Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ben jij lid van de bibliotheek?

<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 20 Jun 2017 19:12

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Jazeker! Zou ook wat zijn, er werken, maar geen lid zijn :wink:. Al ben ik eigenlijk mijn hele leven wel lid geweest van de bieb. Maak er sinds kort ook echt weer veel gebruik van voor S.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Jun 2017 19:24

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Nee ik ben zelf geen lid meer. Mijn kinderen zijn wel lid en we komen er ongeveer eens in de 2 weken.
<<

Anoniem210

Bericht 20 Jun 2017 19:40

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ja sinds mijn jonge kinderjaren al. Ik vind het heerlijk om boeken te lezen. Als ik die zelf allemaal aan moet schaffen ben ik snel failliet. E-books vind ik niks. Ik kijk er ook erg naar uit om straks samen met mijn dochter boeken uit te zoeken. Nu doe ik dat af en toe voor haar.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Jun 2017 20:24

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Eigenlijk zolang als ik weet ben ik al lid van de bieb.
Het ene jaar maak ik er maar gebruik van dat het andere moet ik zeggen. Als ik een titel tegenkom die ik graag wil lezen, reserveer ik die. Echt zoeken in de vakken doe ik nauwelijks meer..

Dochter is ook al lid, daar hebben we al heel wat boekjes voor geleend!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 21 Jun 2017 10:11

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ik ben nog steeds lid, ik kom er nog regelmatig. Vorig jaar bijvoorbeeld meer dan 40 boeken gelezen, en daarnaast leen ik ook wel eens dvd's van series of films. Ik betaal nu 57,50 per jaar, dus dat kan wel uit.
<<

Anoniem252

Bericht 21 Jun 2017 11:49

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ik ben jaren lid geweest, gedeeld met mijn moeder en oma was het dan maar een paar tientjes per jaar. Alleen ik gebruikte het niet meer sinds ik een ereader heb. Hooguit een reisboekje maar die kan ik ook wel los kopen.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 24 Jun 2017 21:24

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Niet meer. Ik ben gewoon niet zo goed in materialen op tijd terug brengen, wat weer resulteerde in boetes.

Daarbij vind ik het, in elk geval in het filiaal hier, erg lang duren voordat een nieuw boek beschikbaar is. De wachttijd liep hier gerust op tot ruim zes maanden. Idem voor boeken die van een andere vestiging moeten komen. Zo heb ik eens bij de start van mijn afstudeerperiode een studieboek gereserveerd. Op de dag dat ik mijn scriptie inleverde kreeg ik een mailtje dat het boek binnen was. Daar heeft een maand of vijf tussen gezeten. Toen was ik wel klaar met het hele gebeuren.

Hoewel ik denk dat het met kinderen wel een toevoeging kan zijn om een bibliotheek te bezoeken, maar dan is een lidmaatschap sowieso gratis en de drempel om er te komen lager.
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 768

Geregistreerd: 26 Aug 2015 15:19

Bericht 26 Jun 2017 15:57

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ik ben sinds vorig jaar lid en heb mijn zoontje toen ook aangemeld. De bieb is hier op loopafstand, wij gaan er dan ook regelmatig naar toe.
Maart 2014
Februari 2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 26 Jun 2017 16:12

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Sinds ik mijn e-reader heb eigenlijk geen abonnement meer. Ik houd van lezen, maar elke 3 weken naar het centrum gaan weer niet. Ik denk dat ik wel weer lid word als J ouder is. Als ik er dan regelmatig kom zal ik ook voor mezelf wel weer een (klein) abonnement afsluiten.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 26 Jun 2017 17:18

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ik ben net lid, gratis, omdat ik een pas heb voor mensen met een lager inkomen. Maar je bent al vanaf 4 euro lid per maand.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2017 17:42

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Nan schreef:Sinds ik mijn e-reader heb eigenlijk geen abonnement meer. Ik houd van lezen, maar elke 3 weken naar het centrum gaan weer niet. Ik denk dat ik wel weer lid word als J ouder is. Als ik er dan regelmatig kom zal ik ook voor mezelf wel weer een (klein) abonnement afsluiten.


Je kunt ook ebooks lenen, hè? Ik vind dat ze een heel fijn aanbod hebben, ze hebben vaak net weer andere titels dan in Kobo Plus.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Jun 2017 17:46

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ikzelf niet, maar m'n zoontjes zijn wel lid. Ik kom er iedere maand.
#teammaple🍁
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 27 Jun 2017 18:33

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

BIj mij zijn de kinderen lid, ik lees eigenlijk alles op de e reader.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jul 2017 14:44

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ik heb 2 boeken geleend haha. Ik ging m'n pasje ophalen en zei tegen die vrouw; u moet me helpen, ik ben hier al minstens 15 jaar niet geweest.
LOL.
Goed geholpen iig!
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 07 Jul 2017 07:19

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ik ga mezelf lid maken , kwam er al regelmatig met de kinderen en heb besloten om mezelf een jaar lid te maken. Ik hoop alleen dat ze wel nieuwe boeken hebben. Nu las ik op de website dat je voor een sprinter 2,00 moet betalen, weet er iemand wat dat is? Ik vraag het volgende week we, als ik ga, maar hier hebben ze ook dagen dat de bieb open is en dat er niemand is. Is dat bij jullie ook?
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jul 2017 07:27

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ja Huismus. Echter is er hier dan wel iemand 'achter de schermen' aanwezig.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 07 Jul 2017 22:37

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Bij ons noemen ze dat een hardloper en zijn boeken die erg populair zijn en die je daarom ook vaak korter kunt lenen om die reden.
Maar dat kan voor iedere organisatie anders werken dus slim om even na te vragen. Misschien kunnen ze je ook wel helpen om het boek niet tegen extra kosten te lenen door het bijvoorbeeld vanuit een andere bieb te reserveren.

Het hoeft niet altijd zo te zijn dat er achter de schermen iemand aanwezig is.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 07 Jul 2017 22:47

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ik ben zelf geen lid, maar mijn kinderen wel en leen daarvoor regelmatig.
Ik ben wel benieuwd wat jullie zouden doen met het volgende.
Ik werd onlangs gebeld door de bieb, alle ouders van kinderen die lid waren gingen ze bellen werd mij verteld. Er was een groot te kort aan leden en de subsidie was te weinig om te bestaan en dus vroegen ze ouders om ook lid te worden als soort van sponsoring , gezien zij voor hun kinderen gratis kunnen lenen en ze zo kunnen blijven bestaan.
Nou zit ik een beetje in dubio. Ik kan wel lid worden, maar heb daar eigenlijk niks aan voor mezelf, gezien ik niet de concentratie heb om te lezen. Maar ik maak idd gratis gebruik van de bieb nu voor de kinderen, en wil dat ook wel blijven doen in de toekomst. Maar eigenlijk heeft iedereen die mogelijkheid toch? Dat wordt betaald en gestimuleerd door de overheid...
Wat zou jij doen?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 10 Jul 2017 09:10

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Meneer de Uil schreef:Bij ons noemen ze dat een hardloper en zijn boeken die erg populair zijn en die je daarom ook vaak korter kunt lenen om die reden.
Maar dat kan voor iedere organisatie anders werken dus slim om even na te vragen. Misschien kunnen ze je ook wel helpen om het boek niet tegen extra kosten te lenen door het bijvoorbeeld vanuit een andere bieb te reserveren.

Het hoeft niet altijd zo te zijn dat er achter de schermen iemand aanwezig is.


Bedanktvoor de info, ik ga straks naar de bieb met zoontje en maak mezelf gelijk lid.

Pure ik vind dat best een vreemd verzoek eigenlijk, als je zelf niet leest dan zou ik het niet doen hoor.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 12 Jul 2017 07:37

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

@Pure het zou voor mij ook wel afhangen van het bedrag wat ze vragen om lid te worden. Overigens vind ik het ook een raar verzoek.

Hier mag ik alle boeken en films 4 weken gratis lenen en ze hebben geen boetes. Daarnaast zijn ze goed up to date met nieuwe boeken. Heerlijk! Betaal iets van 45-50 euro per jaar.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 12 Jul 2017 07:54

Re: ben jij lid van de bibliotheek?

Ja, ik weet ook niet wat ik er nou van moet vinden. Het gaat om een bedrag van 56 euro per jaar. Maar je mag ook een 'klein abonnement' afsluiten. En dat kost 26 euro per jaar. Daarmee mag je dan max 20 boeken lenen per jaar. Dat laatste zou ik dan doen.
Juli 2015
Maart 2017
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers