Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Camera gezocht

<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 10 Jun 2017 20:59

Camera gezocht

Hoi meiden,

Ik ben opzoek naar een camera maar er is zoveel keuze! Ik dacht, misschien kunnen jullie me op weg helpen :-)
Ik heb op dit moment een spiegelreflexcamera, maar ben op zoek naar iets compacters voor een grote reis die ik ga maken. Ik vind die camera voor deze reis te veel gesleep, maar ik ben ook eigenlijk niet iemand die het leuk vindt (of vooral: Het geduld heeft) om te sleutelen met de juiste ISO en diafragma bij elke foto.

Ik zoek dus eigenlijk: Een (redelijk) compacte camera, die op de autostand mooie foto's kan maken. Mijn budget weet ik niet precies. €600,- vind ik echt te gek, maar het hoeft niet perse €100,- te zijn. Ik wil best meer betalen voor een camera die echt goed naar m'n zin is. Als het goed is gaat 'ie dan toch even mee. Ik zoek ook niet perse een echte compactcamera. Ik zag vandaag ook van die camera's die enorm kunnen zoomen, niet superklein en plat, maar wel mooi handzaam.

Heel erg bedankt voor het meedenken alvast!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jun 2017 21:27

Re: Camera gezocht

Ik heb vorige jaar een Sony cybershot dsc-rx 100 gekocht. Heel fijn cameraatjes, maar super foto's. Verschillende opties en ook de mogelijkheid om, beperkt, te spelen met diafragma etc. Tevens beschikt deze camera over een Carl Zeiss lens.
Hij was niet goedkoop. Ik begreep dat te eigenlijk de beste camera van Sony onder de compact is. De eerst volgende camera van kwaliteit is een spiegelreflex. Daarom heb ik deze ook gekozen, omdat mijn ex al een spiegel reflex camera had.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Zero

Bericht 12 Jun 2017 00:26

Re: Camera gezocht

Op automatische stand mooie foto's kunnen maken vind ik nogal een hele brede eis, gezien de automaat sowieso gaat falen op de meest lastige momenten, welke camera je ook gebruikt.
Als je op klaarlichte dag een foto maakt zal je daar geen kwaliteitsverschil aan af kunnen lezen.

Anyway, ik snap je punt - het moet een no-brainer zijn. Dus dan kom je eigenlijk al uit op compact, omdat een systeemcamera net als een SLR weer verwisselbare lenzen heeft en wat meer poespas is om mee te nemen. Mijn eerste ingeving is een Canon Powershot G7, maar als ik heel eerlijk ben vraag ik me af of deze alsnog niet veel te veel toeters en bellen heeft die jij niet zal gebruiken. Als je op automaat fotografeert, ga je daar toch niets van gebruiken en kun je best zakken in je budget.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 12 Jun 2017 11:12

Re: Camera gezocht

Truus, kijk eens naar systeemcamera's.
Die zijn wat compacter dan een spiegelreflex, maar ook veel mogelijkheden.
En anders kom je inderdaad al snel uit op een compact. Ik moet zeggen vond het zelf erg veel verschil met mijn oude compact en mijn systeemcamera. Qua kwaliteit.
Ik heb een Olympus.
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 21 Jun 2017 12:57

Re: Camera gezocht

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga verder met me erin verdiepen. Ik denk inderdaad misschien wel bij een systeemcaemra uit te komen... Maar welke.
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 21 Jun 2017 13:08

Re: Camera gezocht

Kennen jullie de Sony A5000? Kunnen jullie me helpen bedenken of dit wat zou kunnen zijn?

> Ik zie ook de A6000. Stukje duurder weer, eigenlijk duurder dan wat ik wilde, maar misschien wel heel erg de moeite waard...
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 21 Jun 2017 14:16

Re: Camera gezocht

Ik heb de a5000. Toenertijd met een combi-deal gekocht, waardoor bij de mijne ook nog een telelens zit.
Ik ben heel erg blij met mijn camera. Destijds was de a6000 net op de markt en mij werd geadviseerd om in overweging te nemen of ik het de moeite waard vond om meer uit te geven aan alleen de draaiknop die bovenop de a6000 zit. Bij de a5000 zit het menu 'onder' de knop naast het schermpje, bij de a6000 hebben ze het menu een eigen plekje bovenop de camera gegeven. Vanwege het prijsverschil en de lens die bij de a5000 kwam, heb ik die gekozen. Nog geen minuut spijt van gehad.
De camera is ook lekker robuust, vind ik. Mijn zusje heeft hem ook en ook die is er zeer over te spreken. Zij heeft al heel wat verre en lange reizen gemaakt en altijd ging haar camera (en lens) trouw met haar mee. Het is echt een fantastisch ding.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Mei 2019 19:09

Re: Camera gezocht

Oke mijn Sony sybershot van de eerste generatie heeft het begeven. In die zin er zit een stofje tussen de lens en ik krijg het er niet uit. Aangezien de garantie verlopen is en de bon bij mijn ex ligt heb ik ook besloten de camera uit elkaar te schroeven. Helaas zonder gewenste resultaat.

Maar nu, wil ik een nieuwe syberhot, maar de generatie 5 is gewoon meer dan 1000 euro. En dat ga ik er niet aan uit geven. Nu ben al in de winkel geweest maar ik ben even kwijt of ik nu beter de generatie 2 of generatie 3 kon kopen qua groothoek van de lens etc. Iemand hier enig idee? Of waar ik er meer info over kan vinden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 31 Mei 2019 20:47

Re: Camera gezocht

Ik heb de Sony A6000. Had eerst de 5000 op het oog, maar vond die toch te beperkt met wat ik er evt nog mee wil. De A6000 heeft bijv een hotshoe, terwijl de 5000 het moet doen met de flitser die erop zit.

Ik ben nog helemaal niet goed met alles instellen (dit is mijn eerste camera van dit kaliber) en ik vind echt dat ie prachtige foto's maakt op de auto stand. Echt schitterend.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem279

Bericht 31 Mei 2019 21:57

Re: Camera gezocht

Ik heb geen ervaring met de cybershot, maar ik wilde ook de A6000 aanraden. Heb hem ook sinds kort, ik red het dan wel (een klein beetje) om te vogelen met diafragma en sluitertijd, als je dat eenmaal onder de knie hebt, worden de foto's nog mooier.
Ik weet niet hoe het zit met de groothoeklens van de cybershots waar je het over hebt, maar het voordeel van de A6000 vind ik dat je lenzen kunt verwisselen. En daarnaast is hij ook nog goed mee te nemen, totaal niet onhandig groot. En de prijs inclusief kitlens (waar je om te beginnen al een heel eind mee komt) ligt rond de 500 euro, vond ik ook heel erg meevallen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Mei 2019 23:45

Re: Camera gezocht

Een grotere camera is voor mij geen optie. Aangezien ik hem ook op de motor mee wil nemen. Het is dan niet handig om te werken met een camera die uitstekende lenzen oid heeft. Alles op de motor moet zo compact mogelijk zijn. Anders was een systeem camera zeker een optie geweest.

Ik had het erbij moeten vermelden
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem279

Bericht 01 Jun 2019 07:26

Re: Camera gezocht

Haha oh, mijn oom maakt hele motortochten en heeft altijd z’n spiegelreflexcamera mee, dus waarschijnlijk was m’n antwoord precies hetzelfde geweest :)
Edit: volgens mij heeft hij een bridge camera trouwens. In elk geval groter dan de A6000. Maar ik snap je hoor!

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers