Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

<<

caribbeanlover

Bericht 28 Jun 2017 09:46

Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Ik heb een reis gezien waar je vanaf Schiphol naar Heatrow vliegt en vanaf verder reist vanaf Gatwick. Liggen die vliegvelden vlakbij elkaar? Zo ja, hoe lang in minuten?
<<

Anoniem257

Bericht 28 Jun 2017 09:50

Re: Vraag Londense vliegvelden.

Even googlen....

Het is een uur met de auto.
56min
44 miles.
En met de trein
1.26
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Jun 2017 11:16

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Ja had het al gezien en wilde het topic verwijderen. Toch bedankt iig.

Als we deze vakantie kiezen, dan vliegen we aan op Heathrow en hebben dan iets meer dan 3 uur de tijd om naar Gatwick te gaan. Dus wachten op de koffers, taxi nemen en weer inchecken. Ik vind dat best een gehaast en vrees dat het wellicht niet lukt.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 28 Jun 2017 11:18

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Nee 3 uur is veel te weinig. Zou het met 5 of 6 uur niet eens aandurven.
Waarom boek je geen losse vlucht naar Gatwick? En dan niet die vlucht naar heathrow.
<<

Anoniem257

Bericht 28 Jun 2017 11:33

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Nee dat zou ik ook niet doen! Als er iets tegen zit, hang je
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Jun 2017 12:49

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Sawadee schreef:Nee 3 uur is veel te weinig. Zou het met 5 of 6 uur niet eens aandurven.
Waarom boek je geen losse vlucht naar Gatwick? En dan niet die vlucht naar heathrow.


Omdat het een pakketreis is. Voor de data dat ik keek was het 14 nachten. Toen ik ongeveer 30 min. later keek was het voor die data ineens 13 nachten. Expedia zei dat 3 uur moet lukken met het reizen naar het andere vliegveld. Ik kon ook niet overleggen met mijn man. Hij zei als je iets leuks ziet bij Expedia voor ons budget boek het dan maar. Nu was dat overstappen van vliegvelden een issue en ik weet niet of hij dat risico wilde nemen. Jammer, maar helaas!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 28 Jun 2017 13:39

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Hmm ja ik zou het niet doen. Je hebt zoveel risico's op vertraging, je heen vlucht kan vertraging hebben, je moet wachten op je koffers, er kan file staan, de trein kan vertraging hebben (zo heb ik eens een vlucht bijna gemist in Manchester.. Trein reedt ineens niet).
Je zit toch niet relaxt dan.
Daarbij zal je waarschijnlijk minimaal 2u van tevoren ook op Gatwick moeten zijn?

Heel gek dat ze het zo aanbieden.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Jun 2017 14:05

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Zeker gek. Ik heb geen idee hoe ver van de voren je aanwezig moet zijn. Is dat niet aan jezelf? De incheckbalie sluit toch niet dan? Godsamme zeg hoeveel vliegvelden heeft Londen wel niet?

Ik heb nu een optie gevonden dat je vanaf A'dam naar London City vliegt, dan 4 uur hebt (ipv de 3.20 van die andere optie) en dan moet je naar Gatwick. Het is ook ongeveer een uur rijden, maar heb ik dan een speling van 1 uur meer.

Ik heb nu gegoogled op ''hoever van te voren aanwezig op londen gatwick'', maar word niet veel wijzer.


Ik zit nu op de site van Gatwick misschien staat het daar, want heb het Expedia gevraagd alleen weten zijn verdomd weinig als reisorganatie.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Jun 2017 14:19

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

http://www.gatwickairport.com/faqs/checking-in/

Long haul; opent 4 uur voordat de vluchten gaan. Dat betekend toch niet dat je er dan ook 4 uur van te voren moet zijn?
Oh zie nu dat ze adviseren om 2 uur van te voren er te zijn zodat je genoeg tijd hebt (staat niet bij of het voor buiten of binnen europa is).

Het enige enge vind ik dat het in Londen is. Zouden jullie dat risico nemen en ook dat het nu 1 uur langer is om naar die andere te reizen?

Overigens is het gek dat terug vanuit Cancun wel naar Gatwick wordt gevlogen en we daar moeten overstappen.

Oh mijn man vind het niks en vind het net als ik zo raar dat je moet overstappen. Ik houd het in de gaten, wie weet veranderd het.
<<

Anoniem249

Bericht 28 Jun 2017 18:35

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Ik zou het niet doen. Er zijn teveel als-en en maar-en ben een dergelijke overstap.
<<

Anoniem249

Bericht 28 Jun 2017 18:37

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Vergeet ook niet dat de security op de vliegvelden in Londen heel hoog is, wat veel rijen en wachten betekent.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Jun 2017 19:17

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Het kon ook via Amerika en dat gaat dan ook via Londen. Dan zouden we vanaf hier naar Londen gaan en op hetzelfde vliegveld overstappen. Terwijl ik aan het kijken was was het ineens € 3000,00 duurder dus dan is de keuze snel gemaakt.....................niet doen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 28 Jun 2017 19:19

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Ik zou het ook niet doen. London City is zoals de naam al aangeeft midden in de stad dus met taxi of bus heb je grote kans dat het verkeer vaststaat en dat betekent dat je met je koffers moet gaan sjouwen in de metro etc. Als je vlucht dan ook maar iets te laat aankomt dan haal je je overstap zeker niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Jun 2017 21:20

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Dragonfly schreef:Ik zou het ook niet doen. London City is zoals de naam al aangeeft midden in de stad dus met taxi of bus heb je grote kans dat het verkeer vaststaat en dat betekent dat je met je koffers moet gaan sjouwen in de metro etc. Als je vlucht dan ook maar iets te laat aankomt dan haal je je overstap zeker niet.


We doen het ook niet omdat we het risico niet willen nemen. Expedia zei dat het makkelijk moet lukken, maar ja die zien alleen maar dollartekens! Via Amerika kon ook niet, maar de prijzen die ik zag waren ineens weg en het is duurder. Best een rotsite dat Expedia je hoeft maar te knipperen en de prijs die je zag is weg.
Ben er een beetje klaar mee tenzij het echt een goede deal is.
Voor alsnog zit ik de tijd nog wel even uit wat ik overigens al maanden doe. Ik hoop dat er iets leuks van TUI voorbij komt en hebben nog een tegoedbon dus die gaat er dan ook vanaf.
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 28 Jun 2017 23:53

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Ik heb paar weken terug 1,5 uur in de rij gestaan voor controle en dat was op stansted vliegveld. Vlucht duurde zelf 45 min

Zeker nu zijn er strengere controles
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 29 Jun 2017 18:40

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Hopelijk vind je snel iets anders wat jullie aanspreekt!
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jun 2017 11:13

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Dank je dat hoop ik ook, want ben het nu meer dan zat dat wachten en ook het eeuwige zoeken.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Jul 2017 11:37

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Ik zag het nu met 7 en 9 uur tussenstop wat je dan aan tijd hebt om tussen de vliegvelden te reizen. Zouden jullie dat risico wel nemen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jul 2017 11:42

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Risico wel, maar ik zou het alsnog niet doen omdat ik geen zin heb in gedoe.
Ik betaal tegenwoordig liever wat meer voor dat soort comfort, dus een directe vlucht of comfortabele overstap ipv gesjouw tussen twee vliegvelden. Maar dat is een overweging die je moet maken.
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 18 Jul 2017 13:04

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Eens met Marin. Daarbij heb je toch ook extra kosten door de taxi, en die zijn niet goedkoop in London. En 9 uur extra reistijd is echt niet chill. (Want dat geeft die extra overstap je). Je reis wordt dus 2x zo lang bijna!
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Jul 2017 13:18

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Marin, Zijn de controles in Amerika echt zoveel langer dan normaal? Ik zie ze er ook bij met oa een tussenstop van 4.50.

Wat Expedia aanbied verschilt nogal. Ik heb er nu heen een gevonden met 4.50 tussenstop in Dallas en terug een van 7.15 in Londen Gatwick dus niet dat je dat tussen vliegvelden moet reizen. De kans bestaat dat het veranderd en ook het niet dicht kunnen doen van mijn koffer naar Amerika vind ik een dubbel gevoel.

Ik zit op allerlei manieren al maaaaaaaaaaaaaaaden te zoeken dat ik onderhand niet meer wil! Ben het echt zo ontzettend beu. We hebben nou een ultimatum gesteld en gaan op 11-8 belissen anders duurt het echt te lang.
Het liefst gewoon bij TUI, maar ik houd onze opties open vandaar dat ik Expedia ook in de gaten houd.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 18 Jul 2017 13:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jul 2017 13:29

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Ja in Amerika duurt het meestal wel heel erg lang. Je gaat bij je port of entry (dus waar je het eerste Amerika in komt) echt door de douane en dat zijn vaak lange rijen en ze stellen meer vragen dan bij de Nederlandse douane bijvoorbeeld. Maar 4.50 uur zou prima moeten zijn.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Jul 2017 13:34

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Marin schreef:Ja in Amerika duurt het meestal wel heel erg lang. Je gaat bij je port of entry (dus waar je het eerste Amerika in komt) echt door de douane en dat zijn vaak lange rijen en ze stellen meer vragen dan bij de Nederlandse douane bijvoorbeeld. Maar 4.50 uur zou prima moeten zijn.



Dank je voor je reactie. Ik heb geen problemen met vragen, ze vragen maar raak en fouilleren ook maar raak.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jul 2017 13:35

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Haha ja je zult wel moeten, anders mag je het land misschien niet in. Maar omdat ze iedereen vragen, duurt het gewoon langer.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Jul 2017 13:54

Re: Vraag Londense vliegvelden. Graag snel antwoord!

Ik weet het. Geen problemen mee zoals ik al zei. Hoe doen ze dat als er mensen zijn niet echt geen engels kunnen? Wij kwamen ooit terug van de DR en op Schiphol werden ook wat vragen gesteld. Een jongen deed moeilijk en wilde niet antwoorden. Nou die werd mooi even mee genomen. Dan denk ik waarom zo moeilijk doen, zo erg waren die vragen niet.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers