Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koop een koe

<<

Anoniem186

Bericht 05 Sep 2014 18:36

Re: Koop een koe

Hier staat morgen het stoofvlees op het menu. Ben heel benieuwd!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 05 Sep 2014 19:49

Re: Koop een koe

Ben benieuwd hoe het gaat smaken, Jans.
Is dat je eerste portie vlees die je gaat eten?
<<

Anoniem186

Bericht 05 Sep 2014 19:55

Re: Koop een koe

Nee, van de week een runderworstje van de bbq. Smaakte ook goed.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 05 Sep 2014 19:59

Re: Koop een koe

Klinkt goed!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 06 Sep 2014 08:15

Re: Koop een koe

Ik word toch wel steeds enthousiaster over dit idee....

Hoe was je stoofvlees?
<<

Anoniem186

Bericht 06 Sep 2014 08:22

Re: Koop een koe

Het staat nu op. Vanavond eten we het.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Apr 2017 16:19

Re: Koop een koe

even een oud topic omhoog halen.
Ik heb net ( eindelijk) een keer een bestelling gedaan. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit. Ik ben voor het luxe pakket gegaan, aangezien ik begreep dat de soort koe al beter vlees geeft.

Iemand hier nog ervaringen met de verschillende soorten pakketten?

Ik zag trouwend dat je tegenwoordig ook koopeenkip en koopeenvarken hebt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mei 2017 18:38

Re: Koop een koe

Precies na één maand ligt 'mijn koe' in de vriezer. Het past precies in één vrieslade. Straks eens even kijken welk vlees ik zondag ga eten. Ik kan nu kiezen uit veel luxer vlees.
Echt geniaal trouwens, de man die het kwam brengen. Ik kom een koe brengen :D.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 19 Mei 2017 19:42

Re: Koop een koe

Oh dat wil ik ook nog altijd een keer doen! Maar even wachten tot we verhuisd zijn denk ik. Ben benieuwd naar je ervaring silly-one! (Kwaliteit v/h vlees enzo)
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 31 Mei 2017 21:01

Re: Koop een koe

En Silly, heb je al wat op ? Ben benieuwd naar je ervaring.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Mei 2017 23:17

Re: Koop een koe

Vandaag mijn eerste stukje vlees. Onder het mom koelkast moet leeg heb ik een hamburger op. Het zat tussen hamburger en tartaar in. Het was goed sappig vlees in elk geval.
morgen de andere hamburger, aangezien alles heel mooi verpakt is in porties van 2.
Het vlees heb ik wel gisteren al uit de vriezer gehaald en heeft dus 24 uur in de koelkast ontdooid. Dat is namelijk beter voor de kwaliteit van het vlees.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Jun 2017 22:46

Re: Koop een koe

Even nog een keer een update. Vandaag voor het eerste gehakt uit gegeten. Daar lekker gehaktballen van gemaakt. Ik had alleen geen paneermeel, dus zonder ei gemaakt. Echt het gehakt was van super kwaliteit, want ik had geen ei nodig om de bal bij elkaar te houden. Normaal heb je dat echt nodig anders valt de gehaktbal tijdens het bakken uit elkaar. Nu dus helemaal niet.
Vrijdag ga ik met een vriendin het stukje bavette proberen. Eens kijken wat we daar van kunnen maken.

Tot nu toe echt tevreden over de kwaliteit van het vlees.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 20 Jun 2017 06:48

Re: Koop een koe

Ooh leuk om te lezen silly. Dankzij jou ga ik dat ook bestellen als mijn vriezer wat leger is.
<<

Anoniem281

Bericht 25 Jul 2017 08:36

Re: Koop een koe

Ik up deze! 10 augustus komt 'mijn' Blonde d'Aquitaine binnen. Heb de luxe koe gekozen vanwege de luxere biefstukjes. Ben heel benieuwd naar de kwaliteit en hoe 't binnen komt en zo.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Jul 2017 16:15

Re: Koop een koe

Goede keuze baz. Ik heb ook deze koe en je proeft echt dat het goed vlees is.
Laatste de rollade bereid en die was echt goed gekruid. Niet te zout of peperig.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem286

Bericht 28 Jul 2017 18:37

Re: Koop een koe

Ik krijg volgende week de koe, een Bio Zwartbonte. Nu zal ik er zelf niet zoveel van eten (eet veel vegetarisch) maar ben wel heel benieuwd :)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Jul 2017 23:27

Re: Koop een koe

Gisteren de entrecote uit de vriezer getrokken. En hij smaakte vandaag weer heerlijk. Morgen weer een stukje :D.

Het voordeel is echt dat er iedere keer twee stukjes vlees in een verpakking zitten. Vandaag ook met de entrecote, het lijkt alsof er een groot stuk vlees is zit, maar als ik de verpakking open maak, dan zitten er gewoon twee mooie stukjes vlees is. NIet te groot niet te klein. Hierdoor morgen ( of maandag, morgen een verjaardag). Weer een heerlijk stukje vlees.

Ik advieseer wel om het vlees in de koelkast te ontdooien. Je moet dus wel echt de avond van te voren het vlees uit de vriezer halen. Hierdoor ontdooit het vlees, zonder extreme grote temperatuur verschillen en blijft de structuur van het vlees beter, waardoor het ook meer vleessappen vasthoud.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Jul 2017 15:18

Re: Koop een koe

Ik wil het ook graag eens bestellen maar wat me tegenhoudt is dat je toch in een keer wel een smak geld kwijt bent. Hebben jullie daar geen moeite mee?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem281

Bericht 31 Jul 2017 15:30

Re: Koop een koe

Ik heb t bewust aan t begin van m'n salaris gedaan :smile: maar dat was ook wat mij tegenhield, ja. Volgende week komt t binnen en k bedenk me gewoon hoeveel t dan scheelt in de wekelijkse kosten daarna.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Jul 2017 15:35

Re: Koop een koe

Het is inderdaaad een bak geld, maar als je bedenkt dat je daarna voor een 28 maaltijden goed vlees hebt ligge dan betekend het dus met boodschappen minder vlees kopen. Dus het verdient zich wel weer terug.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem286

Bericht 04 Aug 2017 19:27

Re: Koop een koe

Zo, de koe is binnen! Ziet er allemaal goed uit. Ook prachtige stukken vlees waar ik eerst eens even goed moet uitzoeken hoe ik het moet bereiden (bavette en cote de boeuf). Morgen eerst maar eens een keer het gehakt proberen in de chili con carne

@lady: ik vind het ook wel een flinke smak geld maar dat trekt vanzelf weer recht.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Aug 2017 15:46

Re: Koop een koe

Smakelijk Highway.
Beide stukken vlees staan uitgelegd op het kaartje, maar voor de cote de boeuf heb ik niet eens een pan. Dus ik denk dat ik die op de bbq zal leggen. Super mooi groot stuk vlees is dat :D.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem286

Bericht 05 Aug 2017 18:15

Re: Koop een koe

Ja Thanks voor de tip, dat had ik ook gezien sillyone, maar ik wil meer bekijken naar hoe qua gerecht/combinatie. Er zijn vast meerdere bereidingswijzen dan 1.
Gehakt smaakte iig al prima
<<

Anoniem281

Bericht 11 Aug 2017 07:26

Re: Koop een koe

Voor geïnteresseerden:

Zo kwam het binnen, uit zo'n koelbusje

Afbeelding

Keurig vacuüm verpakt:

Afbeelding

Mooie porties, goed te stapelen op deze manier:

Afbeelding

En hier zit het inderdaad in één la, in onze kleine extra vriezer;

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit, maar vind de service nu al fijn! Er zit ook een handig lijstje bij, waarop je kan afvinken wat je al genuttigd hebt, zodat je nog weet wat er in de vriezer ligt en voor de speciale stukken vlees een kleine 'gebruiksaanwijzing'.

Voor dit pakket, voor 2 personen vlees per verpakking, betaalde ik 129,95 en zouden we 28 dagen van kunnen eten. Nu vind ik dat heel fijn, want 't kan prima, mijn kind eet toch (nog) geen biefstuk e.d. maar ik vind 't voor gezinnen niet een heel groot succes, moet ik zeggen. Als je 2 of 3 kinderen hebt, kom je al niet uit bijv. en dan is 2 pakketten weer teveel van het goede denk ik.

Volgende pakket ga ik volgende week bestellen; koopeenkip!
<<

Anoniem245

Bericht 11 Aug 2017 16:25

Re: Koop een koe

Wat grappig dat ik dit topic nu zie, ik heb vanmorgen ook rondgeneust op internet want wil ook geen koe/kip ander dier uit de supermarkt meer. Had ook nog een andere website gevonden met ditzelfde principe en die vond ik er zelf fijner uit zien.
Waar komt dit pakket vandaan Bazinga?
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers