Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maxi cosi mee op vakantie?

<<

Anoniem198

Bericht 16 Jun 2017 10:29

Maxi cosi mee op vakantie?

Wij gaan bijna met het vliegtuig op vakantie en ik twijfel of ik de maxi cosi mee zal nemen.
We hebben daar een auto met een autostoel groep 1 (niet gehuurd) en evt ook een zitverhoger die we kunnen gebruiken.
Dochter is 9 maanden als we gaan en zit er dus over de denken om haar in de autostoel te doen en mijn zoon van 3 op de zitverhoger.

Alleen van het vliegveld naar de plaats van bestemming rijden we een lang stuk van ongeveer een uur. Verder zullen we de auto alleen gebruiken voor korte stukken.
Of vinden jullie zoon en dochter nog te jong voor deze oplossing?

En als we de maxi cosi meenemen dan telt die als handbagage neem ik aan, hoe verpak je de maxi cosi als die mee gaat in het vliegtuig?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11328

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 16 Jun 2017 11:17

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Kan ze al goed zitten? Zo'n autostoel is er toch voor gemaakt?

Edit: Groep 1 is vanaf 9 maanden en zoveel kilo. Ik zou even kijken hoe zwaar en groot ze is in een vergelijkbaar stoeltje in NL en dan beslissen wat je doet.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jun 2017 12:57

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Dit klinkt een beetje als ons dilemma (ook een huisje met een auto met autostoel voor je kinderen al ergens?). Alleen is ons kind jonger (tegen die tijd 6 maanden). Wij kiezen er waarschijnlijk voor om de maxicosi niet mee te nemen, alleen een paraplu buggy. Immers heb je toch de autostoel, dus waarom zou je de maxicosi meenemen?
Hoe het precies zit met gewicht van groep 1 en de zitverhoger weet ik niet. Maar als je die twee dingen hebt, zou ik die proberen te gebruiken. Scheelt toch weer gezeul met maxicosi. Je kunt evt op het vliegveld ook de Tula nog gebruiken ;)

Oh ja alleen is het bij ons zo dat wij tóch zelf een auto moeten huren, omdat m'n schoonouders de vaste auto in gebruik hebben. Dus moeten we auto + autostoel toch huren, zeker voor de trip van vliegtuig naar huis (is ook uur). Alleen kunnen we daarna dan onze eigen autostoel die daar staat gebruiken. Maar maxicosi nemen we dus niet mee. Hoewel dat dan wel weer autostoelhuur zou schelen. Pff lastig dus.

Je mag de maxicosi alleen meenemen als handbagage als je daadwerkelijk een stoel voor je kindje hebt in het vliegtuig. Als zij bij jou op schoot zit, dan mag dat niet en moet ie worden ingecheckt. Dan kan je daarvoor kiezen om dat als enige bagagestuk van haar in te checken (dan is 't inbegrepen), of als extra stuk bovenop haar koffer (dan moet je betalen).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem198

Bericht 16 Jun 2017 17:31

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Mn dochter kan nog niet zelf zitten. Maar denk dat we dochter maar in de autostoel doen en zoon op dit zitverhoger.
Even kijken vanaf welke leeftijd dat eigenlijk mag.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Jun 2017 19:31

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Wat raar eigenlijk Marin! Als je een eigen stoel hebt voor kind, dan zal je kind meestal ook al niet meer in de mc zitten. Maar dan mag ie dus wel gratis mee en anders neit? Vaag!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jun 2017 19:55

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Je mag altijd een stoel voor je kind boeken, ook als ie jonger dan 2 is. Alleen kost het dan meer logischerwijs. Maar dan mag die maxicosi dus op de stoel. Als wij bijv naar Amerika met een baby zouden vliegen (geen plannen hoor) dan zou ik echt wel een stoel voor hem kopen zodat de maxicosi op de stoel kan. Maar naar Spanje (wel echte plannen) vind ik dat onzin voor zo'n kort vluchtje. Maar dat heeft niets met leeftijd te maken verder, een stoel hoeft niet maar kan altijd. Vanaf 2 jaar is een eigen stoel overigens wel verplicht.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Jun 2017 07:51

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Ik zou er wel voor kiezen om een mc mee te nemen. Het is gewoon veel veiliger om kinderen achterwaarts te vervoeren. J was altijd groot en was met 10 maanden uit de mc gegroeid. Toen dus ook naar de vervolgstoel gegaan. Hij zit nog steeds achterwaarts nu. De veiligheid van mijn kind staat toch wel echt voorop. Aan de andere kant een mc inchecken zou ik ook niet tof vinden. Ik zou dan denk ik kijken of ik er 1 kon huren want hoe ze met bagage omgaan is nou ook niet echt goed. En anders zou ik kijken of er een andere achterwaartse optie is. De hoofden van die kleintjes zijn nog zo groot in verhouding met hun lichaam. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er wat gebeurt en ik dit allemaal wel weet.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Jun 2017 07:52

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Oh zo, dat de mc dan op die stoel kan. Haha aha
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jun 2017 08:17

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Minx schreef:Ik zou er wel voor kiezen om een mc mee te nemen. Het is gewoon veel veiliger om kinderen achterwaarts te vervoeren. J was altijd groot en was met 10 maanden uit de mc gegroeid. Toen dus ook naar de vervolgstoel gegaan. Hij zit nog steeds achterwaarts nu. De veiligheid van mijn kind staat toch wel echt voorop. Aan de andere kant een mc inchecken zou ik ook niet tof vinden. Ik zou dan denk ik kijken of ik er 1 kon huren want hoe ze met bagage omgaan is nou ook niet echt goed. En anders zou ik kijken of er een andere achterwaartse optie is. De hoofden van die kleintjes zijn nog zo groot in verhouding met hun lichaam. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er wat gebeurt en ik dit allemaal wel weet.


Ja dat is ook wel weer een heel goed punt. En je eigen MC vertrouw je iig. Ik heb laatst bijna een ongeluk gehad en was zo blij dat Olivier stevig vast zat in de mega goede autostoel die achterstevoren zit. Daar koop je dus zo'n duur ding voor.

Overigens zou ik idd nooit een autostoel of maxicosi inchecken. Alleen gate check dus dat ze bij de gate pas inchecken zou ik doen of 't liefst dus mee op een stoel zodat kindje er in kan zitten tijdens de vlucht. Echt inchecken zodat ie de halve luchthaven door gaat lijkt me niet echt goed voor de veiligheid.
Let's discover the world together.
<<

Gaia

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 47

Geregistreerd: 09 Jun 2017 10:20

Bericht 17 Jun 2017 13:34

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Ik zou hem niet meenemen, je loopt al zo te zeulen met al koffers en de kinderen en dan ook nog een mc moeten meenemen terwijl dat niet perser hoeft, lijkt mij niet handig.
Als je heel veel zou rijden met de auto dan zou ik t wel doen omdat t idd veiliger is, maar korte stukjes elke keer, die anderen autostoelen zijn ook veilig.
13-04-2010 & 01-04-2012 & 16-03-2015
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 19 Jun 2017 19:02

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Het ligt vooral aan de lengte van je kind.

Kan de baby nog niet met de oren tussen de hoofdbeschermer van de vervolg stoel is deze niet veilig!
Ik zou het risico niet nemen als het niet past.

Onze zoon heeft met 9 maanden een vervolg stoel gekregen. De verkoopster zei toen al dat hij waarschijnlijk nog te jong was en te klein. Maar toen we zeiden hoe hij in de maxi cosi zat. Gingen we hem eerst in de maxi cosi passen waar hij idd echt te groot voor was.
Dus hij was wel groot genoeg voor een vervolg stoel.
De gordels moeten ook goed over de schouders kunnen en dat kan dus als het hoofdje tussen de hoofdbeschermer zit. Anders zit je baby gewoon los in de stoel, want je krijgt de gordels niet goed strak getrokken. Dit komt doordat er ruimte tussen het bovenste gedeelte van de gordel en de schouders zit.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9400

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 19 Jun 2017 19:22

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

F. was vorig jaar tijdens onze vakantie 10 maanden. We zijn toen wezen passen voor een autostoel maar de verkoopster zei dat ze ook al kon ze goed zitten nog te klein was en het niet veilig zou zijn. Misschien gewoon eens advies vragen in de winkel?
⁠♡♡♡
<<

Anoniem198

Bericht 19 Jun 2017 19:33

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Ik twijfel heel erg. Niet alleen of dochter in een vervolg stoel kan ook of het wel veilig genoeg is om mijn zoon op een zit verhoger te laten zitten.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1925

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 19 Jun 2017 21:30

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Ik zou even goed kijken naar de lengte en het gewicht van je kinderen. Ook zou ik even gaan passen hoe je kinderen in een grotere stoel zitten. Ik weet niet of het kan, omdat je zelf geen auto huurt, maar zou je daar geen maxicosi kunnen huren? Ik neem aan dat jullie daar mensen kennen? Kennen die niet iemand van wie je een autostoel/maxicosi kunt lenen?
2011 2012 2017
<<

Anoniem197

Bericht 20 Jun 2017 03:44

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Ik zou het niet doen. Dadelijk gebeurt er iets en moet je zeggen had ik hem toch maar meegenomen. Veiligheid gaat voor.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 20 Jun 2017 06:19

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Victoria schreef:Ik twijfel heel erg. Niet alleen of dochter in een vervolg stoel kan ook of het wel veilig genoeg is om mijn zoon op een zit verhoger te laten zitten.



Als hij niet met zijn hoofd tussen de hoofdbeschermer pas is hij te klein.
De gordel snijdt in z'n nekje of gezicht als hij te klein is.

Ik zou ook gewoon even in een babywinkel hier gaan passen.

Mijn zoon kan trouwens ook nog niet zelfstandig gaan zitten. Maar zit wel als we hem zo neerzetten. En die zit dus niet meer in de maxi cosi, omdat hij te groot is.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem198

Bericht 20 Jun 2017 08:05

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Goede tip Indigo om even te passen. De stoel die we hier hebben hebben we daar ook.
Niet aan gedacht.
We kennen niemand waar we heen gaan.
Ga ook kijken of ik daar geen mc kan huren.
<<

Anoniem198

Bericht 12 Jul 2017 14:04

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Voor wie het wil weten, we hebben de maxi cosi in een grote reistas meegenomen.
Gaat via de odd sizes en is goed gegaan. Grote fragile stikker erop geplakt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jul 2017 14:08

Re: Maxi cosi mee op vakantie?

Oh wat fijn dat dat goed is gegaan. Dat zou ik zelf niet durven denk ik. Lekkere vakantie gehad?
Let's discover the world together.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers