Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #3

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 24 Jun 2017 17:32

Re: Stomme vragen topic #3

Bedankt voor de antwoorden mbt de wekker zetten. We hebben nu de laatste voeding voor het slapengaan opgehoogd, dat zat er al aan te komen. Ze heeft 5 uur geslapen voordat ze kwam. Heerlijk!

Alle flessen hierna heeft ze tot dusver allemaal (net niet) leeggedronken, dus we lijken in een prima ritme te zitten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jun 2017 22:16

Re: Stomme vragen topic #3

Mijn baby tijgert de hele box en z'n bedje door. Tenminste, weet niet hoe je die beweging noemt, met z'n beentjes krachtig afzetten. Schuiven eigenlijk gewoon. Regelmatig vind ik 'm ergens anders in de box dan waar ik 'm neer heb gelegd. Met z'n nekje helemaal raar scheef, dat vind ik niet zo fijn en dan leg ik 'm weer recht. En z'n beentjes steken door de spijltjes heen. 's nachts slaapt ie in z'n bedje wel met slaapzakje aan dus dan raken z'n beentjes niet verstrikt maar in de box dus wel. Ik neem aan dat dit niet heel gevaarlijk is toch? Flexibele botten and all. Kan er moeilijk iets tegen doen en ontwikkeling is wel goed (sterke kerel!).
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Jun 2017 08:40

Re: Stomme vragen topic #3

Lijkt mij niks om je zorgen over te maken Marin. Integendeel, hij is zich lekker aan het ontwikkelen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jun 2017 09:10

Re: Stomme vragen topic #3

Nee ik bedoel meer of ie niet klem kan komen te zitten. Maar lijkt me niet toch? Dan zouden die spijltjes niet mogen (en die zijn juist zo open ivm verstikkinggevaar). Hij is niet het eerste kindje dat z'n beentjes door de spijltjes steekt natuurlijk.
Verder heel leuk om 'm zo beweeglijk te zien!
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 25 Jun 2017 10:01

Re: Stomme vragen topic #3

Marin schreef:Nee ik bedoel meer of ie niet klem kan komen te zitten. Maar lijkt me niet toch? Dan zouden die spijltjes niet mogen (en die zijn juist zo open ivm verstikkinggevaar). Hij is niet het eerste kindje dat z'n beentjes door de spijltjes steekt natuurlijk.
Verder heel leuk om 'm zo beweeglijk te zien!



Mwah, hij gaat wel huilen hoor als ie vast zit! Lekker laten hupsen, zo leert hij snel dat ie zijn spieren moet gebruiken om zivh uit die posities te redden! Julian deed dat ook, die had toen met 3 maanden door dat ie zo ook kon rollen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jun 2017 10:17

Re: Stomme vragen topic #3

Ja Olivier rolt ook bijna om, denk één dezer weken.
Thanks dan voel ik me toch iets minder bezorgd om 'm gewoon lekker dingen zelf uit te laten vinden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem260

Bericht 25 Jun 2017 13:51

Re: Stomme vragen topic #3

ChiQ schreef:
Marin schreef:Nee ik bedoel meer of ie niet klem kan komen te zitten. Maar lijkt me niet toch? Dan zouden die spijltjes niet mogen (en die zijn juist zo open ivm verstikkinggevaar). Hij is niet het eerste kindje dat z'n beentjes door de spijltjes steekt natuurlijk.
Verder heel leuk om 'm zo beweeglijk te zien!



Mwah, hij gaat wel huilen hoor als ie vast zit! Lekker laten hupsen, zo leert hij snel dat ie zijn spieren moet gebruiken om zivh uit die posities te redden! Julian deed dat ook, die had toen met 3 maanden door dat ie zo ook kon rollen.


Jep, dit. Ze zijn niet van suiker :P
Ik las laatst dat de schedel van 'n kind de eerste anderhalf jaar goed bestand is tegen klappen. Vind ik ook een hele geruststellende gedachte :smile:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 26 Jun 2017 07:19

Re: Stomme vragen topic #3

Hoeveel drinken jullie dreumesen bij de boterham?
2016
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 26 Jun 2017 07:56

Re: Stomme vragen topic #3

Ongeveer 150ml. Hij drinkt het niet altijd in een keer op. Dan bied ik hem het later nog eens aan en vaak gaat het er dan wel in.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 26 Jun 2017 08:06

Re: Stomme vragen topic #3

Kajaka schreef:Ongeveer 150ml. Hij drinkt het niet altijd in een keer op. Dan bied ik hem het later nog eens aan en vaak gaat het er dan wel in.


Ja dat doe ik ook op die manier. Ik heb alleen het gevoel dat ik de hele dag hem drinken aan het geven ben haha
Slokje hier en slokje daar.. Omdat hij nu dus geen flessen meer krijgt. Dan gaat er niet in 1x 180 in zegmaar.
2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Jun 2017 08:09

Re: Stomme vragen topic #3

Doe ik ook hoor salome! Die van mij drinkt smorgens ongeveer 100ml melk en verder een paar losse slokjes verdeeld over de dag. Ik vind het veel te weinig maar ik heb het losgelaten.
#teammaple🍁
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 26 Jun 2017 08:16

Re: Stomme vragen topic #3

Urban Naked schreef:Doe ik ook hoor salome! Die van mij drinkt smorgens ongeveer 100ml melk en verder een paar losse slokjes verdeeld over de dag. Ik vind het veel te weinig maar ik heb het losgelaten.


Als ik appel diksap/ Karvan cevitam sinaasappel neem dan drinkt hij wel zo 100ml in 1x op uit zijn rietjesbeker.
Hij heeft dus echt een voorkeur voor zoet. Al verdun ik het wel behoorlijk.
Ik zet de rietjesbeker op de voetenplank van zijn kinderstoel. En hij pakt hem zelf.
Maar als er dus melk inzit is het een ander verhaal :face:
2016
<<

Anoniem281

Bericht 26 Jun 2017 08:20

Re: Stomme vragen topic #3

Bij de boterham krijgt-ie 100 cc melk binnen ongeveer. Bij elk eetmomentje bied ik verder water aan en daar drinkt-ie ook ongeveer 100 cc van per keer. (Dus bij 't fruitje 's ochtends, bij het koekje 's middags en 's avonds bij het avondeten) Tussendoor krijgt-ie gewoon wat slokjes en soms een extraatje als een smoothie, maar dat ligt eraan of ik er zelf zin in heb (om te maken)
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 26 Jun 2017 08:22

Re: Stomme vragen topic #3

Bazinga schreef:Bij de boterham krijgt-ie 100 cc melk binnen ongeveer. Bij elk eetmomentje bied ik verder water aan en daar drinkt-ie ook ongeveer 100 cc van per keer. (Dus bij 't fruitje 's ochtends, bij het koekje 's middags en 's avonds bij het avondeten) Tussendoor krijgt-ie gewoon wat slokjes en soms een extraatje als een smoothie, maar dat ligt eraan of ik er zelf zin in heb (om te maken)


Dus dat zal zo'n 600 ml per dag zijn?
Denk dat dat hier ook wel lukt. Maar dus alleen met smaakjes. Maar dat vind ik met warm weer niet zo erg.
2016
<<

Anoniem328

Bericht 26 Jun 2017 09:27

Re: Stomme vragen topic #3

D drinkt bij het brood 's ochtends en 's middags zo'n 175 ml melk. Hij vindt het heerlijk dus het gaat vaak in 1 teug op. Verder bieden we hem bij elk eetmoment van de dag water in z'n rietjesbeker aan dus bij het fruit, bij een tussendoortje, bij het avondeten. En ook de rest van de dag staat de rietjesbeker altijd binnen zijn handbereik. Hij krijgt alleen water maar dat vindt hij echt heel lekker. Hij vraagt er ook echt om. Dus daar zijn we heel blij mee.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Jun 2017 11:13

Re: Stomme vragen topic #3

Even een vraagje omdat ik benieuwd ben. Mijn zoon is afgelopen vrijdag gemeten op het cb en hij was wel iets aangekomen in gewicht, maar in de lengte zo goed als niet gegroeid. Hij is nu (bijna) 8 maanden. Ik moet met 9 maanden terugkomen voor een meting. Iemand die dit ook aan de hand heeft gehad en is dit vanzelf goed gekomen?
Ik maak me vooralsnog niet echt zorgen, maar ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als hij een volgende meting weer niet is gegroeid.

♥♥
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 26 Jun 2017 12:35

Re: Stomme vragen topic #3

Ik heb het lengte meten altijd met een korreltje zout genomen. Ze moeten dan in die bak liggen met hun hoofd boven ertegen en dan aan de beentjes trekken om te kunnen meten... Bovendien is er ook zo weinig aan te doen he. Kijk, als ze nou na een jaar niet tot nauwelijks gegroeid zouden zijn, dan zou ik me wel zorgen maken. Maar 1x een wat afwijkend getal. Neu... niet zo spannend.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Jun 2017 12:53

Re: Stomme vragen topic #3

Mickey schreef:Ik heb het lengte meten altijd met een korreltje zout genomen. Ze moeten dan in die bak liggen met hun hoofd boven ertegen en dan aan de beentjes trekken om te kunnen meten... Bovendien is er ook zo weinig aan te doen he. Kijk, als ze nou na een jaar niet tot nauwelijks gegroeid zouden zijn, dan zou ik me wel zorgen maken. Maar 1x een wat afwijkend getal. Neu... niet zo spannend.

Dit is toch niet echt een antwoord op mijn vraag? ;)
Ik zeg toch zelf ook dat ik me nu geen zorgen maak, maar dat ik gewoon benieuwd ben wat er gaat gebeuren als een volgende meting weer afwijkend is? Ik vind dit ene afwijkende getal ook niet zo spannend.

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 26 Jun 2017 13:15

Re: Stomme vragen topic #3

Elliot schreef:Even een vraagje omdat ik benieuwd ben. Mijn zoon is afgelopen vrijdag gemeten op het cb en hij was wel iets aangekomen in gewicht, maar in de lengte zo goed als niet gegroeid. Hij is nu (bijna) 8 maanden. Ik moet met 9 maanden terugkomen voor een meting. Iemand die dit ook aan de hand heeft gehad en is dit vanzelf goed gekomen?
Ik maak me vooralsnog niet echt zorgen, maar ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als hij een volgende meting weer niet is gegroeid.


Wij hebben dit niet met de lengte gehad maar wel met de omtrek van het hoofdje. Extra wezen meten en toen was het wel ineens goed gegroeid. Ik ga ervan uit dat de keer ervoor scheef gemeten is.
Misschien is dat bij jou ook het geval? Dat ze de vorige keer hem iets teveel opgerekt hebben zegmaar? Dan lijkt het alsof hij nu niet gegroeid is.
2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Jun 2017 13:23

Re: Stomme vragen topic #3

Ja dat zou kunnen Salome, maar als hij de vorige keer nog korter was dan zou hij dus toen heel weinig gegroeid zijn. Z'n lijntje loopt iig niet meer mooi op, hij begon op het gemiddelde en zit nu onder de -1 lijn. En dit keer hebben ze sowieso goed gemeten omdat ze het, vanwege het afwijkende getal, drie keer hebben gedaan.

Nou ja, anyway, ik maak me dus zoals gezegd geen zorgen maar ik ben gewoon erg benieuwd wat er gaat gebeuren als het de volgende x weer zo is. Krijg ik dan een verwijzing voor een dokter? Moeten we het nog even afwachten? Hij is nu met z'n 8 maanden krap 69 cm.

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 26 Jun 2017 13:28

Re: Stomme vragen topic #3

Hmh oke het vlakt dus wat af?
Geen idee hoe snel ze doorsturen eigenlijk. Zijn jullie zelf ook klein?
Tijn lijkt echt op mijn man (als kind dan haha). Die is juist bovengemiddeld lang en te licht.
2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Jun 2017 13:33

Re: Stomme vragen topic #3

Ik ben 1,71 m en m'n man 1,83 m. Ik ben dus gemiddeld en m'n man ietsjes eronder geloof ik. Niet echt groot maar ook niet klein dus. Ik verwacht dus ook geen boom van een kerel als zoon, maar zijn lijntje vlakt nu ineens wel heel hard af. Ach, misschien heeft hij ineens deze week een groeispurtje, dan is er niks aan de hand natuurlijk.

♥♥
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 26 Jun 2017 13:36

Re: Stomme vragen topic #3

Elliot schreef:
Mickey schreef:Ik heb het lengte meten altijd met een korreltje zout genomen. Ze moeten dan in die bak liggen met hun hoofd boven ertegen en dan aan de beentjes trekken om te kunnen meten... Bovendien is er ook zo weinig aan te doen he. Kijk, als ze nou na een jaar niet tot nauwelijks gegroeid zouden zijn, dan zou ik me wel zorgen maken. Maar 1x een wat afwijkend getal. Neu... niet zo spannend.

Dit is toch niet echt een antwoord op mijn vraag? ;)
Ik zeg toch zelf ook dat ik me nu geen zorgen maak, maar dat ik gewoon benieuwd ben wat er gaat gebeuren als een volgende meting weer afwijkend is? Ik vind dit ene afwijkende getal ook niet zo spannend.

Oh ja, ik zie het inderdaad :razz:
Ik heb geen idee wat er dan zal gebeuren. Wat de lengte betreft hebben wij dat ook niet gehad. Wel net als Salome hoofdomtrek, maar dat was een typefout. Maar je zegt ook al dat ze hem nu 3x hebben gemeten, dus dan kan daar niks mis zijn gegaan. Er is zo weinig aan te doen als hij qua lengte niet echt groeit, dus ik ben ook wel benieuwd wat ze de volgende keer zullen doen, mocht hij dan niet (genoeg) gegroeid zijn.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 26 Jun 2017 14:46

Re: Stomme vragen topic #3

Elliot schreef:Ik ben 1,71 m en m'n man 1,83 m. Ik ben dus gemiddeld en m'n man ietsjes eronder geloof ik. Niet echt groot maar ook niet klein dus. Ik verwacht dus ook geen boom van een kerel als zoon, maar zijn lijntje vlakt nu ineens wel heel hard af. Ach, misschien heeft hij ineens deze week een groeispurtje, dan is er niks aan de hand natuurlijk.


Nou, Tijn was tussen de 9 en 11 maanden in gewicht maar weinig aangekomen. Dat vlakte dus wat af. Maar nu ineens 2 maand verder heeft hij 2 schoenmaten groter en ruim 1 kledingmaat en eet alles wat los en vast zit.
Dus ook echt een groeispurt. En dat heeft hij in de lengte ook al eens gehad.
2016
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 26 Jun 2017 18:09

Re: Stomme vragen topic #3

Veranderen voeten nog van model?
Ik ben bang dat ik anders beter schoenendozen kan kopen ipv schoenen. Dat kind heeft gewoon vierkante voeten :shock:

Afbeelding
30-04-2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: sarah1985