Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Frankie's liefdesnest [Mini update 9 april]

<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 06 Jul 2017 18:20

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Gefeliciteerd met de sleutel!

En wat gaan jullie een super gaaf huis krijgen, dat kan haast niet andera.
Heel erg veel succes met alle klussen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem210

Bericht 08 Jul 2017 13:03

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Wauw wat een klus maar het wordt vast prachtig. Ik vind het heel tof dat jullie het plafond in de slaapkamer eruit laten. Zo authentiek. :heart:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 08 Jul 2017 21:01

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Wat onwijs gaaf dit!
Dit soort projecten vind ik altijd zo tof, net als het huis van Azi bv. Helaas mijns inziens echt niet te combineren met een dreumes (en een man die er niet bepaald zin in heeft, haha).

Je kunt idd ook echt goed tekenen! Lijkt me zo leuk om zelf zo die inspiratie te hebben, ik ben daar echt slecht in..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 08 Jul 2017 21:59

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Thanks. Vind het zelf ook echt leuk om te doen. Ik moet wel zeggen dat het slopen iets minder mijn ding is (hard lawaai, bah. Hou ik niet zo van). Maar als ik zelf lekker bezig ben met kastjes losschroeven, vegen, schuren etc. Dan is mijn man boven bezig met het harde sloopwerk haha.

We hebben de bovenverdieping voor een heel groot gedeelte nu gestript. Nu willen we nog wat stukken muur weghalen maar daarvoor komt iemand ons helpen met een diamantzaag.

Vandaag zijn we begonnen met het plafond in de woonkamer. Echt een zooi komt daar weer vanaf. We moesten ook eerder stoppen vandaag i.v.m. een verjaardag, dus het huis in puin achtergelaten. Tegenvaller morgenochtend. Gelukkig krijgen we morgen wel veel hulp. Hopelijk vordert alles dan weer lekker.

Nog wat foto's:

Deze kast en schouw blijven zitten. Ik heb de deurtjes losgemaakt en alle scharnieren en sluitwerk verwijderd. Dit koop ik allemaal nieuw en zet ik er na het schuren en schilderen van de deurtjes weer op. De planken van de kast waren helemaal krom getrokken dus ook daarvoor komen nieuwe planken. Misschien gebruiken we onze verdiepingsvloer van de zolder daarvoor.


Plafond eruit. Vandaag hebben we al de houten frames ook weggehaald (waar eerder wanden stonden). Ik heb daar alleen nog geen foto van gemaakt. Nu is de ruimte boven echt heel erg ruim en groot. We hebben ook iemand gevonden die de schouw/het rookkanaal van de linker schoorsteen komt verwijderen. Top! In de woonkamer is hij eerder al weggehaald door de vorige bewoners, dus de bovenkant moet er ook uit.
Laatst gewijzigd door Frankie op 14 Apr 2018 16:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 08 Jul 2017 22:11

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Fred schreef:Wanneer denken jullie met het totale project klaar te zijn en hoeveel denken jullie daaarvoor kwijt te zijn?
Vrienden van mij zijn ook met zo'n project bezig, maar dan nog groter. Vrijstaande woning waarbij ze de hele bovenverdieping hebben gestript. Alles eruit gegooid, ook de muren. Hebben zelf een nieuwe indeling gemaakt.
Alles geïsoleerd etc... Bij hen gaat het een project van 20 a 25 jaar worden zeggen ze zelf.


We strippen het hele huis (zelf), vervolgens gaan we het dak isoleren (zelf), wanden buitenmuur isoleren, is niet zo heel veel. Smal huis en in de lengte hebben we buren (zelf), kozijnen vernieuwen en plaatsen HR++ glas (laten we doen), aanleggen nieuwe gasleidingen en waterleidingen, nieuwe CV ketel, LTV radiatoren en waarschijnlijk een boiler (met ISDE subsidie), laten we allemaal doen. Nieuwe elektra (zelf en broer van man), badkamer (zelf en hulp van vrienden), plaatsen nieuwe wanden ytong/gips (zelf), oud zolderraam verwijderen en schoorsteen/schouw eerste verdieping verwijderen (familielid), toiletten (zelf en hulp van vrienden).

Schuren, schilderen etc. zelf. Tegelen ga ik ook zelf proberen met hulp van een vriendin die haar hele keuken zelf heeft betegeld. En de oude toilet ga ik als mijn stucplekje gebruiken.. Eens kijken of ik dat in me heb. En anders laten we dat nog doen.

We bekijken echt per week wat we gaan doen (muv CV plaatsen en kozijnen, dat staat vast). In september gaan we ons huidige appartement uit en dan willen we de slaapkamer en keuken zo goed als af hebben. Gelukkig hebben we beide ook nog 4 weken vakantie in augustus/september en nu ook 2 weken gehad. We zijn beide chill en zien het wel. Ik doe er liever wat langer over om mijn droomwoning te krijgen dan dat ik concessies ga doen omdat ik wil 'opschieten'.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Jul 2017 07:46

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Wow Frankie! Wat een werk! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Word zelf al benauwd als ik er alleen al naar kijk hehehe.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 09 Jul 2017 10:47

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Gaaf Frankie, ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat. Zie je niet flink tegenop het klussen? Zou er flink tegen op zien haha. Maar wel heerlijk naar jullie eigen smaak maken! Geniet er van! :)
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 09 Jul 2017 20:00

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Jaah! Het plafond in de woonkamer is eruit. Wat een ontzettend pleuris werk was dat. Mijn man had ook de hele tijd kramp aan zijn handen dus ik heb de achterkamer gedaan. Echt.. Ik leek wel een roetveegpiet haha. En dat opruimen. Bleegh haha. Ik vond het even stom. Maar des te blijer dat nu alle rietstengels het huis uit zijn en we netjes kunnen gaan isoleren.

We laten nog iemand komen om te kijken of die steunbalk nog nodig is. We hebben boven namelijk nog maar een heel klein muurtje staan en daarnaast ligt deze balk op dezelfde manier als de verdiepingsvloer. Hij draagt de houten constructie dus helemaal niet. Mocht hij niet meer nodig zijn dan willen we kijken of we hem kunnen gebruiken als steunbalk tussen woonkamer en keuken. Maar dan moet zo'n balk wel door te zagen zijn. Nu zul je daar vast apparatuur voor hebben maar ik durf dat niet haha. We gaan het zien.
Laatst gewijzigd door Frankie op 14 Apr 2018 16:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Jul 2017 20:38

Re: Frankie's liefdesnest [9/7 update + foto's pagina 8]

Oooh wat een mooi en lief huis! :love:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 10 Jul 2017 08:31

Re: Frankie's liefdesnest [9/7 update + foto's pagina 8]

Ooooh Frankie wat een lief huisje zeg, weet zeker dat het prachtig gaat worden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Jul 2017 15:12

Re: Frankie's liefdesnest [9/7 update + foto's pagina 8]

Wat een prachtig huis. Heerlijk, zo mooi karakteristiek! Die erker ook, en die voordeur met dat glas in lood!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 10 Jul 2017 15:26

Re: Frankie's liefdesnest [9/7 update + foto's pagina 8]

Wat gaan jullie hard! Prachtig huis!
Ik moet er niet aan denken om zoveel zelf te doen, maar het wordt vast heel mooi!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 10 Jul 2017 20:31

Re: Frankie's liefdesnest [9/7 update + foto's pagina 8]

We hebben echt weer gebikkeld vandaag.

Alle houten latjes die aan het plafond van de begane grond vastgespijkerd zaten heeft mijn man eraf gehaald en ik heb een muurtje weg zitten tikken. De bakstenen willen we hergebruiken voor een steenoven voor in de tuin.

Ook is de 10m3 container vandaag opgehaald (die zat vol!) en een nieuwe van 6m3 geplaatst die we ook weer gelijk gevuld hebben haha. We hebben de afspraak gemaakt dat we het huis elke dag netjes achterlaten dus vandaag moesten we wel echt veel vegen en puinruimen.
Laatst gewijzigd door Frankie op 14 Apr 2018 16:27, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem210

Bericht 10 Jul 2017 22:18

Re: Frankie's liefdesnest [9/7 update + foto's pagina 8]

Ik ben verliefd op jullie huis! :love:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Jul 2017 07:40

Re: Frankie's liefdesnest [9/7 update + foto's pagina 8]

Ahh Frankie wat een tof huis is het toch! Wat een werk, maar als het slopen eenmaal achter de rug is en je weer kunt opbouwen zie je al snel resultaat en dat is zo fijn. Succes!

♥♥
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Jul 2017 12:31

Re: Frankie's liefdesnest [9/7 update + foto's pagina 8]

Als ik zo naar jullie foto's kijk heb ik helemaal weer zin om zelf te verhuizen en het allemaal weer te kunnen doen. Zo gaaf!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 13 Jul 2017 18:51

Re: Frankie's liefdesnest [9/7 update + foto's pagina 8]

Zo leuk dat jullie zo meeleven! Ik had er de afgelopen dagen even een beetje genoeg van. Ik heb diensten gedraaid op mijn werk tot 3 en daarna nog slopen tot 7 uur is dan gewoon teveel. Morgen nog een dienst draaien en dan lekker weekend. Een hele dag in het huis bezig zijn vind ik veel leuker haha.

We hebben de muren langs de schouw en boven de kast gestript en het zijn echt mooie bakstenen! Mijn man is het er nu (volgens mij) ook mee eens om op die plek de bakstenen muur zichtbaar te laten. De bakstenen in de schouw gaan we overheen tegelen. Bakstenen met koken/spetters/vet leek ons niet zo handig en sowieso vonden we dat beide ook teveel van het goede qua baksteen haha.

Nu nog de muur gaan behandelen.. Het stof waait alle kanten op als je er langs loopt. Maar heb daar al veel over gelezen op Internet en een goed spulletje voor gevonden.
Laatst gewijzigd door Frankie op 14 Apr 2018 16:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jul 2017 19:49

Re: Frankie's liefdesnest [9/7 update + foto's pagina 8]

Ooh bakstenen muur en een schouw. Could this get any better?!
Let's discover the world together.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 13 Jul 2017 19:54

Re: Frankie's liefdesnest [13/7 update + foto's pagina 8]

Echt he haha. Ik ben er zo blij mee.

We willen de schouw aan de binnenkant betegelen met een witte haxagon tegel. Die komt dan ook terug boven het aanrechtblad. De schouw en kast worden dan ook wit. De kastdeurtjes krijgen dan een subtiele kleur, maar welke precies zijn we nog niet helemaal uit.

Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 14 Jul 2017 06:11

Re: Frankie's liefdesnest [13/7 update + foto's pagina 8]

Oh gaaf! Ik vind hexagontegels tof, wij krijgen ze in de badkamer!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 14 Jul 2017 12:07

Re: Frankie's liefdesnest [13/7 update + foto's pagina 8]

Wat een gaaf huis en echt super om de verbouwing te volgen.
10-08-2017 ♥
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 14 Jul 2017 14:57

Re: Frankie's liefdesnest [13/7 update + foto's pagina 8]

Jaaa! Gave tegels! ♡
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 15 Jul 2017 19:22

Re: Frankie's liefdesnest [13/7 update + foto's pagina 8]

Heel mooi Frankie! Ook wel weer flashbacks naar onze eigen verbouwing. Dat riet is verschrikkelijk he
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 24 Jul 2017 19:43

Re: Frankie's liefdesnest [13/7 update + foto's pagina 8]

Weer tijd voor een update!

We hebben wat plannen gewijzigd. We wilden eerst het dak van binnen isoleren, maar vinden het spanten dak zo tof, dat we toch gaan sparen om het vanaf buiten te laten isoleren. De buren (2 deuren verder) hebben dit gedaan en hebben ook het dak in originele staat en dat was is zo tof!

Nog een muurtje eruit

Verder zagen we bij hun ook de originele tegels in de gang en toen wisten wij ook zeker dat we de verf, die over de tegels heen zit, eraf gingen halen. Daar ben ik vanmiddag na mijn werk mee begonnen. Het eerste laagje is er al wat vanaf maar ik moet het sowieso nogmaals doen.

Mijn schoonmoeder is super hard bezig met alle lagen verf verwijderen van de schouw en kast in de keuken. Echt een pokkenwerk waar ze heel lang mee bezig is. Heel veel lagen verf en ook een soort plak zat er tussen.

Het broertje van mijn man is deze week begonnen met het verwijderen van de oude elektra en gaat voor ons ook het nieuwe elektra plan uitvoeren.

Met mijn moeder ben ik dit weekend begonnen met de vloer zichtbaar te maken op de verdieping en mijn man is bezig geweest in de bijkeuken met slopen.


De bijkeuken, zo lek als een mandje. De dakpannen liggen niet goed op elkaar aangesloten en er is een ook pan stuk. Met de flinke buien van de afgelopen dagen was het maar goed dat het doucheputje er nog zat haha.
Laatst gewijzigd door Frankie op 14 Apr 2018 16:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Jul 2017 20:05

Re: Frankie's liefdesnest [24/7 update + foto's pagina 8]

Zoveel respect voor jullie Frankie! Het wordt fantastisch, geen twijfel mogelijk!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers