alleen dat een bedrijfsnaam niet los is te koppelen van waarvoor je een bedrijf begint: het aanbieden van diensten/producten. Als potentiële klanten niet in een oogopslag weten wat een bedrijf aanbiedt; lijkt me dit niet wat Nina voor ogen had. Je zet toch een bedrijf op, omdat je graag iets wil verkopen?

Dat zou vergelijkbaar zijn als een fotograaf niet iets met het woord fotografie doet, een onderzoeker niets met het woord onderzoek, een kapper niets met woord haar/kapper. Als mensen een bedrijfsnaam niet associëren met de dienst wat ze willen afnemen/het product dat ze willen kopen, lijkt het mij eerder logisch dat ze doorzoeken dan iets anders.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Jun 2017 12:51

Re: bedrijfsnaam

Rasa roept niks bij me op.

Dharma ken ik als vrouwennaam.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 26 Jun 2017 20:27

Re: bedrijfsnaam

Marin schreef:Misschien kun je iets uitgebreider toelichten wat voor soort bedrijf het nou precies is. Ik vind het nog een beetje vaag. Aan de hand van een uitgebreidere omschrijving kan ik misschien wat meer een concreter beeld vormen en dus een passende naam bedenken.

Ik sluit me aan bij Marin. Als je een goede naam wilt kun je beter niet in het wilde weg wat roepen :)
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 27 Jun 2017 18:40

Re: bedrijfsnaam

Bedankt voor alle reacties.

Ik denk dat mensen mijn OP niet helemaal goed hebben opgevat. Ik wilde puur even weten wat mensen voor gevoel/gedachte krijgen bij de namen in mijn OP.
Ik zoek verder (op dit moment) niet mensen die mee denken over een bedrijfsnaam.
Thanks anyway voor het aanbod.
<<

Anoniem243

Bericht 30 Jun 2017 18:10

Re: bedrijfsnaam

Bij Rasa heb ik geen duidelijke associatie, iets met India wel ofzo. Bij Dharma denk ik aan Dharma & Greg.
<<

Anoniem197

Bericht 15 Jul 2017 18:41

Re: bedrijfsnaam

Dharma aan darmen en dharma en Greg.
Rasa niets, razend misschien?
Heel eerlijk vind ik het stomme namen en zal ze dus ook niet onthouden als ik het ergens tegen kom. Zal dus niet naar de site gaan ofzo.
<<

Anoniem278

Bericht 16 Jul 2017 09:50

Re: bedrijfsnaam

Rasa als in Tabula Rasa denk ik dan?
Hoewel er in Utrecht een of ander dansgebeuren met werelddans etc bestond wat Rasa heette, of misschien nog wel?

Ik ken Dharma van de Dharma Lotus en de relatie tot India en de daar heersende normen en waarden, maar dat is puur omdat ik daar toevallig recentelijk een heel stuk over gelezen heb, dus dat is mijn huidige associatie, echter als het een mainstream bedrijf is denk ik dat sec het woord Dharma niet genoeg is om te gaan denken aan het soort bedrijf wat jij hier nu noemt, ik denk dat 95% van Nederland aan andere dingen denkt.

Ik houd wel van bedrijfsnamen die niet te Obvious zijn, dus niet ' Groene Handjes' voor een tuinder of Zeezicht voor een strandtent. Maar het is wel handig als je door het lezen tenminste enig idee hebt waar het over gaat, wat met deze namen denk ik voor veel mensen helemaal niet duidelijk is.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers