Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendinnen/vrienden

<<

Anoniem278

Bericht 13 Jun 2017 13:56

Re: Vriendinnen/vrienden

Heb jij veel vriendinnen of vrienden?
Ik heb eigenlijk maar een vriendin . Het contact wat ik met haar en haar man heb noem ik vriendschap.
Ik heb nog wel een paar min of meer mensen, maar ik weet niet of dat vrienden zijn en daar is ook niks in uitgesproken. Het is wel een wederzijds aardig vinden.
Ik had wel mensen die bevriend met mij wilde zijn vanuit op,na.me en th.er.apie achtige dingen maar dat voelde voor mij niet ok.


En heb je ook een of meerdere beste vriendinnen?
Ik had een beste vriendin in de klassieke zin, we spraken elkaar elke dag en wisten alles van elkaar. Dat was niet mijn oudste/langste vriendschap, wel de meest hechte. Zij is twee jaar geleden totaal onverwachts overleden.
De vriendin die ik nu nog heb ken ik het langst en voelt bijna als familie, maar met haar praat ik juist over een aantal dingen niet. Ons contact bestaat voornamelijk uit leuke dingen doen en soms wat nuttige dingen doen zoals boodschappen.


Zo nee vind je het vervelend? Mis je het of juist niet?
mijn beste vriendin mis ik elke dag. En ik zou ook best graag nog een paar gewone vriendinnen willen. Ik ben toch wel heel erg veel alleen en dat vind ik soms best wel naar.

Vind je het fijn om juist gewoon vriendinnen te hebben waar je leuke dingen mee doet, maar niet betiteld als beste vriendin?
ja

Wanneer is iemand je beste vriendin?
de reden dat ik de vriendin die ik nog heb niet volledig 'beste vriendin' kan noemen is dat ik een boel niet met haar kan bespreken. Vanuit haar kant, ze vindt dat te ingewikkeld. Ik bel haar bv ook niet als er iets is.
Voor mij persoonlijk heeft een dergelijke vriendschap wat meer diepgang nodig.
Wat niet betekent dat ik haar niet enorm waardeer om wie/wat ze wel is, ik ben dankbaar dat ze überhaupt met me om wil gaan en me niet heeft laten vallen
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Jun 2017 22:37

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb veel vriend(inn)en. Een grote vriendengroep van 26 volwassenen (waarvan we met 5 stellen echt regelmatig afspreken) en daarnaast ook veel losse vriend(inn)en. Een paar ken ik nog van mijn studententijd en met eentje heb ik echt een hele goede band, zij was ook mijn tweede getuige (naast mijn zus) op mijn huwelijk. Door onze drukke agenda's zien we elkaar niet wekelijks, maar we kunnen wel alles met elkaar bespreken.

Via het forum zijn er ook enkele heel dierbare vriendschappen ontstaan. Met eentje heb ik veel contact en wij bespreken ook heel veel met elkaar, hebben ook diepgaande gesprekken en bespreken niet alleen de oppervlakkige dingen. We vertrouwen elkaar volledig en vertellen ook dingen aan elkaar die we verder niet tegen veel mensen vertellen. Maar er is bijvoorbeeld ook iemand van hier die best ver weg woont, maar we hebben wel regelmatig contact via de app en zij is zeker ook een hele goede vriendin van me geworden.

Wat overigens wel een nadeel van mezelf is, is dat ik vaak (onbewust) lang wacht met reageren op bijvoorbeeld appjes. Dan lees ik ze op mijn werk snel of als ik aan het koken ben, maar vergeet ik daarna helemaal te antwoorden en zijn we zo snel een paar dagen verder. Als het echt iets dringend of iets heel belangrijk is, zal ik zeker gelijk reageren, maar anders schiet het er wel vaak bij in.
2012 & 2016
<<

Anoniem211

Bericht 14 Jun 2017 10:33

Re: Vriendinnen/vrienden

Het komt er misschien wat lulliger uit dan ik bedoel (want ik bedoel het niet lullig), maar heb jij dan verder geen werk/dagbesteding anything dat je de tijd hebt om met zoveel mensen vriendschappen te onderhouden Snoes?
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jun 2017 10:36

Re: Vriendinnen/vrienden

Marilyn schreef:Het komt er misschien wat lulliger uit dan ik bedoel (want ik bedoel het niet lullig), maar heb jij dan verder geen werk/dagbesteding anything dat je de tijd hebt om met zoveel mensen vriendschappen te onderhouden Snoes?

Heb je haar laatste zinnen ook gelezen?
<<

Anoniem211

Bericht 14 Jun 2017 11:59

Re: Vriendinnen/vrienden

Jep, dan nog :). Serieuze vraag hoor. Hoe onderhoud je vriendschappen met 30+ mensen?
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jun 2017 12:04

Re: Vriendinnen/vrienden

Met een vriendengroep zit je toch al gauw aan bijna 20 mensen? Dan nog wat 'losse' vrienden of vriendinnen erbij.

Onze vriendengroep zit tegen de 20 mensen. Dan heb ik nog m`n forumvriendinnen (5 stuks) en 3 vriendinnen van hier. Zo lastig is dat toch niet te onderhouden? Juist in deze tijd is dat door WhatsApp enzo toch veel makkelijker geworden?
<<

Anoniem282

Bericht 14 Jun 2017 12:51

Re: Vriendinnen/vrienden

Met een vriendengroep zie je elkaar vaak in groepsverband en dus hoef je niet met iedereen apart af te spreken, lijkt me. Wat Snoes dus al aangaf. Vijf stellen in 1x is minder tijdrovend dan 10 losse vrienden.

En verder is het een kwestie van tijd goed indelen naast werk en andere verplichtingen. Valt denk ik ook samen met wat je voorkeur is: rust naast werk en andere verplichtingen of juist sociale afspraken daaromheen plannen. Feitelijk werk je natuurlijk maar 8 uur op een dag (verdeeld over een week), slaap je doorgaans 8 uur per dag en houd je zo'n 3-4 uur vrije tijd over per dag. Moet dus prima kunnen, als je veel vrienden hebt.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jun 2017 13:05

Re: Vriendinnen/vrienden

Guattari schreef:Met een vriendengroep zie je elkaar vaak in groepsverband en dus hoef je niet met iedereen apart af te spreken, lijkt me. Wat Snoes dus al aangaf. Vijf stellen in 1x is minder tijdrovend dan 10 losse vrienden.


Ik lees het niet alsof zij met die 5 stellen tegelijk afspreekt, maar dat zou kunnen. Wij doen dat iig niet, niet vaak iig. Meestal met de stellen 'los' en niet in groepsverband.
<<

Anoniem282

Bericht 14 Jun 2017 13:10

Re: Vriendinnen/vrienden

Cotton schreef:
Guattari schreef:Met een vriendengroep zie je elkaar vaak in groepsverband en dus hoef je niet met iedereen apart af te spreken, lijkt me. Wat Snoes dus al aangaf. Vijf stellen in 1x is minder tijdrovend dan 10 losse vrienden.


Ik lees het niet alsof zij met die 5 stellen tegelijk afspreekt, maar dat zou kunnen. Wij doen dat iig niet, niet vaak iig. Meestal met de stellen 'los' en niet in groepsverband.


Haha, ik zie nu dat er regelmatig staat ipv tegelijkertijd. Beetje scheel, geloof ik. Anyway, het lukt Snoes wel en daar gaat het om. :)
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 15 Jun 2017 01:57

Re: Vriendinnen/vrienden

Door al die Facebook memes voelt het soms alsof iedereen een beste vriend/vriendin heeft. Ik heb veel bekenden maar niet heel veel echte vrienden. Nou is dat soms ook best lastig aangezien ik nooit ergens langer dan een jaar woon en dan weer naar de andere kant van de wereld verhuis. Momenteel geniet ik echt enorm van alleen zijn (nooit gedacht trouwens). Wijs nu vaak uitnodigingen af omdat ik gewoon echt geen zin heb in sociaal gedoe en wil alleen maar met mensen zijn die me energie geven waarbij ik in het verleden vaak nog wel om ging met iemand om maar niet alleen te hoeven zijn. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om iemand echt elke dag te bellen/smsen waar ik geen relatie mee heb. Soms wel jammer hoor maar heb 't een paar keer geprobeerd in het verleden en daarmee enorm gekwetst.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 15 Jun 2017 12:55

Re: Vriendinnen/vrienden

Marilyn, natuurlijk heb ik een dagbesteding. Ik werk 24u-28u per week en heb 2 kinderen, dus ik heb zeker goed gevulde dagen. Het is gewoon een kwestie van plannen. Wij zien onze vriendengroep (of degenen die dan kunnen) op verjaardagen, feestjes etc en daarnaast spreken we inderdaad met 5 stellen samen wel eens af. Dus ik ben echt niet 26 dagen per maand bezig om met iedereen los van de vriendengroep af te spreken hoor. Daarnaast nog een aantal losse vriendinnen, die ik ook niet wekelijks zie wat dat is natuurlijk praktisch niet haalbaar.

Eigenlijk gewoon wat Guattari en Cotton al aangeven, het is een kwestie van je tijd goed indelen en dat lukt prima.
2012 & 2016
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 16 Jun 2017 13:11

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb twee heel goede vriendinnen en met onze mannen klikt het ook goed, aan hun vriendschap hecht ik veel waarde en ik kijk er altijd naar uit om weer met ze af te spreken. Daarnaast heb ik een leuk groepje via het forum en nog wat losse meiden met wie ik af en toe app/afspreek.

Mijn beste vriendin is mijn zus, wij weten echt alles van elkaar en zien elkaar meerdere keren per week. Sowieso heb ik een hechte familie, dus dat zie ik ook wel als een bepaalde vriendschap.

Mijn man en ik hebben allebei geen vriendengroep waar we bij horen, dat vind ik soms wel jammer met dingen als Oud&Nieuw, EK/WK, sportevenementen, dorpsspelen of festivals.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 16 Jun 2017 21:47

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb 3 hele goede vriendinnen. Ik zie ze echt als mijn beste vriendinnen en ze vullen me ieder op hun eigen manier aan.
1 via dit forum, al vergeet ik dat heel vaak omdat ik (en zij ook) niet zo heel vaak meer hier komen. Met haar heb ik laatste tijd echt dagelijks contact.
1 via mijn werk, we zien elkaar dus regelmatig op het werk maar gaan dan vrij zakelijk met elkaar om.
en 1 van mijn studententijd, die app ik sowieso wekelijks.

Verder nog wat "gewone" vriendinnen, maar ze zijn me allemaal heel dierbaar.
<<

Anoniem309

Bericht 16 Jun 2017 23:38

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb altijd vrij weinig vriendinnen gehad en het worden het er steeds minder. Ik heb nu 2 vriendinnen die ik af en toe zie en dat vind ik prima. Vroeger hechtte ik best veel waarde aan vriendschappen, maar er zijn best wat mensen die me in moeilijke tijden hebben laten zitten. Daarom vind ik het prima zo om 2 vriendinnen op afsand te hebben. Af en toe wat bijkletsen en elkaar op de hoogte houden vind ik leuk, maar meer hoeft het wat mij betreft ook niet te zijn.
<<

Anoniem245

Bericht 17 Jun 2017 07:45

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb twee allerbeste vriendinnen, ik ken ze allebei al vanaf de basisschoolleeftijd en zijn nog steeds mijn liefste vriendinnen. Ik zie ze ongeveer eens in de 2 weken, soms vaker, soms minder vaak.
Verder heb ik nog 3 studie vriendinnen die ik ongeveer eens in de 3 maanden zie. Zijn ook echt goede vriendinnen en staan altijd wel voor elkaar klaar.
En dat is het eigenlijk wel zo'n beetje. Ik heb nog wel vrienden die ik voornamelijk via de muziek ken en waarmee het ook altijd gezellig is maar is toch anders.
Via het forum heb ik ook iemand leren kennen en jaren geleden inmiddels veel contact mee gehad, nu spreken we elkar nog af en toe.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 17 Jun 2017 08:13

Re: Vriendinnen/vrienden

tuttebel schreef:Ik heb altijd vrij weinig vriendinnen gehad en het worden het er steeds minder. Ik heb nu 2 vriendinnen die ik af en toe zie en dat vind ik prima. Vroeger hechtte ik best veel waarde aan vriendschappen, maar er zijn best wat mensen die me in moeilijke tijden hebben laten zitten. Daarom vind ik het prima zo om 2 vriendinnen op afsand te hebben. Af en toe wat bijkletsen en elkaar op de hoogte houden vind ik leuk, maar meer hoeft het wat mij betreft ook niet te zijn.

Dit.

Al vind ik het wel jammer en ik had het graag anders gezien. Maar onbewust hou ik toch afstand als ik nieuwe mensen leer kennen. Sinds dat gedoe met mijn been zijn er mensen afgehaakt en dat deed echt veel pijn. Vooral omdat het mensen waren die in moeilijke tijden wél op mij konden rekenen en waar ik heel veel voor heb klaargestaan. Het is pijnlijk om achter te komen als dat andersom niet zo is. Ik ben erg wantrouwig geworden. Via school van de kinderen heb ik nu iemand leren kennen waar de klik echt mee is en zij zelf heeft ook deze ervaring. In die zin hebben we heel veel aan elkaar en we weten ook van elkaar hoe we er in staan. Hopelijk breidt het zich verder uit.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 24 Jun 2017 12:39

Re: Vriendinnen/vrienden

Hier helaas ook weinig over gehouden, door mijn gezondheid.
Helaas moest het hier bij de meeste van mijn kant komen, en als ik dat dus niet doe dan verwaterd alles.
Nu gaat het qua gezondheid weer goed en zou ik het wel fijn vinden als ik weer wat vriendschappen op zou kunnen bouwen, maar ben helaas iemand die het moeilijk vind om nieuwe contacten te maken.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 30 Jun 2017 16:09

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb ongeveer 9 vriendinnen die echt, maar dan ook echt alles van me weten. Daarnaast nog 10 vriendinnen, maar die staan wat verder van mij af. Zijn trouwens ook meer 'losse' vriendinnen. In de loop der tijd op verschillende dingen ontmoet. Ik vind het prima zo.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 30 Jun 2017 20:41

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb een paar vriendinnen waarvan 1 goede en een aantal vrienden. De meesten zie ik maar een paar keer per jaar wegens ver weg/gezinnen/ander leven en dat vindt ik wel jammer want band is toch anders. Met (ooit) beste vriendin was dat ooit heel hecht maar dat is steeds minder. Zij zegt dan: het gaat niet om hoe vaak we elkaar zien. Heel leuk klinkt dat allemaal maar ik mis toch echt contact en weten wat je in je dagelijks leven speelt. Ik merk dat mensen dan lang niet alles meer weten wat er speelt.

Komt bij dat ik sinds een jaar in een nieuwe stad woon en ik me nog redelijk anoniem voel... doe mijn best om mensen te leren kennen maar veel mensen hebben al hun eigen kringetje. Ik mis dan ook gewoon mensen dichtbij waarbij je even op de fiets een bakkie doet zonder dat eeuwige plannen.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 01 Jul 2017 08:33

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb 2 beste vriendinnen, hun vertel ik dan ook écht alles. En een paar vriendinnen waarvan de meesten verder weg wonen. Ik zie ze dus niet zoveel, wat ik wel jammer vind, maar beiden hebben we ook niet genoeg tijd om meer af te spreken. We're growing up... :P
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 01 Jul 2017 09:14

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb geen beste vriendin. Ik heb met elke vriendin een ander soort vriendschap. De een vertel ik meer dan de ander maar dat zegt niets over hoe waardevol ik de vriendschap vind.

Ik ben blij met mijn vriendinnen!
Ik ben laatst wel een vriendschap kwijtgeraakt. Het is verwaterd en daar heb ik het wel heel moeilijk mee. Ik mis haar terwijl ik zelf ook heb ervaren dat het contact tussen ons anders is geworden en we op een of andere manier niet meer bij elkaar passen. Heel erg jammer.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers