Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slapen en omgevingsgeluiden

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 19 Jun 2017 13:41

Slapen en omgevingsgeluiden

Net werd de grijze container geleegd voor ons huis en dat maakt erg veel herrie. Gelukkig was T in een diepe slaap en ging het goed.

Slapen jullie kinderen diep? Worden ze wakker als jullie bijvoorbeeld gaan douchen 's avonds of als er een hond blaft buiten?
2016
<<

Anoniem260

Bericht 19 Jun 2017 13:59

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Dat ligt er erg aan in welke fase van slapen ze zit. 's avonds kunnen wij gerust douchen, wc doorspoelen, praten op de overloop. Ik kan overdag tijdens haar slaapjes boven stofzuigen, als ze maar goed in slaap is. Als het bijvoorbeeld een kwartier is voordat ze normaal gesproken wakker wordt, dan is de kans vrij groot dat ze dan wel wakker wordt van geluiden
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 19 Jun 2017 14:29

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Hier slapen ze 's avonds en 's nachts heel vast. Ze worden dan ook niet wakker van lawaai of wanneer er iemand 's nachts huilt of zelfs schreeuwt. Wat Jerry zegt is wel herkenbaar: vanaf een uur of 7 's ochtends worden ze vaak wel wakker van geluiden.
2011 2012 2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 19 Jun 2017 14:34

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Mijn zoon slaapt moeilijk in, maar als hij eenmaal slaapt, kun je een kanon naast hem af schieten en dan orde hij nog niet wakker. Mijn dochter slaapt tot nu toe makkelijk door dingen heen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jun 2017 14:39

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

's Avonds en 's nachts wordt hij bijna nergens wakker van. Wij kunnen gewoon douchen, wc doorspoelen etc terwijl onze badkamer naast zijn slaapkamer ligt. Laatst was er mega onweer met harde knallen en hij sliep gewoon door. En er kwam pas nog een wagen met snoeiharde stampmuziek langs tegen middernacht ivm een kampioenschap en hij sliep ook gewoon door terwijl het hele dorp er wakker van werd. Maar als het bijna ochtend is of wat later in zijn middagslaapje dan kan hij wel wakker worden van hardere geluiden.
<<

Anoniem197

Bericht 19 Jun 2017 15:31

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Als hij net op bed ligt, dan wordt hij wakker en vanaf half 5 's morgens ga ik niet meer naar de wc want dan begint mijn dag helaas.
Tussen de middag slaapt hij anderhalf uur heel vast. Dan kan ik zelfs in zijn kamer rommelen. Daarna wordt hij al wakker als ik beneden de deur naar de trap open.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Jun 2017 15:37

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

P wordt tegenwoordig niet snel meer wakker, er was een tijd dat we niet eens naar het toilet konden snachts of hij werd wakker.
S is hufterproof. Die slaapt het best in bij harde geluiden :laughcry: en slaapt ook echt overal doorheen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Jun 2017 15:55

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Jerry schreef:Dat ligt er erg aan in welke fase van slapen ze zit. 's avonds kunnen wij gerust douchen, wc doorspoelen, praten op de overloop. Ik kan overdag tijdens haar slaapjes boven stofzuigen, als ze maar goed in slaap is. Als het bijvoorbeeld een kwartier is voordat ze normaal gesproken wakker wordt, dan is de kans vrij groot dat ze dan wel wakker wordt van geluiden


Hier precies hetzelfde. Ik kan zelfs zijn kamer stofzuigen wannee hij diep in slaap is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 19 Jun 2017 20:18

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Onze kids worden nergens wakker van. Althans, niet van omgevingsgeluiden, wel van zichzelf. Zowel overdag als 's nachts. Ook met oud en nieuw slapen ze door het vuurwerk heen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Jun 2017 20:27

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Toen D. nog veel kleiner was kon je als hij eenmaal sliep naast hem gillen en dan werd hij nog niet wakker, maar nu wordt hij al wakker als er een auto teveel gas geeft bij ons in de straat. Heel irritant, ik durf 's avonds niet meer te douchen enzo. Hij wordt overal wakker van. Hopelijk gaat het weer over.
Laatst gewijzigd door Elliot op 11 Jan 2018 13:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 19 Jun 2017 20:50

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Tobias slaapt door héél veel dingen heen, behalve gehuil of gekrijs van andere kinderen. Hij wordt sowieso niet echt warm of koud van harde geluiden, maar zet 'm in een speeltuintje met een onrustig kind erbij en hij begint peeuwerig te worden. Vet irritant, want z'n neef die een jaar ouder is, is een onwijze jankerd en ze zijn veel samen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 19 Jun 2017 20:58

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Mijn kinderen slapen 's avonds en 's nachts allebei heel diep, kan ik gewoon douchen, wc doorspoelen, kamers binnenlopen etc zonder dat ze wakker worden. Overdag slaapt alleen dochter nog en zij slaapt dan soms heel vast, soms iets minder, maar ze ligt rustig boven dan en daar moet ik overdag normaal ook niet zijn als ze slaapt. Van auto's ofzo wordt ze niet wakker.
2012 & 2016
<<

Gaia

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 47

Geregistreerd: 09 Jun 2017 10:20

Bericht 20 Jun 2017 08:01

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Als die van ons eenmaal slapen dan slapen ze gelukkig diep en worden ze niet snel wakker.
13-04-2010 & 01-04-2012 & 16-03-2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jun 2017 08:28

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Mijn zoon begint er gevoeliger voor te worden. Met name als ie nog niet diep slaapt. Dan schrikt hij (en het Moro reflex is ook nog aanwezig dus dat ziet er zo zielig uit). Maar ik kan nog gerust naast hem stofzuigen als hij eenmaal diep slaapt.
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 20 Jun 2017 09:14

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Mijn dochter wordt niet zo snel wakker. Ik kan ook gewoon de deken over haar heen leggen of haar benen in bed als ze scheef ligt en slaapt.
Zoon is sneller wakker van geluiden. Als je de trap op komt die kraakt, dan reageert hij daar vaak op. En 's ochtends wordt hij ook vaak wakker van een van onze wekkers.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem255

Bericht 20 Jun 2017 17:57

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Als ze slapen dan slapen ze. Zeker de jongste. Ik poets vaak 's avonds de badkamer nog en daar worden ze ook niet wakker van. Mijn man werkt wisselende diensten en komt soms tegen 22.30u thuis. Ook geen probleem. De jongste slaapt ook Door het vuurwerk heen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 20 Jun 2017 18:01

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Elliot schreef:Toen David nog veel kleiner was kon je als hij eenmaal sliep naast hem gillen en dan werd hij nog niet wakker, maar nu wordt hij al wakker als er een auto teveel gas geeft bij ons in de straat. Heel irritant, ik durf 's avonds niet meer te douchen enzo. Hij wordt overal wakker van. Hopelijk gaat het weer over.


Ja dat gaat, gelukkig, over :smile:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Jun 2017 05:51

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Sam schreef:
Elliot schreef:Toen David nog veel kleiner was kon je als hij eenmaal sliep naast hem gillen en dan werd hij nog niet wakker, maar nu wordt hij al wakker als er een auto teveel gas geeft bij ons in de straat. Heel irritant, ik durf 's avonds niet meer te douchen enzo. Hij wordt overal wakker van. Hopelijk gaat het weer over.


Ja dat gaat, gelukkig, over :smile:


Ja dat is hier ook wel overgegaan.
Zoals de meesten beschrijven moeten wij ook zachtjes doen met naar de wc gaan rond 5 uur. Dan wordt hij echt gelijk wakker.
2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Jun 2017 05:55

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Sam schreef:
Elliot schreef:Toen David nog veel kleiner was kon je als hij eenmaal sliep naast hem gillen en dan werd hij nog niet wakker, maar nu wordt hij al wakker als er een auto teveel gas geeft bij ons in de straat. Heel irritant, ik durf 's avonds niet meer te douchen enzo. Hij wordt overal wakker van. Hopelijk gaat het weer over.


Ja dat gaat, gelukkig, over :smile:


Nou... tis hier al zeer lang durend :cry:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Jun 2017 06:38

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Lejow schreef:
Sam schreef:
Elliot schreef:Toen David nog veel kleiner was kon je als hij eenmaal sliep naast hem gillen en dan werd hij nog niet wakker, maar nu wordt hij al wakker als er een auto teveel gas geeft bij ons in de straat. Heel irritant, ik durf 's avonds niet meer te douchen enzo. Hij wordt overal wakker van. Hopelijk gaat het weer over.


Ja dat gaat, gelukkig, over :smile:


Nou... tis hier al zeer lang durend :cry:

Maar het gaat over zegt Sam :wink:
2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Jun 2017 06:45

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Oudste slaapt echt overal door heen. Jongste wordt soms wel wakker en soms niet. Maakt dan niks uit wat het is.
2014 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 26 Jun 2017 12:29

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Salome schreef:
Sam schreef:
Elliot schreef:Toen D. nog veel kleiner was kon je als hij eenmaal sliep naast hem gillen en dan werd hij nog niet wakker, maar nu wordt hij al wakker als er een auto teveel gas geeft bij ons in de straat. Heel irritant, ik durf 's avonds niet meer te douchen enzo. Hij wordt overal wakker van. Hopelijk gaat het weer over.


Ja dat gaat, gelukkig, over :smile:


Ja dat is hier ook wel overgegaan.
Zoals de meesten beschrijven moeten wij ook zachtjes doen met naar de wc gaan rond 5 uur. Dan wordt hij echt gelijk wakker.

Nou ik had dit eerder moeten typen want sinds een kleine week slaapt hij ineens weer overal doorheen. Ik kan weer met een gerust hard m'n tanden poetsen zonder de baby te wekken. Pfieuw.
Laatst gewijzigd door Elliot op 11 Jan 2018 13:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Nov 2017 14:34

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Even een upje want ik erger mij ergens aan en ik weet niet zo goed of ik er wat van kan zeggen.
Hier in de straat heeft bijna iedereen ineens een tuinstofzuiger of een bladblazer. Nu wonen er tegenover 2 families waarvan de mannen al met pensioen zijn. Echt iedere middag zijn ze druk in de weer met die dingen. Probleem is dat T dan meestal nét in slaap is en daar dus wakker van word.
Het is echt super netjes in de straat en ook echt enorm fijn dat ze ons stukje ook meepakken.
Mijn man vindt dat ik er niets van kan zeggen omdat ze de boel zo goed onderhouden en hij ook graag zelf uitmaakt wanneer hij herrie maakt buiten. Bijvoorbeeld met zagen of iets met de auto. Hij zou het dan vervelend vinden als iemand vraagt om te stoppen omdat er een kind moet slapen.
Maar ik zit dus op mijn vrije dagen met een overstuur en soms oververmoeid kind.
Wat zouden jullie doen?
2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Nov 2017 14:41

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Ik vind dat ook zo moeilijk, Salome. Hier wordt de ochtendkrant bezorgd op een brommer, en die brommer trekt bij elk huis weer op. Echt een rotherrie, en dat rond zes uur 's ochtends, je hoort het door de hele straat. In de kamer van E hoor je dat heel hard en hij is al geen goede slaper. Het liefst zou ik daar ook eens over klagen, maar mijn man vindt dus net als jouw man dat dat niet kan.

In jullie geval zou ik misschien aardig vragen of ze dat stuk misschien iets eerder op de middag kunnen doen, voor het slaapje. Misschien maakt het hen wel geen drol uit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Nov 2017 14:52

Re: Slapen en omgevingsgeluiden

Susan schreef:Ik vind dat ook zo moeilijk, Salome. Hier wordt de ochtendkrant bezorgd op een brommer, en die brommer trekt bij elk huis weer op. Echt een rotherrie, en dat rond zes uur 's ochtends, je hoort het door de hele straat. In de kamer van E hoor je dat heel hard en hij is al geen goede slaper. Het liefst zou ik daar ook eens over klagen, maar mijn man vindt dus net als jouw man dat dat niet kan.

In jullie geval zou ik misschien aardig vragen of ze dat stuk misschien iets eerder op de middag kunnen doen, voor het slaapje. Misschien maakt het hen wel geen drol uit.


Dat stuk is onze stoep/oprit. Dat hoeven ze natuurlijk helemaal niet te doen. Het is wel erg lief.
Als ik dan naar buiten ga en zeg: '' Goh buurman, super lief maar T ga ik zo naar bed doen.'' komt dat toch netjes over?
2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers