Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opgelicht :-(

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 11 Jun 2017 13:10

Re: Opgelicht :-(

Wat jammer dat het nu toch allemaal dreigt stuk te lopen...
Is er misschien niet een vermogend familie lid die jullie het huis kan (voor) financieren?
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Jun 2017 22:07

Re: Opgelicht :-(

Ach nee, wat een nare update, die had ik toch echt niet aan zien komen. Jullie wellicht ook niet.
Kan me overigens wel voorstellen dat het jullie rust geeft nu jullie beslist hebben om weg te gaan waar jullie nu wonen. Veel succes met alles regelen en hopelijk vinden jullie snel een nieuwe koper voor jullie huis en vinden jullie zelf ook weer een mooi huis.
2012 & 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Jun 2017 07:34

Re: Opgelicht :-(

He bah Pineco, wat naar! Al kan ik me voorstellen dat het fijn is om niet continu meer in onzekerheid te zitten. Sterkte en succes met alles, hopelijk vinden jullie uiteindelijk een heel fijn huis!

♥♥
<<

Anoniem198

Bericht 12 Jun 2017 11:18

Re: Opgelicht :-(

Wat vervelend dat het allemaal zo loopt.
Hoe zit het eigenlijk met de "oplichters"? Daar nog wat van gehoord?
Echt onwijs leuk om iemand anders zoveel ellende te bezorgen. (not!)
Snap ook nog steeds niet wat zij er nou uiteindelijk mee gewonnen hebben.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 16 Jun 2017 11:34

Re: Opgelicht :-(

Even een update vanuit een zo goed als leeg huis. Morgen verhuizen we terug naar ons oude huis. Van de kijkers van afgelopen maandag verwacht ik niet veel helaas. Onze verkopers hebben nog steeds niet laten weten of ze akkoord gaan met ons voorstel om minder te betalen dan die 10% waar zij zo op blijven hameren. Echt vervelend dat ze ons zo lang in het ongewisse laten.

Maar we hebben niet stilgezeten, bijna alles is al verhuisd. Morgen krijgen we hulp van familie om de laatste grote stukken te verhuizen en dan zijn we weer terug waar we 3 maanden geleden gebleven waren. Het blijft heel onwerkelijk allemaal, maar het huis voelt nog steeds heel goed en eigen, we hebben er allemaal geen probleem mee om daar weer te gaan wonen. We gaan het prachtige uitzicht hier wel missen, maar met de vervelende situatie met onze verkopers, voelde het huis de laatste weken niet meer zo fijn. Dus het is misschien maar beter zo. We kunnen alleen maar hopen dat we er met een schappelijke boete vanaf komen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Jun 2017 11:49

Re: Opgelicht :-(

Jeetje zeg, wat een update weer. Bewonderenswaardig hoe jij er elke keer positieve dingen uit weet te halen. Hopelijk zullen jullie een fijne tijd krijgen in jullie eigen huis en komt er snel iets nieuws op jullie pad.

Ik hoop ook dat de verkopers akkoord zullen gaan met jullie voorstel. Gaan jullie doorprocederen tegen de 'koper' van jullie huis?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem243

Bericht 16 Jun 2017 12:40

Re: Opgelicht :-(

Wat ontzettend jammer en vervelend dat het nou toch zo uitgepakt heeft dat jullie terug moeten, al begrijp ik het dubbele gevoel vanwege de houding van de verkopers. Hoop dat jullie het toch weer naar je zin hebben in het oude huis en snel iets anders moois weten te vinden en dit huis verkopen! Dat is nog steeds de intentie toch?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 16 Jun 2017 12:43

Re: Opgelicht :-(

Eens met Lady. Ik heb zoveel bewondering voor jou/jullie. Wat een nachtmerrie en rollercoaster zeg.
Fijn dat jullie het wel fijn vinden in jullie oude huis. Hoop dat de rest allemaal wat positiever zal verlopen en dat jullie gauw wat goed nieuws krijgen, in welke vorm dan ook. Dat verdienen jullie!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 16 Jun 2017 12:48

Re: Opgelicht :-(

Wat knap dat jullie het zo oppakken en doorgaan met de mogelijkheden die er wel zijn. Veel succes met de verhuizing deze dagen. Hopelijk gaan de verkopers akkoord met jullie bod, ik vind het als leek heel schappelijk klinken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 16 Jun 2017 12:49

Re: Opgelicht :-(

Nou, dat positieve gevoel is ook heel vaak weg hoor, ik kom hier meestal pas weer updaten als we alles weer een beetje op een rijtje hebben, haha! Ik heb ook ontzettend veel gehuild de laatste maanden, zei gisteren nog tegen mijn man dat ik volgens mij meer in tranen heb gezeten dan toen mijn vader 3 jaar geleden stierf. Geen vergelijking uiteraard, maar het geeft wel aan dat ik het vaak niet meer zie zitten met de hele situatie. Af en toe even goed uithuilen en dan maar weer verder, ik wil ook niet dat de kinderen er teveel onder lijden. Vooral de oudste voelt feilloos aan wat er aan de hand is en gaat altijd extra lief doen als ze merkt dat ik er even doorheen zit :heart: Gelukkig is het bijna vakantie, dan kunnen we allemaal even tot rust komen, want het is een hectische periode geweest.

En verhuizen werkt eigenlijk best therapeutisch, gedachten op nul en inpakken maar ;-) De twee huizen liggen maar op een kwartiertje rijden van elkaar, dus ik ga een paar keer per dag heen en weer tussen het werken door. Meestal combineer ik het met het brengen of halen van de kinderen en dan schiet het best lekker op. Vanavond bloedgeven, ben wel benieuwd naar mijn bloeddruk ;-)

We gaan onze 'kopers' inderdaad vervolgen. We hebben niets meer van hen gehoord, ze hebben niet op de brieven van onze advocaat gereageerd. 22 juni komt de zaak voor, waarschijnlijk komen ze niet opdagen en dan komt er een verstekvonnis binnen een maand. Dus vanaf augustus kan bekeken worden of ze ergens geld hebben of andere zaken van waarde en kan er beslag gelegd worden. Hopelijk zien we nog iets terug, maar voor hetzelfde geld valt er echt niets bij hen te halen. We zullen het zien. Maar het vonnis blijft 20 jaar uitvoerbaar, dus al die tijd zijn ze toch beperkt in hun doen en laten totdat ze hun schuld ingelost hebben. Toch een fijn idee dat ze er niet zomaar mee weg kunnen komen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 16 Jun 2017 12:51

Re: Opgelicht :-(

Oh en het huis blijft inderdaad in de verkoop, maar we gaan ook laten uitrekenen of het haalbaar is om de hypotheek om te sluiten en alsnog te blijven. De advertentie op Immoweb staat er nog tot oktober, tegen die tijd weten we hopelijk meer. Het is best lastig, want het voelt echt helemaal niet slecht om weer in het huis te zijn. Aan de andere kant willen we niet meer zo'n hoge hypotheek dus dan is verkopen de enige optie. Heel verwarrend, haha!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 29 Jun 2017 10:45

Re: Opgelicht :-(

Hoe is het nu? De zaak is al voorgekomen als het goed is. En gingen de verkopers uiteindelijk akkoord met jullie voorstel?
<<

Anoniem210

Bericht 08 Jul 2017 09:49

Re: Opgelicht :-(

Ik ben heel benieuwd hoe het nu met jullie gaat Pineco.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 09 Jul 2017 22:35

Re: Opgelicht :-(

Hallo allemaal, sorry voor de lange radiostilte! We zijn in het weekend van 17/18 juni terug verhuisd naar ons oude huis en voelden ons eigenlijk alweer heel snel thuis. De verkopers van ons nieuwe huis zijn uiteindelijk akkoord gegaan met een boete van 3 procent en we hebben uiteindelijk de sleuteloverdracht persoonlijk met hen geregeld. Gelukkig kunnen we nog steeds door 1 deur met elkaar, ondanks dat ik het wel vervelend vind dat ze een advocaat hadden ingeschakeld. Dat grapje kostte ons, naast de boete van ruim 10.000 euro, nog eens 800 euro extra. Maar goed, we hebben dit bij familie kunnen lenen en hopen het zo snel mogelijk terug te betalen. Helaas duurde het een paar weken voordat we weer internet hadden. De provider begreep maar niet dat we terug waren op een adres waar we eerder ook al woonden ;-) Toen we eenmaal een aansluiting hadden, moest ik een flinke werkachterstand wegwerken.
Verder hebben we afgelopen week flink wat knopen doorgehakt. We hadden dinsdag een bezichtiging en die ging op het laatste moment niet door. We waren allebei stiekem heel erg opgelucht en ons gevoel zei gewoon dat we er weer voor moesten gaan. De hypotheekadviseur zei ons deze week dat we sowieso de hypotheek konden omsluiten om lagere maandlasten te krijgen en misschien is een klein stukje bouwdepot mogelijk waarbij we nog steeds onder onze huidige maandlasten blijven. Dat zou heel fijn zijn, dan kunnen we alsnog 2 B&B-kamers realiseren. En we hebben vandaag ook ons kleinschalige koffiehuis geopend :-) Eigenlijk hebben we in minder dan 2 weken met heel weinig budget best iets leuks gerealiseerd (zie Onder de Poort op Facebook voor wie geïnteresseerd is). Het was een ontzettend leuke dag vandaag, mensen die voor de brocante kwamen, maar ook mensen die gewoon een kopje koffie kwamen drinken. We zien wel hoe het loopt, uitbreiden kan altijd nog en anders laten we alles zoals het nu is. We zijn het huis door al dit gedoe wel anders gaan bekijken. Voorheen konden we niet rustig buiten zitten zonder te denken aan alles wat nog gedaan moest worden. Maar de basis van het huis is prima, de daken zijn vernieuwd en het zal niet instorten als we het verbouwen op de lange baan schuiven. Dus we proberen er nu wat meer van te genieten en we zien nu wat andere mensen zien als ze hier binnenkomen. We hebben weer hetzelfde gevoel bij het pand als 10 jaar geleden en dat is echt heel fijn.
Dus het komt na een turbulente periode denk ik best weer goed met ons. De kinderen hebben inmiddels al ruim een week vakantie (nog 8 te gaan, lang leve België, haha!) en vinden het heel fijn dat we hier blijven. De oudste begon meteen alle dozen op haar kamer uit te pakken. De jongste 2 gaan na de zomer weer terug naar hun oude school, daar verwacht ik nog wel wat traantjes, want ze waren helemaal weg van hun nieuwe school. Maar ik ga niet iedere dag 3 dorpen verder rijden als ik een straat verderop lopend kan brengen. Ze zullen hun draai vast weer vinden.
Ik lees gauw weer overal bij, maar wilde jullie toch in ieder geval even laten weten hoe het gaat. Heel gek dat er ten opzichte van een paar weken eigenlijk niets is veranderd, maar dat we ons toch zoveel beter voelen nu. Heel fijn dat jullie zo met ons meegeleefd hebben!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem197

Bericht 10 Jul 2017 05:44

Re: Opgelicht :-(

Wat fijn dat jullie je zo goed voelen!
Heel veel geluk in jullie nieuwe oude huis :wink:
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 10 Jul 2017 08:02

Re: Opgelicht :-(

Wat een ontzettend fijne update Pineco. Gek toch hé, dat zulke gebeurtenissen er voor kunnen zorgen dat je ergens helemaal anders tegenaan kijkt. Hopelijk lacht het geluk jullie vanaf nu toe in jullie 'nieuwe' huis :-).
2012 & 2016
<<

anoniem203

Bericht 10 Jul 2017 08:59

Re: Opgelicht :-(

Ik heb gelijk even gekeken op fb. En wat ziet het er gezellig uit!

Fijn dat alles toch nog een beetje goed is gekomen!
<<

Anoniem278

Bericht 10 Jul 2017 11:41

Re: Opgelicht :-(

Ik keek ook meteen op Facebook en het ziet er hartstikke top uit.
Fijn dat alle veranderingen uiteindelijk iets hebben gebracht waar je positiviteit uit kunt halen. Ik hoop dat jullie daar een prachtige toekomst gegeven is.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 10 Jul 2017 11:56

Re: Opgelicht :-(

Wat een fijne update. Gek om terug te zijn. Maar fijn dat jullie het positief kunnen bekijken en er wat moois van kunnen maken.
En het koffiehuis ziet er erg gezellig uit!
2012
2016
2020

Instagram
<<

anoniem213

Bericht 10 Jul 2017 12:54

Re: Opgelicht :-(

Wat een goed nieuws! Veel geluk dan nu met jullie huis!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 10 Jul 2017 14:55

Re: Opgelicht :-(

Wat een wending! Het heeft zo moeten zijn blijkbaar.
Succes en veel geluk met jullie huis en b&b
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 10 Jul 2017 15:56

Re: Opgelicht :-(

Wat fijn om te lezen, dat het nu voor jullie goed voelt.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem210

Bericht 10 Jul 2017 21:45

Re: Opgelicht :-(

Wat fijn dat jullie weer op jullie plek zitten in jullie oude/nieuwe huis.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 14 Jul 2017 08:24

Re: Opgelicht :-(

Wat een fijne update, Pineco! Ik hoop dat alles uiteindelijk goed op zn pootjes terecht komt.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 05 Aug 2017 07:07

Re: Opgelicht :-(

We zijn alweer bijna een maand verder, ons koffiehuisje gaat als een tierelier ook al zijn we maar 2 dagen per week open. Het is zo leuk om te doen! We proberen er iedere week iets in te investeren, om het uiteindelijk toch zo professioneel mogelijk te krijgen. Afgelopen week een dubbele hoeveelheid nieuw servies gekocht, want we hielden het niet bij met afwassen ;-) Het is wel heel druk, maar het geeft ons veel voldoening om onze oorspronkelijke plannen nu dan toch uit te zien komen.
Het andere huis lijkt alweer zo lang geleden, heel gek. Het is net alsof we nooit weg zijn geweest, al word ik daar nog wel aan herinnerd door alle uitgepakte dozen die overal nog staan, haha! Komt wel als de kinderen weer naar school zijn.
Verder hebben de kinderen er nu alweer 5 weken vakantie op zitten, we hebben best al veel leuke dingen gedaan. Echt op vakantie zit er even niet in, maar het vakantiegevoel is er zeker wel. Ze zitten alle drie veel beter in hun vel nu, heel fijn.
Mijn man heeft het wel ontzettend druk, zijn enige collega heeft 3 weken geleden zijn bekken gebroken met een val en ligt er de hele zomer uit. Hij maakt heel veel uren nu, dus ik sta er meestal alleen voor met de kinderen. Hopelijk krijgt hij straks in het najaar wat meer vrij, maar voorlopig hebben ze nog geen vervanging gevonden voor zijn collega, echt een ramp om mensen te vinden in de horeca.
Komende maand wordt onze hypotheek omgesloten en krijgen we lagere lasten, daar kijk ik wel naar uit. En in september komt de zaak tegen onze oplichters voor, ik hoop dat we daar ooit nog eens een mooi bedrag van krijgen, maar we rekenen er maar niet teveel op.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron