Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lunchtrommel en beker voor school

<<

anoniem203

Bericht 11 Jul 2016 23:02

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Ze gaan niet zo lang mee. Als ze valleen scheuren ze snel en je moet ze niet liggend in een rugzakje doen want dan lekken ze. Mijn zoon neemt 'm altijd los in de hand mee naar school en doet er vrij voorzichtig mee dus hier gaan ze gemiddeld 4 maanden mee. Het fruit blijft er wel redelijk vers in. Het bakje gaat goed dicht en er kan ook vrij veel in. Ik vind ze zelf wel fijn. Hup alles in de beker en klaar. Als hij moet overblijven neemt hij zijn snacky beker mee, zijn lunchtrommel en flesje en zijn rugzakje is vol. Ik krijg het er dan precies zo in dat de snackybeker en het flesje rechtopblijven staan. Over het tupperware flesje ben ik echt tevreden. Is stevig en lekt geen druppel!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 21 Jun 2017 08:20

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Even een upje voor dit topic! Na de zomervakantie moet mijn dochter ook eten en drinken mee naar school. Qua drinken heeft ze een Dopper fles die ze mee gaat nemen.

Qua brood en fruit ben ik er echter nog niet uit. Hier nog meer ervaringen inmiddels met broodtrommels met vakjes? Die van ikea hebben we er hier thuis twee van, dus die zou ik kunnen pakken om mee te beginnen. Maar eigenlijk wil ik een nieuwe trommel voor haar, liefst een beetje leuke (leuk kleurtje of een printje ofzo). Dus ik ben een beetje aan het rondkijken.
<<

Anoniem197

Bericht 21 Jun 2017 10:38

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Je zou de yumbox kunnen nemen maar die is wel duur. Kan ook yoghurt in. Op fb zie je veel voorbeelden staan als je kijkt op de pagina van de bentofabriek.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 21 Jun 2017 11:05

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Dat is inderdaad een trommel die ik overweeg! Alleen wel aan de prijs inderdaad. Al is het zeker een optie, als hij een tijdje mee kan en hij is echt zo fijn dan is dat het geld wel waard.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 21 Jun 2017 11:12

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Mijn dochter heeft een yumbox en drink in the box als beker. Bevalt erg goed. Alleen is de yumbox echt heel snel bekrast dat was niet met bijvoorbeeld de broodtrommel van mepal.

Yumbox is lekvrij, ik vind de vakverdeling (4vaks) fijn. Ik heb hem via de leukstelunch zei heeft een hele fijne service.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem197

Bericht 21 Jun 2017 15:16

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Moet je de fb pagina in de gaten houden. Gisteren was hij bv 3 euro goedkoper een actie van een uur. Als lid van de groep kan je ook een kortingscode vinden. Maar ze heeft vaak aanbiedingen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 21 Jun 2017 15:20

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Ja korting heb je bij de leukstelunch ook als je je aansluit op fb bij de leukstelunch community 10% meen ik.

Er zijn ook vaak acties bij beide webshops
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 21 Jun 2017 19:44

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Bedankt voor de tips! Ik zal eens kijken op de verschillende sites. En heb me net ook aangemeld bij de facebookgroepen, kan ik gelijk inspiratie gaan opdoen!

Ik denk dat de yumbox tot nu toe wel de grootste kanshebber is. Al zag ik ook de goodbyn Hero en dat leek me ook wel wat.
<<

Gaia

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 47

Geregistreerd: 09 Jun 2017 11:20

Bericht 21 Jun 2017 21:40

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Onze kinderen hebben deze bekers: http://www.greenjump.nl/Product/Eten-en ... ml-Classic met gewone dop
En deze bakjes: http://www.greenjump.nl/Product/Eten-en ... uo-15x12x4 en ook nog 1 met 3 en 4 vakjes.

De bakjes en bekers zijn niet stuk te krijgen, lekken niet, kunnen in de vaatwasser.
En zoonlief gaat er niet zo heel zachtjes mee om meestal. Hij heeft ze nu al 4 jaar.
13-04-2010 & 01-04-2012 & 16-03-2015
<<

anoniem196

Bericht 21 Jun 2017 22:44

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Ik ben fan van de tupperware flessen. https://www.tupperware.nl/xchg/nl/hs.xsl/1786.html
deze gaat al ruim 2,5 jaar mee naar school. 1x was haar tas nat.
en deze als fruitbakje https://www.tupperware.nl/xchg/nl/hs.xsl/903.html
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 23 Aug 2018 22:44

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Ik up dit topic even! Mijn dochter mag binnenkort starten op de basisschool en ik ben nog op zoek naar een leuke, handige broodtrommel en een goede drinkbeker/fles. Hebben jullie nog tips en hoe zien de trommel en beker/fles van jouw kond eruit?

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 24 Aug 2018 00:12

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Deze zijn echt geweldig: handige vakjes en waterdicht. Bestaat vast ook in Nederland, heet bento box lunch box. https://www.stuckonyou.com.au/catalogse ... =Bento+box
Afbeelding
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 24 Aug 2018 06:22

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Ik ben alleen nog op zoek naar een goede drinkfles voor op school. Mijn zoon heeft er nu 3 jaar eentje gehad van Tupperware, maar die is nu wel aan vervanging toe. De laatste tijd lekte hij soms wel eens, maar nu hij naar het eerste leerjaar gaat en ook papieren/werkjes (netjes) mee naar huis moet nemen, wil ik er zeker eentje die niet lekt.

Ik wilde eerst een Mepal drinkfles kopen, maar ik lees nu in dit topic een aantal reacties dat ze toch zouden lekken? Wat is dé ideale drinkfles?
2012 & 2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 24 Aug 2018 07:30

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Wat neemt hij voor drinken mee?
Hier altijd water of thee dus dat is makkelijk schoon te houden. Ze heeft een Clean Kanteen thermo fles voor thee en een Siff kinderfles met draai-sportdop voor water. Beiden lekken niet als ze goed dicht gedraaid worden.
De Sigg is vooral handig daarin omdat het klepje om de drinktuit schoon te houden niet dicht kan als de sportdop niet dicht gedraaid is.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 24 Aug 2018 09:22

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Mijn dochter heeft de rvs drinkfles mee die je nu kan sparen met zegels van AH. Maar we hebben 'm pas een paar dagen dus ik kan nog niet zeggen of deze lang mee gaat, de fles heeft nog niet gelekt in ieder geval (en kan in de afwasmachine).
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 24 Aug 2018 10:13

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Mijn dochter heeft zoals ik vorig jaar al noemde een Dopper en daar is ze tevreden over (en ik ook). Ligt er wellicht ook aan wat voor drinken er mee gaat. Dochter heeft altijd water mee. Ik weet overigens niet of hij niet lekt, bij ons niet. Maar zowel dochter als ikzelf hebben een vakje voor een fles in onze tas waar hij rechtop in kan en we doen hem goed dicht. Maar stel dat hij liggend in de tas vervoerd zou worden weet ik niet hoe dat bevalt. Volgens mij sluit alles wel goed af als je hem goed dicht draait.

Qua trommel zijn we hier uiteindelijk voor de yumbox gegaan. Ontzettend fijne trommel en we zijn er erg tevreden over. Vind wel dat hij voor de prijs snel beschadigd, je hoeft er amper iets mee te doen en hij zit onder de krassen. Maar dochter heeft er leuke stickers op en in het gebruik is hij super. Wij hebben een panino omdat dochter graag brood eet en daar in deze versie genoeg ruimte voor is. Vind het nog steeds een prijzige trommel, maar we zijn er heel tevreden over.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 24 Aug 2018 11:35

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Mijn kinderen hebben ook altijd een dopper mee naar school met water, deze hebben nog nooit gelekt. Ik heb zelf ook vaak een dopper mee in mijn tas, deze heeft bij mij ook nog nooit gelekt.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 24 Aug 2018 12:36

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Snoes schreef:
Ik wilde eerst een Mepal drinkfles kopen, maar ik lees nu in dit topic een aantal reacties dat ze toch zouden lekken? Wat is dé ideale drinkfles?



Hier altijd mepal en lekt nooit.
Dopper lekt bij ons wel.
Heb 2 doppers, nooit tevreden over geweest.
M:21072011
J :08012014
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 24 Aug 2018 15:03

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Hier lekt mepal juist, al meerdere keren bij verschillende bekers natte tassen gehad. Hier 3 doppers die nooit recht in een tas zitten en nooit lekken. Gek dat dat zo kan verschillen.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 24 Aug 2018 15:23

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Hier fan van klean kanteen!! gaan al jaren mee, lekker nooit!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 24 Aug 2018 22:39

Re: Lunchtrommel en beker voor school

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 24 Aug 2018 23:25

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Fiwen schreef:Wat neemt hij voor drinken mee?

Hier ook gewoon water, maar alsnog niet handig als het lekt. Hij moet vanaf volgend jaar ook huiswerk mee naar huis nemen enz en ik vind het dan gewoon fijn dat hij een beker heeft die niet lekt zodat zijn papieren niet nat worden.

Maar nu weet ik het dus nog niet. Ik lees hier heel wisselende verhalen, dus ik ga maar gewoon gokken op een beker en dan kijk ik wel of hij lekt..
2012 & 2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 25 Aug 2018 07:38

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Zo bedoelde ik het niet Snoes, lekkende bekers zijn altijd vervelend.
Waarom ik het vroeg was dat je water en thee makkelijk uit een beker en sportdop krijgt. Ranja, melk, etc wordt al snel een vieze plakboel, dat wil je liever niet in een sporttuit hebben.
Die Sigg fles van ons is ideaal maar daar zou ik geen ranja of sap oid in mee geven want dan krijg je hem binnen de kortste keren niet meer schoon.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 25 Aug 2018 22:03

Re: Lunchtrommel en beker voor school

Oh Fiwen, dan had ik je verkeerd begrepen! Nee er komt echt alleen maar water in. Ik zal ook eens naar de Sigg fles kijken.
2012 & 2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers