Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic #2

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 17 Jun 2017 08:57

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Wat goed! Fijn dat jullie samen goed hebben kunnen praten en dat het ook echt wordt opgepakt.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 17 Jun 2017 10:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Wat ontzettend fijn, Kira! En wat goed dat z'n dochter het ook lijkt te begrijpen en op te pakken.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 18 Jun 2017 12:09

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Oh wat fijn Kira!
2012 & 2016
<<

Anoniem331

Bericht 29 Jun 2017 11:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik weet niet of dit de juiste plek is om mijn hart te luchten, maar een eigen topic wil ik er niet van maken.

weg gehaald.
Laatst gewijzigd door Anoniem331 op 30 Jun 2017 10:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 29 Jun 2017 12:02

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Jemig Popcorn. Wat een heftige situatie.

Heel veel sterkte vanavond en ik hoop dat je wat meer duidelijkheid krijgt en je broer binnenkort tot inzicht komt. Lijkt me heel moeilijk als je iemand die je zo lief hebt, zichzelf in moeilijke bochten ziet wringen.
<<

Anoniem331

Bericht 29 Jun 2017 12:05

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Weg gehaald.
Laatst gewijzigd door Anoniem331 op 30 Jun 2017 10:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Jun 2017 12:05

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

He gadver Popcorn! Dat is een ontzettend nare situatie. Begrijp ik het goed dat je broer een vrouw heeft leren kennen die misbruik heeft gemaakt van de kwetsbaarheid (even een aanname) van je broer en dat er om die vrouw heen nu een hoop misverstanden aan het ontstaan zijn?

En wat triest dat de moeder van je schoonzus haar kleinkinderen niet mag zien! Die mevrouw is al haar dochter verloren, en nu mag ze ook haar kleinkinderen niet meer zien. Echt ontzettend naar.

Het lastige is dat je aan ze zijlijn staat. Worden de kinderen ook echt 'verwaarloosd' of is het meer dat ze heen en weer getrokken worden in de situatie? Want met het eerste heb je wellicht nog wat gronden om iets te doen maar bij het tweede niet.

Ik vind de situatie echt heel erg naar. Overigens denk ik niet dat je schoonzus vervangbaar is/ was maar meer dat je broer zo ontzettend verdrietig is en van verdriet dus hele rare beslissingen gaat nemen. Vergeet niet dat verdriet veel met je kan doen en dat je hem dit ook niet volledig kan/ mag aanrekenen.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Jun 2017 12:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Popcorn, wat naar en vervelend :( Lijkt me zo heftig en moeilijk, waar jullie mee te maken hebben en dan ook nog dit erbij..
<<

Anoniem331

Bericht 29 Jun 2017 12:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Weg gehaald.
Laatst gewijzigd door Anoniem331 op 30 Jun 2017 10:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 29 Jun 2017 12:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

En wat je laatste alinea betreft Caro, ik hoop ook echt dat dat het is. Ik hoop het echt!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 29 Jun 2017 18:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Wat een vervelende situatie Popcorn! Maar ik denk ook echt wel dat rouw hele rare dingen met een mens kan doen, en van daaruit gezien is het dan misschien ook wel heel logisch dat hij de familie van zijn overleden vriendin niet meer wil zien (te confronterend) en zich stort op de hoop op een nieuwe vrouw(een uitvlucht). Wees voor je broer ook niet te hard! Het is een volwassen kerel en hij zal dit op zijn eigen manier moeten doen. Het enige wat je kan doen is wat je nu al doet: er onvoorwaardelijk zijn voor de kindjes en hopen dat hij vanzelf weet bijdraait.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem331

Bericht 30 Jun 2017 06:46

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Als ik zeker wist dat dat het was Gijs, dan was er ook geen probleem. Maar alles bij elkaar gaan er momenteel veel alarmbellen af. En ik zou het mezelf zo kwalijk nemen wanneer ik er niet mee doen en het gaat straks verkeerd.

Die meiden hebben recht op een veilige omgeving om op te groeien. En verdienen meer dan dit. Hij is niet het enige slachtoffer in dit verhaal.

Ik weet nog niet hoe nu verder. Maar dat het is zo niet meer kan is wel duidelijk.
<<

Anoniem245

Bericht 30 Jun 2017 06:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Wat heftig Popcorn, en wat ben je een goede en lieve zus.
Sterkte!
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jun 2017 07:12

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Gijs. schreef:Wees voor je broer ook niet te hard! Het is een volwassen kerel en hij zal dit op zijn eigen manier moeten doen. Het enige wat je kan doen is wat je nu al doet: er onvoorwaardelijk zijn voor de kindjes en hopen dat hij vanzelf weet bijdraait.


Poeh Gijs. Heel erg niet mee eens. Als ik lees hoe hij zijn dochters negeert en behandelt en zijn schoonouders die hij nu ook nog de kinderen van hun overleden dochter ontneemt vind ik dat heel heel erg. Heeft volwassen kerel zijn niks mee te maken. En zo te lezen gedraagt hij zich niet eens zo. Snap niet goed hoe je dit kunt zeggen eigenlijk. Arme kindjes, arme schoonouders! Zwaar voor jou ook Popcorn. Is een (soort) interventie een optie?
<<

Anoniem331

Bericht 30 Jun 2017 07:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik had al meerdere malen Gijs haar reactie gelezen en mezelf ook nog afgevraagd of ik niet te hard voor hem ben. Maar stel als het zo zoud zijn, dan nog. Hij vergooit alles wat hij heeft. Houd niemand over, ontneemt zijn kinderen hun familie waar ze altijd graag komen.
Als ik het niet doe, wie laat hem wel inzien dat het zo niet langer kan?
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jun 2017 07:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Mee eens hoor Popcorn. Goed juist dat je zo 'hard' tegen je broer bent: jij komt op voor je nichtjes die nog kinderen zijn. Zij hebben hun vader nodig, juist nu! En het is vreselijk wat hij heeft moeten doorstaan, maar het is zijn plicht door te gaan voor de kinderen. Dit maakt het dubbel zo erg voor ze wat hij nu doet.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Jun 2017 08:09

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Dapper ook dat je het zo voor ze opneemt Popcorn. Het lijkt me echt overkomen dat je broer gewoon volledig de weg kwijt is. In eerste instantie snap ik oprecht de reactie van Gijs, want je hoopt gewoon dat dit gedrag te verklaren is vanuit verdriet en niet vanuit een andere reden die véél minder te begrijpen valt als buitenstaander. Dan kan je er namelijk nog wat mee, maar als het echt is dat die nieuwe vrouw zo'n enorme invloed heeft (en laten we wel wezen, hij staat erbij en laat het iig toe)

Ik vind het wel heftig hoor wat je allemaal verteld. Hoe zijn de meisjes er zelf onder? Wat zegt je broer als je met hem praat?
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 30 Jun 2017 08:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Poeh wat heftig! Ik vind het idd ook niet het gedrag van een volwassen vent maar al zeker niet van een vader.

Heel goed en fijn dat jij er voor die meisjes bent Popcorn, zoals ik altijd lees hebben ze aan jou een supertante.
Probeer er wel voor te waken dat je broer niet jou ook nog gaat afstoten anders mogen de meisjes jou soms ook niet meer zien.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jun 2017 08:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Caro schreef:Dapper ook dat je het zo voor ze opneemt Popcorn. Het lijkt me echt overkomen dat je broer gewoon volledig de weg kwijt is. In eerste instantie snap ik oprecht de reactie van Gijs, want je hoopt gewoon dat dit gedrag te verklaren is vanuit verdriet en niet vanuit een andere reden die véél minder te begrijpen valt als buitenstaander. Dan kan je er namelijk nog wat mee, maar als het echt is dat die nieuwe vrouw zo'n enorme invloed heeft (en laten we wel wezen, hij staat erbij en laat het iig toe)

Ik vind het wel heftig hoor wat je allemaal verteld. Hoe zijn de meisjes er zelf onder? Wat zegt je broer als je met hem praat?

Het is vast te verklaren vanuit verdriet. Maar alsnog mag je zoiets je kinderen die ook verdriet hebben niet aan doen. Dat kan en mag echt niet. En dan ook nog hun opa en oma ontzeggen, dubbele rouw.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Jun 2017 08:40

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Pfffff, jullie reacties komen echt wel binnen.

Ik begrijp Gijs ook, ik zou ook graag willen dat het zo was. Maar vanaf dag 0 is deze dame al in beeld. En heeft haar reputatie ook niet mee. Verschillende kinderen van verschillende vaders, die kinderen mogen hun vader niet zien. Brandstichting heeft ze op haar naam staan, en al wat niet meer. Ze is gewoon niet zuiver en dat weet hij, hij laat het zich allemaal gebeuren en denkt dat het liefde is tussen hun. Terwijl zij hem gewoon kapot maakt. Keer op keer, hij staat er bij en kijkt er naar.

Het is gewoon alles bij elkaar. Zijn oudste meisjes zeggen wel eens dat het niet erg is dat mamma dood is want ze mogen nu wel heel veel. Dat is toch niet goed? Dan breekt toch je hart als je dat een kind van 6 hoort zeggen?

We zijn nu druk doende om te bedenken hoe we dit aan moeten pakken. We gaan niet over 1 nacht ijs, weten dat we alles goed moeten bespreken over hoe dingen aan te pakken. Ik heb echt een goed gesprek met zijn schoonmoeder gehad. En hoewel ze erg boos is ook, wil ze hem aan alle kanten met alle liefde helpen. Staat ze voor mij ook klaar, en voelt het erg prettig om hier samen over te kunnen praten.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Jun 2017 08:43

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Dat is de spijker op zijn kop Carrie. Je verliest je enige dochter die je hebt, en vervolgens mag je het enige wat er nog van haar is ook niet zien? Dat gaat er bij gewoon echt niet in. Oma heeft de kinderen nodig, en de kinderen hebben ook oma nodig.
Hij liegt dan alles bij elkaar om maar een reden te verzinnen dat ze de kinderen niet mag zien. Kan toch gewoon niet. Klopt niet en mag ook gewoon niet. Wij zijn helaas maanden in zijn verhaal mee gegaan en alles geloofd wat hij zij. Nu zie en hoor ik een andere kant en maakt me dat ook gewoon boos. Hoezo denk je het recht te hebben om 4 personen dit te ontnemen. En was het maar vanuit verdriet, was het maar dat hij het moeilijk vind om daar heen te gaan vanwege mijn schoonzus. Maar dat is het niet.
Bleeegh....
<<

Anoniem331

Bericht 30 Jun 2017 08:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Moesje schreef:Poeh wat heftig! Ik vind het idd ook niet het gedrag van een volwassen vent maar al zeker niet van een vader.

Heel goed en fijn dat jij er voor die meisjes bent Popcorn, zoals ik altijd lees hebben ze aan jou een supertante.
Probeer er wel voor te waken dat je broer niet jou ook nog gaat afstoten anders mogen de meisjes jou soms ook niet meer zien.



En daar zit de kneep. Wat als.... en de meisjes dit ook nog in moeten leveren. Hoe gaat het dan? Wat houden ze over? Dit is echt wat het zo moeilijk maakt.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 30 Jun 2017 09:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

@ popcorn.... Doet die nieuwe vrouw in zijn leven bijv. het huishouden? Ik kan namelijk best voorstellen dat als je als er vader zijnde ineens alleen voor komt te staan dit een hele kluif is met 3 opgroeiende meiden en het werk. Dat is denk ik bijna niet te doen naast een fulltime job.
Misschien zou iemand binnen je of zijn (schoon)familie, de oma waar hij nu zijn kinderen aan onthoud zou hem daarin kunnen ondersteunen (ziet ze ook gelijk de kinderen, 1 + 1 = 2 denk ik dan) hem daarin helpen en wellicht verdwijnt dan die andere vrouw naar de achtergrond.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jun 2017 09:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Fred schreef:@ popcorn.... Doet die nieuwe vrouw in zijn leven bijv. het huishouden? Ik kan namelijk best voorstellen dat als je als er vader zijnde ineens alleen voor komt te staan dit een hele kluif is met 3 opgroeiende meiden en het werk. Dat is denk ik bijna niet te doen naast een fulltime job.
Misschien zou iemand binnen je of zijn (schoon)familie, de oma waar hij nu zijn kinderen aan onthoud zou hem daarin kunnen ondersteunen (ziet ze ook gelijk de kinderen, 1 + 1 = 2 denk ik dan) hem daarin helpen en wellicht verdwijnt dan die andere vrouw naar de achtergrond.

Je denkt serieus dat niemand van Popcorn's familie hem ondersteund met de dagelijkse dingen?
<<

Anoniem257

Bericht 30 Jun 2017 09:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Dan krijg je duidelijk niet genoeg mee. Alleen popcorn doet al zoveel voor hem.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers