Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Midden Amerika - welke landen?

<<

Anoniem249

Bericht 25 Jun 2017 11:29

Midden Amerika - welke landen?

Welke landen in midden Amerika vind jij helemaal het einde en waarom? Mexico en Cuba zijn we al geweest.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Jun 2017 12:28

Re: Midden Amerika - welke landen?

Ik vind de eilanden van Belize echt machtig mooi (ik ben oa op Caye Caulker en San Pedro geweest). Echt paradijselijk met een heel fijn relax sfeertje. Guatemala vond ik enorm mooi vanwege de tempels, o.a. bij Tikal. Ik vond het land verder ook heel gemoedelijk, rustig, leuk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem249

Bericht 25 Jun 2017 14:37

Re: Midden Amerika - welke landen?

Leuk Zora! We zaten zelf ook aan Guatemala te denken. We hebben iets langer de tijd (6 a 7 weken), dus kunnen meerdere landen combineren.
Belize lijkt me heel mooi, maar dat is een land waar ik erg over twijfel. Voor mijn gevoel is het daar heel Amerikaans (dat baseer ik werkelijk nergens op). Als in: veel Amerikaanse toeristen en dus een beetje "verpest". Hoe heb jij dat ervaren en hoe lang geleden ben je er geweest?
Ben wel op zoek naar een authentiekere vakantie dan bijvoorbeeld een Thailand of Bali.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Jun 2017 19:36

Re: Midden Amerika - welke landen?

Oeh nou ik ben er wel jaren geleden geweest dus hoe authentiek het nu nog is durf ik niet te zeggen. Ik vond het de eilanden toen wel wat toeristisch maar heel relax, fijn sfeertje. Iedereen rustig en in chill-modus zeg maar. Vaste land van Belize heb ik wel mooie dingen gezien maar we hebben ons daar vooral veel onveilig gevoeld. Het is ook allemaal net wat duurder daar. Maar de eilanden voor een weekje aan het einde van jullie reis... yum!!

In Guatemala is een leuke aanrader trouwens Flores. Heel lief en leuk stadje. Goeie uitvalsbasis voor Tikal.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 25 Jun 2017 20:09

Re: Midden Amerika - welke landen?

Ik heb elk land van midden amerika gezien, behalve El Salvador (had te weinig tijd, komt miss volgend jaar:) :) )

Mexico vond ik echt geweldig, mensen super aardig, makkelijk te reizen en heerlijk eten. Guatemala ook leuk, je hebt daar de grootste markt van midden Amerika.
En die koffie daar, zo heerlijk! Lake atitlan ook geweldig, echt prachtig. Verder heb ik ook een busreis gemaakt van (ik dacht) dat het de route Flores-Semuc Champey was. Wauw, was echt prachtig, alsof je meerdere continenten aan je voorbij ziet gaan qua natuur, heel bizar.
En natuurlijk alles super gekleurd daar die huizen :) :) Je kunt daar ook een vulkaan beklimmen en dan slaap je op de top, ik had al geboekt maar werd ziek dus niet meer gedaan..
Costa Rica is ook een prachtig land, die jungle daar is echt geweldig. Honduras heb ik gedoken, vond mensen ook super vriendelijk, maar zou daar wel heengaan als je wat reiservaring hebt.
Nicaragua vond ik persoonlijk niet zo. Belize is heel mooi verder, maar ook best prijzig. Veel Mexicaans eten ook daar. En qua Amerikaans, tja het is het enige Engels sprekende land van midden Amerika dus ja wel meer dan normaal. Ligt ook aan welk eiland, op caye caulker voornamelijk backpackers. Dat andere grote eiland( ben ff de naam kwijt) wel veel Amerikaanse toeristen. Ook veel resorts, ze zijn het helemaal aan het volbouwen daar, echt zonde. Wat wel hilarisch is op dat eiland met golfkarretjes rondrijden haha.
En Panama? Vind dat zelf 1 van de leukste landen van Midden Amerika.
<<

Anoniem249

Bericht 25 Jun 2017 21:15

Re: Midden Amerika - welke landen?

Wat vond je van Costa Rica Libelle? Hoor van veel mensen dat 't best toeristisch is geworden. Heb jij dat niet zo ervaren?
We hebben best wat reis ervaring (o.a. heel Zuid Amerika gedaan). Waarom denk je dat je voor Honduras reis ervaring nodig hebt?

Er woont een vriendin van me in Costa Rica dus wilde oorspronkelijk daarheen en dan naar het noorden reizen. Aan het einde van de rit gaan we namelijk naar familie in LA. Maar hoorde zulke fantastische verhalen over Guatemala, dat ik het niet aan durfde om "maar" 2 a 3 weken daar te hebben.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 26 Jun 2017 18:12

Re: Midden Amerika - welke landen?

Heb je reisadvies voor Honduras wel eens bekeken? :wink:

Costa Rica was ik 7 jaar terug ofzo, ik vond heel leuk, vooral die jungle. Of echt toeristisch is geworden weet ik niet, destijds viel nog best mee.
<<

Anoniem249

Bericht 26 Jun 2017 18:55

Re: Midden Amerika - welke landen?

En daar heb je geen last van als je veel reis ervaring hebt? Lijkt me toch dat elke toerist daar dezelfde hinder van ondervindt, wel of geen ervaring.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 29 Jun 2017 16:19

Re: Midden Amerika - welke landen?

Mijn schoonouders waren vorig jaar naar Panama. Hun hebben genoten.
M:21072011
J :08012014
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 03 Jul 2017 16:27

Re: Midden Amerika - welke landen?

Met reiservaring kan je situaties beter inschatten, zo bedoel ik het. Sommige toeristen denken namelijk dat wat hier kan overal kan wat natuurlijk niet zo is.
<<

Anoniem210

Bericht 08 Jul 2017 13:22

Re: Midden Amerika - welke landen?

Ik kan je panama van harte aanraden. :heart:

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers