Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #3

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 23 Jun 2017 12:13

Re: Stomme vragen topic #3

Zora schreef:Ik dacht altijd dat iets eten of drinken of wat dan ook tot je nemen meteen na het tandenpoetsen heel slecht is voor je glazuur. Dat is extra kwetsbaar als je net hebt gepoetst.


Maar hoe doe je dat dan met 's ochtends poetsen, nu ze 2x per dag gepoetst moeten worden? Dat is hier vlak voor 't ontbijt.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 23 Jun 2017 12:18

Re: Stomme vragen topic #3

Nan schreef:Vanaf wanneer stopten jullie met de wekker zetten voor nachtvoedingen (fles)? We zetten sinds de kraamweek de wekker om de 4 uur en meestal komt ze 10 minuten voor de wekker gaat. Vannacht was ze alleen niet wakker te krijgen en heeft daardoor ook maar minimaal gedronken en kwam anderhalf uur later wel, die fles ging dan weer wel leeg.

Mijn gevoel zegt dat we beter kunnen wachten tot ze zelf komt, maar ik lees ook steeds over niet te lang wachten ivm lage bloedsuikers. Kan nergens vinden vanaf wanneer dat minder gevaarlijk wordt.


Ik moest om de 3 uur voeden tot hij op zijn geboortegewicht zat. Of eerder, maar er mocht max 3 uur tussen zitten.
Toen hij weer op zijn geboortegewicht zat, mocht er 's nachts maximaal 6 uur tussen zitten, ivm zijn bloedsuikerspiegel inderdaad. Maar meestal kwam hij om de 3 a 3,5 uur in het begin!
10.04.17
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 23 Jun 2017 12:19

Re: Stomme vragen topic #3

Rebecca schreef:
Zora schreef:Ik dacht altijd dat iets eten of drinken of wat dan ook tot je nemen meteen na het tandenpoetsen heel slecht is voor je glazuur. Dat is extra kwetsbaar als je net hebt gepoetst.


Maar hoe doe je dat dan met 's ochtends poetsen, nu ze 2x per dag gepoetst moeten worden? Dat is hier vlak voor 't ontbijt.


Ik poets mijn tanden altijd na het ontbijt dus zal dat met R ook zo gaan doen later.
10.04.17
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Jun 2017 12:24

Re: Stomme vragen topic #3

Saga schreef:
Rebecca schreef:
Zora schreef:Ik dacht altijd dat iets eten of drinken of wat dan ook tot je nemen meteen na het tandenpoetsen heel slecht is voor je glazuur. Dat is extra kwetsbaar als je net hebt gepoetst.


Maar hoe doe je dat dan met 's ochtends poetsen, nu ze 2x per dag gepoetst moeten worden? Dat is hier vlak voor 't ontbijt.


Ik poets mijn tanden altijd na het ontbijt dus zal dat met R ook zo gaan doen later.


Ja na het ontbijt. Da's toch ook veel frisser :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 23 Jun 2017 12:26

Re: Stomme vragen topic #3

Saga schreef:
Rebecca schreef:
Zora schreef:Ik dacht altijd dat iets eten of drinken of wat dan ook tot je nemen meteen na het tandenpoetsen heel slecht is voor je glazuur. Dat is extra kwetsbaar als je net hebt gepoetst.


Maar hoe doe je dat dan met 's ochtends poetsen, nu ze 2x per dag gepoetst moeten worden? Dat is hier vlak voor 't ontbijt.


Ik poets mijn tanden altijd na het ontbijt dus zal dat met R ook zo gaan doen later.


Ik breek even in, want ik lees dit toevallig en het is precies andersom juist dacht ik. Je moet niet direct na het eten poetsen, minstens een half uur wachten. Het eten zorgt namelijk voor een zuuraanval op je gebit en dan je tanden poetsen heeft een extra schurende werking waardoor de zuren je gebit nog meer aan kunnen tasten. Je moet je speeksel de kans geven het juiste milieu weer te herstellen. Als je geen tijd hebt om een half uur te wachten met poetsen na het eten kun je beter poetsen voor het eten. Eten/drinken na het poetsen is niet veel schadelijker dan normaal eten/drinken en poetsen na het eten wel!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Jun 2017 12:34

Re: Stomme vragen topic #3

Dat klopt ook hoor. Het is volgens mij niet een half uur maar 10 min, maar zolang wacht ik dus idd ook voordat ik ga poetsen, mezelf of T.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 23 Jun 2017 12:40

Re: Stomme vragen topic #3

Ik wacht inderdaad ook altijd een tijdje!
10.04.17
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 23 Jun 2017 12:45

Re: Stomme vragen topic #3

Ik heb echt altijd minstens een half uur en eigenlijk het liefst zelfs een uur gehoord. Dat zeiden mijn tandartsen ook altijd. Vandaar dat ik eerst ontbijt, dan douche en dan poets voor ik de deur uit ga. Als ik zo even op pubmed zoek vind ik dat ook.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14684979

Is dat achterhaald?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 23 Jun 2017 12:52

Re: Stomme vragen topic #3

Nan, ik mocht op t einde van de ktaanweek al max 6 uur tussen laten zitten. Ik zou t gewoon eens gaan proberen (ook al is jou dochter lichter dan mijn zoon)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem316

Bericht 23 Jun 2017 12:52

Re: Stomme vragen topic #3

Jip, hier vanaf 6 maanden ongeveer.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 23 Jun 2017 12:54

Re: Stomme vragen topic #3

Hoe lang kan een ontstoken oogje aanhouden?
R heeft al vanaf dag 3 een ontstoken oogje. Ziet niet rood, maar komt veel viezigheid uit. We maken t schoon met gekookt water, en in t begin deed ik er vaak moedermelk in (dat laatste is wel wat verwaterd, maar doe t nog 1x per dsg)
Maar ondertussen zijn we 2 weken verder
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem197

Bericht 23 Jun 2017 13:06

Re: Stomme vragen topic #3

Hier heeft dochter 1 aardbei gekregen maar dat was met 8 mnd. Niet teveel ivm allergie risico.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 23 Jun 2017 13:07

Re: Stomme vragen topic #3

E heeft het de eerste x een dikke week gehad en vlak daarna weer een dag of 4.
Steeds schoonmaken (bv na de voeding) en er zeker niet met je vingers aan zitten.
Als het weg is nog wel een paar dagen blijven schoonmaken.
En schoonmaken met een steriel gaasje en mm is idd het allerbeste. De dokter kan evt druppels voorschrijven maar die werken minder goed als mm....
30-04-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 23 Jun 2017 13:37

Re: Stomme vragen topic #3

Ik snap er niks van. Ik heb m'n moeder gevraagd om een nieuwe flesspeen mee te nemen want die was toch in het centrum.
Nu is ze bij 3 drogisten geweest en ze hebben geen losse speen nummer 1 van avant. Ze heeft toen een fles incl flesspeen meegenomen waarvan ze dacht dat dat dan nr 1 zou zijn. Nu blijkt de speen ook 2 te zijn en die ik thuis al heb op dr eerste fles is een nummer 0. Is er dan geen 1 van avant ofzo? En kan ik dan beter uit de 0 geven?
30-04-2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 23 Jun 2017 13:56

Re: Stomme vragen topic #3

Kees schreef:Ik snap er niks van. Ik heb m'n moeder gevraagd om een nieuwe flesspeen mee te nemen want die was toch in het centrum.
Nu is ze bij 3 drogisten geweest en ze hebben geen losse speen nummer 1 van avant. Ze heeft toen een fles incl flesspeen meegenomen waarvan ze dacht dat dat dan nr 1 zou zijn. Nu blijkt de speen ook 2 te zijn en die ik thuis al heb op dr eerste fles is een nummer 0. Is er dan geen 1 van avant ofzo? En kan ik dan beter uit de 0 geven?


Avent heeft spenen 0 en 1, hier de 1:
https://www.bol.com/nl/p/philips-avent- ... stedsearch

En de 0:
https://www.bol.com/nl/p/philips-avent- ... ypedsearch
december 2016
juli 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 23 Jun 2017 14:02

Re: Stomme vragen topic #3

En van de classic lijn zijn ze er ook, ook op bol.com. 0 is echt voor pasgeborenen, die nog moeten leren drinken zeg maar. Als dat soepel gaat, kun je naar 1, die heeft een iets groter gaatje dan 0.

Wij zijn na een maand ongeveer over gegaan op speen 1, ze kreeg meer honger en moest keihard werken om uit speen 0 genoeg te krijgen. Duurde haar te lang :laughcry:
december 2016
juli 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 23 Jun 2017 14:14

Re: Stomme vragen topic #3

Elsa schreef:Nan, ik mocht op t einde van de kraamweek al max 6 uur tussen laten zitten. Ik zou t gewoon eens gaan proberen (ook al is jou dochter lichter dan mijn zoon)


Zo ging het hier ook.
december 2016
juli 2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 23 Jun 2017 14:30

Re: Stomme vragen topic #3

Wat stom dat die gewoon niet te krijgen zijn hier bij de drogist. Ik heb m gelijk besteld, bedankt Niekske.
30-04-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Jun 2017 17:50

Re: Stomme vragen topic #3

Je hebt vast gelijk whatever :) hoe langer hoe beter dus!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 23 Jun 2017 18:16

Re: Stomme vragen topic #3

Zora schreef:
Saga schreef:
Rebecca schreef:
Maar hoe doe je dat dan met 's ochtends poetsen, nu ze 2x per dag gepoetst moeten worden? Dat is hier vlak voor 't ontbijt.


Ik poets mijn tanden altijd na het ontbijt dus zal dat met R ook zo gaan doen later.


Ja na het ontbijt. Da's toch ook veel frisser :)


Ik dacht ook, net als Whatever lees ik, dat je na 't eten zeker 30 min moet wachten met poetsen. Dat haal ik hier op kdv-dagen niet, en 10 min eigenlijk ook niet.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 23 Jun 2017 18:20

Re: Stomme vragen topic #3

Elsa schreef:Hoe lang kan een ontstoken oogje aanhouden?
R heeft al vanaf dag 3 een ontstoken oogje. Ziet niet rood, maar komt veel viezigheid uit. We maken t schoon met gekookt water, en in t begin deed ik er vaak moedermelk in (dat laatste is wel wat verwaterd, maar doe t nog 1x per dsg)
Maar ondertussen zijn we 2 weken verder


Kan een verstopt traanbuisje zijn en kan heel lang duren. Gaat volgens mij meestal binnen een jaar vanzelf over en anders kan er wat aan gedaan worden (wat ik overigens eng vond klinken). Hier is F bijna 5 maanden en heeft er nog steeds last van.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem243

Bericht 23 Jun 2017 20:19

Re: Stomme vragen topic #3

Rebecca schreef:
Zora schreef:
Saga schreef:
Ik poets mijn tanden altijd na het ontbijt dus zal dat met R ook zo gaan doen later.


Ja na het ontbijt. Da's toch ook veel frisser :)


Ik dacht ook, net als Whatever lees ik, dat je na 't eten zeker 30 min moet wachten met poetsen. Dat haal ik hier op kdv-dagen niet, en 10 min eigenlijk ook niet.


Onlangs ook nog aan mijn tandarts gevraagd en na het eten mag je inderdaad een half uur niet poetsen. Direct na het poetsen eten is geen probleem. In het geval van de (suikervrije) vit. D al helemaal niet want daar zit niets in dat je tanden beschadigd. Water drinken kun je tenslotte ook gewoon voor en na het poetsen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 24 Jun 2017 01:09

Re: Stomme vragen topic #3

Rebecca schreef:
Elsa schreef:Hoe lang kan een ontstoken oogje aanhouden?
R heeft al vanaf dag 3 een ontstoken oogje. Ziet niet rood, maar komt veel viezigheid uit. We maken t schoon met gekookt water, en in t begin deed ik er vaak moedermelk in (dat laatste is wel wat verwaterd, maar doe t nog 1x per dsg)
Maar ondertussen zijn we 2 weken verder


Kan een verstopt traanbuisje zijn en kan heel lang duren. Gaat volgens mij meestal binnen een jaar vanzelf over en anders kan er wat aan gedaan worden (wat ik overigens eng vond klinken). Hier is F bijna 5 maanden en heeft er nog steeds last van.


R had het ook. Buiten de moedermelk en schoon gekookt water kun je ook de buisjes masseren, dat hielp bij ons enorm. Tijdens voeden in ooghoeken voorzichtig drukkende ronddraaiende bewegingen maken op de neusbrug.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 24 Jun 2017 13:03

Re: Stomme vragen topic #3

M. heeft het ook vanaf de geboorte en nu nog steeds af en toe heel erg. Traanbuisje in niet zozeer verstopt maar nog niet volgroeid bij die hele kleintjes. Sommige kindjes hebben daar meer last van dan anderen. Van de oogarts hebben we antibiotica druppels gekregen, dat gebruiken we als het langer dan 2 dagen snotterig en rood is. Verder maken we het 3x per dag schoon met een watje en water. Mag trouwens gewoon kraanwater zijn, de kraan heel even laten lopen. Dit is vaak schoner dan gekookt water dat heeft staan afkoelen op het aanrecht en daar vaak blijft staan tot volgend gebruik.
<<

Anoniem260

Bericht 24 Jun 2017 15:17

Re: Stomme vragen topic #3

Ik dacht altijd dat er nog een vliesje overheen zit en dat dat tot 1 jaar niet behandeld wordt, daarna wel, als het nog niet opgelost is.
Ik hield 't schoon met water, de kraam zei dat kraanwater oké was. Maar het bleef aan. Van Plien de tip om toch gekookt water te gebruiken. Een paar dagen heel consequent een paar keer per dag schoongemaakt en zachtjes gemasseerd en met 3 dagen was ze er vanaf!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers