Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe woning - hoe kennis gemaakt met de buren?

<<

Anoniem304

Bericht 29 Jun 2017 10:54

Re: Voorstellen aan buren

ChiQ schreef:Haha blaffen wie de grootste heeft denk ik :smile: zoiets Marin?

(Ik doel op auto..)

Ghahaha, ik denk altijd meteen aan compensatiedrang. :banaan:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Jun 2017 11:16

Re: Voorstellen aan buren

Frankie schreef:
Charles schreef:Ik ben echt contactgestoord en vind zoiets mega eng. Ik wil ook nooit op bezoek bij de buren ofzo. Maar ik heb dus een aardig briefje in de bus gedaan met mijn 06 nummer waarop ik per app een leuke reactie kreeg en toen gingen we appen en nu durf ik ook met ze te praten haha.


Maar serieus, dit hebben wij ook. Mijn man was altijd erger, maar ik haal hem nu in. Ik vind het zo lastig om bij onbekende aan te bellen en m'n verhaaltje te doen haha. Ik ben gewoon mensenschuw aan het worden :omg: . Wij kunnen serieus woorden krijgen over wie als eerste een restaurant in moet stappen hahaha. Nu houdt hij altijd de deur voor mij open, heel galant. Maar dan moet ik wel als eerste naar binnen :laughcry: .. Alsof iedereen je dan aanstaart (gebeurt helemaal niet, zit in m'n hoofd.. maar goed).


Wij hebben dit ook hoor!! Die housewarming die we deden was ook een vette overwinning! :ja:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Jun 2017 11:16

Re: Voorstellen aan buren

Marin, is dat niet gewoon opscheppen? :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 29 Jun 2017 11:18

Re: Voorstellen aan buren

Afplassen? Hahah
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jun 2017 11:20

Re: Voorstellen aan buren

Haha ik weet niet meer welke term m'n man altijd gebruikt daarvoor. Maar het valt onder opscheppen ja.

Anyway!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem278

Bericht 29 Jun 2017 11:32

Re: Voorstellen aan buren

Ik ken afblaffen wel hoor Marin. Maar afplassen niet. Lijkt me meer iets voor mannetjeshonden. Als t al bestaat ;-)

OT, ik ben met kerst verhuisd dus ik kreeg en bracht wat kerstkaarten. Ik woon in n straatje met bijna alleen bejaarden dus die hebben uitgebreid over mij gekletst. ( en nog....)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Jun 2017 11:47

Re: Voorstellen aan buren

Afblaffen ken ik alleen als uitfoeteren/stem verheffen/schreeuwen/snauwen/ruzie maken zeg maar. En dan niet gelijkwaardig maar dominant/kleinerend. Niét als opscheppen/blaaskaken/overschreeuwen.

Ik heb me nog nooit officieel voorgesteld aan buren bij alle woningen waar ik ooit ben gaan wonen. Gewoon spontaan als je ze tegen het lijf liep voor het eerst, maar thats it. Maar heb ook nog nooit verbouwd ofzo, dan is het natuurlijk anders.
Laatst gewijzigd door Whatever op 29 Jun 2017 12:18, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 29 Jun 2017 11:47

Re: Voorstellen aan buren

Afzeiken zeggen we hier in het verre zonnige zuiden
<<

Anoniem301

Bericht 29 Jun 2017 12:09

Re: Voorstellen aan buren

Afblaffen is onbeschoft. En het lijkt ook alsof je dat bedoelde aangezien je zegt dat hij steeds lulliger opmerkingen maakte? Apart zeg. Dat is iets heel anders dan opscheppen al snap ik het nut daarvan ook niet echt. Afplassen is geen woord.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jun 2017 12:31

Re: Voorstellen aan buren

Nou ja wat het ook moge zijn, gelukkig hebben we geen slecht contact met de buren er aan over gehouden. Kunnen prima met de directe buren opschieten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem298

Bericht 29 Jun 2017 12:43

Re: Voorstellen aan buren

Aftroeven dan misschien? :D

Wij hebben ons toen (bijna 9 jaar geleden inmiddels) ergens tijdens de verbouwing wel eens voorgesteld in het voorbijgaan, we zijn niet speciaal langs de deuren geweest. Nu zou ik dat misschien wel doen als we zouden verhuizen, of als we nieuwe buren krijgen zelf even aanbellen, dat is dan weer de andere kant op, maar leuk toch om zo verwelkomd te worden?
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 29 Jun 2017 14:41

Re: Voorstellen aan buren

Wij kenden de meeste al toen we hier kwamen wonen, behalve onze directe buurman. Daar hebben we ons voorgesteld en een paar weken geleden kwam hij in de tuin een borrel halen. Hij is meestal niet thuis (paar maanden thuis en een paar maanden op zee). Hij zei het juist andersom, als je last van me hebt dan moet je het zeggen. Ik vind het heerlijk om soms de muziek hard te zetten en niemand heeft er last van als de buurman niet thuis is.
De andere buren zien we bijna nooit, we zetten elkaars kliko aan de weg en prima.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 04 Jul 2017 13:15

Re: Voorstellen aan buren

De dag dat we de sleutel kregen stond er al een fles champagne met een briefje van de buren in huis. Super lief!

Wij hebben kaartjes in de bus gedaan van het weekend en willen morgen even langsgaan. De afgelopen dagen waren wel heel druk. We hopen dat ze in de tuin zijn straks of morgen haha.
Laatst gewijzigd door Frankie op 04 Jul 2017 19:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 13:27

Re: Voorstellen aan buren

Ah wat lief van de buren Frankie!
Let's discover the world together.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 16 Okt 2017 12:52

Nieuwe woning - hoe kennis gemaakt met de buren?

Als het goed is gaan we over 3 weken eindelijk verhuizen naar onze woning en ben ik eindelijk bij mijn schoonouders weg! :banaan:

We hebben al met een paar buren kennisgemaakt ondertussen maar wat te doen wat betreft de kennismaking als je eenmaal in je nieuwe woning zit?
Laten jullie het gewoon bij voorstellen aan de naaste buren of zouden jullie iets van een borrel geven, of doen jullie een kaartje in de bus bij iedereen in de straat waarbij je jezelf voorstelt? Of iets anders?

Vertel, wat hebben jullie gedaan/zouden jullie doen?
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 16 Okt 2017 13:03

Re: Nieuwe woning - hoe kennis gemaakt met de buren?

Ik zou het laten bij gewoon voorstellen. Als later blijkt dat het redelijk klikt met je buren, zou ik ze misschien nog eens uitnodigen.
Zou het ook niet raar vinden dat je ze uitnodigt voor een kopje koffie ofzo, maar ik heb dat zelf nog nooit gedaan.
Kaartje door de bus bij de hele buurt vind ik wel aardig op zich, maar zou ik niet doen.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 16 Okt 2017 13:17

Re: Nieuwe woning - hoe kennis gemaakt met de buren?

Toen wij de sleutel van ons nieuwe huis kregen stond er een fles champagne met een briefje in huis van de buren om ons welkom te heten. Echt super lief. Wij hebben vervolgens bij de buren aan beide kanten een kaartje in de bus gegooid. Een weekje later spraken we ze via onze tuinen haha en kregen we nog een kaartje terug.

Verder worden we veel aangesproken door buurtbewoners die langs komen wandelen. Ze vragen dan hoe het gaat met de verbouwing of zeggen dat het er echt al goed uitziet. Zo hebben we ook onze overburen leren kennen (jong stel).
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Okt 2017 13:27

Re: Nieuwe woning - hoe kennis gemaakt met de buren?

Wij hebben aangebeld bij onze buurman en ons voorgesteld. Andere buren hebben we gaandeweg gezien en ons voorgesteld. Een borrel had me ook wel leuk geleken, maar ik was blij dat de stof een beetje was gaan liggen en ik even kon uitrusten.
L2014 & H2017
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 16 Okt 2017 13:54

Re: Nieuwe woning - hoe kennis gemaakt met de buren?

Hangt ook echt af van de buurt denk ik. In ons deel van de straat (veertien huizen schat ik) is de buurt vrij hecht. Wij zijn iedereen een hand gaan geven en hebben een briefje in de brievenbus gestopt bij buren die niet thuis waren. Dat werd wel erg gewaardeerd. In een andere buurt zou ik misschien alleen echt de buren naast ons doen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Okt 2017 14:04

Re: Nieuwe woning - hoe kennis gemaakt met de buren?

Volgens mij had Frankie hier laatst ook een topic over!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Burgemeester Sil

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 07 Jun 2017 09:37

Bericht 16 Okt 2017 15:23

Re: Nieuwe woning - hoe kennis gemaakt met de buren?

Zora schreef:Volgens mij had Frankie hier laatst ook een topic over!

Met dank aan jou heb ik deze even samengevoegd.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 16 Okt 2017 16:19

Re: Nieuwe woning - hoe kennis gemaakt met de buren?

Oh haha! Sorry, niet gezocht :palm: . Ik ga eens bijlezen :-)
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem231

Bericht 18 Okt 2017 11:55

Re: Nieuwe woning - hoe kennis gemaakt met de buren?

Wij hadden ze uitgenodigd voor de koffie op een avond. Was heel gezellig en we weten nu een beetje wie het zijn. Ook telefoonnummers uitgewisseld voor in geval van nood.
<<

Anoniem247

Bericht 18 Okt 2017 13:43

Re: Nieuwe woning - hoe kennis gemaakt met de buren?

Toen wij zelf hier kwamen wonen heb ik een kaartje in de bus gedaan en later toen we ze tegenkwamen ons voorgesteld. Een paar dagen later kwam de buurvrouw een bosje bloemen brengen. En toen onze nieuwe buren hier kwamen wonen belde ze gelijk de eerste dag hier aan en stelde zich voor. Een dag later ben ik langsgegaan met een plantje.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 18 Okt 2017 17:02

Re: Nieuwe woning - hoe kennis gemaakt met de buren?

Ik denk dat we een borrel gaan geven. Als ik durf :angel:

Ik ga sowieso in een hele nieuwe plaats wonen waar ik nog niemand ken dus het zou leuk zijn als ik in ieder geval mijn buren een beetje ken. Degene die ik tot nu toe heb gesproken lijken me erg aardig iig!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers