Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Telefoonabonnement

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jul 2017 13:38

Telefoonabonnement

Geen idee in welke pijler dit thuis hoort...

Anyway: T-mobile gaat alle oude abonnementen stoppen, die van mij dus ook. Beetje gek?

Ik heb nu onbeperkt internet (na 1G wordt iets trager, maar daar merk ik met whatsapp, facebook, IG niks van), 150minuten/sms. Die minuten verbruik ik nooit. Misschien 15 per maand of zo.

Ik zou best een goed nieuw toestel willen, maar welke? Eisen: goed fototoestel er op! (heb nu samsung S5 zoom K) Een nieuw los toestel kost al gauw 400 euro en dat vind ik best veel.

Tips?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 04 Jul 2017 13:44

Re: Telefoonabonnement

Geen tips qua toestel, maar weet niet of je op de hoogte bent van de nieuwe wetgeving dat bij abonnementen met een toestel die boven de 250 euro is, je tegenwoordig BKR geregistreerd wordt? Tenzij je deze gelijk in 1x betaald.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jul 2017 14:03

Re: Telefoonabonnement

Nee dat wist ik niet! Dan is een los toestel toch beter!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 04 Jul 2017 16:04

Re: Telefoonabonnement

Ja het is wel in 1x een smak geld dan inderdaad, maar een BKR registratie is ook niet fijn :(
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 04 Jul 2017 22:21

Re: Telefoonabonnement

Ik heb een Iphone 5s refurbished gekocht, misschien is dat iets?
Was een beetje huiverig wat ik aan beschadigingen zou krijgen maar is alleen een klein krasje in de hoek :)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Jul 2017 05:18

Re: Telefoonabonnement

Goede tip! Ik zou dan voor Samsung refurbished kunnen kijken!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 12 Jul 2017 07:21

Re: Telefoonabonnement

Heb je nog gekeken Jip?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Jul 2017 07:34

Re: Telefoonabonnement

Ik heb net zitten kijken. Bij greenmobile. Maar ik moet eerst even bekijken nog welke samsung ik zou willen. Ik heb nu een samsung galaxy K zoom (eerste bericht zei ik S5, maar dat klopt niet). Ben gehecht aan mijn camera, haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 13 Jul 2017 06:36

Re: Telefoonabonnement

Ik vind het best lastig. Mijn oude mobiel is echt aan het slijten en heeft ook weinig geheugen . Ik heb nu een sim only abonnement en dat abonnement loopt bijna af. Nu twijfel ik om een losse mobiel te kopen , ik ben net jarig geweest en heb verjaardagsgeld liggen of niet? Pfff dat je daar zo om kunt twijfelen..... en dan welke mobiel? Ik heb nu een oude iPhone 5c geloof ik
<<

Anoniem281

Bericht 18 Jul 2017 19:51

Re: Telefoonabonnement

Ik maak even reclame voor mijn telefoon... Ik heb een Moto G5 plus, da's een toestel die niet onderdoet aan bijv. de Samsung Galaxy S6, maar de Moto kost 'maar' €275,- Mijn man en ik hebben er allebei één, inmiddels 2 maanden en zijn beiden supertevreden! Telefoon is razendsnel, batterij gaat gemiddeld 48 uur mee en de camera is ook prima.

Een aanrader voor relatief weinig geld!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 18 Jul 2017 20:06

Re: Telefoonabonnement

Maar zo'n bkr is toch niet zo erg?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 18 Jul 2017 20:11

Re: Telefoonabonnement

Sam schreef:Maar zo'n bkr is toch niet zo erg?


Als je een hypotheek wilt afsluiten wel;

Een telefonieabonnement kan dus flinke gevolgen hebben voor hoeveel hypotheek je kunt krijgen. Bij een gemiddeld inkomen van € 35.000,- per jaar kun je met een telefoonkrediet van € 25,- per maand rond € 7000,- minder hypotheek lenen.
https://www.fx.nl/blog/minder-hypotheek ... berekening
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 18 Jul 2017 20:14

Re: Telefoonabonnement

Sam, ik heb dat liever gewoon niet. Ben misschien een aparte daarin maar ik vind je kunt maar voor 1 ding geld lenen en dat is voor je huis. Voor al het andere heb je het geld niet kun je het niet kopen.
Maar intussen ben ik geslaagd voor een telefoon , heb een samsung s8 plus gekocht. Ben er erg blij mee.
<<

Anoniem249

Bericht 18 Jul 2017 20:29

Re: Telefoonabonnement

Waarom krijg je een BKR registratie bij een telefoon abonnement? Heb hier niks over gehoord nog. Heeft iemand een linkje naar een artikel hierover?

Ik heb ook een telefoon abo van t-mobile, maar ik heb niks van ze gehoord. Kreeg je een brief thuis of een email?


Edit: lui, heb zelf al even gegooglet voor het linkje. Bizar!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 18 Jul 2017 20:32

Re: Telefoonabonnement

Wanneer wordt mijn telefoonabonnement bij BKR geregistreerd?

Uw telefoonabonnement wordt niet bij Stichting BKR geregistreerd. Alleen als u een toestel van meer dan 250 euro op afbetaling koopt, wordt het krediet hiervoor per 1 mei 2017 geregistreerd bij Stichting BKR.

-----------------

Het gaat dus echt om een telefoon bij je abonnement, die je op afbetaling koopt. En ook enkel bij telefoons boven de 250 euro. Als je je toestel (indien hij boven de 250 euro is) gelijk afkoopt, en hiervoor dus geen 'lening' heb, (wat normaal in je abonnementsbedrag zat) is er ook niks aan de hand.
<<

anoniem224

Bericht 29 Jan 2018 12:54

Re: Telefoonabonnement

Ik up deze even. Ik mag verlengen, dat was altijd een feestje, maar nu ben ik wat huiverig door die BKR. Is er iemand hier die het wel heeft gedaan?
<<

Anoniem316

Bericht 29 Jan 2018 13:01

Re: Telefoonabonnement

Ik heb het wel gedaan. Het is namelijk een positieve bkr registratie. Je kunt nog gewoon een hypotheek of lening krijgen alleen zal deze lager zijn. Na die 2 jaar wordt dit gewoon zoals het was. De komende 2 jaren ben ik dat toch niet van plan, dus vandaar dat ik de keuze heb gemaakt het wel te doen. Vond het niet zo spannend allemaal.
<<

anoniem224

Bericht 29 Jan 2018 13:05

Re: Telefoonabonnement

Ja misschien klinkt het ook allemaal spannender dan dat het is. Hoor verhalen dat ik dat noooooooit moet doen, maar jouw argument heb ik ook vaker gehoord en die is gewoon ook prima. Ik geloof ook niet dat ik binnen nu en 2 jaar een hypotheek nodig heb eigenlijk, geloof niet dat ik een huis kan kopen dan.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers