Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic #2

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 16 Jun 2017 20:38

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Over drie weken wil ik gaan afbouwen. V is dan een half jaar en ik ben wel toe aan meer vrijheid. Hoe moeilijk ik het ook vind om hetgeen waar ze het zo goed op doet los te laten. Ik kolf nu meestal 21:15/21:30 - 6 -10 - 16. De avond-ochtend geeft na een week of twee/drie dat ik dit doe nog veel stuwing. Ook van 16-21/21:30. Als eerste ga ik met de boezemvriendjes stoppen en dan de tijden verlangen. Dus even vooruit plannen op mijn werk denk ik. 6 - 12 - 16:30 - 21:30 of zo. Waar ik bang ben tegenaan te gaan lopen met meer tijd er tussen is dat ik dan met volle borsten moet gaan sporten. Als ik nu ga sporten bijv 3 u na het kolven krijg ik al sneller harde plekken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jun 2017 20:50

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Slik jij nog steeds de boezemvriendjes Jip? Das best prijzig of niet?
Ik heb twee zakjes opgemaakt. Nu slik ik een supplement van de Etos voor jonge moeders. Daar zit ook fenegriek in.

Knap dat je af wilt gaan bouwen, dat zal geen makkelijke beslissing zijn. Succes!
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Jun 2017 06:28

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ja die slik ik nog steeds. In de boezemvriendjes zit een Veel hogere concentratie dan in een supplement met andere stoffen. Als je productie goed is dan is dat prima om te gebruiken!
Ik koop steeds vier zakjes voor de prijs van drie en daar doe ik een maand mee. Dus ja 30 euro per maand aan kwijt.

Ik kan natuurlijk ook nog wel doorgaan en kijken of het lukt om twee keer per dag te kolven voor een tijd nog. Maar ben bang dat ik dan steeds volle borsten heb en dat is ook niet fijn voor oa sporten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 17 Jun 2017 06:38

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Hoe voorzichtig zijn jullie met t voorkomen van een borstpntsteking? Kraamhulp had t erover dat de borsten geen tocht mochten ontvangen. Dus afgelopen dagen toen t zo mooi was liep ik buiten met een vest dicht over de borsten en als ik onder de douche vandaan komt moet ik een handdoek ervoor houden. En zelfs van de trap af gaan zou tocht vangen dus zou ik er ff iets voor moeten houden.
Klopt dit?

En kan je als je een tepelkloof hebt sneller een borstpntsteking krijgen? (Lijkt me wel)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Jun 2017 07:07

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Elsa schreef:Hoe voorzichtig zijn jullie met t voorkomen van een borstpntsteking? Kraamhulp had t erover dat de borsten geen tocht mochten ontvangen. Dus afgelopen dagen toen t zo mooi was liep ik buiten met een vest dicht over de borsten en als ik onder de douche vandaan komt moet ik een handdoek ervoor houden. En zelfs van de trap af gaan zou tocht vangen dus zou ik er ff iets voor moeten houden.
Klopt dit?

En kan je als je een tepelkloof hebt sneller een borstpntsteking krijgen? (Lijkt me wel)


Ik deed dat in het begin ook idd. Al vrij snel ben ik alleen maar zoogcompressen gaan gebruiken en die heb ik na een week of 3 ook weggelaten (meestal omdat ik het gewoon vergat omdat ik vrij weinig lek)
30-04-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Jun 2017 07:20

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Dat verhaal is voor mij echt nieuw!

Aantal keer er tegenaan gezeten terwijl ik heel alert ben op harde plekken en goed leeg kolven.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Jun 2017 07:41

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb daar echt nooit rekening mee gehouden. Zeker met hoge temperaturen niet.
2015 💙
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Jun 2017 07:44

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Mijn kraamhulp had het in zekere mate ook over tocht vangen, maar alleen buiten. Straks met 25-30 graden en weinig wind, hoef je daar echt geen extra laagje overheen.

Kloven zou ik behandelen met moedermelk en aan de lucht drogen.
L2014 & H2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 17 Jun 2017 08:18

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Mijn kraamhulp was er heel streng in, ik mocht nooit zobder vest of jas naar buiten toen. Hoe het met deze temperaturen zit weet ik niet, ik let er nu niet meer op.

Laatst voelde het wel heel naar aan mijn borsten toen we op de slaapkamer de ventilator aan hadden trouwens, dus die hebben we maar uitgezet.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jun 2017 08:26

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Oh daar heb ik ook niks van gehoord. Juist dat je lekker je tepels moest drogen aan de lucht.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Jun 2017 08:44

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Marin schreef:Oh daar heb ik ook niks van gehoord. Juist dat je lekker je tepels moest drogen aan de lucht.


Wel aan de lucht ja maar niet in de wind/tocht.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jun 2017 08:46

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ah oké. Nee nooit gehoord! Ga 't onthouden voor ooit een volgende keer haha.
Let's discover the world together.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 17 Jun 2017 08:48

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Hier ook een kraam die er continu voor waarschuwde.

@marin en jip, hebben jullie echt het gevoel dat die boezemvriendjes flinke productie verbetering gaven? Hoeveel gebruik je er per dag? Ik vind ze zo duur, en vraag me af of het echt toevoegt...
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jun 2017 08:52

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik vind 't lastig om te zeggen. Ik heb ze genomen in een tijd dat ik ook aan power pumping deed en sowieso m'n hele productie probeerde op te krikken. Dat is gelukt. Maar waar dat door komt? Ik vond het ook duur en heb twee zakjes gekocht. Nam er vier per dag (twee keer twee, zoals op 't zakje stond) dus 't gaat ook nog eens hard.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Jun 2017 09:07

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb voor ik ze nam allerlei dingen geprobeerd om meer productie te krijgen. Toen ik deze nam en neem nam het toe en blijft het stabiel. Vorig weekend moest ik wachten op nieuwe en nam het meteen wat af.
Ik slik -ook volgens de verpakking- 3x2 per dag. Omdat h er t 4 zakjes voor de prijs van 3 is heb ik er steeds 4 gekocht. En met zes pillen per dag ben ik in een week door zo'n zakje heen...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 17 Jun 2017 09:52

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Elsa, dat je van tocht een borstontsteking krijgt is een fabel, net als dat je niet verkouden wordt als je zonder jas naar buiten gaat. Borstontsteking komt van binnenuit, door een bacterie of vaak door verstopte melkkanalen. Afgelopen week nog gelezen bij VBN geloof ik, daar gaven lactatiekundigen dit aan.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 17 Jun 2017 10:25

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Jip schreef:Dat verhaal is voor mij echt nieuw!

Aantal keer er tegenaan gezeten terwijl ik heel alert ben op harde plekken en goed leeg kolven.


Hoe weet je dat je er tegenaan zat?
Sinds gisteren is m'n borst gevoelig op 1 plek. Toen ik na kolfde kwam er weinig meer uit. Vanacht was t super hard, heb ik er even een warm washandje opgehaald. Na de voeding leek t ok, maar toen ik op m'n zij ging liggrn voelde ik dat er nog wel iets zat.
Nu moest ik met m'n andere borst voeden, maar leek die andere toch voller.
Ik heb geen verhoging, en geen rode plekken op m'n borst.

Mbt kloof, ik laat t idd aan de lucht drogen, en smeer sinds gisteren na iedere voeding bepantem. En andere houdingen. Leek net al iets beter te voelen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Jun 2017 10:53

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb een ontsteking gehad in mn borst. Ik gebruik zakjes Qiara elke dag maar die was ik 2 dagen vergeten. Jezus wat deed mu borst pijn, kon er nauwelijks op liggen. Hete douches (au - de straal) dubbel zakjes Qiara en zoon elke keer die borst laten leegdrinken zorgde dat het binnen 2 dagen weg was. Je kon heel duidelijk een grote rode vlek aan de buitenkant zien. Ik was verbaasd hoe snel het weer over was ook trouwens.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jun 2017 11:22

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Wat zijn zakjes Qiara?
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Jun 2017 11:33

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Elsa schreef:
Jip schreef:Dat verhaal is voor mij echt nieuw!

Aantal keer er tegenaan gezeten terwijl ik heel alert ben op harde plekken en goed leeg kolven.


Hoe weet je dat je er tegenaan zat?
Sinds gisteren is m'n borst gevoelig op 1 plek. Toen ik na kolfde kwam er weinig meer uit. Vanacht was t super hard, heb ik er even een warm washandje opgehaald. Na de voeding leek t ok, maar toen ik op m'n zij ging liggrn voelde ik dat er nog wel iets zat.
Nu moest ik met m'n andere borst voeden, maar leek die andere toch voller.
Ik heb geen verhoging, en geen rode plekken op m'n borst.

Mbt kloof, ik laat t idd aan de lucht drogen, en smeer sinds gisteren na iedere voeding bepantem. En andere houdingen. Leek net al iets beter te voelen


Pijnlijke harde plek, rode plek. Maar geen koorts of minder melk uit die borst. Hete washand, hete douchestraal, masseren met de hand of electrische tandenborstel zonder het borsteltje er op helpen mij goed.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Jun 2017 11:56

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Qiara = probiotica dat ik neem tegen infecties en melkproductie
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 26 Jun 2017 11:41

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Borstvoeding loopt hier goed.
R krijgt 7 voedingen op een dag, en kont per week een ruime 300 gram aan.
Nu wil ik me gaan verdiepen in het kolven. Zo af en toe, zodat ik bijv de voeding van 23 uur aan vriend over kan laten en ik alvast naar bed kan. of gewoon om dochter een keer een flesje te kunnen laten geven.
Maar hoe pak ik dat aan? Ik lees dat je niet zoveel kolft als je dat de baby normaal drinkt. Stel ik laat dochter een x een flesje bv geven, dan zou ik vantevoren kunnen kolven. Maar dan heb ik niet genoeg?
En wil ik om 23 uur de voeding aan vriend overlaten, dan zou ik het dus al vantevoren gekolfd moeten hebben.

Wanneer kan ik het beste kolven? Na een voeding? Net gedaan, uit de eerste borst kwam nagenoeg niks, uit de laatste borst 30 ml. Moet ik dan 3 voedingen nakolven om een flesje bij elkaar te hebben?
Ik lees ook ergens dat ik een uur na de voeding zou kunnen kolven. Heeft dat dan geen consequentie voor de voeding van de baby daarop?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 26 Jun 2017 12:08

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik vond dat ook maar een lastig iets. Ook omdat je niet weet hoeveel je kindje drinkt. Het rekensommetje van 150xgewicht:voedingen per 24u ging hier iig niet op. Ze at zeker 40CC meer.
Kolven had bij mij alleen maar zin een uur na de voeding en soms had ik wel het idee dat ze daardoor minder at en sneller kwam of gewoon niet genoeg had.
Kolven als ik alleen was met E ging ook eigenlijk niet dus dat maakte het extra lastig.
Uiteindelijk heb ik in een weekend een keer 2 voedingen bij elkaar kunnen kolven maar echt een voorraad oid is me nooit gelukt. En eigenlijk moet je kindje 1x per dag uit de fles drinken om het niet te verleren (weigeren de vlgd x)
Ik vond het maar een lastig iets en ben daarom na 6weken over gegaan op kv.
30-04-2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 26 Jun 2017 12:17

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb steeds na voedingen gekolfd voor voorraad zoals jij nu deed Elsa.
Op een gegeven moment ging ze savonds langer slapen en heb ik daar ook een voeding ingelast op te kolven, daar haalde ik dan meer mee op.
Hier was er niets te merken van dat ze dan minder kreeg in fles als dat ze aan borst dronk. Ze bleef even lang er tussen laten.
Je hoeft trouwens niet elke dag een flesje te geven om fles weigeren te voorkomen. 1 x per week is al meer dan voldoende.
Wat ik wel een nadeel vind van je vriend een fles laten geven zodat jij kan slapen is dat je dan ook niet kolft, en het dus meteen weg voorraad is. Of je moet al heel vlug kolven op de voeding voor 23.00 en dan is het weer niet zo heel veel nuttiger gezien je nog niet echt vroeg slaapt.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 26 Jun 2017 13:39

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Mij is verteld om in de ochtend na de eerste voeding mijn borsten leeg te kolven om een voorraad op te bouwen. In de ochtend heb je de meeste melk en meteen na een voeding kolven zorgt niet voor extra stimulans (geen nieuwe tsr) dus geen kans op overproductie en stuwing enzo.

Voor mij werkte dit prima, maar het duurde even voor er met kolven ook wat meer uitkwam. Of dochter ging langer slapen, waardoor mijn borsten voller waren ;) ik heb uiteindelijk wel nog flink last gehad van overproductie, maar dat kwam omdat dochter langer sliep en ik wakker lag met pijnlijke borsten. Dan koos ik om toch wat af te kolven en weer verder te slapen ipv niet willen stimuleren en wakker liggen van de pijn. Dat heeft zich gestabiliseerd toen ik weer ging werken. Nu kan ik op het werk 2x kolven voor bijna 3 voedingen. Ik kolf soms wat bij of ik vul aan uit de vriezer. Gaat goed zo. Als je het fijn vind, kun je ook appen voor vragen trouwens!
december 2016
juli 2019
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde