Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 19 Jun 2017 08:24

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Olijfje schreef:Maar meiden volgens mij voel ik de baby al :omg:
Bij de eerste zwangerschap pas in week 19 maar ik voel nu sinds een paar dagen van die kleine plopjes/belletjes achter mn schaambot. Echt zoals de vorige keer!! Is wel echt heel vroeg maar ik heb op internet gelezen dat er veel meer vrouwen (zeker bij een tweede/derde) zwangerschap al zo vroeg de baby voelen. Zou het echt zo zijn?

Nog vrouwen hier op het forum die de baby ook al met 12 weken voelden?

Ik voelde mijn tweede kindje ook al heel vroeg met 11 weken en een paar dagen. Ik dacht eerst dat het niet kon. Paar keer gevoeld en met 13 weken wist ik het echt zeker dat ik haar voelde en dat ik haar dus wel degelijk met 11 weken al had gevoeld. Leuk dat je de kleine al voelt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2017 08:42

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Framboos wat leuk om te lezen!!
Je begint inderdaad bijna aan jezelf te twijfelen omdat het nog zo vroeg is. Maar eigenlijk wist/weet je het wel he! Zo'n herkenbaar en typisch gevoel. Ik lag gisteren met een grijns van oor tot oor op de bank :love:
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 19 Jun 2017 10:52

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wat heerlijk olijfje dat je de baby nu al voelt. Mijn placenta ligt voor dus ben benieuwd wanneer ik iets ga voelen.
<<

Anoniem256

Bericht 19 Jun 2017 10:57

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Zo weer even bijgelezen.. Qua spullen voor de baby hebben we tot nu toe alleen het kamertje staan. Die nemen we over van m'n zusje. Verder nog niks gekocht, wel op internet wat ideeen op gedaan. Denk dat wij voor een joolz gaan of de mutsy igo. Die hebben vrienden ook en bevalt hen goed. Zonet kraamzorg aangevraagd. En dan morgen echo, ben heel benieuwd of het geslacht te zien is.

Olijfje/Chipa, bij mij werd de uitgerekende datum ook niet aangepast. Ze gaan uit van de berekening van het ziekenhuis. Qua meting zou ik volgens mij 2 dagen later zijn. Cryo was op dag 5 ook maar 10'cellen dus misschien daardoor.

En ik had het idee deze week ook wat gevoeld te hebben. Soort luchtbelletjss zoals in je darmen maar dan lager. Was wel maar eenmalig maar gaf me een goed gevoel. Zal morgen eens vragen waar de placenta ligt, ik heb geen idee.
Nog steeds een bescheiden buik hier, onbekenden zullen niks zien. Wel voor het eerst ene positiebroek aan gehad, zat wel heel lekker!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 19 Jun 2017 11:30

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Olijfje schreef:Framboos wat leuk om te lezen!!
Je begint inderdaad bijna aan jezelf te twijfelen omdat het nog zo vroeg is. Maar eigenlijk wist/weet je het wel he! Zo'n herkenbaar en typisch gevoel. Ik lag gisteren met een grijns van oor tot oor op de bank :love:

Ja ik kon het eerst niet geloven, omdat het zo vroeg was. Zoon voelde ik met 16 weken duidelijk, dat vond ik al snel. Nu voelde het wel zachter, kriebelig/fladderend gevoel, maar ook logisch met de termijn. Rond de 16 weken voelde ik onze dochter ook regelmatig en duidelijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem252

Bericht 20 Jun 2017 07:48

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Gisteren weer het hartje gehoord, mooi geluid :heart:
Nog maar 6 dagen tot de echo :D. Ben zoooo benieuwen
<<

Anoniem256

Bericht 20 Jun 2017 09:04

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Net echo gehad, zag er allemaal goed uit. Maagje en blaas gevuld enz. Uitgebreid mogen kijken, zeer beweeglijk kind. En geslacht ook vrij duidelijk kunnen zien, we krijgen een zoon :love: Nog een klein beetje onder voorbehoud maar eigenlijk al vrij duidelijk een piemeltje in beeld. En vandaag ook het hartje mogen horen, ook bijzonder moment :love:
<<

Anoniem252

Bericht 20 Jun 2017 09:50

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wat leuk een jongetje Punto!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 20 Jun 2017 09:54

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ah het eerste geslacht! Leuk een jongetje Punto :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem328

Bericht 20 Jun 2017 12:33

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Punto wat super fijn dat alles goed was! En een jongen :love: Jongens zijn zó leuk!! :ja:

AM jullie weten het ook al bijna! Wat gaat het hard joh. Het eerste trimester zit er bij jullie al op!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 20 Jun 2017 15:54

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja en ik nog 10 dagen; spannend allemaal hoor! Voelt iedereen zich wat beter?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem252

Bericht 20 Jun 2017 17:14

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja olijfje zijn jongens leuk? Ik had altijd de voorkeur voor een meisje. Maar aangezien ik denk dat dit een jongetje wordt ben ik zo nieuwsgierig hoe een jongetje nou is!

Ik voel me echt veel beter. Vrolijker en fitter. Ben echt mezelf weer. Misselijkheid totaal weg. Dus heel fijn. En bij jou?
<<

Anoniem328

Bericht 20 Jun 2017 17:50

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Pippa oh jij dus ook al bijna. Spannend! Heb jij een voorgevoel?

Wij wachten tot de 20 weken echo mbt het geslacht. We zijn van week 15 tot 17 op vakantie en die paar weken extra kunnen we onze nieuwsgierigheid nog wel bedwingen.

AM ja ik vind het geweldig een zoon. Onze zoon is nergens bang voor, zit onder de blauwe plekken en schrammen, is echt een clown, is enorm van het stoeien, klimmen en smeren. Doet scheten als een volwassene en lacht er keihard om :smile: En is daarnaast echt ern knuffelkont en mama'kindje :love:
Maar er zijn vast ook meisjes die zo zijn
<<

Anoniem328

Bericht 20 Jun 2017 17:52

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Hier gaat het nog niet beter met de misselijkheid en moeheid. Ene dag gaat het redelijk en de andere dag ben ik continu beroerd en overgeven. Die dagen lig ook heel vroeg in bed.
Hopelijk gaat het snel wat beter!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 21 Jun 2017 20:34

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

AM super fijn dat je je zo goed voelt weer!
Olijfje, hopelijk knap je snel op..

Ik heb echt geen voorgevoel, alleen voor"tekenen" en iedereen roept een meisje, dus wie weet, geen idee.
Ik nog echt doodmoe, misselijk als ik niet steeds wat kleins eet en last van banden, maar niet meer spugen en zo beroerd als eerst maar nog totaal niet mezelf, werk pittig, veel gezeur en werk nog vrij veel, weinig van ziekmelding te merken nog, maar heb dat wel heel duidelijk aangegeven, dit gaat zo niet.

We hebben net een trip trap gehaald bij iemand, toch tweedehands, was zo goedkoop, we verven hem zelf een leuk kleurtje of opnieuw wit, new Born set van zus erbij, toch wel heel leuk zo!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 24 Jun 2017 06:15

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Olijfje, wat naar dat je je nog zo rot voelt. Het zou nu toch snel beter moeten gaan. Kan je wel af en toe je rust pakken?

Pippa, leuk dat je al een trip trapp hebt gekocht. Geweldige stoel. Heb de aankoop lang uitgesteld ivm de prijs maar nu ik er 2 heb ben ik verkocht. Zo handig. Ook met de babyinzet

Ik ben de hele dag door licht misselijk en weer erg moe. Ook door de druk op het werk. Gelukkig over 2.5 week al vakantie
<<

Anoniem252

Bericht 25 Jun 2017 10:08

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Super leuk olijfje, klinkt echt geweldig jouw zoon!

Rustig hier in het topic!

Mijn lijf doet sinds vorige week stom op mijn werk. Ik ben bang voor mijn bekken. Heb last van pijn in mijn billen en onderrug. Vooral na avonddiensten met veel bukken en tillen van patiënten. Als ik Google word ik niet blij. Gelukkig over een weekje ruim 3 weken vakantie.

Morgen morgen morgen :heart: zul je zien dat de baby er niet goed bij ligt en ze het niet kan zien hahaha.
<<

Anoniem328

Bericht 25 Jun 2017 12:15

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Am pijn in de billen heb ik ook. Al vanaf week 7 maar het is momenteel heel erg. Met uitstraling naar de benen en rug. Zwangerschapsisschias. Heel vervelend. En inderdaad op zn ergst als ik veel moet bukken en tillen. Het is niet ernstig maar wel heel naar. Maar het hoeft dus niet perse je bekken te zijn! Ik ga 2x in de week naar dr fysio en doe oefeningen. Maar veel helpt het niet. Als il jou was zou ik zsm een fysiotherapeut inschakelen!
<<

Lizzy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:27

Bericht 25 Jun 2017 15:45

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Veeeeelste lang al niet meer actief geweest hier! :palm:
Fijn om te lezen dat het bij iedereen goed gaat!
Hopelijk voel je je snel wat beter olijfje!

Hier gaat ook alles prima, inmiddels alweer bijna 16 weken zwanger, wat gaat de tijd snel zeg!
Gisteren de pretecho met geslachtsbepaling gehad...en...we krijgen een meisje :) super leuk!!
Ook ik voel de baby al 2 weken nu, is dan ook wel mijn 2e zwangerschap en de placenta ligt achter. Mijn man kan overigens nog niets voelen, het zijn echt nog maar kleine schopjes.

Verder geen kwaaltjes meer en voel me uitermate goed eigenlijk! Alleen afgelopen week met die warmte begon ik al wel aardig wat vocht vast te houden, even in de gaten houden dus.
Afbeelding
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 25 Jun 2017 19:01

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Chipa, vervelend dag je zon misselijk gevoel had, al opgeknapt?
AM, vervelend, denk goed aan je lichaam! Ik ook pijn bij bil (gehad) en loop sowieso bij fysio maar dat was door zenuw klemming, niet perse bekken. Gelukkig bijna vakantie! Spannend morgen!
Lizzy, fijn dat het goed gaat met je! & wat leuk zeg, een meisje!! En wat leuk dat je de baby al voelt!

O jullie hebben het allemaal over vakantie, ik wil ook :( heb december voor het laatst weekje vrij gehad, verder helemaal niks en voor september mag ik ook geen vrij, zoo kut, ben er echt aan toe.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem328

Bericht 26 Jun 2017 08:33

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Pippa ja dat met die beklemde zenuw heb ik dus ook, isschias. Wat balen zeg dat je helemaal geen vakantie mag. Hoezo is dat? Iedereen heeft toch recht op het opnemen van vakantie?
AM veel plezier vandaag! Hoe laat hebben jullie de echo? Spannend joh!
Lizzy wat leuk een meisje! Hebben jullie nu al een zoon of dochter?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 26 Jun 2017 08:47

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Zomer is hoogseizoen op mijn werk dus alleen mensen met kinderen mogen vakantie. Stomme regel, maar ik heb dus helemaal geen vrij. Heb alleen met bruiloft zusje 3 dagen en met mijn verjaardag 3 dagen, verder mag ik eigenlijk ook geen vrije dagen doorgeven...
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem328

Bericht 26 Jun 2017 09:01

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Pff lekker dan, ben je mooi klaar mee. Nouja vanaf volgend jaar mag je dus wel vrij nemen :P
Maar is er geen uitzondering mogelijk nu je zwanger bent? Zeker tegen die tijd ben je er lichamelijk wel een keer aan toe denk ik! Zeker omdat je zo'n lichamelijk zware baan hebt.
En wanneer zou je wel vakantie kunnen krijgen? Na september?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 26 Jun 2017 10:09

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

We zijn maar met zijn drieën, dus het is sowieso al veel te krap, en andere collega gaat dus wel op vakantie :( dus na het hoogseizoen mag het pas dus ik hoop op september, want daarna ben ik wel erg zwanger om nog op vakantie te gaan, dan durf ik het ook niet echt meer denk ik.. maar als ik het echt niet trek met lichaam ga ik wel echt nog minder werken in de zomer, moet wel aan mezelf denken iig.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem328

Bericht 26 Jun 2017 15:16

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Dat moet je zeker Pippa. Voor jezelf en die kleine kiezen nu!

Ik ben net gebeld voor de verloskundige. De uitslag van de nipt is goed :yes:
Pff wat een opluchting. Ik kreeg bijna een hartaanval toen ze belden. Had het vrijdag pas verwacht.
Zo blij!!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers