Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 19 Jun 2017 15:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Wij hebben al snel besloten dat een tweede kindje welkom zou zijn, rond 4/5 maanden. Nu is onze situatie natuurlijk zo dat de kans wat kleiner is dat het ook zo snel gebeurt, dus dat risico durfden we te nemen. Ik heb destijds aan mijn verloskundige gevraagd of het beter was om rekening te houden met een bepaalde rust voor je lijf. Zij gaf aan dat zodra wij er klaar voor waren en ik een nieuwe zwangerschap zag zitten, dat prima kon. Nu waren mijn zwangerschap en bevalling zonder complicaties, dus dat scheelt denk ik ook.

Maar conclusie, als jullie het willen, waarom niet?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 19 Jun 2017 18:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Oh je kindje is al een half jaar. Ik las het (kortgeleden bevallen) alsof je mini een paar weken oud is.
Bij 6 maanden heb je voor jezelf al wel een ritme gecreëerd met eventueel werk en je privéleven. Dan weet je denk ik ook voor jezelf wel of je dit aan zult kunnen. Ik moest er echt nog niet aan denken toen. Maar dat is persoonlijk.
Maar ik vind het dus prima kunnen.
2016
<<

Patsy

Bericht 19 Jun 2017 20:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik was na 7 maanden opnieuw zwanger. Ik vond de 2e zwangerschap een stuk pittiger, vooral omdat ik veel meer moest tillen en omdat ik veel alleen moest doen (door het werk van mijn man). Voor mijn lichaam is het ,misschien wel te, zwaar geweest. Ik merk dat mijn lijf pas sinds kort weer echt goed hersteld is (de jongste is net 2). Maar ik vind het een groot voordeel dat de tweede heel gemakkelijk mee ging in het ritme en dat ze nu heel veel aan elkaar hebben (al is dat geen garantie natuurlijk).
<<

Anoniem197

Bericht 20 Jun 2017 03:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Je geeft zelf aan nog niet helemaal de oude te zijn, in welk opzicht dan?
Want daar zit ook nog verschil in natuurlijk.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Jun 2017 12:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ben nog snel moe. Sta bovenaan de trap te hijgen. Wil ik hier over een paar jaar nog een keer doorheen...
<<

Anoniem197

Bericht 20 Jun 2017 12:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Geloof me, je hebt je energie dadelijk nog harder nodig! Bij mij was dat gelukkig van de 1 op de andere dag over. Maar ik zou nog even wachten dan. Dadelijk gaat je energielevel opeens nog sneller omlaag.
<<

Anoniem197

Bericht 20 Jun 2017 12:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ow maar het is natuurlijk jouw eigen keuze en ik weet wat het is als je eenmaal graag wilt. Dus als je er echt voor wilt gaan en je hebt dadelijk back-up, dan zou ik het zeker doen!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 20 Jun 2017 12:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik denk dat die vermoeidheid echt nog wel wat minder kan worden de komende tijd hoor, biechtje.
Ze zeggen toch niet voor niks dat je lichaam na een zwangerschap een maand of negen nodig heeft om te ontzwangeren. Ook voor dit soort kwaaltjes denk ik.
Denk niet dat je er vanuit moet gaan dat je jaren later nog steeds elke keer hijgend bovenaan de trap staat. En wellicht heeft dat ook weer andere oorzaken. Nog niet alle zwangerschapskilo's kwijt, nog niet begonnen met sporten terwijl je dat voorheen wel deed, slechte nachtrust etc.

Persoonlijk zou ik gewoon nog even wachten en je lichaam even de tijd geven om te herstellen. Zeker omdat de verzorging van de kleine icm een (vergevorderde) zwangerschap vast ook heel erg zwaar is.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Jun 2017 02:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Hallo,

Inmiddels zijn mijn kinderen al 5 en 7.
Waar ik/we eerst er van overtuigd waren dat ons gezin zo compleet is begin ik daar al meer aan te twijfelen.
Ik ben zelf nog jong, net 32, en we hebben bewust gekozen om redelijk vlot voor kinderen te kiezen. In dat opzicht waren wij dan ook binnen onze vriendengroep en familie de eerste met kinderen. Dit heb ik soms wel als eenzaam ervaren.
Om ons heen is nu de 1 na de ander zwanger of pas bevallen.
Ik vraag me al meer af of ik nu jaloers ben of dat ik daadwerkelijk een kindje wil bij ons gezin.
Mijn man is enorm blij met de vrijheid die we al meer krijgen.. Afgelopen weekend heb ik aangegeven of hij nog eens wil nadenken over een eventuele derde kindje.
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee wil.
Sorry voor 't warrige verhaal.
<<

anoniem196

Bericht 23 Jun 2017 17:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Biechtje met kinderen van 5 en 7.
Lastig. Misschien ben je jaloers. Maar misschien is een kindje erbij nog heel fijn.
Hoop dat jullie samen eruit komen wat goed is.
<<

Anoniem197

Bericht 24 Jun 2017 03:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Biechtje sorry, ik dacht dat ik gereageerd had.
Ik zou geen overhaaste beslissingen nemen. Praat er veel over met jouw man en kijk waar het gevoel vandaan komt. Misschien ben je jaloers maar misschien wil je gewoon echt nog een kindje.
Denk er goed over na. Succes!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jun 2017 18:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Gisteravond nog lang met elkaar erover gehad. Hij snapt mijn gevoel en ook het gevoel juist om die bijzondere tijd met elkaar te delen. Of dat voortkomt uit jaloezie/erbij horen of het feit dat ik/we altijd 3 kinderen wilde.

Mijn man ziet ook vooral praktische bezwaren.
Afgesproken dat we deze week vooral gaan kijken naar ons gevoel, het praktische gedeelte komt ook wel weer goed. Onze kinderen hebben toevallig deze week allebei los van elkaar gevraagd of wij ook een baby krijgen.

Ik heb zelf het idee dat de deur een beetje op een kiertje staat...
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Jun 2017 19:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Zo klinkt het wel Biechtje. Ik hoop het voor je!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Jun 2017 19:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik ben zwanger :)
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 28 Jun 2017 19:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Gefeliciteerd, ik ook. :cheering:
<<

Anoniem336

Bericht 28 Jun 2017 19:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Gefeliciteerd allebei !
Ik gelukkig niet :)
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 28 Jun 2017 19:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Gefeliciteerd beiden!
<<

Anoniem301

Bericht 28 Jun 2017 20:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Wat leuk, gefeliciteerd!
<<

Anoniem315

Bericht 28 Jun 2017 20:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Spannend! Gefeliciteerd!
Hopelijk weten we gauw wie jullie zijn! Ik heb stiekeme hoop op bepaalde mensen :)
<<

Anoniem257

Bericht 28 Jun 2017 21:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Gefeliciteerd
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jun 2017 21:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Gefeliciteerd!!
<<

Anoniem316

Bericht 28 Jun 2017 21:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Gefeliciteerd! Ben erg benieuwd wie jullie zijn!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 28 Jun 2017 22:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Gefeliciteerd!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Jun 2017 22:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik ben ook zwanger! Nog niet helemaal de bedoeling, maar we zijn er erg blij mee.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Jun 2017 22:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik ben ook zwanger! :D
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron